Kokain jentene – Bolivia

Print pagePDF pageEmail page

Nå blir det enda mer norsk syting og klaging, nå som rettssaken mot jentene som er arrestert i Bolivia med over 22 kg Kokain startet idag. Jeg trodde ærligtalt dem ville starte dagen med å klage på tiltalen og forholdene i fengslet, men neida.  Madeleine Rodriguez valgte heller å klage på at hun har blitt isolert fram til ett døgn før rettssaken startet for å ha brukt mobil telefon ulovlig i fengslet.

Er dette da noe å klage over? Ikke som jeg kan se,- når man bryter reglene i fengslet eller bryter andre lover og regler, da får det konsekvenser, uansett hva man måtte mene om det. Men denne damen burde heller tenkt på hva hun påførte sin datter ved å bli arrestert og konsekvensene av at hun prøvde å smugle kokain fra Bolivia til Norge,- det er faktisk litt sent å tenke på det nå og tenke på savnet av datteren.

Datteren hennes har faktisk ikke bedt om at moren skal smugle kokain eller havne i fengsel, dette valget har faktisk Madeleine tatt selv, og i tillegg har hun utnyttet datteren ved å ta henne med påturen til Bolivia,- bare det burde egentlig kvalifisert til at hun mistet omsorgen for datteren. Ingen mor smugler kokain og har med datteren, blir arrestert og så roper dem på Norsk hjelp. Hjelp til hva da? Hjelp  til å forsørge datteren eller til å få bedre soning i Norge ? lurer.

Dette er kynisme på sitt verste. Håper for datteren sin del at hun velger å sone dommen i Bolivia, og forblir der,- men jeg er stygt redd Madeleine er så kynisk at hun vil bruke datteren som brekkstang for å få bedre soning i Norge, og tislutt benådning i Norge,- det er kynisk det. Hun burde heller være glad for at datteren evt. får et bedre hjem å vokse oppi, og ikke vokse opp med ei mor som er kriminell og som har venniner som smugler dop, denne datteren fortjener en bedre start på livet enn som så. Hun har faktisk ikke valgt sin mor, men det er moren som har valgt å få sin datter,- da bør i det minste være skikket til å ha barn og ha omsorgen for et barn.

Synes synd på dem ? Nei, gjør faktisk ikke det i det hele tatt,- dem har selv tatt et valg med å ville smugle over 22 kg Kokain til Norge, ble arrestert og sitter der nå og kan risikere 25 år i fengsel. Det hjelper faktisk fint lite å rope på hjelp og sitte å angre når man er blitt tatt med buksa nede,- da får man sone straffen man får, og ferdig med det.

Nå vet jeg også noen påstår jentene er blitt lurt til å smugle Kokainen til Norge eller at noen har plantet Kokainen i deres bager. En ting å være naiv jente påtur, men en annen ting er å påstå at man ikke merket at bagene veide over 8 kg når man angivelig skulle ha kjøpt dem på et torg, hvis man ikke merket det, så er manlam i både armene, kroppen og i hodet. En annen ting, når en bag veier over 8 kg når man kjøper den ny, da bør man være såpass oppegående at man begynner å lure på, hva som gjør at bagen veier over 8 kg, fordi det er faktisk ikke normalt og ei heller vanlig. Men,- nå kjøper jeg heller ikke deres forklaring på dette.

Jentene har tilhørt en partymiljø og har brukt penger på å forstørre brystene, samtidig som dem angivelig ikke hadde inntekt, pengene til brystoperasjon kommer da et steds fra, og det er ikke gratis.

Jentene kan like godt si som sant er, dem fikk tilbud om raske kroner og gratis ferie, hvis dem smuglet Kokainen til Norge,- dem tok sjansen og dummet seg ut,- og faktisk kommer regningen nå og i fremtiden kommer prisen til Madeleine fra sin datter i tillegg som ikke vil ha noe med sin mor å gjøre p.g.a dette. Så prisen for å være både dum og naiv,- den er høy og regningen skal alltid betales, før eller siden.

