Innvandring og Frp – ikke mulig

Print pagePDF pageEmail page

Det er noe i dette forslaget til Frp som ikke helt stemmer med virkeligheten, både politisk og praktisk. Altså, Frp vil nekte ulovlige innvandrere legehjelp. Men hvem er disse ulovlige innvandrerne ? Har Frp navnet på alle de angivelig 22000 ulovlige innvandrerne ? Har politiet navnet på dem ? Når kom dem ?

Hvis så er tilfelle at Frp vet hvem disse er, så bryter dem norsklov ved ikke oppgi dette til politiet, og har politiet navnet på dem og ikke gjør noe for å få dem ut, da bryter dem loven.

Det som er inntressant ved dette at Frp kaller alle grupper mennesker som kommer til Norge for innvandrere, uansett. Men en innvandrer er en utvandrer fra sitt hjemland og bosetter seg i et annet land,- som mange nordmenn gjør i Spania og Thailand, fult lovlig. Men, er det mulig å gjøre det for en fra utenfor EU / EØS-området å komme til Norge ? Nei, det er ikke mulig, vi har hatt innvandringsstopp siden 1975, det har pr. defininsjon ikke kommet 1 innvandrer siden 1975 til Norge,- så sier mange. Enn med de pakistanerne som er her og som er 20-25 år da ? Disse er barn og barnebarn av de som kom før 1975,- altså dem er født i Norge, og da er dem automatisk født med dobbelt statsborgerskap,- som min far. Min far har også dobbeltstatsborgerskap, både tysk og norsk,- og han kan stemme ved tyske og norske valg og ved EU-valg, om han vil,- men jeg tviler det går i praksis for å si det slik.

Så er det mange som sikkert vil si. Men det kommer jo tusenvis av innvandrere vært år jo ? Nei, det gjør ikke det. Det er asylsøkere og flyktninger,- dette er mennesker som kommer fra krigsområder rundt om i verden,- og får opphold etter bestemte kriterier, men…… i denne gruppen er det også noe som heter kvoteflyktninger. Dette er flyktninger som FN`s Høykommisær for flyktninger har pålagt Norge å ta imot, og han plukker ut hver enkelt konkret ut. Disse kvoteflyktningene kan Norge ikke utvise uansett om dem gjør noe galt eller ikke, dem skal behandles som nordmenn, og det er FN som har gitt dem opphold i Norge, da Norge sammen med resten av landene fra Vesten sa seg villig til å ta imot kvoteflyktninger tilbake til, dette er flyktninger som kommer fra flyktningeleirer i sitt hjemland.

En annen ting ved dette forslaget til Frp,- det er ikke praktisk mulig å gjennomføre. Ingen som kommer illegalt inni et land, vil rope det ut og si det, noe Kanariøyene er et godt bevis på, dem får tusenvis av illegale flyktninger hver dag. Det siste tallet jeg hørte om og leste om i avisen fra Kanariøyene, var at dem regnet med 2-3 00 000 illegale innvandrere vært år fremover, i hovedsak fra Afrika, kort vei over med båt.

Så tror Frp at de legene på Kirkens bymisjon vet hvem som er illegalt i landet eller ikke ? Hvis Frp tror det, da er dem dummere enn jeg todde,- en lege i Norge skal yte legehjelp til mennesker som trenger det, uten å stille spørsmål om hvem vedkommende er og hvor vedkommende kommer fra,- det er en del av de etiske retningslinjene til legene i Nroge og i Vesten for den del. For det andre, om en pasient snakker med en  lege på Kirkens Bymisjon, så har faktisk legen taushetsplikt om innholdet i samtalene, uansett pasient og nasjonalitet. Så det egentlig Frp ber om, det er at legene skal bryte en lovpålagt taushetsplikt, noe som jeg også har underskrevet på og som gjelder hele livet og uansett om man bytter jobb eller ei.

Jeg hadde satt mer pris på om Frp og Siv Jensen hadde sagt akkurat slik det var og er i innvandringspolitikken, og ikke bruke ord og uttrykk som ikke stemmer med virkeligheten,- og jeg ville satt pris på at Frp ikke oppfordrer legene og helsepersonell til å bryte en lovpålagt taushetsplikt, hvem våger da å gå til legen hvis dem kan bryte taushetsplikten med loven i hånd ?Ikke jeg ihvertfall.

Så innvandrere har ingenting med asylsøkere og flyktninger å gjøre, det helt vidt forskjellige grupper mennesker og som skal behandles forskjellig, og er forskjellig. Påtide synes jeg at Frp også begynner å klargjøre dette for folk, og kaller en spade for en spade og ikke som noe annet.

Og hvis det slik at det er ulovlige innavndrere, så vet man heller ikke hvem de er og hvor mange det er,- så enkelt, men likevel så vanskelig å forstå. Og, hvis dem er ulovlig i landet, så er dem ikke innvandrere og dem kan heller ikke innvandre til Norge, da vi har innvandringsstopp,- så det er total brist i dette forslaget til Frp.

