Tatt med buksa nede

Print pagePDF pageEmail page

De jentene og de guttene som er med i det såkalte kokainnettverket ble altså tatt med både buksa og trusa nede, altså på ferksen når de skulle smugle Kokain til Norge, skal vi bare la bli sittende i fengsel der dem er blitt tatt, altså i Bolivia og i Sverige. Disse bør ikke få  komme til Norge for å sone, skal dem få sone i fengsel med nesten hotellstandard i forhold til der de begikk den kriminellehandling? Ikke etter min mening.

Dette er kriminalitet som rått og kynisk går etter ene og alene profitten, og som kynisk ødelgger andre menneskers liv. Når man blir tatt med over 22 kg Kokain, så vet man utmerket hva man har gjort og man er ikke mye uskyldig. Og ikke må dem komme å si at dem er blitt lurt, alle mennesker merker hvis kofferten eller bagen er blitt 8-10 kg tyngre, slik som saken er for de som sitter i Bolivia. Hvis man ikke merker at kofferten er blitt 8-10 kg tyngre, så må man nesten være følelsesløs  i både armene og kroppen, noe som er tvilsomt at disse jentene er.

1260179565737_240_kokain_norge_bolivia_jenter_gutter_nettverk

Disse jentene som sitter i både Bolivia og i Sverige var ute etter raske kroner og gratis ferie, hverken mer eller mindre,- da burde dem i det minste stå for det og si som sant er, og ikke la familiene og venner nærmest bli tvunget til å stå frem i media å si at dem er uskyldige, dem latterliggjør både seg selv og familien blir gjort til narrer for en hel nasjon.

La jentene sitte i Bolivia og i Sverige til dem har sonet dommen ferdig, hverken mer eller mindre, så kanskje lærer dem at kriminalitet og såkalte raske kroner lønner seg sjelden, og kanskje vil det avskrekke andre jenter og gutter til å prøve seg på noe lignende, og dem burde også blitt dømt til å betale erstartning til alle de ofrene dem etterlater seg og som har fått psykiske problemer og skader p.g.a kokain, det burde være obligatorisk i alle slike narkotika saker.

Vg , Vg , Tv2 ,

Stem:
Share

  20 comments for “Tatt med buksa nede

  1. Egil Andresen
    7. desember, 2009 at 12:35

    Oi. Her viser du at du har særs lite innsikt i denne saken.
    For det første, er det noe som heter at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Dette gjelder også i Bolivia.

    Jeg er villig til inngå ett par veddemål med deg:

    Jeg tørr vedde 1000,- på at minst en av de tre jentene kommer til å bli frikjent.
    Jeg kan også vedde på at selv du kommer til å innse at hun er uskyldig, når rettsaken er over.

    Tar du veddemålene? (Vi kan gjerne vedde mer)

    Anbefaler deg å ikke gulpe opp så mye dritt som det du gjør her. I alle fall med et så tynt grunnlag for å uttale deg på, som du har..

    Ha en fin dag!

  2. Sivert
    7. desember, 2009 at 12:55

    @Egil: Uskydlig til det mosatte er bevisst ? Man kan ikke få klarere bevis når folk blir tatt med bagasjen full av kokain, tilhører du også gruppen som tror at alle jenter som ser sååå uskyldige ut med sine dådyr øyne er uskyldige ?

  3. Robin
    7. desember, 2009 at 13:44

    Hei Egil, utrolig og lite innsikt man kan ha når man i tillegg kritiserer andre for det samme?? Disse ER tatt med buksa nede…..

  4. Sivert
    7. desember, 2009 at 13:54

    @Robin: Ikke bare buksa, men måten dem ble tatt på så ble tatt med trusa nede også

  5. Per
    7. desember, 2009 at 14:31

    Selvfølgelig har disse jentene hatt en anelse om hva som har foregått. Man møter ikke en random fyr på byen som etter en tid betaler ferieopphold for deg, samt betaler deg for å dra på ferie…. En vanlig oppegående person skjønner at her er det ugler i mosen.

