Altamagazin
Mine tanker & meninger

Bur inne fanskapet – for alltid

Nå få fjernet folk fra gata som tror dem kan ta loven egne hender og gjøre som dem vil,- påtide å fjernet slikt avskum. Lurer på dem egentlig tror hva dem er ? Jesus eller ?

Her snakker vi om hvordan såkalte ekstreme grupper i Afghanistan, Pakistan og Jemen begår terrorhandlinger mot uskyldige mennesker og sprenger biler i lufta og det som verre er,- så driver folk å skyt igjennom vinduene inni en leilighet mitt i Oslo. Det er akkura det samme, det er en terrorhandling begått mot mennesker på norskjord og gjør mennesker ikke kan føle seg trygge i eget hjem mer heller i landet – det er heller ikke mange dagene siden ei eldre dame blir drept i sitt eget hjem, hvor folk har brutt seg inn og kneblet og drept damen på 87 år.

Lurer også på, hva er det som går igjennom hodet på slike mennesker og om det går noe igjennom der i det hele tatt ?

Så nå kan vi med god samvittighet fastslå, å være hjemme i sitt eget hjem er like farlig som alt annet – og det er heller ikke lenge siden det kom forslag fra både Frp og Høyre om å lette på kravene til å ha eget våpen,- jaggu sier jeg smør, skal vi enda flere galninger springende  løs med skytevåpen ? Er det ikke begått nok drap i Norge? Det burde vel holde for både iår og neste år – og med litt alkohol i tillegg i skallen så blir det en flott kombinasjon, likene kommer til å ligge på rad og rekke fra Oslo til Kirkenes – men da vel våpenloven enda for streng eller?

Slike tilfeller som dette, så nøler jeg ikke med å foreslå å låse dem inne for alltid og kast nøkkelen,- slike folk har ingenting ute i samfunnet å gjøre, og det er samfunnets avskum.

Dette er også et angrep på ytringsfriheten vi har i landet og på demoraktiet – noe som også burde kvalifisere til dom for en terrorhandling – er nesten fristet til å si at i denne saken trenger man ikke rettssak engang, rett fra gata og i spjellet for alltid – ute har dem ihvertfall ingenting å gjøre.

Vg , Vg , Vg , Tv2 , Tv2 , Tv2 , Tv2 ,

Stem:
VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 3.8/10 (12 votes cast)
VN:F [1.9.13_1145]
Rating: -6 (from 18 votes)
Bur inne fanskapet - for alltid, 3.8 out of 10 based on 12 ratings
Share

Publisert 25.01.2010 i kriminalitet // Del på Facebook // Del på Twitter

45 kommentarer til “Bur inne fanskapet – for alltid”

  1. Lars

    Hei

    Det er ganske lett å få tak i våpen allerede i Norge, bare meld deg inn i heimvernets innsatstyrker så får du utvlevert verdens mest avanserte og effektive angrepsrifle til å ha hjemme (HK416 altså ikke AG). Om du legger din ideologiske agenda til side så skjønner du fort ved en kikk på statistikken at det neppe er mangel på alkoholkontroll eller tilgang på våpen som forårsaker denne kriminaliteten. Om det i det hele tatt har økt i det siste er vel heller ikke sikkert, men du kan banne på at det selger bedre å skrive om slikt!

    Nå er det faktisk ikke så veldig rart at noen skulle forsøke å ta livet av en kjent terrorist som beskyttes av landet som er ansvarlig for å dele ut fredspriser. Kriminaliteten i seg selv skyldes nok heller(i min mening) et utdannelsessystem som er tilrettelagt for en viss type individer – om du har sett programmet «Blanke Ark» så har du sikkert fått med deg hva jeg snakker om her.

    Ikke la sinnet overstyre rasjonell tankegang!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 9 votes)
  2. helge sæther

    99,9% nordmenn ønsker faenskapet sendt hjem eller skutt. 99,9 % av krekars landsmenn ønsker det samme. Sammel sammen krekar å alle hans slekninger, å send dem til helvete ut av norge.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +16 (from 34 votes)
  3. baisdullah

    Krekar har jo strengt tatt bare blitt utsatt for noe han selv er uttalt tilhenger av?

