Altamagazin
Mine tanker & meninger

Allternativ Vaksine – Svineinfluensa

Jeg forstår at mange er skeptiske til å ta vaksinen og mange er motstander av vaksine prinsippielt, begge deler helt ok, og folk som tar vaksinen skal vite at deres valg er også ok,- vi bor da i fritt land.

Men jeg reagerer på at såkalte kvakksalvere skal tjene penger på svineinfluensaen, slik som disse allternativ medisinerne. Dem skal altså tjene penger på andres redsel for å bli syk,- og kommer med masse humbug av tilbud til folk istedenfor vaksinen,- bli seriøs sier jeg bare.

Jeg har skrevet mange artikler om vaksinen og sagt uttalige ganger at jeg ikke skal ta vaksinen heller, men det betyr ikke at jeg skal sitte på nettsider å kverne eller skru mine meninger i skallen på andre mennesker, det må gå an i dagens velutvilede Norge å kunne skrive sine meninger på sin blogg eller på en nettside enn 4-5 ganger uten at man skal få halve Norge til å ta samme standpunkt som en selv.

Så det jeg reagerer på at er folk som skal på død og liv presse sin oppfatning og meninger på andre, gjennom å kverne eller skru meningene inni skallen på folk og jeg reagerer på allternativ behandlerne som vil tjene penger på frykt hos mennesker,- for en sykdom som få rammes av og som få dør av i forhold til vanlig influensa.

Greit nok at folk er motstander av vaksinen og er skeptisk, og der igjennom ikke skal ta den, men respekter i det minste at andre mennesker har en annen oppfatning og mening da, og det er ikke nødvendig å drive med en uendelig propaganda for at folk skal gjøre som en selv vil, litt respekt for andre mennesker bør man ha i disse Svinetider.

Nå skal ikke jeg navngi folk eller henge ut folk på min blogg, det får dem gjøre som mener dem har rett til det på sin blogg vel og merke,- men jeg reagerer på enkelte av kommentarene som fremkommer på enkelte nyhetssider på nettet, er du ikke motstander av vaksinen, så er man enten naiv eller dum. Bli seriøs og hvis litt mer respekt for andre mennesker, ikke vært enkelt menneskers oppgave å fortelle andre hva dem skal mene og gjøre, lurer på hvor disse menneskene har fått tildelt den oppgaven med å fortelle andre hva dem skal mene og gjøre? Dem har ihvertfall ikke fått fullmakt fra meg, tviler på at andre har gitt dem fullmakt også.

Vg , Vg , Tv2 , Tv2 , Vg , Tv2 , Vg , Vg , Tv2 , riks24 , Tv2 , Tv2 , Tv2 , Vg , Klikk ,

Stem:
VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 1.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 0 (from 0 votes)
Allternativ Vaksine - Svineinfluensa, 1.0 out of 10 based on 1 rating
Share

Publisert 04.11.2009 i Blogging // Del på Facebook // Del på Twitter

38 kommentarer til “Allternativ Vaksine – Svineinfluensa”

  1. Flodinen

    Smitten går nå i rekordfart og helsevesenet har altfor lang vei igjen å gå før folk har blitt vaksinert. Men tvi tvi, kanskje noen rekker å bli vaksinert før de blir syke.
    Tror folk skal ta all mulig symptomer på alvor, for det viser seg nå at man kan være smittebærer selv om man ikke viser alvorlige sykdomstegn. Vis hensyn og vask hendene folkens.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. Sivert

    @Flodinen: Tror ikke vi skal tenke så mye på denne influensaen, heller leve som normalt og som du sier, vask hendene ( framfotan ) og ikke host på folk, utover dette tror vi skal ta det helt piano. Jo mer man henger seg oppi symptomer og influensaen verre blir det og det blir et tankekjør ut av det, som overhode ikke er bra for folk.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. Ja – ta det med ro! Frykt setter fornuft ut av funksjon. Med et liv uten for mye uhumskheter i mat og drikke, søvn og aktivitet – ja så har de fleste såpass godt immunforsvar at kroppen klarer det fint.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. Sivert

    @Jørn Roar: enig det, skal ta å danse på salongbordet hvis jeg får svineinfluensa, burde kanskje ikke sagt det da får jeg det vel eller? :)

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  5. «Er de klar over hva slags dokumentasjon og hvor strenge krav legemiddelindustrien internasjonalt er pålagt?» roper Karita Bekkemellom ut her i VG!

