Altamagazin
Mine tanker & meninger

Haiti – gud og djevelen

Nå er det sikkert mange som lurer på hvorfor denne overskriften,- og hvorfor blande inn gud og djevelen inni katastrofen som har rammet Haiti. Nå har første såkalte selvutnevnte guds utsendte her på jord åpnet nebbet, det er tvpastor som heter Pat Robertson som mener at Haiti inngikk pakt med djevelen når dem løsrev seg fra Frankrike i 1804,- og for å komme løs og bli selvstendig måtte Haiti inngå pakt med djevelen ifølge denne pastoren.

Tanken som slo meg når jeg leste dette på tv2 sin nettside var, hvor har denne pastoren fått denne ideen fra ? Hvem har fortalt han det? Han har tvilsomt pratet med noen som levde i 1804, og han har tvilstomt ikke mye respekt for disse menneskene som er rammet av denne katastrofen, som dette jordskjelvet har skapt for hundre tusener av mennesker.

Hva er det som får mennesker til å komme med slike hodeløse uttalelser? Hvis vi skal tro at djevelen eksisterer så må menneskets ondskap, handlinger og uttalelser være en del av det som kommer fra djevelen,- for makan til ondskapfulle uttalelser har jeg ikke sett maken til.

Siden denne pastoren mener at Haiti har inngått pakt med djevelen, da må han også mene at djevelen finnes og eksisterer,- da lurer jeg på hvordan han eventuelt kan vite det ? Har han snakket med djevelen selv eller? lurer.

For meg å tro på slike uttalelser som dette blir like fjernt som å si at julenissen finnes og at det var julenissen som stod bak 9/11,- og skulle man mene det er riktig, da må man samtidig mene at julenissen finnes, altså at det ikke er far eller en annen mann i huset som ikke er julenissen vært år som kommer igjennom døra og deler ut gaver til barna.

Denne pastoren er en slik en jeg har skrevet om tidligere og uttalt meg tidligere om, nemlig at tror man ikke på det han sier og mener det samme som han sier, så havner man i helvete og blir djevelens tjener når man dør, og det nettopp slike pastorer jeg mener som er med på ødelgge gudstroen og folks tro på gud og jesus, og som gjør at folk melder seg ut av statskirken og ikke vil ha noe med religiøse organisasjoner og sekter å gjøre, eller at folk blir ateister,- altså som skremmer folk bort fra sin egentlige tro,- og det også denne typen pastorer jeg kaller for skinnhellige, utgir seg for å være en ting, men er gjør det motsatte selv. Det er også denne typen pastorer som vi har mange av her i landet som reiser rundt å påstår dem kan helbrede mennesker fra sykdommer og tar betalt for det,- og på den måten svindle både syke og eldre mennesker.

Er det slik kristendommen har blitt ? Er det slike pastorer vi vil ha ? Det er kanskje påtide å ta et oppgjør med slike pastorer og jage dem  på dør. Eller ? Jeg har ihvertfall ikke mye tilovers for slike pastorer og mennesker som ytrer seg på en slik måte, spesielt når mennesker ligger nede og trenger hjelp.

Tv2 , Vg , Vg , Vg , Vg , Vg , Vg ,

Stem:
VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 0 (from 0 votes)
Haiti - gud og djevelen, 10.0 out of 10 based on 1 rating
Share

Publisert 14.01.2010 i Samfunn // Del på Facebook // Del på Twitter

13 kommentarer til “Haiti – gud og djevelen”

  1. Hadde tatt seg ut om «Skybert» hadde hatt så mye makt…
    .-= Tidskontroll´s last blog ..DRAGET! =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. Arild

    Hei.
    Veldig enig.
    Har vært på mange helbredelsesmøter vel og merke, og ingen har krevd en krone av meg. Tror ikke du finner mye helbredelse for penger i norge. Med forbehold om 1 og 2 stykker kansje.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. Han var nok styremedlem i djevelklubben, siden han kjente så godt til innholdet i avtalen!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. Sivert

    @Tidskontroll: Du sier noe,- tror jeg hadde gått i dekning.

