Hva feiler det folk

Print pagePDF pageEmail page

Jeg sitter her nå og lurer på hva som feiler folk og deres oppførsel, lurer på om de har fått oppførselen og væremåten tilsendt i posten fra Ellos eller hva?

Man kan heller ikke være den skarpeste kniven i skuffen når man sammenligner afrikanerne med halvaper, lurer på hvor godeste Roger Madsen var når inntelligensen ble utdelt, for hjemme kan han ikke vært.

Kjenner at slike uttalelser gjør meg sint og det irriterer meg at folk har så dårlig oppdragelse og så lav sosialiq, at hunden må gå tur med dem, istedenfor motsatt.

Nå ser jeg også at godeste Roger Madsen Frp foreslår at kronprinsparet heller bør prøve Østen istedenfor afrika.

Prøv å besøke Østen istedenfor Afrika. Derfra kommer det bare halvaper. De må ha 2-3 generasjoner på å tilpasse seg, og det ser man støtt i media», skrev Madsen under et av kronprinsens bilder.

Er det ikke til Østen / Asia man reiser når man er blitt så desperat som singel mann, at man må finne seg ei 30år yngre dame, helst ei som er rundt 20år? Og er det ikke til Asia ( Thailand, Filipinene osv ) dem reiser som går å sjekker opp jentunger og guttunger?


Da lurer jeg på hvilke turer og ferier godeste Roger Madsen har vært på. Ikke kom å fortell meg at han reiser til Østen for at han liker kulturen, og det også tvilsomt at han liker å reiser til Østen i mars / april når det er 45 gr. i skyggen, og folk holder på å dø av varmen, men reiser helt ikke dit i det hele tatt mellom desember og juli. Så da er det ikke så mange måneder å velge mellom og heller ikke årstider.

Man trenger ikke være rakettforsker for å forstå hvorfor eldre menn reiser til Østen alene, disse jentene har ikke akkurat fått den beste behandligen av norske menn her i Norge, blir tatt med hit i den tro at dem har funnet kjærligheten, så blir dem brukt til hushjelp, blir banket og mishandlet på det groveste, er dette Roger Madsen synes er så bra med Østen? Bare å hente seg et kone emne som man kan behandle som man vil og bruke som leketøy,- det må i tilfelle være leketøy for menn med dårlig selvtillit og lav sosialinntelligens.

Vg , Vg , Tv2 , Tv2 , Vg ,

Stem:
Share

  29 comments for “Hva feiler det folk

  1. Jan Mayen
    17. november, 2009 at 13:39

    Hva er galt med halvaper? Riktignok er det en fornærmelse mot helaper, men de leser neppe noe på internett.

  2. Sivert
    17. november, 2009 at 13:42

    @Jan: Hvis du leser alt jeg har skrevet, så forstår du sikkert hvorfor man skal være forsiktig med hva man sier og gjør, man bør ihvertfall forstå at enkelte ting sier man ikke, hva man tenker er noe annet, men litt oppdragelse forventer jeg av folk, kanskje enda mer av en politiker.

  3. 17. november, 2009 at 13:48

    «Kjenner at slike uttalelser gjør meg sint og det irriterer meg at folk har så dårlig oppdragelse og så lav sosialiq, at hunden må gå tur med dem, istedenfor motsatt.»

    Der stigmatiserte du alle med førerhund og satt de i samme bås som den narcistiske Madsen.
    .-= Øyvind Granberg´s last blog ..Været i Tresfjord =-.

  4. Birgitte
    17. november, 2009 at 13:52

    Ta i betraktning at mange mener at menneskerasen stammer fra apene, så har vel også Roger Madsen definert seg selv i samme vending:-) På seg selv, kjenner man tydeligvis. Det er ett ordtak med mye sannhet i.

    Utover det – Ett direkte klønete utsagn som setter deler av kongefamilien i ett dårlig lys. Det får være bra med engleskoler m.m

  5. Mogadonen
    17. november, 2009 at 13:52

    Om folk ikke forstår, eller vil forstå hvorfor det er galt å snakke nedsettende om andre i generelle termer på bakgrunn av etnisitet, kultur, kjønn, legning osv. så er det å betrakte som vedkommendes intellektuelle ståsted. Det kan forklare hvorfor slike uttalelser ytres, men det kan ikke godtas.

