Tragisk

Print pagePDF pageEmail page

Nå begynner både media og opposisjonen på stortinget å bli tragikomisk, eller skal jeg si latterlig.
Det er tydelig at det ikke mye å skrive om fortiden i media, og det er lite for opposisjonen å henge seg oppi, når dem klarer å holde en debatt gående i flere uker, og det blir vel mnd om et hodeplagg, som både norske damer og innvandrer damer bruker.

Unnskyld meg, men nå synes jeg det er påtide å finne nye nyheter og noe annet å skrive om. Det skjer vel for få drap og voldtekter i Norge fortiden, så da må dem vel skrive om noe så lavt som et hodeplagg.
Det sier meg også, at vi nordmenn ikke har mye å klage over i disse finanskriser, når man henger seg mer oppi et hodeplagg, enn å tenke på arbeidsplasser og fremtiden. Så da har ikke finanskrisen slått til her for fult enda, tydeligvis. Antar pipa får ei annen lyd, når krisen går inni sitt 4 og 5år, og folk innser at vi må begynne på nytt med å bygge opp økonomien.

Så i mellom tiden får vi heller prate om hva Fru Hansen og Fru Olsen bruker på hodet, og til vi innser at det andre ting vi burde brydd oss mer om…..

Tv2 , Vg , Vg ,

Share

  12 comments for “Tragisk

  1. 4. mars, 2009 at 06:29

    Det blir kokt skikkelig suppe på spiker som vanlig, det er sikkert.
    Jeg ønsker meg en uke der ordet islam eller lignende ikke blir omtalt overhodet.

    Bare en uke.

  2. Sivert
    4. mars, 2009 at 06:38

    @Grenseløs, hadde vi bare fått 1 uke, helt enig. Vi skulle hatt 1 uke hvor religion og tro ikke blier nevnt ovehode i media, og at politikerne holdt kjeft i tillegg….begynner å bli rimelig lei.
    Spesielt sett i det lys, at jeg har mitt politiske stå sted, og ikke har tenkt å flytte på meg med det første….så blir det vel slitsomt dette med disse diskusjonene om religion/ tro og politikere sammen, og med mediapå toppen av alt….

  3. Realist
    4. mars, 2009 at 06:44

    Vel, om man uansett har bestemt seg, så er jo saken grei.

    Men for de av oss som ønsker politikere som vi vet vil forholde seg til sannheten, beviser denne saken at regjeringspartiene ikke er at alternativ. Finanskrise eller ei, hvordan skal jeg kunne ha tillit til styrende politikere når de ikke tar 5 flate øre for å lyve?

  4. johtar
    4. mars, 2009 at 06:50

    Det kan virke som denne saken drar ut i langdrag, ja. Men det er regjeringens skyld. Det dreier seg mer enn om hijab her. Det dreier seg om en så alvorlig sak som om selve statsministeren lyver i denne saken. Det er det meget sannnsynlig at han gjør. Han vil jo aldri innrømme at han kan ta feil.
    Når det gjelder hijab så dreier dettte seg om viktige prinsipper i Norge. Her i landet pågår det en avkristning samtidig som det skjer en islamisering. Skal virkelig hijabkledde kvinner ha særordninger når det gjelder hijab i forhold til en religiøsnøytral uniform?. Hele saken setter islam i et dårlig lys. Er det så at Allah krever tildekket hode for kvinner?. I så fall må man se på islam som en meget merkelig religion. Og i så fall, kvinner som ikke bærer hijab, er de dårlige muslimer de da?? Er det kvinneundertrykkende imamer som bestemmer dette??

  5. Sivert
    4. mars, 2009 at 06:51

    @Realist.
    Greit nok at man diskuterer hijab, nekter ingen det. Men NÅ har dem malt og kvernet på hijab i flere uker, og den ene er verre enn den andre…..det må da være annet som kan være av nyhetens innteresse, og viktigere ting….er møkk lei…Det er like før jeg sender både Nrk og Tv2 en e-mail om saken, og spør om dem har fått hakk i plata når dem sender nyheter…

  6. Sivert
    4. mars, 2009 at 06:53

    @johtar. Ta å send e-mail til Nrk og Tv2 om saken, det skal jeg gjøre idag, dem har jo fått hakk i plata på nyhetssendingene sine….og drar og maler på den jævla hijabben i flere uker, omtrent som om det ikke skjer annet i lille Norge.

  7. Sivert
    4. mars, 2009 at 06:57

    Jeg er temmelig sikker på at det er Vg som har konstruert denne saken idag, bare for ene og alene å holde saken varm…..kjenner lusa på gangen når det gjelder journalistene i den såkalte Akersgata…..dem har forlite annet å skrive om, og forlite store nyheter, så lager dem seg nyheter….konstruert hele greia i dagens Vg….

  8. Ståle
    4. mars, 2009 at 07:01

    Lei av Hijab saken nå, men det er jo interessant om det viser seg at Stoltenberg lyve eller ikke. Har VG rett eller skal de bare selge enda mere aviser? De gjør iallefall jobben sin med å få oss til å stille oss kritiske til styresmaktene. Og det synes jeg vi alle skal være, enten vi er for eller imot dem.

  9. Jan Mayen
    4. mars, 2009 at 07:03

    Det er artig å se hvordan det klippes og limes, vrenges og vries for å få “sannheten” til å bedre ut for fiskene som nå kjemper en håpløs kamp for å komme seg av kroken.

    Når regjeringen “helt konkret – ÅPNET FOR at uniformsreglementet kunne endres” betyr dette et ja til hijab. Så enkelt er det. Hvor mye skal vi stole på “sakens fakta” ? Alle huskjer jo den fatale pressemeldingen som forsvant.

    Neda, AP og regjeringen har beviselig gjort i buksa og Frp tjener grovt på renholdet.

  10. Sivert
    4. mars, 2009 at 07:21

    @Ståle. En ting å være kritisk, den saken er grei. Men dette har jo tatt helt av, og alle medier vet nå at denne saken selger, og den selger godt, og det vet høyre og frp også…..
    Så det her lukter lang vei….og som jeg sa, jeg er temmelig overbevisst om at Vg har konstruert denne saken idag, ene og alene for å selge flere aviser og få flere lesere på nett. Alle vet jo at papir avisene er døden nær, og da trenger man ikke iq på 200 for å slå to og to sammen, og få det til å bli 4…

  11. 4. mars, 2009 at 08:50

    Jeg støtter ikke regjeringen, slett ikke, men jeg synes også «opposisjonen» er nokså desperat når de koker suppe på denne spikeren. Har de virkelig ikke noe annet å kristisere regjeringen for?

    Regjeringen har ikke løyet, ikke mer enn samtlige andre regjeringer før dem, i hvert fall.

    I storbritannia er slike spekulative oppslag som det vredens gnag kom med i dag helt vanlig. Tabloidavisene finner rett og slett på ting for å selge aviser.
    Og i disse dager med stadig synkende opplag blir de helt klart stadig ivrigere.

  12. Sivert
    4. mars, 2009 at 08:54

    @Grenseløs. Helt enig med deg, og folk bør ikke svelge alt rått som står i avisene, det er det dummeste man kan gjøre, dem vil kun selge aviser og tjene penger. Men jeg synes enkelte bloggere, hopper for alt på tråden til avisene, og svelger alt rått, og gjør det til en sannhet, noe det ikke trenger å være. Som du sier Grenseløs, tabloid avisene finner på ting for å selge aviser, sant eller ikke sant det dem skriver, så er ikke det så nøye.