Peter Kovacs – ferdig

Print pagePDF pageEmail page

Som supporter så vet jeg at fair play henger høyt, og jeg kjenner utrolig mange supportere  som er medlemmer av supporterklubber i tippeligaen, Peter Kovacs er ferdig i Norsk fotball,- uansett hvor han kommer og uansett hvilken klubb dem møter i cupen i årene fremover, så vil han bli plaget,- det han gjorde idag når Branns keeper Opdahl ble skadet er tabu i fotball, hadde det skjedd i engelsk eller spansk liga, han hadde blitt klappa ned og blitt forfulgt privat for alltid.

Så det beste herr Kovacs kan gjøre for sin del og for kjærestens del og for resten av familiens del, det er å ligge langt unna fotball i lang tid, han vil få høre det på alle arenaer han kommer resten av årets sesong og de kommende, det han gjorde var den største tabben en spiller kan gjøre når det gjelder fair play. Jeg vil gå sålangt å si at han vil være hatet forever i Norge,- kanskje Ungarn likevel er det beste landet for han….Man score ikke mål når en spiller ligger nede og er skadet, tabu.

Tv2 , Vg ,

Stem:
Share

  40 comments for “Peter Kovacs – ferdig

  1. Monica
    8. august, 2009 at 21:40

    Dersom Kovacs ikke hadde scoret på den situasjonen tror jeg vi kunne få det «morsomt» i norsk fotball fremover. Neste gang en målvakt tråkker på ballen og snubler (og ikke klarer å sparke motstanderen overende – det er heller ikke fairplay) er det bare å leke skadet, så unngår man et baklengsmål.
    Trenerne i Brann er enige i at det var rett å score, Kovacs kan ikke vite at Opdal faktisk er skadet og Odd spilte bedre enn Brann.
    Etter å ha sett Branns situasjon mot Start for endel år siden burde man kanskje vurdere å legge saken død også.

  2. Sivert
    8. august, 2009 at 21:59

    @Monica: Det hadde ikke blitt morsomt, det er en selvfølge at man score ikke i slike situasjoner,- dette blir det etterspill av på en eller anne måte, spes blandt supporterne og klubbene….i know

  3. Sivert
    8. august, 2009 at 22:14

    @Monica: Hvis ikke Kovacs så at Opdahl ble skadet og var skadet, da er fyren blind og bør finne på annet å gjøre enne å spille fotball, det er noe alle så. Da scorer man IKKE what so ever, da spiller man ballen utover sidelinjen, akkurart som om en utespiller blir skadet….Men, når dette er sagt, så er ikke akkurat Start og Odd kjent for å praktisere fair play, det er ego fra ende til annen…kunne skrevet bok om alle episodene jeg personlig har sett på banen av de klubbene…

  4. Chris
    8. august, 2009 at 22:14

    Selv om jeg er enig at Kovacs ikke skulle ha scoret, så må jeg si at du tar dette litt for langt. Helt enig at han skulle ha tatt en ‘Di Canio’ og vist mye mer fair play enn det han gjorde.

    Men!

    Hvorfor i all verden ble ikke Opdal tatt ut da han først ble skadet? Det var tydelig at han hadde det fryktelig vondt, og reprisen viste hvor mye kneet ble dyttet i ‘feil retning’. Han MÅ ha skjønt selv at han ikke kunne fortsette…

    Jaja, er ikke Brann eller Odd fan jeg, men synes det er latterlig at han Odd trener’n sier at Opdal ble ‘presset’. Kovacs var vel ihvertfall 5 meter unna…og sto og så på Opdal da han falt ned og holdte kneet… Kan ikke han være litt ærlig da? For en tulling. Sånne managere er helt patetiske – hva er vitsen med å lyve til hele nasjonen? 🙁 Triste greier fra mange synespunkter! Hilsen en engelskmann 🙂 (beklager evt. stavefeil!)