    @Arild: Så du har ikke vært borti og hørt om tv-pastorer i Norge ? Kjenner en av dem,- må si dem har ikke akkuat overbevisst meg.

    @Harald Brobakken: Man kan lure ja,- det er ihvertfall ikke normalt å komme med slike uttalelser.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  5. SV: Takk for hyggelig kommentar på bloggen min!

    Det er viktig å tenke på miljøet og jeg har vel blitt ekstra påvirket pga studiene jeg tar, nettopp fordi det har gitt meg kunnskaper rundt denne problemstillingen. Jeg tror derfor at nøkkelen til å endre folk sine (u)vaner er å gi kunnskap rundt dette tema

    Det mange ikke tenker på også er nettopp dette med langsiktig sparing. Bytting av gamle vinduer til f.eks. vindu med energispareglass gjør at isolasjonen blir bedre som igjen fører til lavere strømforbruk- penger spart! Bra du har forstått dette i hvertfall!

    Ha en strålende dag!
    .-= Lene Johannesen´s last blog ..Jeg har sviktet BIG TIME den siste måneden.. =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  6. Sivert

    @Lene: bare hyggelig, ha en god og flørte god dag ;)

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  7. Kunne ikke vært mer enig (:
    .-= Norman´s last blog ..Uten ord #02 =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  8. Sivert

    @Norman: Takker, bra at noen ser poengene i det jeg mener :)