    Hva slags strenge krav – Karita Bekkemellom? Er det strenge krav at GlaxoSmithKline er blitt fritatt fra ethvert ansvar som har med denne gifvaksinen Pandemrix å gjøre?

    Nei du tar deg bedre ut som «skjønnhetsmodell» på VG sine sider enn direktør for den løgnaktig Norske legemiddelindustrien.

    Jeg vet hvor mange unge det er her i landet somer er mentalt ødelagte av giftmedisiner statens legemiddel verk og våre helsemyndigheter bevisst har lukket øynene for så kom ikke her!

    Lise Tollefsen Slembe
    Borgerrettighetspartiet (BRP)
    og HULK (help for young in seriouse lifecriser)

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  6. Sivert

    @Lise: Men nå har vel ikke de såkalte allternativ behandlerne heller noe særlig med hverken moralske eller dokumentasjons krav heller, foruten at dem vil tjene penger fra syke mennesker. Eller?

    Selvom folk har sine negative meninger om vaksinen, så har vi like lite lov til å fortelle andre hva de skal mene og gjøre, eller er det feil? Vi klarer stort sett å tenke selv, og finne ut av ting bare vi tar oss tid å lete, søke og lese, så jeg personlig kan ikke si at jeg har behov for at en allternativ behandler skal trenger å fortelle meg hva jeg skal mene og tro, er fanden så egen og sta slik, og ikke sier jeg noe til min mor heller hva hun bør og ikke bør gjøre, hennes valg og hennes mening, selvom hun ikke er ungdom lengre og ikke har full oversikt ove hva som skrives og sies på nett om vaksinen og influensaen,- selv hun klarer å ta egne valg og ha sine egne meninger.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  7. Kim

    Huff, BRP her også? Tulleparti for antiintellektuelle mennesker med hatter av aluminiumsfolie.

    Alternativ-»medisinerne» tjener nok penger uansett, da det er nok av folk som enten ikke får de svarene de ønsker fra skolemedisinen, eller fordi av besynderlige årsaker tror at leger vil ha pengene dine, mens healere bare vil hjelpe deg.
    .-= Kim´s last blog ..Slitsomme svensker IV: The Making of =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  8. Sivert

    @Kim: Du kan trøste deg med at jeg personlig og min familie klarer å tenke sjøl, uavhengig av både BRP og andre forstå seg påere :) Lisa Tollefsen var ikke så verst sexy på bildet da :D kanskje jeg kan få noe ut av et slikt bekjentskap Kim :D ;)

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  9. Karitis Mellom Bekken,
    hvor og når tid har legemiddelindustrien blitt dømt etter utallige anklaglser, globalt??????????????

    Legemiddelindustrien kan sammenlignes med tobakksindustrien, som i sin tid med intern økonomiske personkjøp og reelle trusselbelagte personalpolitikk forårsaket langtidsvirkende massedødelighet.

    Og matindustrien har implementert samme politikk/strategi med kjemiske og medesinske tilsetningsstoffer både i mat og dyrefor.

    Mafiaene kan kun avdekkes dersom avhoppere med dokumentasjon følger avhopperen fra tobakksindustrien.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  10. Ruphus

    Sjekk skatteopplysninger på alternative behandlere! At de tjener seg rike på andres plager er nok å overdrive.
    Av de jeg kjenner, så er det ikke penger som er drivkraften deres.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  11. Sivert

    @Ruphus: Nå har jeg vel ikke sagt at dem tjener seg rike, men dem tjener penger på andres frykt for sykdommer og de tjener penger på menneskers uvitenhet og på at folk klamrer seg til et siste halmstrå når dem er dødssyke og ligger på det siste,- dette vet vi, om det er mye eller lite dem tjener er irrelevant og det er like motbydelig

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  12. alias

    http://www.mercola.com eksempelvis for å bli litt klokere…

    Hvem tjener penger på folks frykt?

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  13. Ert

    Angående inntjening på «alternativ» medisin. Bare i Storbritania ble det solgt homeopatiske midler som stort sett bare er sukker og vann for 32 millioner pund allerede i 2004 og selskaper innen dette feltet selger årlig for mange hundre millioner euro på verdensbasis. For ikke å snakke om alle helsekostproduktene som omsettes for enorme summer hvert år, morsomt nok også tildels av farmasøytisk industri. Alternative behandlere som ikke tar seg betalt finnes nok, men de er i så fall i mindretall.

