Altamagazin
Mine tanker & meninger

Barnslig

Må si at jeg begynner å bli lei både Ari Behn og Carl-Erik Grimstad, snakk om å synke ned på et lavmål, ved å henge hverandre ut i media. Greit nok at Ari kanskje følte behov for å blåse ut, ærlig sak det, men da tar man det uansett på privaten, og uten å begrunne ting med anonyme kilder. Det er rett og slett feigt, og lite voksent å holde på slik dem gjør nå.
Jeg leste at Ari i sin bok han holder på med, skriver om det norske, og at han mener at han går på tvers av det norske, ja vel. På hvilke måte da?? Med måten Ari har gått ut i media mot Grimstad, så er det faktisk typisk norsk feighet måten det er gjort på. Og det er ikke på tvers av noe som helst som er typisk norsk.
For å si det slik, det er typisk norsk å prate skit bakom ryggen på folk, og ikke prate til folk, men om folk. Noe som er en uting, og er et stort tegn på feighet. Er man voksen og har lært seg å være ærlig og redelig, så kritiserer man folk under fire øyne på en redelig og konstruktiv måte, og er ærlig med man føler, man springer ikke til vg, dagbladet eller se og hør for den del, da det er ikke angår dem i hele tatt.

Så Ari Behn og Grimstad, kutt ut mens leken er god, og ta oppgjøret på kammersett og bli ferdig, for slik dere holder på nå, tjener det ingen. Voksnefolk må jo lure på om dere er voksen, eller om dere er bor i barnehage, dessverre tyder det på at det siste er rett.

Dagbladet , Tv2 ,

VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 0 (from 0 votes)
Share

Publisert 17.01.2009 i Samfunn // Del på Facebook // Del på Twitter

23 kommentarer til “Barnslig”

  1. Marius

    Ari er latterlig, har alltid vert og vil alltid være latterlig.
    Etter dette vil antagelig fler få opp øya. makan til patetisk pasient.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. Sivert

    Marius: Om ikke fyren er pasient, så er måten han har gått utpå den dummeste måten han kunne gjort det på, og vitner om en liten moden mann, han kan ihvertfall ikke håndtere konflikter og uenigheter, og det vitner om total mangel på sosialiq, som det heter.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. Rune

    Frem til denne uka var Ari lett latterlig. At han tar opp Grimstads lite troverdige fremstilling av kongehuset er flott. Han har fått mer tillit etter dette. At Grimstad gang på gang bruker sin «innside» kunnskap om kongehuset er direkte illojalt og har irritert meg i mange år.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. Predator

    Huff da, det var vel litt lenge sided unge herr Behn har blitt omtalt i media, så han måtte vel gjøre noe for litt oppmerksomhet..
    Stakkars lille mann sier jeg….
    Hjemmer seg bak det kongelige slott når han har noe å kritisere osv…
    Skjønner egentlig ikke hva Martha L. så i den mannen, en mann som bare lirer av seg usammenhengende floskeler. Han har en oppfattelse av virkeligheten som er helt på jordet…
    Nei, synes han er en merkelig fyr jeg som prøver å gjøre seg mer interessant en det han er….

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  5. Jeg synes du skriver mot deg selv i denne kommentaren.

    «Er man voksen og har lært seg å være ærlig og redelig, så kritiserer man folk under fire øyne på en redelig og konstruktiv måte, og er ærlig med man føler, man springer ikke til vg, dagbladet eller se og hør for den del, da det er ikke angår dem i hele tatt.»

    Det er jo i stor grad det samme du selv gjør. Du føler trang til å kritisere Behn og Grimstad. Hvorfor går du ikke til dem direkte? Nei, akkurat som de gjør går du til det åpne, offentlige rom? Du springer jo også til Dagbladet, det var der jeg fant deg.

    Selv synes jeg at både du, Behn og Grimstad har stor rett til å gå til media. Det er også på mange måter interessant at dere velger å gjøre det. Du ser bare den mest åpenbare innfallsvinkelen: Å nei. Ikke Behn og Grimstad, nå igjen! Det er mange andre, og mer spennende, innfallsvinkler til denne saken.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  6. Sivert

    Grimstad jobber i media, da er det hans jobb som journalist å sette kritiske blikk på alt i samfunnet og stille spørsmål, mens den måten Ari har taklet dette på er direkte barnslig og lite voksent, en ting at mdia har kritisert Ari sin kone for måten hun har blandet sammen det å være prinsesse med det å drive næringsvirksomhet på, men da er evt, hennes jobb å forsvare seg, ikke Ari sin jobb å forsvare kona, for jeg antar at Martha ikke er umyndiggjort av gubben eller andre?? En ting å støtte kona, men man går uansett aldri ut i media på denne måten som Ari har gjort, da skulle han heller tatt en tlf eller møtt Grimstad under fire øyne å skværet opp og blitt ferdig, men springer ikke til pressen å henger ut folk, like lite som ikke gjør det på en blogg, man tar på privaten.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  7. Sivert