  5. Sivert
    8. august, 2009 at 22:19

    @Chris: Som spiller, keeper eller utespiller, så er man på banen sålenge det går, har spillt sjøl, vet akkurat hvoran det er, men presser det sålangt det går…..antar Opdahl tenkte sånn, helt normalt…
    Men nå praktiserer både Start og Odd litt annen filosofi ang. fair play enn resten av Norsk toppfotball, så alle kampene ifjor med dem, og sett dem iår, samme gjennomgangs melodi…ego ego ego….og drit i om motstanderen blir skadet…glem ikke, vi har ikke sett alt med Start iår, kommer nok mer derfra…

  6. Chris
    8. august, 2009 at 22:23

    Spiller selv jeg og, og skjønner hva du sier. Men!… som keeper i Brann, så setter du vel laget foran den ene kampen der og da?? Som keeper i en cup kvartfinale så er det vel ikke så smart å pushe det for å se hvor langt det går?!

    Som engelskmann så synes jeg også det var veldig spesielt at Bakke ble utvist for den taklingen. Det er jo gult kort, ferdig med det. Kjipt at fotball noen ganger blir som ballet!

  7. Egil Blindheim
    8. august, 2009 at 22:26

    Det er lett å henge ut en som gjør jobben sin, men Kovacks gjorde det rett. Etter at han har tatt ballen stopper han litt opp for å se om dommeren griper inn, og når så ikke skjer går han på mål. Det er kun en som skal stoppe kampen, og det er dommeren. Brann kunne også byttet ut Opdahl etter skaden i stedet for å sjangse videre. Når du ser alle som ligger «døde» på slutten kampene rundt om for å få tiden til gå, så er det mer ufint enn å lage mål når kampen er i gang. Nå mener jeg IKKE at Opdahl gjorde dette så det er sagt.
    Håper for fotballens skyld at flere fortsetter å spille til dommer har blåst. Det er ikke den aktuelle spiller som skal øve dommergjerning ved vurdere å stoppe spille, unntatt ved større skader hvor eventuelt dommer er feilvendt. Her var det det ikke fare for helse.

  8. jarle wergeland
    8. august, 2009 at 22:35

    Fairplay gjelder bare på midtbanen ser det ut til. Hvor i allverden var de ellers ivrige 2,3 og 4 viftedommerne, mens Brage var på nivå med en viss annen dommer (som også gjør «rare» ting i ishockey og !»

  9. Arnie
    8. august, 2009 at 22:39

    Synes det naturlige er å putte ballen i mål der. Hvem vet hvilket trøkk det er der ute når du ser en målsjanse? Du får kanskje «tunnellsyn» og ser bare målsjansen, mens adrenalin og annet suser rundt i systemet. Hvorfor sa ikke keeperen at han var skadet så han ble byttet ut?
    (Jeg er ikke Odd-fan)

  10. marius
    8. august, 2009 at 22:41

    e det mulig. ingen kan være blind i den der.
    skandale hadde jeg vært spiss nå hadde jeg ikke tatt å scoret .

  11. Arne
    8. august, 2009 at 22:46

    Opdal gjorde en (prøvde) finte, da Kovacs hoppet for å blokkere utspark, noe som viser at han er presset.

    Attpåtil sparker han Kovacs i bakleggen da han passerer, ergo så er han fremdeles med i spillet.

    Bare flås å hevde fair play, Opdal kan vel begynne med seg selv.

    Dessuten vant Brann cupen ved lignende situasjon tidligere….

  12. 8. august, 2009 at 22:48

    Odd-trener Fagermo har et godt spørsmål i Dagbladet: «Scoringen var helt ok. Om for eksempel Morten Fevang skulle fått strekk i en løpsduell med Erik Huseklepp, skulle Huseklepp da gi seg?»

    Det er litt drøyt at man forlanger at Kovacs på et øyeblikk skal stille diagnose og avgjøre at Bakke er alvorlig skadet og ikke bare har «snublet» – ihvertfall hvis han var så vanvittig langt unna som folk vil ha det til…
    .-= Bjørn Smestad´s last blog ..Fattigdommen avskaffet? =-.