Vg , Vg ,

Stem:
Share

  45 comments for “Innvandring og Frp – ikke mulig

  1. 7. februar, 2010 at 13:17

    Sånn bare til informasjon:
    Innvandrere er, i henhold til regjeringens definisjon personer som selv har innvandret til Norge, og hvis foreldre begge er født i utlandet. Dette kalles også førstegenerasjons innvandrere. Innvandrerbefolkningen defineres derimot som bestående av «personer med to utenlandskfødte foreldre, både de som selv har innvandret til Norge (innvandrere) og de som er født i Norge av to utenlandskfødte foreldre (etterkommere)». Dette inkluderer altså også såkalte annengenerasjons innvandrere.

    Så har vi klarert en ting!

    Jeg skjønner ikke hvorfor du drar inn kvoteflyktninger og FN i denne saken (?)

    Og, dette er praktisk mulig å få til, det er ikke vanskelig å få til, vi lever ikke i steinaldern gjør vi vell???
    Løsning: uten papirer ingen hjelp med mindre det er akutt!!

    Du sier du hadde satt pris på om FRP og Siv hadde sagt det som det var? Unngå å vrenge på alt du leser. Ta en spade for en spade selv som du så fint sier til slutt..
    .-= Tidskontroll´s last blog ..Hjemme hos ! (Utfordring Nr.1) =-.

  2. Sivert
    7. februar, 2010 at 13:22

    @Tidskontroll: Ikke forstått det enda ? ALL utenrikspolitikk og «innvandrings»politikk styres ene og alene fra FN og Nato, dem setter kriteriene for flyktninger og asylsøkere, mens vi som land kan bestemme om vi vil ha innvandring eller ikke, pr. definisjon og fra 1975 har vi ikke innvandring til Norge, da ingen kan flytte til Norge hvis man ikke kommer fra EU / EØS -land. Hvem er disse ulovlige innvandrerne da ? Hvor mange er dem ? Hva heter dem ? hvor bor dem ? Fortell meg det Tidskontroll. En annen ting. Vi kan ikke ha ulovlige innvandrere når vi ikke har innvandring til landet, dette er ikke innvandrere da dem ikke har innvandret før 1975 og kommet lovlig inn som de gjorde som innvandret til Norge før 1975.

  3. Sivert
    7. februar, 2010 at 13:26

    @Tidskontroll: Den definisjonen på innvandrere er Frp sin definisjon, ikke den definisjonen Norge som land er lovpålagt å følge og ikke FN eller Nato sin definisjon, ergo er den definisjonen en Frp definisjon som ikke er internasjonalt akseptert og godkjent….

  4. 7. februar, 2010 at 13:30

    Nå er dette snakk om ULOVLIGE innvandrere ikke flyktninger og asylanter som har fått opphold i landet vårt!
    Det er et anslag på 20.000 det kan være fler det kan være færre, dette er det ingen som vet.

    Les definisjonen av INNVANDRING en gang til!
    .-= Tidskontroll´s last blog ..Hjemme hos ! (Utfordring Nr.1) =-.

  5. 7. februar, 2010 at 13:31

    DET er REGJERINGENS definisjon
    .-= Tidskontroll´s last blog ..Hjemme hos ! (Utfordring Nr.1) =-.

  6. Sivert
    7. februar, 2010 at 13:33

    @Tidskontroll: Det har ingenting med innvandring å gjøre, den definisjonen du kommer med. Og så venter jeg enda på hvordan du mener dette skal la seg gjennomføre? Ikke bare si at vi ikke lever i steinalderen, men konkret hvordan dette skal gjennomføres som du mener. Det er hva politikken går ut på, ikke bare slenge ut påstander, men fortelle konkret hvordan man mener å gjennomføre det.

  7. 7. februar, 2010 at 13:39

    Herregud da, oppsøker de legehjelp så må de registres. En datamaskin, noen tastetrykk…
    .-= Tidskontroll´s last blog ..Hjemme hos ! (Utfordring Nr.1) =-.

  8. 7. februar, 2010 at 13:40

    Hva har IKKE den definisjonen med innvandring å gjøre? Les den igjen og igjen. Den har ALT med innvandring å gjøre..
    .-= Tidskontroll´s last blog ..Hjemme hos ! (Utfordring Nr.1) =-.

  9. Øystein
    7. februar, 2010 at 13:52

    Dette var bra skivebom!

    1. Hvorfor skriver du opp og i mente om FN og kvoteflyktninger? Hva har det med saken å gjøre? Her er det jo bare snakk om illegale innvandrere!!!

    2. Du skriver det er umulig å vite om en person er ilegal innvandrer. Erlig talt, hvor mye har du igrunn tenkt igjennom denne saken? Hvis en person som bor lovig i Norge blir syk, drar personen i de fleste tilfeller til en lege eller til et sykehus. Hvis personen bor illegalt, må han oppsøke plasser som Kirkens Bymisjon og Røde Kors. Og det er jo bare for de i Kirkens Bymisjon å spør etter legitimasjon/papirer. Har du hørt om folkeregisteret? Personnummer? etc. Alle som bor lovlig i Norge er registrert opp til flere ganger i forskjellige systemer. Illegale innvandrere kan ikke vise til at de er registrert i slike systemer.