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +23 (from 27 votes)
  4. Jeg har vanskelig for å forstå hvordan mennesker kan utføre slike handlinger, hva er motivasjonen for dette? Hvor i livet skjedde kortslutningen og er det der vi må forebygge?
    .-= Lene Johannesen´s last blog ..Hører jeg blåmandag? =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -17 (from 25 votes)
  5. Sivert

    @Lars: Uansett hva han har gjort eller ikke gjort, så stiller man seg ikke mitt på utsia ei dør å skyter inn,- da beviser man at man har ingenting ute blant andre mennesker å gjøre,- og for det andre så er ikke Krekar dømt i hverken NOrge eller andre land,- og hvis beviskvaliteten er den samme mot Krekar som den var mot Saddam Hussain i sin tid når han ble beskyldt for å ha atomvåpen, da er man på minus siden i kvalitet og bevis mot mannen. Det enda lov å bruke hjernen her o landet, og ikke bare ha den til pynt,- ikke rart at eldre mennesker ikke våger seg ut og som hun damen som var her på lørdag sa det,- vi få krype under senga og knaske valium før man blir angrepet i sitt eget hjem,- det er sånn lavmål at vedkommende kommer til å bli plaget vettet av når dem skal sone, og litt juling annen hver dag. Hadde det vært min nabo, så tror jeg hadde banka de som gjorde det med frosen uer på ræva i 2 døgn strekk og så ringt politiet at dem kan hente vedkommende.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: -8 (from 16 votes)
  6. Sivert

    @Lene: Jeg sier det samme, helt enig med deg,- hvis dem ikke forstår det, så kunne dem faktisk idag vært etterlyst for 5 drap og tillegg gjort et helt nabolag til nervevrak,- det går jo ikke bare utover dem inni leiligheten, det får virkninger utover i samfunnet – akkurat som med hun eldre damen på 87 år dem drap, vil gi samme virkning. For å være ærlig Lene, tror ikke dem bruker det dem har på innsiden av hodet og resten er til pynt.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: -10 (from 14 votes)
  7. Sivert

    @helge sæther: Det har ingenting med saken å gjøre, absolutt ingenting med denne saken å gjøre.- og for det andre er det ikke det norskefolk sitt arbeid å bestemme hvem som skal bo her eller ikke.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: -11 (from 13 votes)
  8. At folk går hen og skyter andre er totalt uakseptabelt.

    Men når det gjelder Mullah Krekar, så er det ikke rart at folk blir sinna. Hva står han selv for ? Hvor mange har han selv drept ?

    Send hjem faensmakten fortere enn svint. Vi vil ikke ha han i Norge et sekund til !!!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +9 (from 21 votes)
  9. Sivert

    @Solveig: hva Krekar har gjort og ikke gjort, så er det faktisk revnende likegyldig i denne sammenheng,- man skyter ikke inni en leilighet eller på gata for den del eller angriper folk i sitt hjem,- det får ikke bare konsekvenser for dem inni leiligheten, men slike hendelser som dette skaper frykt og redsel i samfunnet og folk våger ikke sove hjemme snart, må vel flytte ut om natta – så dette får konsekvenser foolks trygghet i hverdagen,- og det å skremme vekk folk fra Norge vi vil? Så er vi på god vei allerede, folk våger ikke bo her mer i frykt for å bli drept i eget hjem,- så er det det vi ønsker, så er vi på god vei.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: -8 (from 18 votes)
  10. Kaptein Sabeltann

    Sivert sier at Krekar ikke er dømt i Norge. Feil!!!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +8 (from 14 votes)
  11. Sivert

    @Kaptein Sabeltann: Nesten gang kan bruk kommentere under ditt rikige navn, for det første. For det andre, hva Krekar har gjort og ikke gjort, det har ingenting med denne saken å gjøre, jeg vil ikke bo i et land hvor 75-80% har skytevåpen og hvor dem skyter inni leiligheter til folk,- og hvis dere tror at dette ikke får konsekvenser for andre enn dem som var i leiligheten, da tar dere skammelig feil,- det allerede nok av eldre mennesker som ikke våger å gå ut når det blir mørkt og på dagtid,- hvis vi fortsetter i dette tempoet, så blir vi sittende inne hele gjengen å knaske valium i redsel for å bli skutt,- hvis det er det vi vil ha, så er vi på godvei.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: -10 (from 16 votes)
  12. Som jeg sa, det er ingens rett å bestemme over andres liv. Derfor støtter jeg heller ikke at noen tar livet av andre. Og da er Krekar den siste jeg støtter i denne saken. Han er en stor morder selv.