  13. Tommy
    8. august, 2009 at 22:53

    Må dere slutte å sutre dere som mener at Kovacs ikke burde score, har ingenting med fairplay å gjøre, Odd sveipa matta med brann idag, og det var så fortjent. Men Bakke og taklinga hans makan til usportslig spill, har jeg ikke sett, Brann supportere burde jo skamme seg over å ha Eirik Bakke på Banen.

  14. Lars
    8. august, 2009 at 22:56

    For noe forbanna tull!

    Så klart skal Kovacs skåre her. Jeg følger ikke med på norsk fotball, så jeg er helt nøytral, men hvordan i all verden skal Kovacs vite at Opdal blir skadet? Det har ingenting å si at han ikke er presset eller hvor god tid man har. Det man kunne gjort i denne situasjonen, er å evt. la Brann skåre mål etterpå. Det er Fair Play. Jeg forstår ikke at oppegående fotballsupportere kan mene at Kovacs er pålagt å spille ballen utover sidelinja. Tenk om Opdal hadde sklidd, og faket situasjonen, og Kovacs hadde spilt ut ballen?

    Det er mye lettere å rette opp slikt i ettertid, og jeg mener at Odd kunne tatt et lagmøte på banen og evt. latt Brane få løpe i angrep for å skåre mål. Det er mer naturlig enn at Kovacs skulle spille ut ballen, når han har kort tid å tenke på og ikke vet hva tilstanden til Opdal er.

  15. Uvesentlig
    8. august, 2009 at 22:59

    Jeg støtter Kovacs fullt ut. Jeg er utrolig lei av alle fotballspiller som legger seg ned, og forventer at motstanderen stopper spillet. Dommeren er den som skal stoppe spillet, og kun ved mistanke om hodeskade.

    Selv om ikke Branns keeper spilte skadet her, så går faktisk fotball ut på å score mål. Hvorfor skal man stoppe spillet, eller unngå å score om en er fysisk «sliten». Skal man ikke også stoppe om noen er psykisk sliten. Skal spillere begynne å bedømme hvorfor en keeper ligger nede, skal de lure på hvorfor ikke keeperen flytter seg fort nok til siden osv?

    Nei, det heter at man skal spille til dommeren blåser i fløyta, og om et lag stiller med spillere som ikke holder mål fysisk så får de ta konsekvensen av det. Hvis det blir en regel at man stopper om noen blir skadet, blir det en trend at keepere faller som fluer når det oppstår vanskelige situasjoner. Vi har sett det gjentatte ganger med utespillere.

    Mye bedre om man slutter med de tåpelige tilbakespill når et lag må spille ballen over sidelinjen pga av skade. Et sekund etterpå står personen på beina og smiler.

    Fair play blir for dumt å diskutere, for det finnes ikke annen fair play en å rette seg etter dommerens avgjørelse. Bare se på hvor mange hender som er i lufta når en ball spilles over sidelinja. Selv han som sparket ballen ut påstår at det er deres innkast. Man bør passe seg for å lage fotball om til en sport som er lite maskulin, og så full av sytekopper, for det er det vi er på vei til å lage.

    Brann stilte med en keeper som ikke var i fysisk god nok form, og ble straffet for det. Ferdig med saken! Er det unfair å løpe fra de som er dårlig trent og eller slitne også? Hva når forsvarspillere snubler eller faller, skal man la vær å score. Nei, skjerp dere……………..

  16. Archimedes
    8. august, 2009 at 23:03

    Helt udiskutabelt at dette er usportslig opptreden.

    Man må ha en viss forståelse for at Kovacs begår en feilvurdering, det er fort gjort for en dreven spiss at instinktene tar overhånd. Men det er ingen som helst tvil om at dommeren burde ha blåst av, og fair play er nettopp de uskrevne regler som gjelder ut over de formelle reglene. Det er ingen tvil om at Kovacs overtok ballen ene og alene fordi den ble liggende ubevoktet etter at keeper – som hadde full kontroll over situasjonen – ble liggende grunnet skade. Det er uhørt og skammelig å score i en slik situasjon.