Oppdatering 12.12.09: Ser at Madeleine klager på at hun ikke får oversatt dokumentene fra statsadvokaten,- men samtidig så kan dama flytende spansk, hva trenger hun da å få oversatt dokumentene for? Gjøre seg til? Dette kaller jeg bimbo fakter, og hun benekter over ikke de vel 22 kg med Kokain, men bare snakker om hvordan hun skal lure seg unna straff,- snakk om å være kriminell og snakk om å sette et barn i vanskeligheter, bare jeg ser sexy og pen nok ut, eller skal jeg si, bare brystene er store så er det ikke så nøye med innholdet mellom ørene.

Vg , Vg , Vg , Tv2 , Vg , Vg , Tv2 , Tv2 , Vg ,

Stem:
Share

  41 comments for “Kokain jentene – Bolivia

  1. Thomas
    11. desember, 2009 at 17:13

    Enig med bloggskriver her.
    Dette er en helt annen sak enn Kongo-saken, og disse jentene har kun seg selv å takke for situasjonen de ha kommet opp i. Deres valg ble tatt av dem selv, og de bør sone der de ble tatt. Jeg er ikke enig dersom de forsøkes utlevert til Norge. De må jo ha visst hva de gikk til, og da må man ta følgene.
    Godt om disse miljøene smadres, narkotikaforbrytelser er verst tenkelige forbrytelser i mine øyne.

  2. Atle
    11. desember, 2009 at 17:22

    «og faktisk kommer regningen nå og i fremtiden kommer prisen til Madeleine fra sin datter i tillegg som ikke vil ha noe med sin mor å gjøre p.g.a dette. Så prisen for å være både dum og naiv,- den er høy og regningen skal alltid betales, før eller siden.»

    Den siste biten der var kanskje litt drøy. Du kan jo ikke spå familiefremtiden deres fordi de antageligvis smuglet kokain. En ting er å fremme sine egne holdninger og meninger, men det siste der var nesten litt usaklig.

  3. Digi
    11. desember, 2009 at 17:51

    For et subjektivt innlegg, du har jo virkelig ikke peiling!

    1) Føken Rodriquez kan ikke VELGE om hun vil sone i Norge eller Bolivia, disse to landene har nemmelig ingen utleveringsavtale! Hun kann på ingen måte «bruke datteren som brekkstang for å få bedre soning i Norge, og tislutt benådning i Norge»

    2)Jentene har tilhørt et partymiljø og har brukt penger på å forstørre brystene, dette gjelder kun en av dem, ikke alle tre!

    3) Det er stor sannsynlighet for at Christina Øygarden har blir lurt/truet og dermed slipper straffeskyld.

  4. 11. desember, 2009 at 17:57

    Hvor er faren til den lille ungen. Bør ikke han ta over ansvertet for barnet til Madeleine?

  5. 11. desember, 2009 at 17:59

    Sorry trykkleif.

    Hvor er faren til den lille ungen. Bør ikke han ta over ansvaret for barnet til Madeleine?

  6. Sivert
    11. desember, 2009 at 18:05

    @@Atle: Synes ikke det, ei mor som ikke er mer istand til å ta vare på sin datter enn det hun viser her, bør aldri fått lov til å få barn,- og jeg mener bokstavelig at det burde vært innført for mange år siden er sjekk av par og singel om dem er istand til å oppfosdre et barn, FØR dem fikk lov til å bli gravid, samme prosessen som adoptivforeldre må igjennom, er den eneste måten å få luket bort mennsker som ikke er egnet som foreldre. Det er faktisk nok barn her i Norge som har det vondt og har uegnede foreldre. Så det bude vært innført for mange år siden.