    3. «innvandringsstopp siden 1975, det har pr. defininsjon ikke kommet 1 innvandrer siden 1975 til Norge» – Mener du helt seriøst å fortelle at det ikke er flyttet en ensete person fra ett annet land og inn til Norge siden 1975? Innvandring er pr.definisjon «bevegelse av folk mellom land» og http://www.ssb.no/innvandring/

    4. At du tar opp at leger har taushetsplikt blir bare halt usakelig. Leger har taushetsplik på et medisinsk grunnlag. Og at du ikke vil kunne stole på legen din sin medisinske taushetsplikt fordi de kan melde inn illegale innvandrere, faller på sin egen urimelighet.

  10. Sivert
    7. februar, 2010 at 13:58

    @Tidskontroll: Det har ikke med innvandring å gjøre, fordi det er pr. definisjon ikke innvandring. Men kan man flytte til et land ( nordmenn innvandret til Amerika )og å bosette seg der uten å måtte søke om det eller be om tillatelse til det, da har det landet man flytter til innvandring til sitt land, noe de fleste land har idag, men til Norge kan man ikke flytte og bosette seg her uten tillatelse og man må søke om det, hvis man kommer fra land utenfor EU / EØS-området, men siden Norge har vedtatt innvandringsstopp f.o.m 1975 så mottar dem ikke engang søknader om det, da dem blir kastet og ikke engang saksbehandlet….men borgere i EU/ EØS området kan ta jobb og flytte til Norge, men ikke dem utenfor EU/ EØS området.
    Det er vel ikke wikipedia sin definsjoner du viser til? Da blir du temmelig lurt godt, da alle kan legge ut hva men vil på wikipedia, så informasjoner man får der er ikke til å stole på i det hele tatt. Jeg har også vært på å legge ut informasjon på wikipedia, men da om kampanjen mot IE6.

  11. Øystein
    7. februar, 2010 at 14:02
  12. Sivert
    7. februar, 2010 at 14:12

    @Øystein: Jeg skriver om flyktninger og asylsøkere også, fordi Frp blander dem sammen med gruppen mennesker som KUNNE innvandre til Norge før 1975,- og det er vesentlig forskjell på disse kategoriene.
    Hvis man oppsøker en privatlege i Oslo, har gjort det flere ganger, man er ikke pliktig å oppgi sitt virkelige navn og dem krever ikke legitimasjon og man er ikke pliktig til å oppgi noe om seg selv, hvis men ikke vil selv,- man fortelle legen hva men vil, ikke hva legen vil. Og en lege har taushetsplikt alltid og uansett, og den gjelder for alle pasienter og for alltid, omså legen ble 130 år.

    Norge har de siste 25 år, konsekvent og uavhengig om en person har grunnlag eller ikke nektet samtlige borgere fra Iran opphold, den siste som fikk det var på politisk grunnlag (asyl)og er sønn av tidligere politisjefen til forrige regjering i Iran som ble avsatt…
    For å kunne kalle seg innvandrer, så må man kunne flytte til et land på lovligvis og kunne bosette seg uten å be om lov, som før 1975,- de gruppene du viser til er asylsøkere og flyktninger, dem går ikke under definisjonen innvandrere, dem søker opphold på humanitært eller politiskgrunnlag, som kan bevise at dem er politiskforfulgt i sitt hjemland eller blitt flyktning p.g.a krig,- som folk som kommer fra Afghanistan og Irak, og så kommer det vel også en del nå fra Haiti etterhvert, da dem bor i flyktningeleirer.
    Jeg kan på dagen om jeg vil flytte til Spania, og gå dagen etter å melde meg arbeidledig, da kan jeg bo der forever om jeg vil, ingen spør om noe som helst, samme med Asia, Australia, Syd – Amerika, men det kan ikke en person som kommer ut ifra EU/ EØS området til Norge, søknaden vil ikke engang bli behandlet….

  13. Sivert
    7. februar, 2010 at 14:18

    Og så har vi den gruppen mennesker som er født i Norge, som vi populært kaller for 2 og 3 generasjons innvandrere,- dem er like mye og like lite innvandrere som jeg er, dem er født i Norge og har norsk statsborgerskap, til forskjell fra de fleste i Norge har dem dobbelt statsborgerskap p.g.a foreldrenes opphav og p.g.a hvor dem er født. Men dem er ikke innvandrere, dem har ikke vandret 1 meter fra eller til noen land, dem er født av foreldre med pakistansk opphav i Norge,- samme hvor foreldrene kommer fra, så er ikke dem innvandrere. Dette er også et begrep som media har skapt eller laget til ut ifra hvor foreldrene kommer fra, ikke ut ifra hvor disse barna er født.

  14. Sivert
    7. februar, 2010 at 14:24

    Det er like dumt å kalle en gutt for pakistaner når han er født i Norge, som er å si at hvis jeg flytter til Kina, så blir jeg kineser,- der er hvor man er født som avgjør hvor man kommer fra, ikke ut ifra en helt vilt skapt definisjon av media eller en rar / halv rar politiker. Og det har ingenting med gener å gjøre heller,- hvis så var tilfelle så kunne jeg opperert med 3-4 forskjellige nasjonaliteter, men så enkelt er det ikke.