    Evnen til å forstå hvorfor dette er galt har å gjøre med utdanning, sosial omgangskrets, hvilke normer og regler man lever med, for ikke å glemme evne til empati (forstått som evnen til å sette seg inn i et annet menneskes ståsted, kjenne på hvordan uttalelsene virker på en, og deretter benytte denne kunnskapen i sin videre argumentasjon). Empati er ikke medfødt, det er tillært. Beklageligvis finnes det tydeligvis politikere i Norge uten denne kunnskapen.
    Det å mangle evnen til å vite når en ytring sårer, er til skade for eller rett og slett oppleves som ondskapsfull, er også patologisk.
    Derfra har vi bl.a. tilstandene sosiopat/psykopat.

    Man kan ikke påstå at folk er kunnskapsløse eller har negative patologiske egenskaper på bakgrunn av noen få ytringer alene, men det er verd å reflektere rundt sine uttalelser og hvordan dette påvirker andre negativt.

    Om en da ikke er direkte ondskapsfull. Da kan man jo diskutere hvorfor man har behov for å være det.

  6. Birgitte
    17. november, 2009 at 13:53

    På seg selv, kjenner man andre tydeligvis. Det er det korrekte ordtaket:-)

  7. Øystein
    17. november, 2009 at 13:54

    Han sa vel bare det halvparten av den norske befolkningen kunne ha sagt?
    En trenger ikke mene bokstavlig det en sier men klart dette er uheldig!
    Men de fleste nordmenn bryr seg vel katten i at slikt blir blåst opp i media!
    Vi må tåle at det blir fleipet litt uten at det bli kalt rassistisk for da har dette ordet mistet sin betydning!

  8. Eirik Johannesen
    17. november, 2009 at 14:09

    Hallo du sitter her og forsvarer en gruppe med halvaper, også rakker du totalt ned på en annen gruppe. Du er jo ikke ett hakk bedre en Madsen!! Dette er det værste esempelet på dobbeltmoral jeg noensinne har sett.
    Og har dere helt glemt utspillet til Jaggeland om Bongo fra Kongo og hottentotter?????????????

    Du bør skamme deg som henger ut asiatiske jenter som uvitende og lettlurte, du kunne like hjerne ha kalt dem halv aper.

  9. 17. november, 2009 at 14:10

    Alt disse feilslutningen blant norsk politikere skyldig dårlig utdannelse. Til slutt sitter mange i fengsler i U-LAND og ber Staten om i grepe i ved Olje penger. Olje penger har ikke komme med bedre utdannelse, helse. Men gode biler, båter og dårlig offentlige bolig. Begrenset kunnskape er årsak til de fleste her i landet tar feil….Finland har den beste utdannelse i Skandinavia. Derfor tenker de bedre enn oss her og vet hva de skal si og skriver i media…Roger Madsen må uttrykke sin følelser som han øsnekr det. Han er bare en gris-unge som er ikke helt fri enda fra grisinfluensa som rammer bare griser…..

  10. Sivert
    17. november, 2009 at 14:14

    @Birgitte og Øystein : Jeg skal være enig med dere, men det vi som er godt voksne glemmer i vårt daglige liv er at vi er enten vi vil eller ei forbilder og rollemodeller for ungdommen, så det vi sier og gjør blir veldig godt lagt merke til av dem, også når det gjelder hvordan vi er mot det motsatte kjønn,- hvordan jeg møter jenter, omtaler jenter, og om jeg er uhøflig eller høflig mot jenter, så vil det påvirke de jentenes syn / erfaringer i møte med en mann/gutt, og selvfølgelig motsatt.

    Jeg tviler på vår såkalte livserfaring er så verdifull for yngre mennesker, som godt voksne bruker å klappe i hodet på ungdommen, tror egentlig det er verdiløs for ungdommen, da dem skal gjøre sine egne erfaringer og få sine egen livserfaring, da hjelper min livserfaring fanden så lite.

    Alt dette har jo med hvordan vi er i sosiale sammenhenger og hvordan vi møter mennesker, om dem er blå, gul, brun, svart, hvit eller grønn for den del, har ikke noe med saken å gjøre, men krav til oppførsel og hva man sier og ikke sier i det offentlige rom bør det være.
    Var det forresten ikke Frp som ropte opp om krav til oppdragelse i skolen engang i tiden,- montro hva ungodmmen tenker om dette nå etter denne uttalelsen ?