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  9. Det er mange som synes at jeg er på villspor når jeg forestiller meg en Gud som ikke straffer oss, og at himmelen kan være her på jorden, hvis vi engang får bukt med alle sykdommer og får en energi somm er fullstendig fri for forrurensning og som er tilgjengelig for alle mennesker!
    Det er dette jeg forsøker å fortelle folk i boken min (Utopia or reality), som bare er ment som et bidrag til klima og energikrisen!
    Jeg håper ikke dere tar det ille opp, for det er ikke vondt ment, men jeg får meg ikke til å være glad i julen, fordi jeg tenker mer på alle dem som er fortapt, isteden for de som kommer til himmelen, og jeg er ikke i stand til å forstå at ingen bryr seg om dem, men bare fokuserer på de som lar seg frelse!
    Jeg er overbevist om at det eksisterer en høyere makt, men hvorfor skal man tro at han straffer oss?
    Jeg har en tro på en slik Gud, og det gjør meg glad i det livet jeg har nå, og jeg slipper å tenke på noe så grusomt som Helvete!
    Det er trist å høre om overgrepene mot også barn som har foregått og som fremdeles pågår, ( i kristne miljøer)og det forteller meg at når en annen har sonet straffen, så er det for lett å trøste seg med at de er tilgitt av Gud, og da er det ikke så farlig det man gjør!
    Slike tanker tyder på at samvittigheten( på fagspråket: Amylgada), er satt ut av spill, og det er verre enn en rus, og en farlig HERRE, for de som har en slik!
    Stakkars de som har det slik!
    Tenk å gå gjennom livet med denne konstante frykten i seg?
    Er det rart at verden er full av gale mennesker?
    Hvordan vet de kristne så sikkert at alle er syndere?
    Er det riktig å gå rundt til folk å si det, når man ikke vet det?
    Hvordan vet dere at andres guder er avguder?
    Jesus er frelseren sier de, men hva er det vi skal frelses fra?
    Har Jesus ved sin død satt kryss på dem som kommer i paradiset?
    Hva med de andre?
    Som havner i Helvete?
    Guds straff er så grusom at vi ikke helt greier å fatte det!
    Å ha en slik tro kan ødelegge livet til mange!
    De sier at vi må frykte døden og Gud?
    Hvorfor skal vi være så redd ham?
    Egentlig er det ve Helvete de frykter?
    De kristne burde holde troen for seg selv og slutte å fortelle folk at de er syndere!
    Det er akkurat som å si at vi er forbrytere!
    Siste dagers avsløring av overgrep i kristne miljøer, forteller meg at troen på en tilgivelse fra Gud, har berøvet de kristne sin samvittighet!
    De burde tenke seg om før de ber om tilgivelse, og før de stempler andre for kjeltringer!
    Men jeg vil først litt tilbake til noe som har så stor betydning for menneskene, nemlig akkurat dette å ha noe å tro på!
    Som jeg har vært inne på tidligere, er det å ha en tro, et nødvendig hjelpemiddel, som vi mennesker heldigvis er i besittelse av, for er vi uten tro,så er vi ikke i stand til å utføre noe som helst!
    Derfor er både nyttig og fornuftig å ha en tro på noe, ikke minst på seg selv, men her skal det bare handle om en bestemt tro som er offentlig godkjent, og regnes av noen, for å være vår viktigste tradisjon!
    Da folk har forskjellige meninger,er det ikke til å unngå at noen tviler på verdien av slik offentlig tro, og stiller kritiske spørsmål om denne troen er egnet til å være til beste for folk, og de påpeker svakheter og uheldige konsekvenser som troen fører med seg!
    Den kristne troen har en blodig forhistorie som skoleelever heller hører lite om, og de ugjerningene som ble begått,og fremdeles begås, får liten omtale i mediene, og de som prøver å komme til, blir vanligvis ikke særlig godt mottatt. Vi ser på andre lands tradisjoner og deres religion som noe vi helst vil bli kvitt, og fordømmer det de praktiserer som umenneskelig, og deres guder blir sett på som avguder,og deres adferd som hedensk og uakseptabelt!
    Så sikre er vi på at vår religion er den eneste rette,og våre tradisjoner så gode, at vi avviser et hvert forsøk på å så tvil om at den også har sine tvilsomme sider!