    Når denne helt vanlige influensavaksinen kalles «giftvaksinen» av enkelte, er det vanskelig å ta dem seriøst. Hadde det ikke vært for moderne medisin og f. eks antibiotika hadde vi fremdels strøket med av helt vanlig infeksjoner og hatt en forventet levealder på 40 år.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  14. Sivert

    @alias: Nå er ikke akkurat kjent for å være paranoid eller tro at all informasjon jeg mottar i livet fra ulikehold er vondt ment,- jeg gjør som regel min egne vurderinger og tenker selv, og ønsker jeg informasjon om noe, så oppsøker jeg det selv og deretter gjør jeg ei vurdering hva som er rett for meg og ikke rett for meg.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  15. Jan Nordvik

    Virus er ikke en levende organisme, men en kjemisk forbindelse. Får du en «vanlig influensa» sier legen at han ikke kan gjøre noe, da det ikke finnes midler mot virus. Men nå finnes plutselig både vaksine og Tamiflu. Forstå det den som kan. Her er nok noen ute etter å tjene penger!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  16. Tea

    Karita er nok kjøpt og betalt av legemiddelindustrien. Ganske korrupt… så det henne sier stoler jeg ikke på ang denne saken. Håper hver og en kan bestemme selv. Synes skepsis kan være sunt. Og at man ikke påvirkes av alle rundt oss. Ikke dermed sagt at vaksinen ikke bør tas.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  17. Birgitte

    Jeg synes i allefall det er svært respektløst å kalle alle alternative behandlere for kvakksalvere som kun har penger som motiv. Det stemmer ikke.

    Det er svært mange som både er dyktige og seriøse og har en proff holdning til det de holder på med.

    Det som skiller de proffe mot de uproffe er nettopp at de som er useriøse kommer nettopp med slike uttalelser på nettsteder om at man skal holde seg unna vaksinen. De proffe holder seg for god for slikt nettopp på grunn av lov om alternativ behandling.

    Jeg håper stortinget en dag går inn og regulerer slik at det blir satt rammer rundt det alternative miljøet og få luket ut de som er useriøse.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  18. Sivert

    @Jan: vennligst undersøkt hva virus er neste gang, du kan få linken her hos meg.

    http://no.wikipedia.org/wiki/Virus

    @Birgitte: Jeg synes ikke det er drøyt i det hele tatt, dem tjener penger på folks naivitet og tar betalt for det, uten at dem kan dokumentere noe som helst om virkninger, kan man ikke dokumentere at det virker det man tilbyr folk og tar betalt for, så er man kvakksalver, kunne like godt spist sne så mye virker det.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  19. Jan Nordvik

    Leser du Felleskatalogen, legens «bibel», kan en bli skremt. Der står det fire linjer om virkningene av et legemiddel, og en halv side om bivirkningene. Men det finnes råd! Et annet middel demper de første bivirkningene, men gir kanskje to nye. slik holder de på, til du har et arsenal av legemidler som skal dempe bivirkningene av det første. Nei, takke meg til naturmedisin, og da i hovedsak homeoapatien, som har hatt god effekt på meg, og UTEN bivirkninger. Vaksine er en kunstig måte å oppnå immunitet på, og kan i verte fall medføre at man får den sykdommen man er vaksinert mot.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  20. Sivert

    @Jan: Felleskatalogen er den eneste sikre kilde vil har til å finne dokuemtasjon som menigmann som det heter, men selvfølgelig kan man dra inn forskningsrapporter og osv osv ,- men i mitt tilfelle så har jeg felleskatalogen i hus, ikke for at jeg er så glad i den akkurat, men jeg bruker en del medisiner for kronisk nerveskade i beina og andre medisiner, da liker jeg å vite hva jeg omtrent ihvertfall puter i nebbet, ikke bare synser i vilden sky. Og siden jeg har den, så har jeg den for fremtiden også hvis man skulle få andre sykdommer, man blir ikke yngre vært år heller,- men jeg kjøpte den når jeg måtte begynne med en medisin som heter Adartrell, mot restless legs i sin tid.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  21. Birgitte

    Sivert: Jeg synes det er drøyt. Skal man snakke om å ta betaling i folks naivitet, så tror jeg vi involvere svært mange yrkesgrupper. Og gjerne innen helsekost f.eks. Eller kanskje vi skal snakke om klinikker som opererer både pupper, mager og lår fordi klienten har ett dårlig selvbilde. Er det strengt talt det mye bedre når man vet at skjønnhetsoperasjoner også kan ha og få alvorlige konsekvenser?