    Og det var vel heller ikke uten grunn at Kovacs hoppet over feiringen etter at han hadde scoret kampens andre mål; på det tidspunktet forstod han nok utmerket godt at dette ikke var bra. Og jeg velger å tro at han ikke er stolt av dette i ettertid.

    Det som imidlertid er under enhver kritikk er Odd-trener Dag-Eilev Fagermos opptreden: Først jubler han hemningsløst over scoringen, og deretter forsvarer han den ut fra en enkelt dokumenterbart feilaktig fremstilling av situasjonen. Fagermo mistet ethvert krav på respekt som fotballtrener idag.

  17. S.G.W
    8. august, 2009 at 23:03

    Jeg tror på Kovacs verson om at han ikke viste Opdal var skadet på ordentlig. Og norsk fotball kan bare takke seg selv fordet. Spillere ligger somregel nede å vrir seg til de får frispark eller ballen var ute av spill. Hvordan kunne Kovacs vite at Opdal faktisk var skadet, og at han ikke bare lå å vrei seg for å få frispark og annulere målet?
    Så klart kan man si at Kovacs burde skjønt det fordi Opdal slet med kneet tidligere i kampen, og det kan være rett. Men det burde brann-benken skjønne også, og tatt han ut mye tidligere! Det skal ingenting før beina svikter etter en sånn smell!!

  18. Chris
    8. august, 2009 at 23:07

    Gøy å lese, og bra sagt 🙂

    Men ‘skjerp dere’….? Slapp av du 😉

  19. TheStig
    8. august, 2009 at 23:11

    Bakkes oppførsel på banen burde drepe enhvert diskusjon fra Brann-leieren om sportslig opptreden. Odd vant fordi de var det beste laget.

  20. MegSelv
    8. august, 2009 at 23:13

    Støtter Kovacs fult ut. Har faktisk scoret to liknende mål selv når jeg spilte på guttelaget i min ungdom. Får man sjansen, så tar man den. Ikke hans feil at Opdal går på snørra, fordi han ikke ble byttet ut tidligere.
    Er enig i alt «Uvesentlig» skriver over her. Alt dette maset om Fair Play er på vei til å ødelegge sporten. Jeg er møkka lei av å se spillere som ligger å vræler og vrir seg på bakken (selvfølgelig mens de holder seg for ansiktet) som om de skulle vært sekunder fra døden og man får inntrykk av at her blir det enten amputasjon på stedet, eller avliving. Og jammen ser man ikke samme spiller løpe i ekspressfart nedover kanten tre minutter etterpå, like fin. Blir kvalm. Få vekk Fair Play, for det er faktisk ikke fair. Og la heller dommeren bestemme alt. Så lenge dommeren ikke blåser, så er ballen i spill, basta.

  21. Harald
    8. august, 2009 at 23:30

    Jeg er Start-fan og således ikke helt habil angående mitt spørsmål, men jeg spør allikevel. Hva i all verden har Start gjort i år som er så usportslig siden de blir fremhevet som verstinger (sammen med Odd)? Bortsett fra Hulskerx skuespillerfall mot Tromsø på Sør Arena, så har ikke jeg sett noe spesielt annet enn det man kan forvente fra eliteserielag. Og treneren er jo en av de mest sympatiske som er i eliteserien (i motsetning til ufordragelige Tom Nordlie, som var i Start tidligere).

    Når det gjelder Kovasc og ikke minst Fagermo, har jeg bare en ting å si: Skammelig! Spesielt Fagermo er helt utrolig. Han ville stått og jublet om spillerbussen til Brann kjørte på sjøen. Med Brannspillerne i.

  22. Labbe
    8. august, 2009 at 23:33

    Ja, det er ille at en fotballspiller ikke eier mer fornuft enn dette. Har burde Kovacs gått bort til dommer og sagt at det ikke skulle være mål. Det har vi sett andre spillere har gjort før han.
    Derfor mener jeg Kovacs egentlig ber om trøbbel.