    Digi: Hun kan søke om å få sone dommen i Norge, altså en soningsoverføring, noe de fleste får innvilget spes når dem har barn,- når det sagt. Så burde ikke Norge innvilget en slik søknad, fordi det er faktisk påtide norskemyndigeter setter ned foten og viser at dem ikke godtar at folk begår kriminalitet i utlandet, og så kan sone under bedre forhold i Norge etterpå,- disse jentene burde sone under samme forhold som jentene i Bolivia, kanskje det er smule håp for at dem lærer,- dem burde som voksne mennesker vite at alt får konsekvenser, særlig når det gjelder kriminalitet,- hverken mer eller mindre. Og disse jentene visste utmerket hva dem gjorde, og dem skal dømmes på liklinje som menn, og sone like lenge,- noe som dessverre ikke er vanlig, hverken i Norge eller andre Skandinaviskland, jentene får igjennomsnitt kortere dommer enn gutter, noe som det burde bli slutt på. Disse jentene er akkurat blitt like mye og like lite lurt som jeg eller andre i Norge er blitt.
    Det blir som om en gift mann skulle være utro, og når han blir fersket, ups jeg ble lurt av dama til sengs. Det er faktisk lov å bruke innsiden av hodet også, ikke bare ha den til pynt.

  7. Thomas
    11. desember, 2009 at 18:06

    Enig Atle, den var drøy, noe sånt kan ikke spås. Familieforhold overlever det meste.

    Hva Øygarden angår, tror man at noen kan være så naive? At man f.eks ikke vet hvor man skal før man møter opp på Gardermoen, det er vel også litt søkt? Jeg kan ikke nok om denne saken, men tror neppe noen er dumme nok til å gå igjennom en kontroll uten å vite hva man gjør, har med seg, eller risikerer. Få, om noen, ville f.eks. tatt med seg en bag eller koffert man ikke kjenner innholdet i.
    Nei, den kjøper jeg ikke, sorry.

  8. Sivert
    11. desember, 2009 at 18:08

    @@Alfon: Ja si det hvor faren er,- er han istand til å ta vare på barnet da? Var ikke barnet hos en av besteforeldrene? lurer.

  9. petter
    11. desember, 2009 at 18:16

    Faren sitter sikkert i fengsel en annen plass. Jeg føler absolutt ikke noe medlidenhet med disse jentene. De må sitte til til de råtner for meg. Håper andre kan lærdom av dette som nå skjer der nede…..

  10. Sivert
    11. desember, 2009 at 18:19

    @Petter: Nå er vel ikke mennesker som bruker sentralstimulerende stoffer ikke kjent for å være de «skarpeste knivene i skuffen» heller, for å si det slik.

  11. Maria
    11. desember, 2009 at 19:15

    Benådning? Du har tydeligvis ikke peiling på hva du snakker om, blir denne dama dømt så kommer hun aldri til å bli benådet her hjemme, narkotikakriminalitet er for meg bekjent aldri blitt benådet.

    In dubio pro reo! Man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Det syns jeg dere burde ta til dere i stedet for å basere dere på hva avisene skriver, vi vet ingenting. Dere er latterlige

  12. Sivert
    11. desember, 2009 at 19:28

    @Maria: Vent å se, og ikke klag og bli sint jeg får rett,- kvinner med barn slipper utrolig lett unna i Norge, fordi de kan begrunne sin søknad med bruk av barnet,- så det skjer nok. Om det har skjedd før? Å joda, både for det og drap,- men det er like forbaska tragisk at det skjer.

  13. jan
    11. desember, 2009 at 20:31

    Det kan jo være ansatte på flyplassen som har plantet narkotikaen ETTER de sjekket bagasjen inn (ikke at jeg vet egentlig). Da er det jo forståelig at de stiller seg uvitende til narkotikaen..

    Jeg synes likevel ikke synd på jentene……desverre?!

  14. Sivert
    11. desember, 2009 at 20:42

    @Jan: Er det for at det er kvinnfolk dette er snakk om siden du er så naiv ? En ting er at vi mannfolk kan la oss narre med på litt av hvert med ei jente når man er singel sjøl,- men så naiv kan man ikke være da Jan, alt har en grense.