    Key Dee: Be Grimstad og Behn legge ut sine e-mail adresser på nett så dem er å oppdrive, så skal jeg mer enn gjerne sende dem en privat hilsen og sin min mening, men hvis du ikke har fått det med deg så er både e-mail dressen og tlf nr til Behn hemmelig, p.g.a den han er gift med, men jeg skal alltids med litt reseach finne Grimstad, hvis hans e-mail adresse er offentlig, ikke alle er det….Og hadde jeg hatt deres e-mail adresser, hadde dem fått kommentar fra meg sist mandag allerede. Men enkelte mennesker gjemmer seg godt p.g.a jobben eller familiære årsaker.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  8. kyrre fjeldvik

    De er som to påfugler, begge figurene. Forskjellen er bare at Grimstad dras fram i rampelyset av media, mens Behn må sette fokus på egen person.
    Han storkoser seg i rampelyset, og nyter oppmerksomheten til fulle, mens han forteller at kona ikke er så glad for at han drar «i krigen» som han gjør nå.
    Det kan jeg godt tenke meg.
    Hun er vel ikke så happy over at han feirer det med gutta på byen etterpå heller!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  9. Ari Behns og Grimstads syn på saker og ting er vel typiske ikke-nyheter.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  10. Vidar

    Enig med Sivert. Begge gjør feil, begge er barnslige, og nivået er labert. Samtidig vil jeg si at det også har sin skyld i samfunnets mentalitet hva gjelder kjendiseshysteri.. Man mangler en stødig plattform i seg selv, og lever ut seg selv i andre.. Aviser er fulle av nyheter om svada.. Men svada er veldig interessant det, om det bare inneholder kjendiser eller hva.. Nylig stod det om en kjendis som hadde forandret sveisen sin.. Hvilken skuffelse det var for mange mennesker.. og inne på siden var det avstemmelse om hvordan reaksjonene var blant leserene.. Skal man gråte eller le.. Man drukner i svada..
    Hadde vi hatt en liknende situasjon, men uten kjendiser inne i bildet, ville det ikke tatt plass i ukeblader som vg, eller aviser som bl.a aftenposten.. Da ville det ikke lenger vært interessant for folk flest.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  11. Sivert

    Vidar, helt enig. Hadde f.eks Grimstad valgt å IKKE svare Behn gjennom media, bare svart ingen kommentar, og så kontaktet Behn privat for å snakke ut, så hadde denne saken vært død, men først så går Behn vil Vg, og så velger jaggu meg Grimstad å svare gjennom Vg, da blir alt feil, da det ikke er Vg eller andre mediers oppgave å drive megling mellom to såkalte voksne mennesker når dem ikke klarer det sjøl. Snakk om supperåd, synd ikke Harald Heide Steen lever idag, da hadde han hatt ferdig manus til ny supperåd komedie :D

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  12. Det medfører ikke riktighet det du sier om at Grimtad og Behn ikke er å oppdrive.Grimstad «gjemmer seg ikke godt» i det hele tatt. Han er veldig lett å komme i kontakt med, faktisk. Du burde forstå at det er flere kommunikasjonskanaler enn e-post. Behn kan kontaktes gjennom Kongehuset. Det tar litt mer tid, men det lar seg gjøre. Derfor opprettholder jeg min påstand: Du kritiserer ikke på noe mer kontruktiv måte selv. Du gjør det samme som Behn og Grimstad. Ikke at jeg ser noe galt i det, men kritikken din overfor de to er urettferdig, og den rammer deg selv.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  13. Sivert

    Key Dee: Ja, som du sier gjennom Kongehuset, gjennom gjennom ja, det er ikke å kontakte folk direkte det. Skal jeg ha kontakt med Behn, så vil jeg si det direkte til han, ikke dra inn enda flere raringer i denne saken som jeg evt. må bli nødt til hvis jeg skanl kontakte kongehuset, det er ikke kongehuset som skal svare påvegne av Behn, det skal Behn gjøre selv, på liklinje som jeg må svare for meg sjøl ovenfor andre. For andre, så er det ikke Kongehuset som har stukket hodet ut i media, noe dem aldri gjør, det er det Ari Behn som har gjort…….og i tillegg har han brutt kogehuset prinsipper om aldri uttale seg til media, så montro om ikke det er krig internt nå i det sååå vakre kongehus p.g.a Behn….og siden kongehuset aldri kommenterer ting i media, som skal også få slippe å svare påvegne av Behn også, det må han da klare selv……

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  14. Sivert

    Key Dee: En annen ting, hadde IKKE godeste Ari Behn vært så «dum» at han gikk ut i media, da hadde heller INGEN heller kritisert han i ute i media eller på blogger, sjøl gjort er vel gjort. For egentlig er ikke Behn en offemtlig person, det er det kona hans som er, og det er det en vesentlig forskjell på. Så det at han valgte å trekke saken ut i media, og får negativ kritikk i reur, det får han da bare ta med på kjøpet, når han alt var så «dum»….
    Kanskje han gjør lurt i tenke gjennom neste gang hvordan han skal gjøre ting, før han gjør det vel og merke. Litt sent å tenke etterpå.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  15. Du sier mye rart, synes jeg. Behn var jo en offentlig person lenge før han gifta seg med prinsessa. Og selvsagt blir den som er goft med en prinsesse OGSÅ en offentlig person.