    De påstår at de ikke sjekket bagene før de dro… Ærlig talt. Nye bager uten noen ting i veier ikke alt for mye, og dersom disse inneholder 22 kilo kokain fordelt burde man likevel være istand til å skjønne at det ligger noe ekstra i bagene slik som bloggforfatter beskriver.

    Men Sivert, en ting sier du rett. Disse kommer helt sikkert til å bli dømt uskyldige, dessverre. Dette er mer eller mindre oppegående mennesker som garantert har vist at her er det et opplegg som foregår og bør ta den straffen de fortjener. Gjerne sone den i Bolivia for min del. Helt enig med at disse burde betale en viss sum erstatning som går til organiasjoner som driver med rehabilitering på området. Den shiten som de smugler ødelegger mange menneskeliv og familier !

  6. Per
    7. desember, 2009 at 14:33

    Beklager. Mente Egil i innlegget over, ikke Sivert.

  7. Sivert
    7. desember, 2009 at 14:39

    @Per: enig med deg. Går jeg på Intersport eller annen sportsbutikk her i Alta eller om jeg går på et torg å kjøper en eller 3 bager som er nye, og hver av dem veier over 8 kg, må si at jeg hadde lurt på hva de bagene hva laget av og hva dem evt. innholdt,- hvis ikke, så må jeg jo være steike dum og tett i bakhodet.

  8. Forvalter av Omgangspsyke
    7. desember, 2009 at 15:46

    Egil har et poeng i at jentene er ofre for et urettferdig rettsystem som gir unødvendig strenge straffer for en rolle som så simpel som kurér. De har ingen stor rolle i helheten og det er ikke noe problem å få tak i nye folk. Arrestasjonene vil ikke utgjøre noen forskjell for annet enn at akkurat de kg-ene jentene hadde i bagene ikke kommer inn i landet og at noen bakmenn kanskje må ta seg en tur på byen. Hurra for onkel…

    Opprullingen av dette «nettverket» er et spill for galleriene og som utallige uvitende bloggere med behov for oppmerksomhet viser, gir det absolutt den ønskede effekten.

  9. Sivert
    7. desember, 2009 at 15:56

    @Forvalter: Simpel rolle som kurer? Er det ikke for kurerene så kommer det ikke stoff inn i landet, det er den viktigste rollen / leddet i narkosmuglingen. Dette har ingenting med rettssystemet å gjøre, det har med at jentene stå å sier dem er blitt lurt, av hvem? Og man lurer ikke stoff i bager til 3 jenter som har gjort slikt før, 2 av dem har vært på slik tur før ifølge politiet og media, da vet dem utmerket hva dem gjør, og jenter som er kriminelle er mye mer kynisk og rå enn hva menn er, ikke glem at Nordens verste person har begått drap, er en kvinne som har drept 3 forskjellige menn og har sonet 3 dommer for drap, ingen annen i Norden har gjort det før eller etter henne til nå.

  10. Egil Andresen
    8. desember, 2009 at 15:37

    Hehe. Må le.

    Igjen så viser mange av dere, at dere ikke har noe som helst innsikt i denne saken. Dere baserer ting, kun på hva dere leser i VG. Dere bruker til og med baggene, og at man merker 8 kilo som argumenter. Dere vet tydeligvis ikke engang hvordan jentene har forklart seg. Nei. Anbefaler dere å i alle fall sette dere litt inn i saken, før man begynner å dømme folk.

    Jeg tør som sagt vedde på, at selv dere vil forstå at minst en av de tiltalte er uskyldige, når retssaken er over.
    Noen som vil vedde i mot? Så klare bevis, er det faktisk. Det finnes bevis, som beviser at vedkommende UMULIG kan ha vært skyldig.

    Jeg har daglig kontakt, både med en av de tiltalte, og hennes familie. Alle sammen har i dag reist til Bolivia, for å ta med seg den tiltalte hjem til jul.

