Altamagazin
Mine tanker & meninger

Frp og skattesnusk

Betal skatten Frp, slutt å syt og klag. Har ikke vært annet enn syting og klaging på dere de siste 20år og sammen med å fremstille Dere sjøl som offer, ”andre gjør ting for å skade oss osv osv”….Tror dere klarer det fint sjøl å skade dere sjøl, trenger ikke hjelp til det. Til det har vært nok av saker hvor Frp politikere har vært innblandet i både økonomisk kriminalitet og annen, helst det siste hvor en eller annen politiker fra Frp har viftet med utstyret i tid og utide….helst utide.Så jeg kan ikke se noen grunn til at Frp skal bli behandlet av media og andre som noen offer, dem er ikke mer offer for noe som helst mer enn hva jeg er. Så hvorfor bruker Dere masse menneskers dyrebare arbeidstid som journalistene i fra alle aviser og tvkanaler til å sitte å lytte deres syting og klaging, og for fremstille dere sjøl som offer, bruk heller tiden på journalistene når dere har noe viktig å komme med, syting og klaging har vi nok av i samfunnet….

Nei, Siv, Carl og Geir, betal skatten dere har lurt til dere og slutt å klag og gjør dere sjøl til offer, ingen offer snyter på skatten, det er det helst folk som vil tjene noen ekstra kroner på lurerier som gjør.

VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 0 (from 0 votes)
Share

Publisert 03.10.2008 i Politikk // Del på Facebook // Del på Twitter

15 kommentarer til “Frp og skattesnusk”

  1. ingepinge

    Vel, nå om dagen gjelder det vel å bidra til at det settes fokus på andre saker enn liberalistisk politikk…
    Mo og Jensen har vel en viss formening om at det går rett hjem hos kjernevelgerne når de fremstiller seg som forfulgte og misforståtte. Det er jo det argumentet som kjøres hver bidige gang Frp og deres sympatisører møter motstand og kritiske spørsmål.
    Når Frp på toppen av det hele kan ha «forhatte» Skatteetaten som motstander, så slår det vel enda bedre an. Frp har nok også tatt med i kalkulasjonen at Skatteetaten pga. taushetsplikten ikke svare på anklagene.
    Hva med massasjestol, frisørregninger og kjoler… det var vel også med i dette? Vi får vel innrette oss på at vi har fått et parti som gjennom mange år har tatt studieturer til det republikanske partiet i USA, og plukket opp en del triks om hvordan massene kan føres bak lyset med løgner, uetterrettelighet, halvsannheter, uvesentligheter og tullprat..

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. Sivert

    Skatteetaten vil ikke kunne gå ut i media som du sier, til det har dem taushetsplikt ovenfor hver enkelt bedrift og skatteyter, så derfra kommer det nok ingenting, og det vet Frp godt….men det var rart at ikke Frp nevnte kjolene og alle de frisørtimene som du nevnte….det var jo noe Siv fikk dekket på partiets regning, ikke hennes egen regning, for det andre synes jeg det blir litt patetisk at Siv skal få dekket frisørtimer, har ho ikke råd til å betale dem sjøl som andre folk må? Offer, igjen…..men Frp vil jo ikke være en del av Norskelover som alle andre, da dem er politisk uenig i hva som er rett og galt…..

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. Sivert

    Dem anker jo heller ikke avgjørelsen fra skatteØst, fordi mener reglene er for omfattende og vanskelig, ikke for at dem mener at dem ikke har gjort noe galt…..altså politisk uenig med skatteøst i reglene…..jaja…..det var no også et grunnlag å anke et vedtak på…

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. Alex

    Jeg hørte generalsekretær Geir Mo angripe skattetaten kraftig i forbindelse med at Frp er avslørt som skattesnytere.

    Han fulgte den gamle debattregelen: Svake argumenter, hev stemmen.

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  5. Sivert

    Ja Alex, dem bruker angrep som beste forsvar, som det heter…..
    men det jo rart at dem anker vedtaket til skatteøst, fordi dem er uenig i reglene, ikke for at dem mener at dem ikke har gjort noe galt, for det innrømmer dem….dem er no et parti for seg sjøl, mennesker for seg sjøl….omtrent som om skattereglene ikke skal gjelde for Frp, da dem uenig i reglene, men hadde dem vært enig i reglene, da hadde reglene gjeldt for dem også…..dette er jo en skattsak, ikke en politisksak, og det klarer dem visst ikke skille.

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  6. Bassen

    Jeg har veldig vanskelig for å tro at FrP er det eneste partiet som har gjort ting som er skattestridig. Det er derimot en kjent sak at media er i sosialistenes lomme og gjør alt de kan hele tiden for å sverte FrP. Det minste feil en FrP’er gjør blir slått opp til dimensjoner som er helt idiotiske. Er det derimot en AP’er som gjør noe galt blir det KANSKJE nevnt og en stor sak blir det ikke før en avis tør å slå det opp stort (Og da gjerne en lokalavis, ikke de i akersgata) og de andre MÅ følge etter. Når det gjelder skatteregler vil jeg si at det er langt mer «flytende» hva som kan kalles en faglig relatert tur for et politisk parti enn det er for en vanlig bedrift som har spesifikke fagområder.