    Da jeg er nokså fortrolig med universet,har det gitt meg en tro som heller ikke kan dokumenteres, men den er mer menneske-vennlig,og har ikke så mange skade-virkninger som den kristne tro!
    Den vesentlige forskjellen mellom den og den kristne troen, er en Gud som ikke straffer oss, og i steden for å tro at vi får tilbake vårt legeme, tror jeg at vi får et nytt!
    Alle må bare tro hva de vil, men jeg vil at troen skal være til beste for oss mens vi lever nå!
    Troen på at vi kanskje vil få en annen kropp,er kanskje ikke mer troverdig enn at vi skal få tilbake sin egen kropp,men det er en vesentlig forskjell at vi slipper å leve dette livet med denne angsten om hvor vi havner når dette livet er over, og vi slipper tanken om en himmel eller helvete, for i denne troen eksisterer ikke disse!
    Heldigvis har vi her i landet trosfrihet,så enhver får gjøre seg opp sin mening om hvordan man skal innrette seg i dette livet for å få mest ut av det, og overkomme alle hindringer som møter oss!
    De kristnes tro på et evig liv i paradiset høres forlokkende ut, men deres overbevisning om at vi er syndere,og at Jesus har tatt på seg skylden for det gale vi har gjort,høres ikke så troverdig ut, og slett ikke at hvis vi bare tror på det så blir vi frelst,og da kommer vi til himmelen!
    Men betingelsen var at vi virkelig trodde på denne frelseren,for hvis vi ikke gjorde det,så stakkars oss da!
    Og det er akkurat der forskjellen,mellom min tro på at ingen er syndere, og de kristnes tro på at alle er syndere,og at vi må omvende oss og bli frelst for å få adgang til Guds rike!
    Og det som Jesus ville frelse oss fra, er noe av de mest grusomme menneskene kan bli utsatt for!
    For å si det rett ut, så blir man kremert levende, uten å dø eller miste sin bevissthet!
    Troen på dette er blitt en av samfunnets mest troverdige tradisjoner,og det er helt umulig å få endret denne troen til en tro som ikke har disse brutale bivirkninger!
    Denne troen er et ultimatum til oss!
    Det er enten eller!
    Kan vi ha et godt liv med en slik trussel hengene over oss?
    Å høre en predikant rope ut sitt budskap, minner meg mye om Hitlers truende budskap under krigen!
    Mens de kristne følte den intense gleden over å tilbringe en ubeskrivelig deilig tilværelse i paradiset,så virker denne troen litt egoistisk,for det som de ser på som fortapelse,er noe som bare rammer andre!
    Og det de andre var dømt til, var et evig liv et helt annet sted,som slettes ikke var (i følge de troende),en særlig behagelig tilværelse å tilbringe i evigheten!
    Men man må jo kunne spørre seg selv om det å føle glede i denne verden,ikke har så stor betydning,for en tanke om at noen blir utestengt fra det himmelske paradiset,kan ikke være egnet til å skape glede,men å leve dette livet,uten å kunne glede seg over noe må føre til at livet er uten mening!
    Eller er vi mennesker skapt slik at vi nettopp gleder oss over at det bare er de andre som lider? Det ser ut som om den viktigste meningen er at man først og fremst skal sikre seg selv,og ikke bry seg så mye om at de man er glad i,kanskje er fortapt,bare fordi de ikke har den samme troen som de som er frelst, for er man så heldig å komme til himmelen, så har Gud slettet alle minner om de jordiske vennene,for ellers ville man jo ikke ha noen god følelse,og det hører slettes ikke hjemme i paradiset!
    Spørsmålet er da om dette er mer troverdig enn den troen jeg har valgt, om en evig tilværelse i andre legemer,fordi man ikke forlater universet om man dør,men skifter stadig til en ny kropp, og da er et likt for alle,og man slipper å være engstelig for skjebnen til de man bryr seg om, og som man elsker, og likdan frykten for døden, som så mange er plaget av og som skyldes utelukkende uvissheten om hva som venter oss på den andre siden!
