Altamagazin
Mine tanker & meninger

Frp og verden

Jeg lurer på hvordan Frp tror / antar vi mennesker er skapt og hvordan vi tenker? Hadde vært inntressant å visst, fordi Frp sin  invandringspolitikk henger ikke på greip i forhold til hvordan vi mennesker tenker og hvorfor vi utvandre fra et land og innvandre til et annet,- noe vi mennesker har gjort sålenge menneskene har eksistert på kloden.

Mange nordmenn utvandret til Usa for å få det bedre med jobb muligheter, altså dem invandret til Usa også,- man må faktisk utvandre fra et land for å kunne invandre til et annet land,- så har vi idag alle de nordmenn, svensker osv osv som utvandre fra Norge og Sverige til Spania vært år, nettopp for å få en bedre og varmere alderdom, og noen av disse er også kriminelle som flytter fra Norge og Sverige for å slippe unna media her i landet,- blitt noen av dem også, disse må Spania ha i landet.

Men de som utvandre / rømmer fra land i krig og ellendighet, har etter min mening en mer legitim grunn til å utvandre fra sitt hjemland og invandre til et annet, og det ligger også i menneskets natur å rømme / utvandre istedenfor å få kroppen full av bly, eller man utvandre / rømmer fordi man vil ha jobb og ikke minst mat på bordet. Vil se at Frp hadde sittet i ro på Stortingetskafeteria og ventet på å få ei kule i panna, hvis Norge var i krig, hvis dem motformodning hadde sittet i ro, da hadde jeg blitt bekymret for deres måte å ta vare på seg selv og sine familier.

Frp støttet USA i sin krigføring i Persiabukta og når dem gikk inni Irak,- men når den vanlige Iraker må rømme landet for ikke bli drept, da støttet ikke Frp å hjelpe disse uskyldige menneskene, som egentlig er offer for en paranoid og halvgal Amerikansk president alias Bush,- dette rimer ikke. Skal man få og ha en fornuftig og logisk invandrigspolitikk, så er første bud at man forstår hvorfor disse mennskene har utvandret / rømt sitt hjemland, og man må i det minste ha evne til å forstå disse menneskene,- gjør man ikke det, så kan man heller ikke tilby dem den hjelpen de trenger, som f.eks psykologisk behandling osv. På dette området svikter Frp totalt og viser null innsikt og forståelse, dem er like paranoid som eks president Bush, dem ser kun på religion og tro, og så putter man det fint sammen med ekstrimisme,- uten å vise eller si at det like mange ekstrimister blant nordmenn i kristnemiljøer, som det blant muslimene, bare ikke mer. Kanskje vært en ide, å begynnt med disse ekstrimistene først, før vi angriper muslimene, – men det kan tydeligvis være kjekt å kaste stein i glass hus til tider.

Hva mener jeg med ekstrimister i Norge? Jo, følgende grupperinger. Jehovas Vitner, Jesu Kristi Kirke av de siste dagers hellige ( mormonerne), Læstadianerne, Livets Ord og de utallige bedehusmiljøene på Sørlandet,- dette er ekstreme kristnemiljøer og organisasjoner,- som både forkvakler hodene på folk og ødelegger jenter og gutter, med deres syn på hva ei jente er født til og hva en gutt er født til,- dem blir født inni faste mønstre og livsstiler i disse miljøene, og jentene skal ene og alene være fødemaksiner for sin mann,- og hvor utdannelse for jenter er tabu,- da dem skal gifte seg å få barn før dem er 20år, altså like etter ungdomsskolen. Dette er blitt kristen Norge sin form for ekstrimisme, og hvor det ikke er tillatt å ha egne lyster, meninger og tanker,- husk gamletestamentet.

For å være ærlig, og oppriktig, noe jeg foretrekker å være på min blogg og ellers,- er det noe jeg virkelig ønsker skulle blitt forbudt, så må det være slike ekstreme miljøer som disse,- da dem ødelgger folk, spesielt unge jenter og gutter,- da dem får et forkvaklet syn på verden og på mennesket,- da deres syn bl.a på seksuelitet er helt ødelggende for barna i disse miljøene,-husk å bare knulle når dere vil ha barn, og man skal ikke la sæden falle til jorden, men spyttes inni horensbuk,- er det slik vi vil ha det? Er det et slikt syn på seksualitet vi vil videreføre til våre barn og barnebarn ? Er det virkelig slik vi vil at våre gutter skal se på jenter og sin kone? Altså som hore og fødemaskin. Dette er ekstrimisme satt i system og med bibelen i hånd, og som skjer hver dag i Norge og det skjer hver  uke og 365 dager iåret.

Tar man seg litt tid og ser på hva kristendommen i Norge driver med og setter seg litt inni i disse miljøene, og ikke minst observerer det,- så har vi ikke mye å være stolt over i forhold til andre lands religioner og tro,- og for det tredje, vi var ikke kristen, vi ble tvangskristnet,- og så har vi fortsatt å bære dette videre fra generasjon til generasjon,- ikke mye frivllighet ute å går.