  15. Thomas
    11. desember, 2009 at 21:28

    Flyplassansatte som plantet 22,5 kilo kokain, i 3 forskjellige bager?? Hehe, årets beste vits 🙂
    God bedring!

  16. Birgitte
    11. desember, 2009 at 23:15

    Nei, man er faktisk uskyldig inntil motsatt er bevist. Selv om settingen er som den er nå, så nok ikke alle fakta på bordet. Det pressen har skrevet til nå, går i retning aktors påstander. Vi vet dermot ingenting hva forsvarsadvokatene har funnet av bevis m.m. I rettsforhandlinger skal alltid for og mot-argumenter veies frem og tilbake før dom faller.

    Selv om ting ser ille ut nå, så vet vi faktisk ikke alt.

  17. Hoppalong Cassidy
    12. desember, 2009 at 01:14

    Til helvete med disse jentene og pakistanerne i A-/B-gjengen som de smugler for. Innvandrersøppel!

  18. Sivert
    12. desember, 2009 at 13:10

    @Birgitte: Det er ikke advokatenes jobb å finne bevis for deres uskyld, en advokat jobber ikke med etterforskning,- det er det politiet som gjør.

    @Hoppalong: Ikke vær for sikker at det er innvandrere som står bak her i Norge,- tror dem som sitter på toppen i en slik pyramide sitter MYE høyere opp i samfunnet og som har tilgang på de store kronene og som har tilgang til opplysninger om tollere, politi osv osv, og som sitter sentralt plassert i ei trygg stilling høyt oppe.

  19. thor
    12. desember, 2009 at 14:05

    stakkars jenter, de bør straks settes fri og benådes, for de har jo ikke gjort noe galt sier de jo. det er jo tilogmed en mor med et lite barn her, da må hun jo settes fri uansett hva hun har gjort, dessuten er hun fra norge også, det bør jo vektlegges.. in your dreams, ta straffen dere fortjener, for dummere enn dette går det ikke an å være. ta med datteren sin på kokainsmugling i
    bolivia er et sjakktrekk. men det er jo så synd på de så da blir det vel et folkekrav at de settes fri. når skal folk forstå at nordmenn i utlandet ikke er hevet over loven. take it up the tailpipe, idiots..

  20. Birgitte
    12. desember, 2009 at 14:47

    Sivert: En advokats jobb er først og fremst bestride de bevisene som foreligger. Og er bevisene gode nok til å få de dømt, så yrker heller en advokat på formildende omstendigheter eller ber klienten innrømme skyld.

    Hadde rettsystemet f.eks i Norge vært basert på fordomsdømming og noe alla det jeg leser her i bloggen nå, så det gått rett til h……

    For det mest åpenbare trenger ikke være fullt så åpenbart likevel. Det er også noe med at man skal se litt lengre enn der nesen stopper.

    Men som det er sagt; Har de begått disse handlingene som de er anklaget for, så må man også ta straffen for det i det aktuelle landet de er i.

    Vi vet ikke alt, Sivert. Og det bør man ta høyde for når man også blogger.

  21. Sivert
    12. desember, 2009 at 14:50

    @Birgitte: At advokaten skal bestride bevisene er korrekt, men advokanten skal ikke på egent insiativ etterforskesaken, det er to forskjellige ting, når en straffesak er gående, hva en advokat gjør etterpå er noe annet, som når f.eks advokaten til Monica Orderud prøver å få saken gjennopptatt, da brukes det som regel privatetterforsker for å finne nye bevis, men det er noe annet.

  22. Birgitte
    12. desember, 2009 at 15:23

    En advokat skal ikke bruke energien sin på å etterforske. Det var heller ikke det jeg mente i mitt første innlegg, men heller dette med å håndtere bevis.