  11. Sivert
    17. november, 2009 at 14:23

    @Eirik: Nå har ikke snakket om asiatiske jenter på nedsettende måte, men det jeg snakker nedsettende om, det er de menn som henter dem hit og bruker dem som hushjelp, banker dem og mishandler dem på det groveste, skulle aldri fått lov omgås kvinner eller jenter. Skal man ha seg ei jente/ dame så får man jaggu behandle dem korrekt og på en respektfull måte, og kommer dem fra en helt annen kultur og har et helt annet språk enn det vi har, så får mannen sørge for at hans kvinne / dame / jente får opplæring i norsk og får seg en utdannelse som gjør dem istand til å kunne ta seg arbeid,- så det å få seg ei jente fra et helt annet land, som f.eks Thailand eller Fillipinene det med følger også ansvar og forpliktelse til å hjelpe denne damen igang her i landet,- er man ikke istand til å gjøre det, så får man heller holde seg til norske damer eller ikke damer i det hele tatt,- dem er ikke leketøy for en norsk mann, og gud vet hvor mange perverte norske menn som har fått / hentet seg kone ifra disse landene, og så banket og mishandlet dem. Fanden påtide norske menn begynner å tenke med topp etasjen og ikke med pikkhodet, det funker dårlig

  12. HMMM..
    17. november, 2009 at 14:28

    Denne saken hadde nok ikke blitt så blåst opp hvis det hadde vært en politiker fra et annet parti.
    Media elsker jo å rakke ned på Frp.

    Men denne mannens uttalelser hadde nok kommet uansett hvilket parti han hadde tilhørt. For denne mannen eier ikke dannelse tydeligvis og må være temmelig dum som skriver hva han tenker på Facebook..

  13. 17. november, 2009 at 14:37

    Den kommentaren er så på trynet at jeg blir kvalm. Men det sier veldig mye om ham som har kommet med den!
    .-= Tone´s last blog ..Viktig beskjed =-.

  14. Sivert
    17. november, 2009 at 15:06

    @Hmmm: Den hadde blitt blåst opp minst like mye om hadde tilhørt AP, Sv eller Høyre, men Frp vet media har både tilhengere og medlemmer med litt grumsete syn på andre mennesker fra andre verdensdeler og mot mørkhudede, så denne saken er ikke blåst opp, den er bare blitt notert i media.

  15. Lyder
    17. november, 2009 at 15:39

    Hei til deg Sivert !

    Nå setter jeg deg i samme bås som FRP politikeren fra Moss. Du har et forkvaklet syn på menn som gifter seg med kvinner fra asia.
    Jeg, en oppegående mann på 42 år er gift med en dame på 40 år fra asia. Vi er og var ressursterke før vi traff hverandre. Det er ikke slik at alle gifter seg med veldig unge kvinner. Det er heller ikke slik at de fleste som kommer hit blir mishandlet og utnyttet. Har du en statistikk å vise til ?

    Mange gifter seg med unge kvinner, det er et faktum. Man kan allikevel ikke skjære alle over en kam. I mange av disse ekteskapene er det helt sikkert også kjærlighet. Det vet ikke du, ikke jeg heller.

    Folk i Norge bør skjønne at det er ikke bare lavt utdannede kvinner som kommer hit. Mange av disse kvinnene har høy utdannelse og hadde godt betalte jobber før de giftet seg med menn fra Norge, Sverige, USA osv.

    Så Sivert….neste gang du ser en asiatisk kvinne på gaten….ikke tenk at hun har vært hore eller blir slått og utnyttet av mannen sin. Kanskje hun kom hit pga av kjærlighet…

    Lyder

  16. Sivert
    17. november, 2009 at 15:43

    @Lyder: Må kjøre noen på apoteket og på butikken, skal gi deg et skikkelig svar når jeg kommer hjem om ca 1 time. Liker å svare folk når dem kommenterer her.

  17. Rødde
    17. november, 2009 at 15:54

    Han sa vel bare det mange tenker og sier i de tusener av Norske hjem. De fleste av dere som kritiserer kan ta dere en tur til Afrika og deler av Asia så kanskje dere skjønner. Spesielt hvis du skal dit på jobb!