  15. Alamir
    7. februar, 2010 at 14:37

    «…en lege i Norge skal yte legehjelp til mennesker som trenger det, uten å stille spørsmål om hvem vedkommende er og hvor vedkommende kommer fra…»

    Betyr det at jeg slipper å betale egenandelen hos legen det da?
    Så bra 🙂

  16. 7. februar, 2010 at 14:44

    @ Sivert: Du har allerede fått linken av Øystein!

    Kan du vise til hvor Frp blander sammen grupper?

    Alt det andre i mellom gidder jeg ikke å kommentere. Dette handler ikke om 2 og 3 genrasjons innvandrere eller flyktnigner eller asylanter. Men om mennesker som oppholder seg i vårt land uten lov!

    Jeg må le litt, dette sporer jo totalt ut av dinemsjoner.

    Det virker sikkert som jeg er en FRP’er, vel jeg stemmer ikke de ved valg. Men jeg er ingen FRP-hater heller, de har mange gode poeng og mange dårlige. Men den anti-frp propagandaen som spres rundt om i landet fra sosialister spesielt er forkastelig – som regel henger ikke argumentene sammen..
    .-= Tidskontroll´s last blog ..Hjemme hos ! (Utfordring Nr.1) =-.

  17. Sivert
    7. februar, 2010 at 15:03

    @Tidskontroll: Jeg snakker om den saksbehandlingen som UDI skal foreta, ikke stattistikk og politiske partier sine meninger,- samtlige sauser alt sammen til en grøt, uten å samtidig fortelle folk at det er ulike grupper mennesker som kommer, og samtlige av disse igjen skal behandles individuelt og ut ifra hva dem søker om. Når SSB oppgir innvandring og utvandring, så registrerer dem KUN personer som er kommet inni landet og flyttet ut av landet, ikke på hvilket grunnlag ting skjer på.

    Når det gjeldet Frp, så trenger jeg bare å lese artikkelen i vg, fordi allerede i overskriften bruker dem ordet innvandrere, og når man kommer lengre ned på siden, så blir det litt mer nyansert, men fint lite,- dem blander sammen som jeg sier innvandrere, flynktninger og asylsøkere. Flyktninger bør alle vite hva er,- men asylsøkere er mennesker som søker opphold på f.eks humanitært grunnlag eller f.eks dem søker på politisk grunnlag, da mener jeg at dem er av politiske grunner er forfulgt i sitt hjemland.
    Nå spurte jeg ikke Øystein om du Christine kunne fortelle meg hvordan du mener dette skal gjøre i praksis, som du mener er mulig,- men jeg spurte deg.

    Jeg har faktisk enda tilgode å lese forslag kommet fra Frp som også forteller samtidig hvordan dem mener ting skal gjennomføres, men dem bare kommer med forslag uten å forklare hvordan ting skal gjennomføres, også i dette tilfellet.

  18. Sivert
    7. februar, 2010 at 15:04

    @Alamir: Hvor du kommer fra og hvor du bor, og hvor du ikke kommer fra og ikke bor,- og hvordan du kom deg til Oslo osv osv, det er faktisk ikke noe en lege har noe med, like lite som jeg har noe med det eller noe andre har noe med det.

  19. Sivert
    7. februar, 2010 at 15:11

    Skal vi ha likhet for loven,- så får vi praktisere likhet for loven,og ikke lage særlover og særparagrafer for hver enkelt folkegruppe,- noe som forøvrig Frp er imot er gjort i forhold til samene, og dem vil ha like lover og praksis ikke basert på etnisk identitet, da får dem holde seg til det da, og ikke foreslå egne lover for innvandrere og asylsøkere enn det er for nordmenn,- men jeg tror helst det stikker dypere enn som så dette hos Frp…

  20. 7. februar, 2010 at 15:15

    @ Sivert: Grunnlaget på hvorfor folk kommer har ingenting med ulovlighet å gjøre. Asylsøknaden er ikke blitt godkjent, i noentilfeller har de ikke søkt engang.

    Jeg igdder ikke gjenta meg selv, så jeg tar COPY PASTE på Øysteins forslag til utførelse. Og da ser du hvor enkelt det kan være og dette kan alle tenke seg til uten å få det inn med teskje fra Frp!

    Bare for å få sagt en ting og komme tilbake til SAKEN. Så er det ingen tvil om hva som er riktig å gjøre, helt humant! Det er å hjelpe disse menneskene.
    Men nå snakker vi politikk. Vi kan ikke ha det slik at hjelpeorganisasjoner holder informasjon om kriminelle unna det offentlige. Private personer som gjemmer vekk personer som myndighetene er ute etter gjør en kriminell handling. Derfor er det viktig å kriminalisere slike saker der folk holder mennesker unna politiet. Disse menneskene oppholder seg illegalt her i landet og de skal kastes ut. Vi har ikke rom for humanistiske tanker i slike saker. Man må være i stand til å skille fag og politikk. Derfor bør folk som gjemmer unna mennesker som skal ut straffes hardt slik at vi unngår slike episoder.
    Og FRP er ikke Frp er ikke nytenkende på dette området. I land vi liker å sammenligne oss med får du ikke behandling på offentlige sykehus om du ikke har papirene i orden. I beste fall får du behandling, blir ruinert, og kastes ut av landet.