    Poenget er at disse forsvarsadvokatene har også noen forpliktelser med å ikke utlevere sine klienter til det fulle og hele, og har de noen ess i armen, så kommer det garantert ikke ut i media.

    Ergo, så har vi nå sett bare en side av saken og det går i påtalemyndighetenes favør.

  23. 12. desember, 2009 at 18:57

    De har gjort noe galt og blitt tatt for det. Nå burde de slutte å syte, innse at de har gjort noe galt og sone straffen sin.
    .-= Joakim´s last blog ..Fikk Hitler det som han ville? =-.

  24. Sivert
    12. desember, 2009 at 21:53

    @Joakim: Skal være enig med deg,- men for å være 110% ærlig, så virker hun Madeleine mer som ei kokainludder, eneste hun er opptatt av er brystene og utseende, og hvordan hun kan lure seg unna straff, hun kan spansk flytende, men forlanger å få alt oversatt til Norsk, patetisk og dum oppførsel, men hun har såpass forstand enda at hun sier ikke at hun er uskyldig, men bare snakker om å lure seg unna straff,- da er det noe som mangler, totalt også.

  25. NN
    13. desember, 2009 at 00:55

    Det er forskjell på hvordan man kan kle seg når man er på byen og når er tiltalt i en meget alvorlig kriminalsak. Det er liksom deres eget liv eller død nærmest det står på.

    De styrker ikke neppe saken sin ved og gå kledd slik.

  26. Maria
    13. desember, 2009 at 05:45

    Først og fremst syns jeg det er tåpelig at dere fremdeles dømmer jentene ut i fra det dere leser i VG og Dagbladet på nett. Vi vet ingenting. Selv jeg kan innrømme at jeg syns jentene høres rimelig skyldig ut når jeg leser disse nettavisene. Men det er mye mer bak historien, Vg klarer jo så vidt å skrive navnet til de tiltalte riktig bare i halvpartene av artiklene. Bredemo eller Brendemo??

    Dessuten kan en person aldri benådes fordi hun har barn. Da burde det gå en del flere personer fri der ute.

    Ser du har tatt en liten oppdatering Sivert. Håper du baserer dine fakta på noe annet enn VG denne gangen eller hva?;) Hva vet vel du om at hun snakker flytende spansk? Jeg håper at du ikke baserer dine fakta på en nettavis. Det er ikke bare dumt, det er idiotisk og naivt.

    Jeg syns synd i disse jentene, uansett om de er skyldig eller ikke. Alle kan begå feil, dette var en grov og uansvarlig feil, men jeg syns likevel synd på dem.

    Håper de får en rettferdig retssak.

    Så vil jeg bare tilføye at det i de fleste tilfeller er en advokats oppgave å sørge for at den tiltalte for en rettferdig rettssak og at rettsreglene håndheves. Men om han selv vil etterforske så er dette helt opp til han selv, særlig i Statene er dette vanlig. Her i Norge er derimot påtalemyndighetenes oppgave ikke å få noen dømt, men å sørge for at sannheten kommer fram.

    Og det siste innlegettet ditt Sivert er latterlig. Eneste Madeleine er opptatt av er brystene og utseende??! Det er så idiotisk sagt, jeg har ikke ord. Jeg antar du kjenner jenta personlig siden du i det hele tatt har guts til å sette deg ned å skrive dette. Eller er det igjen noe du baserer ut i fra en avisartikkel?

    Alle jenter med silikonpupper er dumme!! ….. Hilsen Siverten

  27. Sivert
    13. desember, 2009 at 12:28

    @Maria: Madeleine er født i et land hvor det prates kun spansk, og hvor spansk er hovedspråket, da faren er fra Uruguay. Men dcet er jo bare å lese siste artikkelen på vg idag, hvor Stina Brendemo Hagen sier hun godtar en dom på en 15år,- men hun vil ikke sitte der å råtne, men sone i Norge.