    Så kan dere sitte med sjegget i postkassa, å ikke forstå hva som skjer!

    Ha en fin dag!

  11. jeg vet
    8. desember, 2009 at 15:40

    «»» Egil Andresen «»»

    de er skyldig. alle dem.

    kjenner du dem ?siden du sier sånt.
    håper de får sin straff.
    ohg at de tar de folka som er her igjen som har med saken å gjøre.

  12. Steinar Andersen
    8. desember, 2009 at 15:43

    Sorry, Sivert.

    Fint at du lager en blogg, om noe du tror du har peiling på. Det har du desverre ikke. For det første, er det veldig dumt å dømme noen, gjennom det man hører i media. For de som faktisk sitter med litt kunnskap i denne saken, vet at ting på ingen måte er som du skriver.

    Tatt med buksa nede? Hvem? Alle? Skal alle dømmes, mener du?

    Det finnes så klare beviser i denne saken, at det ville vært tidenes justismord, om alle tre jentene hadde blitt dømt.

    Heldigvis, er de ikke så dumme. Selv ikke i Bolivia.

    Å jeg vil gjerne stille deg et spørsmål Sivert.
    Har du egentlig noe kunnskap om denne saken?

    Om du har det, vil jeg gjerne vite om du vet følgende:
    Hva skjedde 35 minutter etter jentene ble arrestert?

    Vet du ikke dette, må jeg desverre skuffe deg. Da er du like uvitende, som de fleste andre som forhåndsdømmer.

  13. Egil Andresen
    8. desember, 2009 at 15:45

    Til jeg vet:

    Ja. Jeg kjenner en av dem.
    Visst du sier du vet. Da spør jeg deg å. Vet du hva som skjedde 35 minutter etter de ble tatt? Vet du ikke dette, så vet du ikke en dritt. Så enkel er faktisk denne saken…

  14. Sivert
    8. desember, 2009 at 16:16

    @@Steinar og Egil : Disse jentene roper og skriker opp om at dem er blitt lurt osv osv, selvom dem ble tatt med stoffet i bagene. Si at noen puttet kokainen i deres bager, men det er like forbaska jentenes ansvar for hva dem har med seg i bagene når dem sjekker inne eller går igjennom tollen, m.a.o dem burde visst da at det var kokain i bagene, og siden jentene tydeligvis ikke har forstått at det er noe riv ruskende galt når en bag dem kjøper på et torg veier over 8kg, da er dem like dum som dem ser ut som. Alle mennesker med noe igjen i topp etasjen vil stille seg spørsmålene hva er bagene laget av når dem veier så mye? hva er det i dem? Ikke kom å fortell meg at dem ikke merket at bagene veide over 8kg ekstra. Det får liksom være måte på hvor dum folk tror andre er, og hvor naiv eller dum man sjøl skal være og så skyve skylden over på andre eller rope ut at dem er blitt lurt.

    Forklaringene disse jentene kommer med er like dum, som han i Oslo som stod tiltalt for å ha voldtatt ei dame 8 ganger, han påstod også at han falt på hullet 8 ganger, like dumt blir det å rope ut at man er blitt lurt når man blir tatt med over 22 kg kokain i bagen, det bare beviser hvor dum dem tror andre mennesker er.

  15. Egil Andresen
    8. desember, 2009 at 16:25

    Kjære deg, Sivert. leser du ikke hva som blir skrevet?

    Man burde ha innsikt i saken, før man uttaler seg. Situasjonen er ikke slik du forklarer den. Du forteller feil. Du forteller det du har hørt gjennom media. Å det er veldig farlig.

    Jeg har ALDRI sagt at alle tre jentene er uskyldige. Det jeg sier, at det kommer til å bli BEVIST at minst en av jentene UMULIG kunne ha noe med saken å gjøre…

    Dette med at bagen veide for mye, er ikke et argument engang for denne jenten. Hvorfor, får du vite under rettsaken.