    Så det er opptil enhver å velge hvilket alternativ som gir mest mulig glede for en selv. Uansett så må man ha gjensidig respek for andres valg og hvilket alternativ man velger. Det som betyr noe er hva som gjør en glad og som gir en god følelse og mest mulig trygghet for en selv. Hvis troen på et kommende paradis gir gode følelser, men tanken på at andre ikke får ta del i saligheten ikke gir dårlige følelser så skal man respektere det, men de må på sin side også respektere at noen får gode følelser av troen på å få en ny kropp, og ikke tenke så mye på hva som er mest troverdig, for ingen av delene kan verifiseres, så man må nøye seg med bare å tro!
    Men å ha en slik annerledes tro er useriøst, for vi vil ikke ha noen tro hvor fortapelse og straff ikke eksisterer!
    Og akkurat det synes jeg er en skremmende holdning, at andre må straffes, men ikke en selv?Det hjelper ikke å ha en tro samsvarer mer med vitenskapelige fakta, om at energi ikke kan forgå, og hvis livet også er energi så vil heller ikke det forsvinne!
    All annen tro enn den kristne er vantro og fører til fortapelse!
    Hvis tanken et himmelsk paradis for meg selv, er så intens at den overskygger all bekymring på hvordan det går med andre, så har en slik tro fjernet all empati og medlidenhet for andre mennesker, og da mener jeg at troen har skapt egoisme og følelse-løshet, og samværet med andre har mistet noe av sin betydning!
    Da er man tilbake til den mørke middelalderen!Dessverre ser vi ofte at en slik tro har negative sider på den måten at de ikke respekterer troen til andre mennesker. De ser på andres tro som vantro, til tross for at ingen har noen garanti for at akkurat deres tro er den eneste rette!
    Og så lenge man ikke er sikker og har håndfaste bevis for at man har rett, så er holdningen til andre preget av menneske-forakt og selvgodhet!
    Derfor er all misjonering forkastelig og vitner om at misjonærene fullstendig mangler respekt for andre kulturers tradisjoner og gudstro!
    Selv om ingen av disse to mulighetene noen gang kan bevises, så må det da være bedre å tro på en forflytning av vårt legeme til et nytt, enn troen på en gjenskapelse av vårt gamle,kanskje skrøpelige legeme?
    Jeg vil på ingen måte prøve å endre på andres tro, men det må være lov å konstatere at en tro som har fjernet forestillingen om himmel og helvete, gjør at man slipper angst og andre psykiske lidelser i hele livet!
    Jeg undertegner med fullt navn, for min tro på en Gud som ikke straffer, gjør meg glad i det livet jeg ha NÅ!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  10. Når vi kikker på den praktfulle stjernehimmelen, tror de fleste at den er slik vi ser den, men faktum er at den i virkeligheten ikke er slik i dag, og det betyr at vi ikke har det minste anelsen om hvordan himmelen ser ut!
    Kanskje det er bra, for kunne vi sett hvordan himmelen ser ut idag, så er det ikke sikkert at vi hadde sett en eneste stjerne, borsett fra Sola da og de aller nærmeste stjernene!
    Vi er sikre på at universet blir større og større, og at stjernene fjerner seg lenger og lenger fra hverandre, og derfor kommer flere og flere utenfor vå synsvidde!
    Og derfor er vårt syn på universet trolig feilaktig, og alle teorier om det, bare antagelser og gjetninger!
    Og derfor må det være lov for alle interesserte å forestille seg, bruke fantasien og forsøke å finne forklaringer på uløste gåter, uten å bli møtt med nedlatende holdninger fra de som er skolerte, og tror de vet bedre!
    Vi må ikke være så sikre på at det vi ser, er slik i virkeligheten, men virkeligheten er fastlagt av naturlovene, og den eneste som kan beskrive dem er matematikken, for den beskriver den eneste sannhet, og matematikere bør erstatte prestene, som fører folk på villspor i virkelighetens verden!
    Det er rett og slett forstemmende å høre uttalelsene fra de troende om at naturkatastrofer er satt i verk av en Gud som er i stand til å bryte naturlovene, fordi han er så vred på oss at han helst ville få oss av veien!
    Hvis de nå er så sterke i sin tro på en slik Gud, som de selv sier, så vil jeg oppfordre dem til å bevise at de har rett ved å kaste seg utfor et stup, og se om den Gud de tror så sterkt på kan redde dem!