    Men disse jentene tar det som en selvfølge at dem får sone i Norge, noe som jeg mener feil, dem burde sone i det landet dem har begått den kriminelle handlingen. *Hun sier, får jeg 15år, da tar jeg dommen og reiser til Norge for å sone* Snakk om ta for gitt at Norge vil ha dem hit for å sone,- alt dem planlegger virker som dem tar som en selvfølge, men ingenting er en selvfølge,- det faktisk ikke heller en selvfølge å få barn, såpass burde dem vite og forstå, da tar man ikke et lite barn med seg på smuglertur til Bolivia.
    Nei, la dem sitte i Bolivia, så kanskje lærer dem og andre jenter ser konsekvensene av dette, kanskje klarer vi hindre 1 eller 2 jenter gjør samme dumskapen

  28. bente
    13. desember, 2009 at 17:39

    25 års fengsel er alt for strengt.
    Hva har de gjort?
    Kun forsøkt å smugle et stoff som vil bli solgt til frivillige kjøpere.
    Nå må det bli slutt på å tro at narkosmuglere er djevler i menneskeform som bare ønsker å ødelegge for andre. De gir jo bare folk det de vil ha (samme hvor farlig det kan være).

    Verre er det med de som selger til barn, eller de som tilvirker ekstra farlig stoff.

    Jeg mener forsatt smugling skal være forbudt, men ikke straffes så hardt.

    Det er på tide at vi gjør all narkotika lovlig, det vil løse en rekke problemer i verden. Vi vil bli kvitt flere kriminelle gjenger (se på Mexiko, der blir flere tusen drept hvert år indirekte pga. forbudet mot narkotika), får tryggere stoff, og vil tjene milliarder på det.
    Den viktigste grunnen er at det er vår kropp og våre valg, hva vi putter inn i vår kropp må vi få bestemme selv.

  29. Sivert
    13. desember, 2009 at 18:22

    @bente: Nå vet jeg ikke hvor naiv du er eller om du bevisst bare tror godt om mennesker,- men det narkolangere gjør, og som er en av deres måte å få flere brukere på, det er nemlig å rekrutere barn,og noen går bevisst etter barn for å få dem hekta, og der igjennom som fast kunde og bruker, det er jo derfor barn begynner med stoff helt nedi 9,10 og 11 års alderen. Tror du dem ville ta kokainen til Oslo for å selge til de rike på Oslo – vest eller?

    Siden du mener 25 år er formye, da er vel også norkslover for strenge som kan gi inntill 21 år ? Skal legalisere denne driten eller?

    Hvis folk ikke har forstått det og ikke skjønner det, så er faktisk sentralstimulerende stoffer som Kokain, Amefamin, LSD, osv osv stoffer verre for hjernen enn alt annet, ikke for ingenting unge mennesker blir psykotiske, paranoide osv osv, det er fordi dem bruker disse stoffene og der igjennom ikke får sove, så går dem både 5,6 og 7 døgn uten søvn, så går det galt mentalt tilslutt, dette er stoffer som jeg karaktriserer som mye verre enn Heroin.

  30. bente
    13. desember, 2009 at 18:33

    Til Sivert:
    Selvsagt er 21 år for mye, det er jo strengere enn for drap.

    Jeg sa jo selv at jeg ikke liker at de selger til barn, men det er jo ikke smuglerne selv som selger.

    Er det ikke bedre å selge det lovlig med aldersgrense på det?
    Dessuten, når det blir (ja, jeg tror det kommer en dag) lovlig vil de som utvikler rusproblemer ikke lenger vegre seg for å spørre om hjelp (siden de ikke frykter straff).

    Det at det er ulovlig er vel så viktig grunn til at folk utvikler psykiske problemer. Narkotika(mis)brukere blir jo kastet ut av samfunnet og straffet. Har selv møtt folk som mener alle som bruker narkotika bør sendes til Svalbard, eller at de bør dø alle sammen.