Så da lurer jeg på,- hvorfor vi enda i år 2009 synes vår tro og religion er så mye bedre enn andres? hvorfor rakker vi da nedpå islam ( Muslimene ) når vi har ekstrimisme i vår egen tro / religion ? Kanskje dette avr noe for Frp å tenke på, siden dem bygger partiprogrammet på det kristneverdigrunnlag.

Vær sikker, jeg er ikke stolt av vår historie og tro.

Vg,

VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 0 (from 0 votes)
Share

Publisert 13.07.2009 i Samfunn // Del på Facebook // Del på Twitter

7 kommentarer til “Frp og verden”

  1. Huldra

    O hellige enfold…. Mer er det ikke å si om dette oppkoket av tullball.. Nei Islam er en mye bedre, mer menneskevennlig og tolerant religion enn kristendom… God bedring.

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. Sivert

    @Huldra: Hvor har jeg skrevet det? Kan du være så vennlig å vise meg hvor jeg skrevet det?

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. Nå har vi vel aldri sakt vi er mye bedre. Det er vel omvent. det er jo disse invandrene som mener de er bedre enn oss og krever mer enn hva vi kunne krevet i deres land.

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. Sivert

    @WEB – LINN: Hva har dem krevd? Har du noe konkret? Eller bare mener du det,fordi du har hørt det fra andre? Har du jobbet på et asylmottak noen gang siden du vet det?

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  5. Sivert

    Til dere som ikke følger så godt med i norsk og internasjonal politikk,- så har vi ikke innvandring til Norge,- det som vi definerer som innvandring,- men de som kommer har ulike typer for flyktningestatus,- som bl.a kvoteflyktningene,-dem kan vi ikke nekte å ta imot og gi opphold, fordi dem er spesielt plukket ut av FN, på spesielle kriterier, og dem kan heller aldri utvises som f.eks en som kom i 1975 som innvandrer, og fikk innvandrer status,- Norge har hatt innvandringsstopp siden 1975, men med litt endring av lovverket siden dengang, men med bare nyanser,- f.eks kan ikke folk utenfolk Schengen-området, bare reise til Norge å bosette seg og søke jobb….
    Hvis dere er inntressert i lese litt fakta om det vi kaller for innvandring til Norge i nyere tid, så kan dere trykke liken under og lese, men da må dere lese alt, og ikke bare halvparten.

    http://www.arkivverket.no/trondheim/smakebiter/innvandring/berg.html

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  6. Søren Kierkegaard

    Det er et godt innlegg du her blogger. Men jeg er sikker på dine ord falder på stengrunn, dessverre. Fanatiske, selvgode mennesker med liten historisk innsikt og total mangel på empati for andre folkegrupper enn den de selv tilhører, kan ikke nåes med rasjonell logikk og historisk fakta. Det er som mannen og kona som diskuterer et emne, og mannen viser han har rett ved at slå opp i et leksikon, hvortil kona sier: «Det er deg jeg diskuterer med, ikke et leksikon».
    Utvandring/ flukt til andre land har til alle tider funnet sted. Moses ledet engang en stor flokk mennesker over Jordan floden. I dag prøver fattige «lykkejegere» å komme over Rio Grande til USA.
    Da vi i Norge led sult og nød, utvandret vi i hopetall til Amerika. Tok med oss vor kultur, vor levesett , bygget norske kirker (Little Norway). Nordmenn finner vi alle steder i verdenen, og langt de fleste har beholdt «det norske», altså ingen integrering. Se bare til fastboende nordmenn i Spania. De forlanger norske varer i butikken, norske kirker, norske skoler, og ikke kan de brukbart Spansk, men tar det ille opp viss ikke de lokale forstår norsk. Snakk om dobbeltmoral.
    Og til den «religionskrig» det pågår, så tror jeg vi burde se bjelken i eget øye først. Ingen har til dato prøvd å omvende meg til Islam. Ingen har kommet til min dør med «det gode budskap om Allah». Men det kristne budskap skal forkynnes overalt på jord. Misjonærer finnes i hver en avkrok, hvor de deler ut bibler og kristne blader, også på steder hvor religion er forbudt. Her til lands har vi religionsfrihet (om vi liker det eller ikke), og så lenge vi har det må vi pent avfinne oss med, og tolererer, alle religioner. Islam eller andre religioner skal ikke kritiserer kristendommen for hvordan den praktiseres. Det er opp til den kristne kirke og dens medlemmer å tolke bibelen. På samme måte skal vi heller ikke blande oss i hvordan andre religioner praktiserer deres tro. Alle trosretninger kan fritt gjøre som de vil, sålenge det ikke strider mot landets lover.
    Vi har nu fått en lov som forbyr omskjæring, og det er bra. Jeg går ut i fra at denne lov også gjelder omskjæring av guttebarn, noe som er praksis hos jøder.

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  7. Sivert

    @Søren: Takk for en veldig god kommentar, skal være helt enig med deg, og jeg stygt redd du har rett i det du sier om at mine ord vil falle til stengrunn.

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Legg igjen en kommentar

CommentLuv badge