    Men det tør de ikke selvfølgelig, og da er det et godt bevis på at de ikke er sikker i sin tro, og at når de påstår at de er sikre, så er det løgn, og de vet selv at det er løgn, allikevel så lar mediene disse slippe til for å skape enda flere løgnere, slik at løgn og falskhet skal spres over hele verden!
    I beste fall kan deres tro være et håp, men det gjør ikke saken bedre, for hvis de håper på en himmel, så håper de også at Helvete eksisterer, og det betyr at de håper at de som ikke har den samme tro, skal pines i all evighet, og da betyr deres tro det samme som ondskap og sadisme!
    Og dette godtar våre myndigheter!
    Nå høre vi alltid at prester og missjonærer sier at de får et kall til å spre sitt budskap til så mange som mulig, men det må da være lov å undre seg over, hva dette kallet går ut på, og hvorfor noen får så sterk trang til å fortelle oss om helvete?
    Et steds fra må denne trangen komme, og hvis helvete eksisterer, så må jo kallet komme derfra og være fin reklame for dette stedet?
    Så derfor synes jeg at det er rart at de som får dette kallet, og som presser dem til å gå på skole i mange år, ikke blir så skremt av det de lærer, at de rett og slett mister forstanden?
    Et vanlig menneske vil jo se på dette som hallusinasjoner og oppsøkt lege, men noen greier ikke stå imot disse indre stemmene, og blir en lydig slave av sine vrangforestillinger!
    Etter de siste dagers avskrekkende hendelser, skulle man tro at
    de de tok til vettet og begynte å tenke nøye igjennom hva de var med på, men det ser ut som at det ikke er noe som kan skremme dem!
    Nå skal det føyes til at heldigvis er det normalt at mange føler seg kallet til å hjelpe mennesker i nød, men hvis det blir et skalkeskjul for hva som er den egentlige hensikten, så er det en skadelig og farlig dobbeltmoral, som ødelegger mange mennesker, og de som bedriver dette, er menneskenes verste fiende!
    De som gjemmer seg bak gode gjerninger, for å få mulgheter til å komme ut til folk for å gjøre onde gjerninger, er det vi kaller en sadist, og det er helt ubegripelig at de som kaller seg for intellektuelle ikke greier å gjennomskue disse falske profetetene!
    Forresten har de noe i vente, for vitenskapen planlegger å bygge en intelligent maskin som vil overgå den menneskelige intelligens, og den vil ganske raskt fortelle oss sannheten om hva naturlovene går ut, og da er det ingen bønn utenom, så selv paven må tilslutt gi tapt, og da får vi se hvem som tilslutt sitter med Svarteper!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  11. DET TREHODEDE TROLLET!
    I en herværende dagsavis kan vi lese at en mann i England var dømt til fengsel og samfunnsstraff for å ha krenket religionen! Den samme avis kan samtidig berette om en Belgisk biskop som hadde tilstått overgrep mot barn, men det er altså ingenting i mot å nekte å anerkjenne et trehodet troll!
    Men Paven fikk ros for sin modige håndtering av saken, da han syntes at det var straff nok for biskopen å bli avskjediget som prest, for forbrytelsen som presten hadde gjort var bare en bagatell i forhold til en «askeladd» som prøver å kappe hodene av dette trollet!
    Disse tre hodene kaller de for treenighet, men der må de da ta grundig feil, for det ene hodet vil gjerne at folk skal pines, mens det høyre hodet skal gjøre det stikk motsatte, så tre-uenighet må da være et mer dekkende uttrykk?
    Og det venstre hodet var i sin tid utpekt til å være den som skulle gjennomføre denne avstraffelsen, og måtte derfor, for sikkerhets skyld, erstattes med en som skulle megle mellom disse to hodene som ikke kunne bli enige!
    Hvor mange hoder dette trollet hadde til å begynne med, er det ingen som vet, men «askeladden» har greid å kutte av de fleste hodene så nå er det bare tre igjen, men motstanden er stor, og trollets trofaste tjenere beskytter det så godt de kan, og snipp snapp snute, men eventyret er enda ikke ute!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  12. Jeg våget meg til å kalle Gud for et trehodet troll, fordi et troll, i følge våre eventyr, hadde sterke likhetstrekk med vår Gud, for begge kunne gjøre umulige ting, som vi mennesker ikke kunne gjøre!