    Alkohol er lov, og mye verre en mange typer narkotika, det er helt dobbeltmoralsk å forby andre stoffer når det er lov.

    Narkomane trenger hjelp, ikke straff.

  31. Sivert
    13. desember, 2009 at 18:45

    @bente: Det er faktisk f.o.m 01.01.2010 30år for drap i Norge, og nå er det 21 år,- men har man snakket med ungdommer som har brukt amfetamin og kokain og som har blitt ødelagt mentalt av dette, og som aldri blir friske igjen, da hadde du ønsket livstid for slike kyniske mennsker som dette, og som kun går etter penger.
    Jeg synes denne typen forbrytelse er verre enn drap, ved et drap dør mennesket og vil aldri mer føle hverken smerte eller annet, mens de som blir ødelagt av disse stoffene blir ødelagt mentalt for alltid, og det finnes ikke retur billett.
    Har du noen gang pratet med et menneske som aldri kommer «ned» igjen etter å tatt stoffet i 1980 ?og som fremdeles er høyt oppe på amfetamin. Ta deg en tur innpå en psykiatrisk avdeling hvor dem jobber med ungdommer som har blitt offer for slike kyniske mennesker,- det besøket vil du aldri glemme og aldri glemme de ungdommene.

  32. Sivert
    13. desember, 2009 at 18:46

    @bente: Skal vi gi disse ungejentene mildere dom, fordi dem har naiv og som bare ønsket å få forstørret brystetene sine enda større ?

  33. bente
    13. desember, 2009 at 19:00

    Sivert:
    Dette er noe folk velger selv å ta. Er det vinmonopolets skyld om noen blir alkoholikere?

    Ja, det stemmer at noen kan utvikle et rusproblem, men det finnes de som ruser seg uten å ha problemer med det også (prosentandelen mellom brukere og misbrukere varierer vel sterkt fra stoff til stoff).

    De som er rusmisbrukere, har forbudet hjulpet dem? Hjelper det å gi dem bøter eller fengsle dem? Nei det fører bare til mer elendighet.

    Det vi må gjøre er å se på hvorfor folk misbruker rus, kanskje er det noe feil i samfunnet de lever i?

    Vi blir aldri kvitt rusmidler, for å redusere skadene på samfunnet og enkeltpersoner er det best å gjøre det lovlig.

    Anbefaler deg å se Slanger i paradis del 2 av 3 på NRK nett-TV, her innrømmer en anonym i politiet at de aldri (med veldig få unntak) tar bakmennene i narkotikanettverk (når de går ut i mediene med at de har tatt bakmenn eller hele nettverk er det som regel løgn). Om de faktisk gjør det, så kommer det bare nye til.

  34. Sivert
    13. desember, 2009 at 19:19

    @bente: Det skulle tatt seg ut og blitt helvete, om man brukte samme argumentasjon for voldtekt,- ja, jenta kledde seg slik og slik, så da fortjente hun det.
    Jeg kan vanskelig se at et barn 11-12 år har mulighet og kan se konsekvensene av sine handlinger,- men det er vel derfor dem er barn eller ?

  35. bente
    13. desember, 2009 at 19:25

    Til Sivert:
    Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener. Hvordan kan du sammenligne dette med voldtekt?

    Og har du ikke fått med deg at jeg ønker aldersgrense på narkotika om det blir lovlig?

  36. Sivert
    13. desember, 2009 at 19:26

    @bente: For å si det slik,- de langerne man ser på gata i Oslo eller her i min by, dem er faktisk helt avhengig av slike jenter som disse 3, fordi dem får ikke langet dopet på gata hvis ikke jenter som disse tar stoffet inni landet,- så skal disse langerne på gata bli arbeidsledig og ikke ha noe å selge, da må slike mennesker som smugler dopet inni landet taes, ellers kan vi bare legge ned alt som heter narkotikapolitikk her i landet, og så kan vi legge hendene i kors og be til vår herre at det går bra ei lita stund ihvertfall,- før den store smellen kommer,- men da er det forsent.