    Selvsagt kan man forsvare det han gjorde i det lille sekundet da han tok ballen, men når han oppdager hva som har hendt burde han tatt affere.

    Kampen kunne fått helt annet utfall dersom denne scoringen ikke hadde blitt godkjent.

    Vi vil ikke ha slik kynisk og «drit i de andre» fotball i Norge.
    Send Kovacs ut av landet !!

  23. Firdamannen
    8. august, 2009 at 23:34

    Sammenlignet med Erik Bakke sin takling på slutten så er jo Peter Kovach rene forbildet for fremtidige fotballspillere. Så for min del blir det litt teit når brann prater om fair play.

  24. Laila
    8. august, 2009 at 23:34

    Oppdal var «frisk» nok til å sparke etter Kovacks.

  25. Uvesentlig
    9. august, 2009 at 00:14

    Slapper aldri av….

    Kovacs har jeg aldri hatt noe forhold til, men nå er han helten min…….. Han tør det andre vil, og etter min mening, det andre skulle ha gjort.

  26. macro
    9. august, 2009 at 00:20

    Uansett hvordan Odderane ser på dette så bør dem sitte igjen med en flau smak i munnen. Hele fotballnorge som har gitt dem sympati i år for deres fine fotballstil og «underdog» hardkjempende stil er med en scoring visket vekk. Jada de vant fortjent..underordnet, jada de var best mot et tafatt og vinglete brannlag som leverer elendig, jada jada..faktumer dessverre at all min sympati for dette laget er borte vekk på grunn av en handling og en makeløs oppvisning i dårlig sportstånd fra Kovacs og av treneren til Odd. En eventuell cupseier vil for alltid ha en bismak for et fotballelskende publikum og burde og hatt det for den gjengse oddpatriot. De sablet over et tafatt brannlagg og hadde full kontroll og selv den mest innbitte oddsupporter kunne tydelig se at Kovacs vurderte situasjonen før han valgte å vise stikk motsatt av hva denne sporten er fundamentert på nemlig god sportsånd. Dessverre for ham vil han ikke lenger stå som en bauta i angrepet men for all tid bli husket som en usportslig type innen fotballens verden og norsk tippeliga..helt unødvendig Kovacs, uansett hva supporterene tol Odd måtte mene om den saken. Å tekke frem all slags sammenligninger er etter min mening irrelevant og meningsløs da ALLE slike situasjoner uansett lag kvalifiserer til usportslig opptreden men dette var i overkant og en skam for et ellers godt fotballlag. Odd supporterene burde skamme seg over å i det hele tatt våge seg på en bortforklaring og støtte til ham og deres trener i en slik situasjon. SKAM Odd! SKAM Kovacs! Og skam til treneren deres! Ikke fordi dere vant fortjent men fordi dere i det hele tatt forsøker å unnskylde en slik handling. Min støtte og sympati for dere er herved visket vekk…og jeg gremmes over at slike ting fortsatt skjer i norsk fotball..uansett spiller og uansett lag! Håper en eventuell cupfinale seier går til et fairspillende lag….
    Legg merke til at brann vurderer å legge inn protest på prinsipielt grunnlag. Altså for å få belyst situasjonen for fremtiden slik at feks. ikke en Oddspiller skal komme i samme situasjon. Forventer ikke at inbitte oddsupportere skal komme med noe annet enn den kommentaren dere lirer av dere men her dreier det seg om allmenn fairplay på norske fotballbaner. Er ganske sikker på at dere hadde ment annet hvis situasjonen hadde gått motsatt vei, så i det minste forsøk å holde dette noenlunde saklig og åpent for hva som burde vært riktig å gjøre hvis lignende situasjoner skulle oppstå i fremtiden.