    Du er ganske flink til å henge ut folk selv da du sier at Norske menn drar og henter seg damer fra Asia. Jeg hører faktisk til den kategorien og er en lykkelig gift mann. Dama er både ung, sexy og intligent. Det skal sies at vi fant hverandre når begge var utenlands på jobb og at det er kjerlighet. Men du har vel bestemt deg for at ditt syn er riktig og at vi tydeligvis bare deler hus og avis 🙂 (din fjott)

    Jeg lurer også på om du har sett globale iq-tester? de er interessante å se på! Du kan ta en titt så kankje du får deg et sjokk angående Afrika og deler av Asia. Jeg har vært der MYE og vet! Hvor mange ganger har du vært i Asia eller Afrika? Siden du vet så mye.

  18. Sivert
    17. november, 2009 at 16:25

    @Lyder: Nå er jeg tilstede igjen,går fort i svingene når jeg må.
    Men, jeg har ikke sagt at det bare er lavt utdannede kvinner fra disse landene, tvert imot, men uansett hvordan vi vrir og ikke vrir på det, så er språket vesentlig, noe man bør kunne om ikke annet for å kunne prate med folk, få seg et nettverk, i jobb sammenheng og for å kunne finne frem i det offentlige aparatet vårt, så språket må man nesten lære seg, norsk eller et annet språk som vi kan her i landet, de fleste kan også engelsk, tysk, fransk eller spansk i tillegg.

    Men, det jeg reagerer på med disse eketskapene, det er de tilfellene hvor en mann i gått voksen alder henter seg ei jente som er 20-30 år yngre og gjerne i 20årene, da disse jentene og guttene også, er unge og gjerne naive, og tror kanskje i tillegg at denne eldre mannen bare vil dem godt og snill og har sikkert mye penger, disse er lett å utnytte og lure,- og så kommer dem hit, så blir dem brukt som både hushjelp og mere til, og blir banket. Jeg vet dette er et ømtålig tema også vanskelig tema, men jeg synes ogå det er viktig å sette søkelyset på dette og få det oppi dagen, fordi dette er mennesker som blir utnyttet, brukt og mishandlet,- noe som er kriminelt, og noe disse unge menneske burde slippe å oppleve.
    Du sier at du er gift med ei dame på 40år, helt topp, ingenting er bedre enn det,- men det er forskjell på ei dame på 40 år og ei ung jente i 20-årene, ei dame på 40 år har fått noen ekstra år på baken, som det heter og kan derfor si ifra mer hva hun godtar og ikke godtar og lar seg heller ikke så lett bli lurt, og kan derfor styre unna slike menn, men det er som sagt mye vanskeligere for ei jente i 20 årene å avsløre eller oppdage at det er mann med uærlige hensikter.

  19. Sivert
    17. november, 2009 at 16:32

    @Rødde: En ting er å tenke en ting og tenke en mening,- men en annen ting er å åpne kjeften å si det, og det mye som man kan si innen husets fire vegger, men som man absolutt ikke bør si ute i det offentligerom.

    Greit nok at det finnes mange lykkelige og godt gifte asiatiske kvinner her i Norge, og som har enn god ektemann,- men jaggu er det mange som opplever det motsatte og hvor dem blir både banket, nektet å gå ut, får ikke sosialt nettverk, ikke får dem jobbe eller ikke får dem lært seg språket engang.

    Du kan godt være uenig med meg, men å bruke sjelsord som fjot, idiot, tulling og gud vet hva, det godtar jeg ikke,- kanskje påtide å lære seg at, det er ikke at man er uenig som jeg reagerer på, men det er måten man uttykker sine uenighet på, akkurat som når man gjør ting, hundre måter å gjøre en ting på. og reis rundt det jeg har, så kan vi snakkes om det, reiste første gang alene som 8 åring til en by som har 3. ganger norges befolkning.

  20. Olsen
    17. november, 2009 at 16:45

    Jeg er lykelig gift med ei fantastisk kvinne fra Thailand og gidder ikke hisse meg opp over så sørgelige mennesker som deg.Men et ønske om god bedring er nok på sin plass.