    Det er totalt uakseptabelt at Norge beskytter han, for at han ikke skal bli tatt livet av i eget hjemland.

    Hva om vi skulle huset alle Krekar vil ta livet av ? De har vel fortjent det mer, for de er vel mer uskyldige enn Krekar noen gang har vært.

    Så jeg håper han nå selv tar hintet at han IKKE er ønsket i Norge, og tar med seg familien og flytter hjem. God tur, og vend aldri tilbake

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +7 (from 11 votes)
  13. Regjeringen skulle skamme seg. Skjønner de ikke at de også setter andres liv i fare p.g.a. MMULLAR KREKAR. Få han ut en gang for alle. Han fører så mye uvisshet med seg når det gjelder safty for Norge.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +10 (from 14 votes)
  14. Uansett så må vel fokuset være hvorfor skjer dette? Og hvorfor er det som oftest menn som begår drap?
    .-= Lene Johannesen´s last blog ..Hører jeg blåmandag? =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -8 (from 10 votes)
  15. Sivert

    @anne: Det er ikke Mulla Krekar sin feil at tullinger med skytevåpen går løs og skyter inni leiligheter,- og har han ikke blitt her før, så blir han ihvertfall her nå,- og for det andre som kommer dette til å få konsekvenser for andre mennesker enn for Krekar, omtrent som om de eldre og andre mennesker ikke er redd nok for å gå ut, blir hvertfall ikke bedre nå.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: -8 (from 10 votes)
  16. Sivert

    @ Lene: Enig med deg,- men hvorfor det er flest menn som begår drap er ikke gått å si, men det har vel med vår måte å reagere på og sjalusi osv osv…..men 1 ting vet jeg, det er at den verste personen som er døpt flest ganger for drap i Norden er en kvinne, hun har sonet 3 forskjellige drapsdommer, og det har ingen andre gjort

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: -8 (from 8 votes)
  17. Hm, når vi først slår til så slår vi skikkelig til med andre ord..
    .-= Lene Johannesen´s last blog ..Hører jeg blåmandag? =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 3 votes)
  18. Riccardo Cabeza

    Ja, dette var jo totalt uakseptabelt. A skyte på Krekar og bomme! Jeg håper skytteren får seg gedigen trening så han ikke bommer neste gang.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +15 (from 15 votes)
  19. Sivert

    @Lene: :) det var en måte å si det på ja :)

    @Riccardo: Ja, dem oppnår jo ingenting,- foruten at folk ellers i samfunnet blir enda mer skremt av slike episoder.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  20. Sivert

    TIL ALLE som vurderer å skrive drapstrusler eller komme med oppfordringer til kriminellehandlinger her på bloggen,- glem det, alle slike kommentarer SLETTES umiddelbart, UANSETT hvem det er ifra og mot hvem, så bare kutt med engang. Holder nå med usakeligheter og dumme oppfodringer til å begå drap mot mennesker.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: -3 (from 5 votes)
  21. terje

    som man reder,sånn ligger man,er det noe som heter,,,,,

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +5 (from 5 votes)
  22. Meg

    Til Sivert::

    «hva Krekar har gjort og ikke gjort, så er det faktisk revnende likegyldig i denne sammenheng,- man skyter ikke inni en leilighet eller på gata for den del eller angriper folk i sitt hjem,- det får ikke bare konsekvenser for dem inni leiligheten, men slike hendelser som dette skaper frykt og redsel i samfunnet og folk våger ikke sove hjemme snart, må vel flytte ut om natta – så dette får konsekvenser foolks trygghet i hverdagen,- og det å skremme vekk folk fra Norge vi vil? Så er vi på god vei allerede, folk våger ikke bo her mer i frykt for å bli drept i eget hjem,- så er det det vi ønsker, så er vi på god vei»

    - Er det virkelig ‘revnende likegyldig’ hva krekar har gjort? Nei, det skal du faen ikke komme her og påstå! Når man ser den skjeggapa trene opp terrorister på en god del videopptak på nettet og hører om alt han har gjort så får jeg også lyst til å skyte han selvom jeg aldri har gjort en flue fortred i mitt liv.