  27. Evy Singstad
    9. august, 2009 at 00:25

    Kovac bidro i aller høyeste grad til at tre spillere ble skadet like før, Opdahl, Bakke og Bentley. Det blir for dumt at Kovac påstar han ikke så at Opdahl låg nede når han rett før hadde bidratt til at han ble skadet … Jeg synst ellers at Kovac brukte lang tid på å lure på om han skulle skyte – kikket han da mot treneren og fikk klarsignal?? Hvor var trenerbenken? Kunne ikke se det via TVen:)

  28. Evy Singstad
    9. august, 2009 at 00:32

    Det var ikke Bakke som ble skadet av Kovacs, det var fakiri.

  29. Lille Heng
    9. august, 2009 at 00:36

    Bra av Kovacs – hvem kan klandre ham? Han har ett sekund på å tenke seg om, for så å handle stikk i strid med goalgetterinstinktet. Bakke derimot oppfører seg som en urutinert toskete 18-åring. Slike taklinger ødelegger karrierer, og dette har Bakke gjort altfor ofte tidligere. Og han skal liksom være kaptein. Brann bør skjemmes på hans vegne:-(

  30. espen69
    9. august, 2009 at 00:36

    Knall mål Kovacs, spesiellt siden det var mot Brann. Stå på videre!

  31. kovacshelten
    9. august, 2009 at 00:46

    Du sliter sivert, du er helt på viddene, og jeg støtter uvesentlig fullt ut, dessuten har brann gjort det samme som odd i 1993 og det ble jo glemt fort det også

  32. Ole Hægebostad
    9. august, 2009 at 01:00

    Jeg oppfordrer alle supportere til å bue ut Kovacs resten av denne sesongen og vise sin avsky!
    Juksemakere som dette har ingenting å gjør i norsk fotball!

  33. Sven
    9. august, 2009 at 03:07

    Uvesentlig……..
    Oppdal var da ikke i dårlig fysisk form, han ble skadet minutter tidligere, og hvis du så kampen, hvem var ansvarlig for den skaden?? Jo, Kovacs med sitt bakholdsangrep på Brann forsvareren som deretter falt over kneet til Opdahl, var vel bare den elendige dommeren som ikke så det……….så snakke om dårlig fysisk form blir jo bare tull.er hverken Brann eller Odd fan, og etter denne episoden i hvert faqll ikke Kovac fan.

  34. bob
    9. august, 2009 at 04:19

    Det er endel som misforstår situasjonen her. Hadde det vært en duell om ballen så hadde det vært greit det Kovacs gjorde. Her hadde Opdal kontroll på ballen, kollapset og SÅ gikk Kovacs bort og tok ballen. Jeg tror du skal ha Odd-drakta ganske godt trykt nedover hodet for å ikke se at dette er usportslig.

  35. 9. august, 2009 at 04:27

    Fullstendig enig med «Uvensentlig» her – Kovacs gjorde ingen ting galt. «Jobben» hans som fotballspiller går ut på score mål, og det gjorde han. Hvorvidt keeperen er skadet eller ikke, er opp til en TRENER å avgjøre – og ta personen ut.

    Fari play er en tapt sak i fotball, så det er det ikke vits i å snakke om. Spesielt i «viktige» kamper så er fokus på å vinne selv, framfor å være rettferdig. Surt, men sant.

    Go Kovacs – jeg håper (og tror) at det absolutt ikke får noen konsekvenser for han.

    Forresten: «Kanskje Ungarn er beste landet for han»? Come on, makan til tull. Fordi han er derifra? Iddioti, skjerpings.
    .-= Olja [Lyn]´s last blog ..Hva bør man ha med seg? =-.

  36. M
    9. august, 2009 at 05:25

    Opdal er jo presset selv om Kovacs står fem meter unna….hva mener du er press?? At en er skulder mot skulder? Han småjogger mot Opdal og legger press….hadde kneet vært for ille så hadde han blitt byttet før…men han ville fortsette da får ha ta konsekvensene av det og ikke renge med å få sympati når han og benken driter seg ut på den måten ved å la han fortsette med vond kne.