    Alle former for kommunikasjon går GJENNOM en kanal. Noen kanaler er raskere enn andre. Hvis du mener alvor med dette om å prate til folk ikke om folk, så får du bruke de kanalene som finnes, og være tålmodig nok til å vente. Hvis ikke blir du selv den feigingen du beskylder de to andre for å være. Jeg for min del tror du har en annen agenda. Hvis du er så interessert i direkte kommunikasjon som du påstår bør du ringe Grimstad med det første.

    Case closed for min del!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  16. Sivert

    Vi kan godt ta diskusjonen på en offentlig person er, men den er temmelig snever. Etter det jeg kjenner til, så regnes kun de såkalte A-kjendisene, profilerte mediefolk, stortingspolitikerne, regjeringen og kongen, dronningen, kronprinsfamilien og datteren av kongen, IKKE prinsessegemalene.
    Men det er klart at oppsøker man media sjøl, og stikker hodet frem, da stiller man seg til for hugg, men det er frivillig sak…slik som Bohinen gjorde, ingen tenkte vel at det var han det ble skrevet om, men han klarte jo avsløre det sjøl da……da får ta støyten og imot det som kommer, ingen tvinger noen til å stikke hodet frem, selvom kanskje media ønsker det for pengenes del, men man fremdeles velge selv.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  17. Kurre

    Heia Ari.

    Ari er en meget sympatisk og bra person. Tror de fleste som har noe å påpeke er mer missunnelige enn saklige.
    Iblandt er det lov å si hva man föler. Ari har sagt sitt – nå er det forbi. Sakene blir aldri större enn det det gjöres till av media, og alle andre som har noe å tillegge (uten å vite). Kjendis eller ikke. La Ari väre, han har bare värt hyggelig å snill mot meg.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  18. kAri

    Ari er en PR elskande idiot! Er drit lei av fyren.. håper han blir glømt fort..

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  19. Konspiratoris vulgaris

    Gaza- Israel konflikten ligner på Grimstad «krigen». bare les diktet og hør hvordan Ari snakker. Han leker med den norske offentligheten, tror jeg.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  20. Sivert

    Jeg har nå ikveld sittet å sett på programmet som Fredrik Skavlan hadde på Svt1 igår, der var Ari Behn gjest, programmet går nå i reprise på Nrk1. Jeg håpet på høre hva godeste Grimstad har gjort, konkret. Men det er jo bare noe defuse greier Behn kommer med som ingen får noe fornuftig ut av, virker på meg som Behn ikke klarer å sette ord på hva han mener Grimstad gjort, det kommer jo ingenting konkret, det er bare prat rundt grøten. Hva mener han f.eks med teppebombing av sitt liv?? forklar? Har Grimstad vært frekk i kjeften? Bedt han dra til en hvis plass? Har han løyet på Behn? Det er jo bare noe defust tull og vas forklaringer Behn kommer med. Montro om ikke er noe annet som er forklaringen, og at Behn rpøver nå distansere seg fra kongehuset ved dette, da det ikke er vanlig ettikette fra kongehuset å gå ut slik…….

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  21. Snåsamannen

    Bra poeng Sivert. Det vil ikke forbause meg om det nå er store probelemer innad i kongefamilien. Konflikten om dåpsfotograferingen på tirsdag kan være et varsel om dette. Ikke bli forbauset om det kommer til et brudd med prinsessen og Harry Behn, En annen løsning kan være at de emigrerer etter den blameringen og skade Behn har påført kongehuset. Unsett er det mismodig å tenke på at Harry Behn bare er noen hjerteslag fra å opptre sentralt på slottbalkongen. Er ikke et slikt scenario et som vi for all del bør søke å evverge?

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  22. Dennis

    Er Ari Behn barnslig?

    Ja… kanksje…
    Jeg tenger først og fremst på ‘patetisk’ når jeg tenker Ari Behn.
    Hun flåsa han er sammen med er jo ikke stort bedre… Gudbedre for noen mentalt syke mennesker.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  23. Enig med deg at måten Behn har gått ut på har vært på grensen til det patetiske, men jeg synes ikke Grimstad har handlet feil på noen som helst måte i denne saken. Han var i sin all rett til å forsvare seg i avisene dagen etter, og jeg syns også på mange måter det var riktig å ikke delta i TV-debattene. Jeg laget også et blogginnlegg om saken: http://axlfoley.blogg.no/1231616412_ari_ta_deg_en_bolle.html

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Legg igjen en kommentar

CommentLuv badge