    Jeg er dritt lei av snillismen i dette landet, vi er en naiv gjeng som er handlingslammet.
    .-= Tidskontroll´s last blog ..Hjemme hos ! (Utfordring Nr.1) =-.

  21. 7. februar, 2010 at 15:19

    Kan du ikke bare henge deg opp i å være her ULOVLIG og LOVLIG istedenfor å bare diskutere asylanter, flyktninger og innvadrere! LOVLIG/ULOVLIG så får vi kanskje en verdig diskusjon!
    .-= Tidskontroll´s last blog ..Hjemme hos ! (Utfordring Nr.1) =-.

  22. Sivert
    7. februar, 2010 at 15:21

    @Tidskontroll: Nei, jeg har heller ikke sagt at grunnlaget har noe med ulovlighet å gjøre,- men det er grunnlaget for hvorfor et menneske kommer til Norge som er avgjørende for om vedkommende får bli her eller blir sendt tilbake.
    Jeg har ligget på sykehus i utlandet, både offentlig og privat sykehus,- har man reiseforsikringen i orden, så hiver dem deg rett inn på privatsykehus, og har du bare helsetrygdekortet fra NAV med deg, så blir du pælmet rett inn på offentlig sykhus, dette har jeg sett hundrevis av ganger med mennesker fra norden og Norge som har blitt syk i utlandet…så det du si er at man ikke får behandling på offentlif sykehus i land som vi liker å sammenligne oss med, er ikke riktig,- behandlig får du i samtlige EU/EØS land på NAV sitt helsetrygdekort, og tenger du reiseforsikrig i tillegg, så får du behandlig over hele verden,- og det koster det 1100 kr året å ha helårs reiseforsikring, noe jeg har.

  23. 7. februar, 2010 at 15:25

    Det er jo NETTOPP dordi vi har FORSIKRING vi får hjelp. Hadde vi ikke hatt det, eller trygdekortet fra NAV så hadde vi ikke fått hjelp, eller blitt ruinert!!

    De som oppholder seg i landet vårt ulovlig, har enten fått avslag på søknad, eller ikke søkt.. Da kan man spørre seg? HVORFOR har de fått avslag? (ikke god nok grunn?) eller HVORFOR har de ikke søkt?
    .-= Tidskontroll´s last blog ..Hjemme hos ! (Utfordring Nr.1) =-.

  24. Sivert
    7. februar, 2010 at 15:28

    @Tidskontroll: Men kan ikke diskutere ulovlig eller lovlige innvandrere i Norge når man ikke vet hvor mange dem er, hvem de er, hvor de bor og hvorfor dem er her,- sålenge disse spørsmålene ikke er besvart med sikkerhet, så blir vi sittende som gjeng tullinger å synse og anta uten å vite noe som helst,- sannheten er den. Det er ulovige innvandrere over hele verden, go i samtlige land i verden, men ingen myndighet eller politisk parti kan si hvem vær enkelt er og hvor dem bor,- finnes ikke noe konkret å ta tak i disse sakene, eksisterer ikke,- da blir det temmelig håpløst å komme med forslag som Frp gjorde i dette tilfellet, fordi ingen vet hvem de er og hvor de bor, da kan vi heller ikke sende dem ut. For å si det slik. Man kan ikke sende ut en mann, som man ikke vet hvem er og hvor han bor,- blir som å skyte ei hvit pil mot himmelen i håp om å treffe månen.

  25. Sivert
    7. februar, 2010 at 15:30

    @Tidskontroll: da kan vi jo begynne med de kvinnene som er smuglet til Norge ulovlig og som går på gata å prostituerer seg, der har vi noen vi ta tak i….

  26. 7. februar, 2010 at 15:33

    Herregud, selvfølgelig kan man diskutere det. Vi vet dem er her, og anslaget er 20.000. Hvis du mener dette ikke er en diskusjon, så vil jeg påstå du kun har postet denne posten i håp av å få mange lesere OG for å hetse FRP…
    Hvorfor ellers skulle du poste dette om det «ikke går ann» å diskutere ulovlig eller ikke lovlig.

    Forslaget til FRP er jo nettopp for å finne ut HVOR mange de er, HVEM de er, HVOR de er for SÅ å sende de ut. LES og forstå da mann!
    Merker jeg blir litt provosert, og det virker som du gjør deg litt dummere enn du er nå…
    .-= Tidskontroll´s last blog ..Hjemme hos ! (Utfordring Nr.1) =-.

  27. Croc
    7. februar, 2010 at 16:24

    Hehe sitter å ler litt når jeg leser dette. Enten så er blogger ute etter å provosere med å være usaklig eller så er han helt tett.
    Seff kan man kalle dem ulovlige selv om vi ikke vet hvem de er hvor de bor osv. DE HAR IKKE PAPIRER PÅ LOVLIG OPPHOLD I VÅRT KJÆRE NORGE. Stort sett når man drar til et legesenter for første gang må man oppgi peronopplysninger sånn at man blir lagt inn i systemet, her har du allerede løsningen. Hadde disse frivillige organisasjonene gjort det samme hadde problemet vært løst. Ingen papirer ingen hjelp. Er det snakk om liv skal de selvfølgelig få den hjelpen de trenger for å overleve, MEN da er det også første fly hjem igjen når de er i bra nok form til uttransport.