    Det skaper ikke frykt når noe slikt skjer, når man selv forstår hvorfor noen vil skyte han. De har ingenting å frykte hvis de har ting på det rene! Alle vet innerst inne hva motivet for dette var! Og at folk ikke våger å bo i Norge lengre skyldes kanskje all dritten som blir importert??

    Det er skuddpremie på den mentalt ustabile drapsmannen her som med pedofile voldtektsmenn. Ingen liker noen av delene og hvis du skal komme her å være så jævli politisk korrekt er det desverre et fåtall som støtter deg!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +3 (from 5 votes)
  23. Allan

    Siv Jensen mener at Krekar skulle ha sittet i varetekt, så var dette aldrig skjet. Hva med karikaturtegner Westergaard, skulle han også ha sittet i varetekt for egen sikkerhet. Det er tullinger på begge sider, høyreekstremister og muslimske fundementalister, noen vil drepe Westergaard, andre vil drepe Krekar. Alle slike personer er farlige og burde sperres inne for godt.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 3 votes)
  24. Kaare Leone

    Merkelig at ikke flere har prøvd seg på denne Kekar.Hva med å utstede fellingstillatelse på alle røvere som har tilsneket seg opphold her i fedrelandet?Tror interessen for det hadde blitt større enn elgjakta.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +5 (from 5 votes)
  25. NORGE FUCKED UP!!!!

    TIL helge sæther :::

    Det eneste som har skjedd nå.. er at NORGE ER FUCKED UP!!

    fordi nå kan alle rettferdiggjøre terrorhandlinger i NORGE!!

    dette er akkurrat det ekstremistene VENTET PÅ!!!

    DE som har gjort dette her.. er en gjeng idioter.som har ødelagt for alle nordmenn i landet..

    NÅ kommer det til å bli en krig. som nordmenn aldri kan vinne.. fordi den kommer til å være så feig tilbake at den kommer tilk å innebære din familie og uskydlige mennesker..

    DEN SOM Gjorde det her.. har ødelagt for folk i landet.. nå kan dem rettferdigjøre terrorhandlinger.. og alt takket være noen drittunge nazister..

    LYKKE TIL .. nå starter helvete for alle oss..

    tror du de kommer til å holde kjeft??? det kommer aldri til å skje.. nå starter den virkelige krigen fordi nå har i dems øyne .. » NORGE ANGREPET».. så da er alt lov..

    DERE har driti dere ut.. og spilt rett inn i hendene på dem..

    Ekstremistene vant da de skuddene ble fyrt av.. nå får dere bare vente på hevn.. så enkelt er det.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -3 (from 3 votes)
  26. Sivert

    @Meg: Vil du ha et bunn ærlig og oppriktig svar ? skal svare deg som jeg svarer alle som kun tenker på seg selv og sitt,- for meg personlig driter jeg i hele Krekar, og jeg er dritt lei trynet til Siv Jensen i media som kun er ute etter å scoe billige poitiskepoenger,- og jeg står for min mening, om den er politisk korrekt eller ei, det driter jeg faktisk i, fordi jeg har min mening uavhengig av de resterende som bor her i landet,- og har mine prinsipper i forhold til kriminalitet og i forhold til politikk, der ligger lista temmelig lavt for jeg aksepterer fra noen, uansett hvor dem kommer fra, hva dem heter og hvem de er,- og så krever jeg høy sosial iq når man omgås mennesker ute,- dette er minimumsstandard for hva forventer av folk,- og en siste ting.
    Jeg bryr meg mull om hva folk gjør og sier, og ikke kikker jeg etter hva naboen gjør heller og ikke leser jeg Se og Hør ( tabu her i huset )- men har dem ikke sosialeantenner og viser noenlunde sosialiq, så har dem ingenting hos meg å gjøre.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  27. Sivert

    @Allan: Siv Jensen har jo også fått trusler oppi gjennom årene, hvorfor går hun løs?