  21. Sivert
    17. november, 2009 at 16:48

    @Olsen: Ikke for å være spydig eller frekk,- men har du tenkt tanken at selv om du er lykkelig gift med din kone, er du sikker på at hun er lykkelig gift? Det er nemlig 2 forskjellige ting.

  22. Olsen
    17. november, 2009 at 17:11

    Ja jeg er helt sikker ! Vi er gift på 18 året og har det utmerket.Du lever tydeligvis i den villfarelsen at de fleste asiatiske kvinner er oppvaskhjelper og sexslaver. De asiatiske kvinnene jeg kjenner er sterke jenter med bein i nesa.
    Og jeg mistenker deg ikke for å være spydig eller frekk.Jeg vil heller kalle deg fordomsfull og med svært liten kunnskap.
    Men det er ditt problem !

  23. Birgitte
    17. november, 2009 at 17:21

    Det jeg stusser på er hvorfor denne frontale og verbale angrepet på blogg-eier?

    En ting er at man er uenig, men det går da jøsses og skrive med tunga rett i munnen?

    Til dere som er gift med asiatiske kvinner.Og er lykkelig med deres liv. Utrolig bra! Men da finner jeg også verbale angrepet litt besynnerlig.

    Forøvrig kjenner jeg en kvinne fra Thailand som både har havnet på krisesenter og er skilt. Hennes ex-mann er nå gift for tredje gang med kvinne fra Asia. Enda han er gift med ny kvinne, lager han fremdeles kvalm for hun jeg kjenner. Så her har jeg en historie som skiller seg fra deres historier.

  24. Sivert
    17. november, 2009 at 17:53

    @@Olsen og Birgitte: Det jeg stusser på, det er at damene og mennene har 2 helt forskjellige forklaringer og forteller om 2 helt forskjellige verdener,- jeg stiller meg spørsmålet om vi lever på samme kloden? Eller er det for at vi mannfolk ikke vil se problemene til disse kvinnene eller til kvinnfolk sjenerellt ?

    Jeg har også møtt og sett disse kvinnene som har blitt banket og mishandlet, både sett og snakket med dem, derfor kan jeg uttale meg om det.

  25. Birgitte
    17. november, 2009 at 18:09

    Jeg tror nok det finnes kvinner som har det godt med norske menn – Absolutt. Men det er ikke å komme bort fra at det også finnes kvinner som ikke kommer så heldig ut av det.

    Ser det ramler inn negative «votes» på mine forrige innlegg. Helt greitt. Om man ikke tåler at man blir tilsnakket , så sier det faktisk mer om de enn det gjør om mine ord. Kanskje noen følte seg litt støtt for en eller annen grunn?

    Da ønsker jeg dere alle med eller uten kvinner en fortreffelig kveld videre

  26. Sivert
    17. november, 2009 at 20:56

    @Birgitte: 😀 😉 🙂 du vet hvor du kan kontakte meg, om du vil ha en skikkelig kommentar på svaret ditt, tenkte å svare, men det egner seg best på privat e-mail

  27. Jarle Jensen
    17. november, 2009 at 22:44

    Jeg blir ikke lei meg i det hele tatt. Jeg blir glad. Fint at trollet kommer ut i lyset. Hva tror dere ikke Frperne snakker om på hotelrommene når de er på landsmøtet og pressen ikke er tilstede. Det som er synd er jo at Madsens politiske liv nå snart er over, for da legger bare prtiet om kloakken slik at den ikke synes så godt. Om to år er det lokalvalg og alle Madsen-idiotene blir kneblet og folk har dessverre glemt dette stuntet. Dermed gjør de nok et godt valg.

    Nei heie Madsen.

  28. Sivert
    17. november, 2009 at 22:50

    @Jarle: Du har rett, helt rett, dessverre vil jeg si for det norske samfunnet

  29. Odd
    17. november, 2009 at 23:16

    Afrika/ Asia, også Norge da selvfølgelig….. Ikke alle land i disse to verdensdelene er like skjønner dere… Man kan ikke si at ALLE fra afrika eller asia er sånn eller sånn… Det er faktisk stor forskjell på Norge og Kosovo selv om det er i Europa! Nå må folk begynne å skille mellom land i stede for å drive denne «du er svart/ du er asiatisk, derfor er du sm alle andre i hele forbanna verdensdelen»….. Latterlig!!