  28. Sivert
    7. februar, 2010 at 16:28

    @Tidskontroll: Det som hadde vært inntressant i debatten om flyktninger og innvandrere,- det hadde vært hvis noen våget å ta til ordet for å finne ut mer av årsaken til at millioner av mennesker er på vandring mellom ulike land, Spania f.eks dem klarer med sin ekstreme strenge gransekontroll å stoppe ca 10% av de som kommer ulovlig inni Spania, d.v.s ca 30 000 mennesker iåret blir nektet adgang,- men å stoppe menneskeheten fra å drive vandringer mellom landene er en umulighet, bare i Norge er det fleste grenseovergangene ikke bemannet engang. Kommer man seg ulovlig til Sverige eller Finland har man fri passering til Norge, men dette er jo kommet p.g.a EØS-avtalen og hvor prinsippet er friflyt av varer og tjenester over lande grensene,- så skal vi innføre passkontroll på grensen mellom Norge og Sverige og Finland, så blir vi dømt i EØS-domstolen for hindre fri flyt av varer og tjenester over grensene og for å bryte EØS-avtalen, da ligger vi dårlig an….så man kan si at vi var ekstremt dumme som sa ja til EØS-avtalen, men nei til medlemskap i EU, fordi vi kunne benyttet oss av EU`s regler mot land utenfor EU/EØS området, noe som ville vært mye strengere enn idag, men gjort er gjort…forsent å snyte seg når nesen er borte, heter det visst…Og vi ligger i utkanten av hele EØS området, bare grenser til EU land og Russland, så Norge er på sett og vis avhengig av at EU-landene Sverige, Danmark og Finalnd kjører en ekstremt restriktiv politikk mot borgere utenfor EU/EØS området, hvis ikke, så kommer det flere hit, da vi nesten ikke har kontroll på grenseovergangene mellom Sverige, Norge og Finland, så kommer dem seg dit, så er det rett til rike Norge,- det er derfor vi kanskje i % har flere illegale innvandrere enn Sverige og Finland.

    Så for å slutt på illegal innvandring, så må vi bruke EU, vi har ikke valg, til det er EØS-avtalen for omfattende og for inngripende i forhold til hva Norge kan foreta seg alene, samtidig som vi er et selvstendig land, så har gitt det meste av makten fra oss i EØS-avtalen, den var i 1993 når vi vedtok å innføre EØS-avtalen, så var den på over 10 000 sider, idag helt sikkert på over 50 000 sider og det meste med reguleringer og lover…har den liggende en plass i første utgave, men hvem ork å lese 10 000 sider da…nei, som jeg har sagt flere ganger, vi ekstremt dumme som gjorde dette…vi burde enten sagt ja til både EØS-avtalen og EU-medlemskap eller nei til begge, men nå er vi ingenmannsland og EU regulerer det meste.

  29. Sivert
    7. februar, 2010 at 16:33

    @Tidskontroll: Det er ikke 20 000 mennesker i Norge som har fått avslag, men dem har gjort et anslag at det har kommet 20 000 mennesker ulovlig inni landet og noen av de 20 000 har fått avslag ja, til det har justisministeren bestillt fly,- men de fleste av de 20 000 er kommet inn uten at Norge som land er klarover at dem er her…det er jo det som er problemet.

  30. Sivert
    7. februar, 2010 at 16:40

    For å vise med 1 eksempel hvor lett det er å komme seg over til annet land og ikke,- jeg kan kjøre uten noen form for kontroll til Finland, da er jeg i EU land, og derfra videre til Europa går det som smurt, og ingen kontroll mellom EU-land, men skal jeg f.eks til Russland, så blir det verre, da må jeg ha både pass og visum,som igjen blir kontrollert på grensa når jeg kommer kjørende,- men nå skal visst nok disse reglene også endres, da EU er i forhandlinger med Russland om å kunne reise både uten pass og visum mellom EU og Russland, dette vil igjen berøre Norge da vi har EØS-avtalen med EU….

  31. 7. februar, 2010 at 16:55

    @ Sivert: Nå har aldri sagt det er 20.000 som har fått avslag, men at det er anslått å være 20.000 illegale innvandrere i Norge (noen av de har fått avslag på søknader andre har ikke søkt i det hele tatt)

    Ikke vreng på ordene mine er du snill…

    Selfølgelig er det lett å komme inn i et land, ulovlig… Det er vel heller ikke det som er poenget her, men legehjelp eller ikke…
    .-= Tidskontroll´s last blog ..Hjemme hos ! (Utfordring Nr.1) =-.