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: -2 (from 6 votes)
  28. Brepp

    Nå ser jeg folk som ser synd på mannen. Altså mannen som har drept mange folk, torturert gitt blanke faen, også er det jammen meg folk som vil ha han i sikkerhet? Haha, han må stp for det han har gjort.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +2 (from 4 votes)
  29. Meg

    Kun tenker på seg og sitt?

    - «for meg personlig driter jeg i hele Krekar, og jeg er dritt lei trynet til Siv Jensen»

    - «jeg står for min mening, om den er politisk korrekt eller ei, det driter jeg faktisk i, fordi jeg har min mening uavhengig av de resterende som bor her i landet»

    - «Jeg bryr meg mull om hva folk gjør og sier, og ikke kikker jeg etter hva naboen gjør heller»

    Tenk litt over hva som er til det felles gode i det lange løp, så gangner det deg selv godt også. Hadde sånne som deg, som mener omtrent det samme som de på stortinget orket å virkelig høre på flertallet (uansett hvor lav sosial iq du måtte mene de har), så hadde ikke norske jenter blitt voldtatt dag etter dag i Oslo, heller ikke hadde denne saken vært noe tema i alle avisene. Etniske nordmenn hadde ikke stått arbeidsløse og staten hadde hatt ‘litt’ flere kroner å rutte med når det gjelder utdannelse og pensjonister.

    Du ser nøyaktig hvor ting er best og det er akkuratt i den posisjonen de som bestemmer sitter i, for de driter i alle andre akkuratt som det du gjør.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +3 (from 3 votes)
  30. Brepp

    Endelig noe saklig!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +2 (from 2 votes)
  31. Sivert

    @Meg: Køss meg der ejg høyst når jeg plukker blåbær,- ta ikke den tonen der, egner seg dårlig,- det er 50 år siden vi sluttet den politikken og hvor vi gikk over til å hamstre mest til oss selv omså naboen svelt ihjel, og i så måte er Oslo den byen Norge hvor aller minst skal ta frem de ordene, det er minst 60 år siden dem sluttet å bry som naboen,- så ikke prøv deg engang med at du tenker på fellesskapet, som jeg sier det var slutt på før jeg ble født.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: -3 (from 3 votes)
  32. Brepp

    Hvis du skal fortelle hele livshistorien din med naboen din og deg kommer vi ingen vei.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +3 (from 3 votes)
  33. Sivert

    Men for å se litt humoristisk på ting tross i all verdens galskap,- så må jeg si at jeg hadde flaks inatt at det ikke var jeg som skutt på, har jo samme type skjegg som Mullaen :)

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  34. Her har det vært amper stemning :) Diskusjon er bra!

    Vi kan ikke bli forundret over at slikt skjer, vi naive nordmenn vil jo «ha» all denne dritten inn i dette landet. I dette landet bruker vi penger på å opprettholde «underholdningen i gatene»
    Og angående at Mulla’n ikke er dømt: Det er PGA Norge at han ikke blir det!! Det er bevist at han har deltatt i terrorhandlinger og planlegging av terror. Og ikke minst har han selv stått frem på tv og fortalt at han støtter Osama, har utdannet selvmordsbomber. Han har også uttalt dette om å leve i ett ikke-muslimsk land: «Vi kan leve i samfunnet – men vi må arbeide for å forandre det.» Han er og blir en trussel mot Norge!

    Jeg er enig i at det ikke er borgernes oppgave å drape eller på noen måte skade Krekar. Men det er ikke rart at noen prøver. De fleste mener noe om Krekar, ikke bare her i Norge… Vi kan ikke forvente annet når vi beskytter en terrorist…
    .-= Tidskontroll´s last blog ..RIKSIDIOTER =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +2 (from 2 votes)
  35. zorbathegeek

    Så nå skal de flytte Krekar-dritsekken til en ny leilighet for å beskytte ham. Og hvem betaler for alt det der, politibeskyttelsen, advokaten, etc? Det offentlige, naturligvis. Jeg undrer på hvor mye skattepenger som har blitt sløst på Krekar-rasshølet for at morderen skal leve «i sikkerhet?» Det er nok utvilsomt kjempebeløp.