    Evnen til å være rettferdig ligger nettopp å ikke dra alle over en kam med eller uten dokumentasjon. For det er ikke alltid vi kan få alt dokumentert enten vi vil eller ikke.

    Dette med alternativ behandling ligger i nettopp at man har en behandling i tillegg til skolemedisin. Det er ikke lov å utføre alene.

    Dette med å fortelle folk hva de skal eller ikke skal gjøre, er helt korrekt. Dette kan folk fint finne ut av selv og det går begge veier.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  22. Jan Nordvik

    Til Sivert.
    Jeg synes artikkelen bekrefter det jeg har sagt, virus er ikke en levende organisme, men må ha en levende celle for å formere seg.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  23. Sivert

    @Birgitte: Det skal jeg være enig i, for all del,- helt enig med deg,- greit at vi er uenig i at det er drøyt, men til forskjell fra deltagerne i Tabloid ikveld, så vil jeg si at vår tone er sivilisert og på en ok måte, men jeg har aldri i mitt liv skjemtes så over andre mennesker som ikveld når jeg så Tabloid på tv2, og hvordan tv2 klarte å samle 4 mennesker som på meg virket som mer eller mindre halv gale, fatter jeg ikke,- jeg har hatt mye rart av mennesker hjemme hos meg, både edrue folk og fulle folk og gud vet av folk, men dem virket mer sivilisert og ordentlig enn de 4 som var på Tabloid ikveld ihvertfall.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  24. Sivert

    @Jan: Men er vi død da? Kommer et virus i kroppen til et levende menneske, så formerer det seg som krutt og det er ikke medisin mot det heller, finnes ikke og aldri kommer det til å finnes heller,- men når det er sagt. Så tittet jeg på et program på BBC for ei stund tilbake, der var det forskere som mente dem hadde funnet levende virus etter spanskesyken i sin tid og det var funnet i lik,- om dette stemmer og er korrekt, ja si det, våger ikke tippe på det og ihvertfall ikke påstå at det er korrekt,- men så mente dem ihvertfall

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  25. Birgitte

    Sivert: Det du fikk se i kveld samlet i kveld er ikke engang ett pekepinn på hva det alternative er representert i og heller ikke hva det består av.

    Man ser 4 stk halvgale mennesker på en tv-skjerm så sier det ikke at alle er det. Dette er typisk TV på godt og vondt

    Men er jeg er enig i at dette miljøet burde vært regulert for i dag er det fri flyt og knapt nok ikke en eneste grense. Men da må også Stortinget slutte å sette «underholdning» som rang på denne bransjen. Jeg synes det ikke er underholdende i det hele tatt

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  26. Sivert

    @Birgitte: UNderholdning er det absolutt ikke, men når man er i det humoristiske hjørne og ser humoren i ting, da får lattermusklene trim :D så om man er syk eller frisk på det tidspunktet så gjør det godt for hjertet og sjelen :)

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  27. Jan Nordvik

    Til ERT
    På 1950 tallet var Karl Evang helseminister i Norge. Han sndte et homeopatisk middel, Belladonna, til undersøkelse på NTH. De fant bare sukker. Likevel ble middelet forbudt i Norge, fordi Belladonnaurten inneholdt en sterk gift. I Sverige ,derimot kunne middelet kjøpes. Hvordan kunne SUKKER være så farlig? Kanskje helseministeren fryktet for legestanden, at den kunne få en potent konkurrent? De fleste leger i dag fnyser av alternativ behandling, og sier det bare er innbildningen som gjør folk friske, men hvorfor ikke? Innbildning er uten bivirkninger!!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  28. Sivert

    @Jan: jeg personlig tror helst det er plasebo som slår inn da, man kan jo t.o.m få folk full på vann :)

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  29. Jan Nordvik

    Til Sivert.
    I og med at virus ikke er en levende organisme, kan det godt overleve i hundre år eller mer. Hadde det derimot vært levende. hadde det sikkert dødd etter noen dager.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  30. Jan Nordvik

    Til Sivert.
    Placeboeffekten er godt dokumentert, og jeg sier fremdeles: kan folk bli friske p.g.a placeboeffekten, hvorfor ikke? Må de heller få skolemedisin med mange bivirkninger, uten å bli friske?