  32. Mungo Park
    7. februar, 2010 at 19:49

    Hør her dere FrP-elskere, kan ikke dere ta på dere de brune skjortene og de svarte støvlene, og så gå ut og patruljere gatene? Det er jo fullt av livsfarlige innvandrere der ute, som ikke skyr noe middel for å ødelegge for oss skikkelige nordmenn. Ikke kast bort tiden med å krangle på nettet med sosialist-pakk; dere er norske borgeres eneste håp om en sikker fremtid. Se på borgervernet i Italia; en god modell for dere. Eller er dere som bruker så mye tid på blogg-debatter faktisk arbeidsuføre trygdemottakere? Trodde ikke det nei…

  33. Gunnar F
    7. februar, 2010 at 20:43

    Dette er et godt forslag, alle som ikke er fra EU land og som ikke har de pairene som de trenger må betale for all hjelp som de trenger.
    Samtidlig som asylsøkere som oppholder seg u-lovlig i Norge søker hjelp så må de bli arestert/internert og sendt ut av landet med en gang, og de som hjelper og skjule dem må straffes med store bøter og/eller fengsel.

  34. Sivert
    7. februar, 2010 at 21:21

    @GunnarF: har du tenkt konsekvenser for Norge evt ? Du er klarover at vi ikke er alene i verden og at all politikk som utenrikspolitikk og flyktninge – og innvandringspolitikk innbefatter ikke bare Norge. Og du vet at vi er bundet av internasjonaleavtaler ?

  35. Gunnar F
    7. februar, 2010 at 21:38

    Vi har ikke noe ansvar for de som oppholder seg u-lovlig i Norge.

  36. DiddyG
    7. februar, 2010 at 23:24

    Drit i definisjonen av innvandrere da. Alle skjønner hva de mener. Hvis man oppsøker lege, uten å kunne vise til at man er norsk statsborger, asylsøknaden er under behandling eller at man har oppholdstillatelse, så er man ulovlig innvandrer. Trenger det å være vanskligere enn det å sjekke for en lege? Man får ulike kort utifra situasjon. Alle har da stort sett alltid med seg bankortet, førerkort eller whatever i lomma. Har man norsk peronnr, vel, da får man legehjelp. UD usteder også slike ID-kort til asylsøkere. Disse kortene står det at man er asylsøker, men man har ikke fått oppholdstillatelse enda. Da skal man også få legehjelp. Og det er ikke vanskeligere å kunne gå med ett slikt kort kontinuerlig på lik linje med bankort og førerkort. Trenger ikke være vanskelig. Alle som driver en kommisjonærforretning med Norsk Tipping har mulighet til å sjekke opplysninger basert på personr. med info fra folkeregisteret. Hvorfor skal ikke leger kunne ha samme tilgang til registeret for å sjekke om personen er berettiget til å få legehjelp?

    Jeg er prinsipielt imot at mine skattepenger skal forsvinne på ulovlige innvandrere. Enten i form av politiarbeid som legges ned i den sammenheng, legehjelp, kriminalitet som koster samfunnet og de sosiale problemene det koster samfunnet. Jeg betaler gladelig skatt hvis jeg kan være sikker på at pengene mine kommer meg, nordmenn og alle andre med lovlig oppholdstillatelse til gode. Det flerkulturelle samfunnet er en flott ting, man må bare slå hardt ned på de ødeleggende faktorene.

  37. 8. februar, 2010 at 00:24

    Det er ingen internasjonale avtaler å forholde seg til når det gjelder mennesker som oppholder seg i landet ulovlig..
    .-= Tidskontroll´s last blog ..Hjemme hos ! (Utfordring Nr.1) =-.

  38. 8. februar, 2010 at 01:50

    OK, så det har ikke kommet noen innvandrere til Norge siden 1975? Hva med de som kommer hit på familiegjenforening, da? Hva er de? Ikke er de flyktninger, ikke er de asylsøkere, og innvandrere har altså ikke kommet de siste 35 år, så hva er de da?
    .-= Leisha Camden´s last blog ..Raphael blinking =-.

  39. Alfred Aas
    8. februar, 2010 at 01:50

    Ja her var det mye uforstand og piss å lese. Eksempel: En lege i Norge har ingen ting med å spørre en pasient om hvor han kommer fra. Er du analfabet. Selv jeg som er nordmann og immigrert til et EU land må legge frem dokumentasjon fra helsemyndighetene i landet jeg bor i at jeg er registrert i bostedslandet sitt helseregister, når jeg oppsøker lege i Norge. Jeg betaler den vanlige egenandel og rekning på restbeløpet sender NAV til mitt bostedsland. Bor du i Norge så har legen deg på dataen og gir legen de informasjoner han trenger for indentifikasjon.