    Kan det forekomme en dummere regjering i verden enn den norske? Dumsnille folkefiender som bringer inn terrorister og mordere. Jeg foreslår at regjeringen ansetter et par konsulenter fra Israel. De har lang erfaring i å ta seg av mordere og annet muslimkrapyl.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  36. @ zorbathegeek: Vi kunne hvertfall gitt veldig mye ekstra penger til Haiti om ikke vi hadde hatt Mullahen!
    .-= Tidskontroll´s last blog ..HISTORIEN OM MULLAHEN! =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  37. Sivert

    @@@SVAR: Må si at det er temmelig utrolig at jeg fått kommentarer om Mulla Krekar på den bloggpost som egentlig handler om kriminalietet og at folk blir angrepet i sitt hjem, som hun damen på 87 år og ble drept, og hva som får mennesker til ikke tenke lengere enn hva en klitorisen er før dem skyter,- det er hva denne lobbposten handler om og jeg har IKKE nevnt MUlla Krekar i det hele tatt i denne posten. Kanskjer påtide å lese man kommenterer på, før man kommenterer og ikke etterpå.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  38. @ Sivert: HVIS det IKKE handler om Krekar. Hvorfor har du tagget VG og TV2 i 7 artikler som handler om KREKAR. Ingen artikler her osm handler om damen på 87 år…
    .-= Tidskontroll´s last blog ..HISTORIEN OM MULLAHEN! =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  39. Sivert

    @Tidskontroll: Det må da gå an å skrive en bloggsrtikkel som baserer seg at 2 mennesker blir angrepet i sitt hjem og utsatt for en kriminellhandling, den ene øde og andre forsøktdrept i sitt hjem,- uten at folk må dra inn hele historien om Krekar, og nå var det ikke Krekar heller som ble skadet i den saken heller, men hans svigersønn fra England,- jeg brukte de 2 sakene som eksempler på hva som skaper fryk, redsel og gjør at mennesker snart ikke våger å gå ut,- og slik type kriminalitet ikke bør og ikke skal aksepteres. Det de sakene har felles, er at begge ble angrepet i sitt eget hjem.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  40. @ Sivert: Ja, men da må man også regne med at det kommer inn ting om Krekar’s bakgrunn, han er en offentlig person med sine svin på skogen.. Det var Krekar som var målet og ikke sønnen hans.. Og hadde Krekar sittet i forvaring hadde aldri dette skjedd!! Det er klart det skaper frykt og redsel og ha en av verdens mest etterlyste terrorister som nabo. Hva forventer man? At han skal få ha et liv der han danser på roser(?) (det har han forresten fått av Norge)
    Ingen former for kriminalitet bør aksepteres. Men kriminaliteten eksisterer det er den vi må forholde oss til. Vi må forbygge. SØNNEN til Krekar hadde aldri blitt skutt på i sitt private hjem om Krekar satt i forvaring.

    Og det er de folkevalgte som er arktiektene bak denne multiinnvasjonen av kongeriket.De bruker sin innflytelse på å rasere velferdsstaten.
    .-= Tidskontroll´s last blog ..HISTORIEN OM MULLAHEN! =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  41. Sivert

    @Tidskontroll: Skal svare deg her om Krekar, og om et vesentlig punkt- nemlig at den sakne diskuterer jeg overhode ikke med noen, fordi sakeligheten i den debatten er forsvunnet for mange år siden og folk vil ikke holde seg til fakta i saken og de lovene vi som land må forholde oss til,- så derfor diskuterer jeg ikke den saken, men jeg har min mening ja, som i de fleste saker,- men den meningen er bassert på fakta om hvordan han kom hit og hvorfor han kom hit og de lover og regler vi i Norge er pålagt å følge,- så få heller politikerne sitte i hver sin ende av saken å score mest mulige billige politiskepoeng på saken,- men dem som blir sittende med skjegget i postkassen tilslutt blir Frp og Høyre,- hvorfor ? Jo, deres begrunnelser er ikke begrunnet i fakta om de lovene Norge er pålagt følge, de bruker saken for å score politiskepoeng, slike saker har begrenset verdig og levetid, og dem bruker ikke alle fakta i saken, og de har underslått mange momenter som gjør at han fremdeles er her, og forblir her i mange år enda, men tror helst for alltid.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  42. Så jeg forholder meg ikke til fakta? Hvis du ikke vil diskutere dette med noen, så er det dumt å fortsette å tære på det da, og særlig legge ut ett blogginnlegg der du inviterer til diskusjon…