  37. bente
    13. desember, 2009 at 19:41

    De tar bare toppen av isfjellet. Jo mer politiet forsøker å ta smuglere, desto bedre blir de til å unngå det.

    Beste måten å gjøre langere og smuglere arbeidsledige (og samtidig ta fra mafiaen sin største inntekt) er å gjøre det lovlig. Da vil folk velge redelige utsalgssteder og distributører.

    Det er ingen ting som tyder på at bruken vil øke (over lengre tid) om det blir lovlig.
    Faktisk vil livet bli bedre for (mis)bukere, de vil slippe straff (straff for en handling uten offer burde vært en selvfølge at det er feil å straffe noen for det, ja det er skadelig, men det er det mye som er, alkohol, mye fet/søt mat, å ikke trene osv), få tryggere stoff (med mindre sjanse for overdoser ol.). Og vi vil spare penger på det (mindre utgifter til tollere, politi, rettsaker, fengsel osv. Pluss at vi vil få skatt på det).

    Forbud fungerte ikke når de forbød alkohol, og det fungerer ikke med narkotika heller. Det er feil i utgangspunktet å forby rusmidler, og når det ikke virker er det i hvert fall feil å bare fortsette. Våkn opp, vi har forsøkt dette i flere tiår nå, problemene bare øker!

  38. Sivert
    13. desember, 2009 at 21:47

    @bente: Er du en av dem som liker dette stoffet ? lurer. På en måte kan jeg forstå det, spes damer, uten å utbrodere mer om det og reklamere for det.

  39. bente
    13. desember, 2009 at 22:38

    Sivert:
    Nei, jeg bruker ikke narkotika, men klarer allikevel å ikke bare tenke på meg selv. Se litt lenger enn din egen nesetipp, vi skal ikke forby noe bare fordi vi ikke liker det, det sa selv kongen i nyttårstalen. Forestill deg selv i en narkotikabrukers situasjon og en narkotikaMISbrukers situasjon, ingen av dem har godt av forbudet.

    Noen som ikke har lyst å prøve narkotika får kanskje en ekstra grunn til å la være, men de som vil bruke det bruker det.

    «Det er farlig, altså må man forby» er en veldig enfoldig tankegang.
    Jeg mente også det før, men etter å ha satt meg inn i saken, lest og fundert så er jeg sikker på at det ikke er så enkelt, å legalisere er den beste løsningen.

    Tenk selv, ikke bare det skolen, politiet og samfunnet rundt deg mener du skal tenke(ikke så sikker på om det gjelder deg i så stor grad, men jeg kjenner mange som mener narkotika bør være forbudt uten at de en gang vet hvorfor (eller at de sier det bør være forbudt fordi det er forbudt(!)))

  40. guilty
    14. desember, 2009 at 11:50

    Sier ikke tekstmeldingen (ikke ordrett gjengitt, men…)
    «HJELP JEG ER TATT; HJELP MEG» endel????

    Og storyen med at de kjøpte baggene (3 Stk) fordi de var så kule og populære, hehe. Måtte le, noen som har sett bilde av de? Vel jeg har og den storyen er like troverdig regjeringen.

    Neidu, disse jentene håper jeg liker fuktig klima og boliviansk mat, og det siste ser det jo unektelig ut som Stine gjør;)

    Ser dere i 2035 og ikke før håper jeg,
    og til slutt… Hvor dum går det an å bli, den risken for noen gratis flybilletter og lusne 15-20tusen MOHAHHAHHAHAHAHAH

  41. 14. desember, 2009 at 12:02

    Det er vanskelig å tro at de er uskyldige. Ikke alt som virker så troverdig.

    Har skrevet et innlegg om bolivia saken selv:
    http://onyx.blogg.no/?c=1260788338
    .-= Kjekkasen Lasse´s last blog ..Fått meg ny header… =-.