    Shengen avtalen regulerer all fri flyt av varer, kapital og personferdsel mellom EU og EØS land. Kommer for eksempel en pakistaner seg inn i et EU land så så ligger Europa mest helt åpen. Jeg kjører privatbil Spania-Norge og retur hver sommer. På 12 år så har jeg opplevd kun en gang Passkontroll på grensen mellom Danmark og Tyskland. Så det er ingen sak å komme ulovligt inn i Norge. De som bruker metoden er kjeltringene og de skal ikke ha noe opphold. Når avslaget foreligger så pronto ut av landet. Er de ulovligt i landet og blir syke så værsågod still dere i helsekøen, politiet varsles, vedkommende interneres til han er frisk nok til å bli returnert. Ingen nordmann får gratis behandling, så si meg dere hønsehuer, hvorfor skal en som har livnært seg på kriminalitet som ran, innbrudd, tyveri osv bli prioritert gratis i helsekøene. De er ulovlig i landet og skulle i grunnen ikke blitt ytt en fis.
    I 2009 hanket politiet ca. 5000 personer som var her ulovligt og deporterte dem. Få opp øynene julenisser.
    Til deg Altamedizin som skriver denne bloggen slutt med skriveriene om saker og ting du overhode ikke har kjennskap til. Flaut å lese slikt vas.

  40. Sivert
    8. februar, 2010 at 10:47

    @Tidskontroll: Nei, er ikke det,- har ikke sagt det heller,- men det er internasjonale avtaler på behandling av asylsøkere, flyktninger og i vår utenriks politikk,- begynner vi å bli for vanskelig å ha med å gjøre i forhold til flyktninger og asylsøkere, så kan vi rissikere å sette internasjonale avtaler på spill, og at vi få problemer i forhold til FN, Nato osv osv, og vi setter vårt rykte på spille internasjonalt,- alt henger sammen. Blir vi vanskelig så blir omverden vanskelig, og vi er ikke større enn at vi trenger omverden, men omverden trenger ikke Norge….thats life….

    @Alfred: Men poenget med de som er ulovlig i et land, om det er Norge eller et annet,- ingen vet hvem de er og hvor de bor, dette er som regel mennesker som aldri har søkt om noe som helst, bare å se på problemet som Kanariøyene sliter med, dem vet det ekstremt mange ulovlig i landet, men ikke hvem.Da hjelper det fint lite å be noen ringe politiet når de kommer borti dem.

  41. 8. februar, 2010 at 10:57

    @ Sivert: Hvorfor hjelper det lite å ringe politet om jeg skulle dulte borti en ulovlig innvandrer??? Hvis jeg kommer borti en som er ulovlig så vet jeg det jo, fordi han ikke har papirer eller identifikasjon(?) (((Hvis jeg hadde hatt en grunn til å sjekke papirene så klart – sånn som FRP her foreslår)))
    .-= Tidskontroll´s last blog ..Hjemme hos ! (Utfordring Nr.1) =-.

  42. Sivert
    8. februar, 2010 at 11:11

    @Tidskontroll: Hvis du kommer borti en som har innvandret til Norge, av ulike grunner og av grunner hverken du eller jeg vet om, og jeg møter en av dem på gata,- hvordan kan jeg vite om han er ulovlig eller ikke? Om en pasient kommer til en lege, og legen spør hvor han kommer fra, og pasienten svarer ærlig at han kommer fra det og det landet opprinnelig,- hvordan kan da legen vite om han er her ulovlig eller ikke ?

    Men nå vet jeg allerede, at det vil bli bråk med legeforeningen om det forslaget kommer opp i stortinget,- da legene ikke vil vite om folk er her ulovlig eller ikke og ikke vil dem ha den jobben med å anngi pasienter.

  43. Sivert
    8. februar, 2010 at 11:15

    @Tidskontroll: Om en person ikke har passet på seg når vi møter han eller hun på gata, så er ikke det en indikasjon på at noen er her ulovlig,- ingen går med passet på seg hele tiden, hverken her i Norge eller i andre land. Går du med passet på deg hele tiden når du er i syden på ferie ? I så tilfelle, så gjør du noe ekstremt dumt, fordi passet skal ligge i safen på rommet, ikke noe man skal ha på seg, fordi blir det borte, står du i problemer for å kunne legitimere deg på flyplasser og når du skal sjekke innpå flyplassen,- og i enkelte land har dem innført at har man ikke pass, får man ikke sjekke inn…så passet er din eiendom og er ekstremt viktig å gjemme bort, det er noe man ikke skal ha på seg overalt

  44. Sivert
    8. februar, 2010 at 11:19

    @Tidskontroll: En annen ting,- vi som er vanlige borgere i dette landet og som ikke jobber i politiet, vi har heller ikke lov å spørre folk om dem kan vise pass eller legitimasjon,- det er kun politiet som har lov til det, når dem har behov for å vite hvem personen er,- selv ikke politiet har lov til å ransake folk på gata, UTEN ransakningsordre, flere politifolk som har dummet seg ut på den måten og trodd dem hadde lov, men dem mistet jobben.

  45. Sivert
    8. februar, 2010 at 11:29

    @@@:: Men det mest tragiske er at et slikt forslag vil kunne ramme nordmenn hardt også, fordi. VI har uryddet tuberkulosen, men den er ikke uryddet i verden, så er det da en som har tubb, og ikke våger å oppsøke lege for å få hjelp, av frykt for å bli angitt, så vil han / hun kunne gå rundt i gatene å smitte tusenvis andre mennesker,- og for dem som ikke er klarover det, så er tubben dødelig uten behandling. Dette er en sykdom jeg ikke vil ha tilbake vil Norge igjen,- så dette forslaget kan få allvorlige konsekvenser for oss andre her i landet også.