    Nå vil nok mange protestere, og mange vil bli såret, og kanskje trekke frem blasfemiloven og reise sak mot de som gjør narr av religionen, men jeg kan bruke samme argumentasjonen som de som kaller seg troende, om at ingen kan bevise at troll ikke eksisterer, og i følge de troende, kan det derfor hende at troll også eksisterer!
    Heller ikke kan noen bevise at Gud ikke ser ut som et troll, og hvis noen sier at de vet at Gud ikke ser ut som det, så så lyver de!
    Nå er det slik at ingen vet hvordan Gud eller et troll ser ut, for ingen har sett noen av dem, så hele saken er irrelevant og har derfor ingen betydning!
    De fleste av oss søker sannheten, men hvor mye sannhet er det i det som de geistlige er så ivrig etter å fortelle oss?
    Ihvertfall er det mange eksempler på at det sier er løgn!
    De kaller trollet, unnskyld, Gud for den hjelpeløses hjelper, men med Haiti i friskt minne, så må det være løgn!
    Når de fra prekestolen sier at Jesus er sannheten og livet, uten å vite om det er sant, så betyr det at de kanskje lyver?
    Og kan et sivilisert samfunn godta at befolkningen får feilinfomasjon?
    Hvordan kan et samfunn bestå hvis den offentlige informasjonen som gis til folk ikke bygger på fakta?
    Men prestene unnskylder seg med at de skal få folk til å tro på det de selv sier de tror på, men hvordan har de tenkt å bevise at de tror, og at deres tro er sannhet?
    Gode gjerninger er da ikke noe bevis, og er det i det hele tatt mulig å bevise at man tror, og hvis det er en umulighet, så er det hele egnet til å villede og narre sine medmennesker!
    Og det kaller de selv for kristne verdier?
    Det er helt annerledes med våre forskere! De må nok tro på det de forsker på, men jeg har aldri hørt en forsker vil si at det er sant før det er godt dokumentert!
    MIN GUD ER MATEMATIKK OG NATURLOVER!
    Spørsmålet om Gud er matematiker er så interessant og så riktig at jeg måtte bare slutte meg til alle de som er enig i det!
    Tenk om folk fikk øynene opp for en sånn erkjennelse, som i ett og alt samsvarer med det jeg også mener, om at matenatikken er den Gud som bestemmer hvordan alt skal se ut, og den straffer bare de som prøver, å tror de kan bryte de matematiske lovene eller bryte naturlovene!
    Men det som er det fine med denne Guden er at den er universell og gjelder altså i hele universet, og gjør ikke forskjell på noen!
    Derfor slutter jeg meg helt og holdent til tanken om at Gud, naturlovene og matematikken er en og samme ting, og matematikken er Guds ord, og matematikere er de rette «prestene» til å fortelle oss Guds sanne ord!
    Naturlovene er den utøvende makt, og matematikken er naturens måte å fortelle hvordan lovene virker, og er altså naturens språk!
    Og det betyr at naturlovene er uangripelig, og matematikere er de som får mest innsyn i naturlovenes ukrenkelige sannhet!
    Hvis en naturlov kan beskrives som en formel eller en ligning, så er dette ikke bare et bevis, men et bevis for at beviset er den eneste sannhet, og er ikke egnet for en dissens eller noen form for skeptiske innvendinger!
    Eller det motsatte!
    Hvis vi med sikkerhet vet at noe vi tror på, ikke kan beskrives i matematiske formler og ligninger, er det et fellende bevis for at det ikke eksisterer!
    Med andre ord: å tro på noe som vi med sikkerhet vet ikke kan dokumenteres, er det samme som overtro og helt meningsløst!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  13. Jeg er takknemlig over at jeg får lov å sende mine små «epistler»til dere, og nå må jeg fortelle at jeg måtte begynne å ekseprimentere selv, og er nå kommet godt i gang, men det kommer til å ta tid, og derfor har jeg forgjeves forsøkt å få overbevist noen, slik at flere kunne ha det sammet målet, nemlig å hente all energi vi trenger fra universet!
    Dette er noe ingen vil tro på, enda mange uløste gåter ville få sin forklaring, hvis jeg har rett, og jeg er helt overbevist om at all energi vi omgås med og har nytte av, opprinnelig kommer fra universet!