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  7. Sivert

    Alle politiskepartien må levere inn regnskap, på liklinje med bedrifter….og det er faktisk skatteetaten som har startet saken, ikke andre politiskepartier….
    Og når det gjelder å gjøre regnskapene til partigruppene på stortinget offentlig, slik at alle får innsyn i dem, har jo Sp, Sv, Og Ap foreslått i forrige periode, men det nekter Frp og Høyre å være med på, dem vil at partigruppenes regnskap skal være undratt offentligheten…..hadde dem vært smart, så hadde disse partiene snudd i den saken, og dem ville også fått mer troverdighet, og hvis dem vil ha bort det at dem snusker på skatten, da bør dem jo være for offentlige regnskap, ikke stappe det under teppet….
    men jeg antar det blir renskett oppi dette nå…..påtide

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  8. Asp

    Helt enig!

    Frp har brutt et regelverk og må forstå at det får konsekvenser. Tenk om vi andre skulle begynne som dem: Bryte lover i øst og vest og så i ettertid innta offer-rollen og syte og klage over at det ikke er oss, men lovene og regelverk for øvrig det er noe galt med!

    Mitt råd til Frp:
    Hvis dere ikke er enige i lovverket/regelverket så bruk demokratiske midler for å få endret dem. Dersom dere ikke får flertall for forslagene deres, vel, så var dere kanskje ikke partiet for «folk flest» likevel? Er det er problem for dere at dere må bøye dere for flertallet så finn dere et annet land å bo i, fortrinnsvis en bananrepublikk eller et diktatur hvor det er vanlig å la mindretallet bestemme. Og sørg i hvert fall som et minimum for å feie for egen dør (dvs å bli et lovlydig parti selv) før dere snakker høyt om mere lov og orden blant oss andre her i landet.

    Skjerpings Frp!

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  9. Sivert

    Enig i det Asp.
    Som vi vet, så er Siv Jensen utdannet økonom, det er ihvertfall det hun sier sjøl og det hun har skrevet på sin Cv, om det stemmer vet jeg ikke, men hvis hun er utdannet økonom, så burde hun vite såpass og kunne skattereglene her i landet, når folk som ikke har godt på BI kan reglene, så burde hun kunne dem. Alle kan si etterpå ops, jeg gjorde en tabbe, men selv man gjør en tabbe så må man gjøre opp for seg og betale tilbake, som alle andre folk….det er de samme reglene for politikere som for andre, og det er de samme reglene for politiskepartier som for bedrifter, da får dem holde seg til det, og betale pengene i retur…..

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  10. Lojal FRPer

    Som FRPer (for alltid),så har jeg ingen problemer m at de unner seg alskens privilegier som disse turene m konene deres og partyer osv…Det fortjener de selvsagt:)

    Det er bare småpenger sammenlignet m alle pengene AP og Sosialistene har strødd og strør om seg til alskens diktatorer og psycho-regimer verden over.

    Skulle bare mangle da de tross alt tjener oss året rundt ellers…

    Vil forsåvidt foreslå Hawaii eller Bahamas som neste konferansetur,he,he:)

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  11. Sivert

    Men Frp har den frekkhetens nåde gave å kreve unnskyldning fra skatteetaten, det var helst frp som skulle bedt velgerne om unnskyldning når dem blir tatt med buksa nede……

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  12. Haga måtte gå på grunn av bl.annet et båtfeste det ikke var søkt om.
    Frp blir tatt i skattesnusk og føler seg forfulkt som vanlig.
    Poenget er at stortingsfolk ikke kan tolke loven som de selv ønsker.
    Faktisk forlanger vi at de følger rregelverket enda nøiere enn» folk flest»
    Å bruke partipenger som er våre skattepenger til kleskjøp, hører ingen steds hjemme!

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  13. Haga måtte gå på grunn av bl.annet et båtfeste det ikke var søkt om.
    Frp blir tatt i skattesnusk og føler seg forfulgt som vanlig.
    Poenget er at stortingsfolk ikke kan tolke loven som de selv ønsker.
    Faktisk forlanger vi at de følger regelverket enda nøyere enn» folk flest»
    Å bruke partipenger som er våre skattepenger til kleskjøp, hører ingen steds hjemme!

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  14. Sivert

    Det kan du si John, og i tillegg var ikke båfestet engang Haga sitt, det var mannen hennes sitt, og som måtte betale for det, ikke hun…..
    mens, Siv Jensen og co har ført om frisørtimer, klær, kjoler og gud vet hva, som ikke har noe med deres jobb som stortingsrepresentant å gjøre engang, og reiser som partiet har betalt for koner og gud vet hva som egentlig var ferieturer, men frp ville ha det til at det var kurs……ikke rart at skatte etaten blir mistenksom, og går dem etter i sømmene…..men Frp mener tydeligvis at de lover og regler stortinget vedtar, gjelder for andre enn dem…..

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  15. Frank

    Sitat fra dagens VG:

    - Jeg vil beklage at jeg ikke brukte mer tid på å sette meg inn i skatteregelverket, en tid jeg heller brukte på politisk arbeid, sier Carl I. Hagen.

    Og jeg som trodde skatteregelverket var et resultat av politisk arbeid…..
    Så feil kan man ta!

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Legg igjen en kommentar

CommentLuv badge