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  31. Birgitte

    Sivert: Nå har du faktisk dratt fram noe som det alternative kjører på. Virkemidler som f.eks placebo-effekten. Den brukes faktisk i skolemedisin også, spesielt i utredning av adferds-forstyrrelser bl.a. Dette er faktisk ikke galt heller, for kroppen/sinnet har en egen evne til å påvirke seg selv og reparere seg selv – vel og merke når det gjelder lettere tilstander av sykdom. Alvorligere sykdommer så går man til lege.

    Og du sa noe også om latter og humør. Fungerer på samme måte. Jeg tror man får en bedre psykisk helse av det. Og som kjent vandrer psykisk og fysisk helse veldig godt i sammen,

    Jeg bare håper at alternative behandlere, da de mega useriøse, ser forskjellen på lettere sykdom og alvorlig sykdom.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  32. Jan Nordvik

    Til Sivert
    I 1988 var jeg sterkt plaget av «tennisalbue», og i mitt yrke som elektriker var det en stor hemsko. Jeg kontaktet det lokale legekontor, og fikk en cortisonsprøyte som skulle ordne alt. Den virket i tre dager, så var smertene der igjen. En ny cortisonsprøyte ble satt med samme resultat. Et tredje forsøk ga heller ingen helbredelse, og da sa legen at tre sprøyter var det meste de kunne gi p.g.a. fare for forgiftning. I stedet fikk jeg resept på noen piller som skulle være betennelsesdempende. De virket ikke. Et nytt middel ble forsøkt, uten virkning. Da sa legen at det eneste alternativet var å sykemelde meg for ETT ÅR!! Da dro jeg til en homeopat i Trondheim, og etter en samtale, og «irisdiagnose» ble tre middel av «sukkerkuler» anbefalt. Kuren skulle vare i tre uker, og faktisk etter en uke var jeg så bra at jeg kunne begynne på jobb igjen. Jeg fullførte selvfølgelig kuren, og har ikke hatt antydning til «tennisalbue» siden. Nå er jeg pensjonist, og nyter livet med barn og barnebarn, men i skapet står det fremdeles «sukkerkuler»!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  33. Birgitte

    Kjenner meg igjen i Jans historie i forhold til kortisonsprøyter og betennelsesdempende medisiner i forhold til kneskade. Skolemedisinen klarte aldri å få orden på kneet mitt. Nå har jeg ikke prøvd alternativ medisin enda, men skal kanskje prøve?

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  34. Per

    Det er riktig at virus ikke regnes som levende.

    Det forandrer ikke det at du har kjøpt dyre sukkerkuler.

    En dag jeg var syk spiste jeg en brødskive med makrell i tomat til frokost. Dagen etter var jeg frisk. Siden den gang har jeg alltid hatt en boks makrell i tomat i skapet i tilfelle jeg skulle bli syk igjen.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  35. Jan Nordvik

    Birgitte
    For all del. Finn en homeopat som er medlem av Norske Homeopaters Landsforening. (Det var ihvertfall det de hette i 1988) og finn en vei ut av uføret, uten bivirkninger!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  36. Sivert

    @@Jan og Birgitte: Nå har jeg skrevet og brukt kjeft på denne vaksinen og har skervet om selve svineinfluensaen,- nå har jeg vel skrevet denne driten av en influensa på meg :) det var resultatet :) fannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn :) knurrr…så nå har jeg verkt og smerter i hele kroppen, slapp, vondt i halsen alt er e bare ræva,- selv katta vil ikke ligge på fanget mitt eller på sofaen sammen med meg,- jaja, slik går det vel når man er for stor i nebbet eller? Får krype under pleddet på sofaen, best det og det er varmest, høre vel fra meg igjen ikveld engang, antar jeg, seig sånn

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  37. Birgitte

    Jan: Tusen takk for tipset. Det skal jeg jammen meg prøve.

    Sivert: God bedring til deg.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  38. Sivert

    @Birgitte: Takker for det :) men det er enda liv i denne «gamle» skrotten da ;) huff, er for sta og vanskelig pasient, klarer aldri å holde ræva mi i ro :) hehehehehe

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Legg igjen en kommentar

CommentLuv badge