    Materien i seg selv er ikke energi, men blir det ved å absorbere noe av energien den får fra universet,(mørk materie»og den danner det jeg har kalt stabile objekter, og kraften som holder materien sammen, har jeg kalt materien interne system, som ikke er så lett å ødelegge!
    Men materien får mer energi fra universet, og som den ikke kan absorbere, og for å beholde sitt interne system, kvitter materien seg med all energi som den ikke kan absorbere, og her ligger hele hemmeligheten til hvordan for eks. elektrisk strøm blir til!
    Eller til magnetisme, eller gravitasjon etc!
    Det som skjer for eks. i et batteri, er akkurat det jeg har nevnt her!
    Den kjemiske reasjonen i batteriet er ikke annet enn materiens måte å komme tilbake sitt interne system og sin opprinnelige tilstand!
    At materien reagerer på forskjellige måter, når den blir tilført energi, er noe vi kan være glad for, for da kan vi hele tiden kontrollere det vi får ut!
    Hadde ikke materien hatt denne egenskapen, ville vi ikke kunne lagre noe som helst, verken på en datamaskin eller TV!
    Strømmen kommer opprinnelig fra universet, ikke som elektrisk strøm, men noe annet som vi ikke vet noe om(mørk energi?), men vi behøver ikke å vite hva det er, for hovedsaken for oss er hvordan materien reagerer, og om det går an å finne ut hvordan materien omdanner denne kraften fra universet, og som den kvitter seg med som elektrisk strøm?
    Det jeg forsøker å gjøre er å lage et slags batteri i en elektrolyse, og tilsetter forskjellige stoffer, og målet er å finne et stoff som «sperrer» materien fra å få tilbake sitt interne system, eller sin opprinnelige tilstand!
    Akkurat som karbon «sperrer» jern fra å komme tilbake, slik at magnetisme blir permanent!
    For meg ser dette så opplagt ut, at jeg kan ikke skjønne hvorfor alle er så i mot det?
    Jeg ser ingen annen grunn enn at man er redd for at det etablerte gudsbilde skal bli forsvinne, men det er da ingen som vil ta skade av det?
    Det ville jo være en bra erstatning for religionen, for universet gjør ikke forskjell på noen, og himmel og helvete eksisterer ikke lenger!!
    Man skal selvfølgelig være skeptisk, men det eneste jeg ber om, er at noen offrer et lite øyeblikk til å tenke seg at det er noe i det, og da vil man bli overrasket hvor lett mange problemer vil bli løst, og utrolig nok vil man oppdage at Solen vil bli degradert til å bare bli en god hjelper på de nærmeste planetene, men kraften fra universet er like sterk på Saturn som på Jorden, så der blir man mindre avhengig av Solen, men helt avhengig av den universelle kraften!
    Jeg kan forsikre alle om at hvis man har fått en slik erkjennelse, så blir øynene åpnet og plutselig begynner man å forstå mer og mer av naturens gåter, og ting som før var overnaturlig, kommer til å bli helt naturlig og forståelig!
    Foreløbig er det en teori, eller tro, men skiller seg klart fra den etablerte tro ved at den engang kan dokumenteres, og når vi er kommet så langt, kan alles drøm om en bedre verden gå i oppfyllelse!
    Vi kan for eks. varme opp hele solsystemet, og der hvor det er vann kan vi også få oksygen, og vi behøver ikke å være avhengig av bare en planet!
    Vi mennesker består også av materie, og har akkurat de samme byggesteiner som for eks. en bil, men for å være mobil må vi ha mer energi enn det vi får fra universet, og derfor må vi ha mat og drikke, og da absorberer vi det vi trenger, og kvitter oss med resten!
    Vi trenger oksygen så vi må puste, men nyttiggjør oss bare det vi trenger, og kvitter oss med for eks. CO2 når vi puster ut, men heldivis er det motsatt hos planter og trær, så derfor opprettholdes balansen i naturen!
    Men det viktigste vi har er livet, og det «sperrer»materien fra å gå tilbake til den vanlige døde materien, og samtidig sørger livet for at kroppen vår reparerer seg selv hvis den blir skadet, ved å hindre at den også oppretter «sperrer», slik at vårt interne system forblir uforandret, ihvertfall for en tid!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Legg igjen en kommentar

CommentLuv badge