    Du kommer til å bli ovverrasket over hvordan dette egentlig har foregått.

    Jeg kan si såpass at det i dag har reist ned over 30 stykker fra Norge. Over halvparten av disse skal uttale seg i saken.

    Er det noe folk burde lære seg, er det å ikke tro på alt man leser. I alle fall ikke dømme folk etter hva man leser. Folk kommer til å bli skikkelig ovverasket når de får vite hvordan dette egnelig henger sammen.

    Kan som sagt, nesten garantere deg at til og med du vil forstå at minst en av jentene er uskyldig når, når rettsaken er over. Du er dum, om du ikke gjør det. Bevisene er så åpenbare.

    Tror vi avslutter der, jeg… Anbefaler deg å gjøre det samme. Kan fort bli mange kameler å svelge, når rettsaken er over. I alle fall om man fortsetter å uttale seg, som om VG sitter med fasiten på alt!

    Du skriver om deg selv at du misliker sterkt urettferdighet og uærlighet. Denne saken handler knapt om annet.

    Å pga uærlighet, har du og mange gjort dere opp en mening. En mening som er feil. Å er ikke det urettferdig?

    Egil

    Ha en fin dag!

  16. Sivert
    8. desember, 2009 at 16:48

    @Egil: Hør her, uten å utbrodere formye om min kunnskap og viten, og for å si det pent, har aldri hørt noen som rissikerer 20-25 år i fengsel står å sier dem er skyldige. Dem klarer sikkert reise kroner nok så dem kommer seg ut av fengslet, men det sier ingenting om at dem er uskyldige, heller tvert imot, men at dem greier å betale en fattig dommer eller politisjef i Bolivia det betviler jeg ikke, men de 22 kg med kokain det klarer dem ikke bort forklare, uansett. Og for å si det slik, tror jeg kjenner disse miljøene mer inn og ut enn de fleste, uten å utbrodere formye.

    Hvis noen av dem blir frikjent og kommer seg ut, da vet jeg en ting,- den eller de har betalt seg ut og kjøpt seg ut, men ikke sluppet ut på normalmåte.

  17. Egil Andresen
    8. desember, 2009 at 16:55

    Dette blir bare dumt…

    Som sagt, kan jeg nærmest garantere det at til og med du vil forstå at minst en av jentene er uskyldige…. Å det har ingenting med korrupjon å gjøre.

    Å om det er sant som du sier, at du har innsikt disse miljøene, burde du, bedre enn mange vite hvordan dette faktisk fungerer. Å det gjør du jo rett og slett ikke.

    Nok fra meg… Sees etter rettsaken 😉 Håper du har gode tenner.. Kameler er gaske seige…

  18. Sivert
    8. desember, 2009 at 17:00

    @Egil: Ikke glem, det er noe som heter kokain – og amfetamin hjerne, dem er ikke akkurat kjent for å være de smarteste i landet.

    En uskyldig person, vil aldri kjøpe seg ut, men vil ha det skriftlig fra retten at han / hun er uskyldig, og dem tar ikke noen snarveier for å slippe unna, fordi dem har ingen grunn til det, men er man skyldig da kan man jaggu ha grunn til å ta mange snarveier og gjøre litt avhvert for å slippe unna.

  19. Egil Andresen
    8. desember, 2009 at 18:06

    Hehe – nok en gang: Vent til rettsaken. Du kommer til å bli overrasket.

  20. hehe
    8. desember, 2009 at 21:36

    Minst en av dem er uskyldige my ass. Egil, er du veldig naiv? Dette med 8 kg er et utrolig godt argument, neida, de merket ikke at baggen veide 8 KG MER. 8 KG, jeg gjentar 8KG, du må være naiv hvis du tror på bs unnskyldningen deres.

    Jeg er uenig i straffen, at det er utrolig mye, men skyldige er de, her har man et prima eksempel på jenter som skulle skaffe seg litt easy money, og ble tatt for det, synd for dem.