  37. Jørgen Stavanger
    9. august, 2009 at 07:23

    Sivert, Utsagnet ditt er jo fullstendig på jordet mener jeg! Kovacs gjorde fullt og helt det rette i denne situasjonen. Hvis noen skulle stoppet noe som helst her så er det dommeren, men skjønner også hans vurdering av saken!

  38. Henki
    9. august, 2009 at 08:56

    Det som er morsomt å registrere, er jo at det var Kovac som skadet Opdal. Det var klarere kort enn det Bakke fikk rødt for.

    Så at Kovac ikke stopper spillet, etter en spiller han selv har skadet ligger nede, sier alt om den usympatiske dritten.

    Til dere som ikke vet hva fair play er:
    http://www.youtube.com/watch?v=XWO98zEWnDo
    http://www.youtube.com/watch?v=EWdf5ZLbtYo

  39. Sivert
    9. august, 2009 at 12:03

    @@@Svar: Å dæsken, saken hardiskusjon her ja mens jeg har sovet inatt, flotters 🙂

    Når det gjelder fair play, så har jeg faktisk tilgode å se LIVE på tv eller fra tribunene at en spiller tar ballen fra keeperen eller annen motspiller som faller og er tydelig skadet, det har skjedd utrolig mange ganger at en spiller eller keeper blir skadet, men så har også spillerne fulgt fair play reglene også, og da spilt ballen utover sidelinjen eller bak mål, ikke i mål. Så det som skjedde igår må være en unik situasjon på en Norsk fotballbane, om det har skjedd tidligere må vi evt. tilbake til 70 – eller 80 – tallet.
    Vet at Steffen Ivensen engang spilte ballen vekk når mostanderen fikk frispark, da ble godeste Iversen hudflettet av sin egen trener for usportslig opptreden,- Fagermo burde fortelle Kovacs noen lekser i hva det vil si å være usportslig.

  40. Uvesentlig
    9. august, 2009 at 15:58

    Ser at Sven mener man må ha Odd drakt på for ikke å se at det er usportslig. Jeg er ingen Odd fan, og jeg tapte penger på oddsen på Odds seier, og det er mulig at det målet vi diskuterer var det som var utslagsgivende.

    La de spillere som ikke forsøker å jukse får lov til å uttale seg om Kovacs mål, for det var iallefall ikke juks. Vet ikke om det er dårlig fysisk form, eller dårlig fysikk eller hva det er som gjorde at Opdal rotet det til, men ser at han som snakker om fair play forsøkte å felle Kovacs, og at han var i fin nok form til å storme over banen for å kjefte på dommeren.

    Det har ingenting med fair play å gjøre å spille ballen ut av banen når noen er skadet, med mindre det er nødvendig med øyeblikkelig legetilsyn. Hva når et lag må spille med 10 mann fordi en blir skadet etter at man har gjort alle byttene, må det andre laget ta ut en mann også – for å være fair?

    Felling av spillere på veimot mål blir kalt profesjonell feil, og det jubles det over fra egne supportere og kommentatorer. Å løpe fra en forsvarspiller som detter er greid, men her er det plutselig feil??

    At Brann selv har gjort tilsvarende hvor motstanderen brakk ankelen, og scoret mål, det er tydeligvis glemt.

    Nei, det er mulig at de fleste som forsvarer Kovacs her inne er Odd supportere, men det gjelder ikke meg. Jeg forsvarer det fordi jeg er så lei av forventninger om at ballen skal spilles ut når noen ligger nede, uten at dommeren blåser. De detter jo som fluer for tiden. Det som er tydelig er at de fleste som mener det er helt urimelig er Brann supportere, som på sin side støtter grisespillet som enkelte av brannspillere står for, men selvsagt noen andre også. Felles for de er at de vil ha en sport hvor spillerne spiller ut ballen hver gang noen er eller leker skadet. Men at spillerne jukser ellers med å filme seg til frispark, syter på dommer for å få urettmessige frispark, eller holder i trøyene konsekvent, nei det bryr de seg lite om.