    Kopier inn det eg svarte på min blogg over hit så har du det to steder tilfelle du trenger å lese det to ganger :p
    Om Irak kunne satt garanti for at Krekar ikke vil bli torturert eller drept ville vi kunne sendt ham ut av landet. Han kan ikke dømmes fordi anklagene mot han er for alvorlige. Dersom anklagene hadde vært av mindre alvorlig karakter, slik at han ikke risikerte dødsstraff, kunne han vært utvist til Irak.

    Norge har allerede utvisningsvedtak på mannen.
    Australia ønsker Krekar utlevert. De har ikke dødsstraff! Han kan sendes dit.

    Kvoteflyktninger kan utvises fra landet. Flyktninger som får komme til Norge etter et organisert uttak, vanligvis i samarbeid med FNs høykommissær for flyktninger (UNHCR). Etter forslag fra Regjeringen fastsetter Stortinget hvert år en kvote for hvor mange overføringsflyktninger Norge kan ta i mot, derav begrepet kvoteflyktning.

    Til opplysning så har Krekar mistet sin flyktningestatus.. (I 2003)
    .-= Tidskontroll´s last blog ..HISTORIEN OM MULLAHEN! =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  43. Sivert

    @Tidskontroll: Den vanlige mann i gata kan mene og ha sine meninger om denne saken hvor mye dem vil, men UDI, politiet, justisdepartementet og utenriksdepartementet er forpliktet til å saksbehandle hver enkelt sak etter lover og regler og paragrafer, dem kan ikke saksbehandle saker etter folkeopinonens meninger og antagelser,- og fakta i saken ligger i lovparagrafene vi har vedtatt i dette landet og de opplsynigene som ligger i saksmappen hans,- og jeg 100% sikker på at kun en brøkdel av det som skrives og synses om i denne saken er sannhet, fordi de overnevnte innstanser har taushetsplikt om alt som står i hans saksmappe og ikke lov å uttale seg om saken engang,- og denne formen for taushetsplikt gjelder sålenge som de som arbeider med slike saker lever,selvom dem slutter i jobben.
    For det andre, så kan man ikke utvise en mann til et land hvor han ikke har statsborskapet sitt,- og såvidt meg bekjent og vil huske fra tidligere av, så er fratatt alle sine statsborgerskap inkl. det irakiske.
    Dette kommer til å forbli en uløst sak. Og jeg kan ikke si at jeg setter særlig pris på alle de rasiste ytringene som er kommet frem på Facebook og div trusler på nettet mot mannen, det er slik man opptrer i et sivilisert land,- og man løser ihvertfall ikke saken med å ta loven i egne hender å skyte han, da havner på samme lavmål som samtlige terrorister er på, og tar i bruk steinalder metoder.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  44. Sivert

    skal stå: ikke slik man opptrer osv osv.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  45. Har ikke satt meg imot saksbehandlingen heller.
    Norge har gyldig utvisningsvedtak og siden Krekar tydeligvis ikke er trygg her i landet heller – kan han søke asyl et annet sted.
    Vi kan utlever ham til Australia. Norge bare finner på unnskyldninger. De har ikke dødstraff så mer fakta om hvorfor han ikke kan utleveres til dem må på bordet. Vi har lov!

    Hva som skjer på FB eller andre sosialemedier har jeg ikke hengt meg oppi fordi jeg har unngått å se på det. Men om man brenner for noe er det lett å henge ut motparten.

    Nå var jo dette opprinnelig en diskusjon om Krekar, ofre og skyting i private hjem ikke FRP, Facebook, Twitter og Steinaldermetoder… Foretrekker at man forholder seg til tema her og ikke hva som skjer på FB, Twitter etc… Var jo duselv som ikke ville diskutere om man ikke holdt seg til «fakta»

    Takk for meg! :o )
    .-= Tidskontroll´s last blog ..Tannlegeskrekk! =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Legg igjen en kommentar

CommentLuv badge