Betaler ikke – Tv2

Print pagePDF pageEmail page

Ser at Tv2 har fått tilslaget på å Norske Tippeliga og på Engelsk Premier League, de neste tre årene – men jeg kan love både Tv2 og resten av landet, jeg betaler ikke ei  krone for dette, ren svindel hele tvmarkedet i Norge.

Dengang Tv2 startet opp og fikk sin konsesjon, så var det som allmenkringkastnings kanal basert på reklame inntekter, og den skulle derfor være gratis til folket, og for at vi ikke skulle har to lisenskanaler og for at Nrk skulle få konkurranse.

Men hva har Tv2 blitt ? Det er blitt en mer eller mindre betalkanal,- først igjennom landseringen av Tv2Sport, og nå må enkelte betale ekstra hvis dem skal se Tv2 ( hovedkanalen ) gjennom bakkenettet,- dette er ikke mindre enn ren og skjær svindel ovenfor det Norskefolk.

Har det norskefolk bedt Tv2 starte opp med Tv2Sport ? Har det norskefolk bedt om at vi skal få digitaltbakkenett ? Såvidt meg bekjent er ikke Ola og Kari Nordmann forespurt engang hva dem vil ha og ikke vil ha,- men dem blir likevel tvunget til å betale for en reklamefinansiert kanal gjennom bakkenettet.

Må si at min tillit og tiltro til Tv2 er temmelig tynnslitt,- og jeg skal før bruke allternative måter å se fotball på før jeg betaler for å se fotball på Tv2 til 169 kr. mnd eller rettere sagt 2028 kr. pr år tar Tv2 i «lisens»penger ( for Tv2Sport ) fra det norskefolk, i tillegg til inntekten dem får igjennom reklame og nå i tilegg blir det enda mer, fordi dem nå tar betalt igjennom det digitalebakkenettet i tillegg for den vanlige Tv2kanalen. Hvor mange tvkroner skal det norskefolk bli svindlet for før det blir satt en stopper for dette ? Lurer.

Vg , Vg , Tv2 ,

Stem:
Share

  18 comments for “Betaler ikke – Tv2

  1. Magnor Berge
    16. februar, 2010 at 16:52

    Hei,
    kan du ikke vente til TV2 har presentert hvordan de vil formidle Premier League før du spyr ut eder og galle?

  2. Sivert
    16. februar, 2010 at 16:58

    @Magnor: Du vet at Tv2 har betalt ekstremt høy sum for dette vel ? Hvem tror du da må betale for det ? Tror du Tv2 gir dette i gave til det norskefolk ?
    Dette er sendinger som komme til å gå på Tv2Sport, hverken mer eller mindre, som dem gjør,- og i tillegg så tar dem betalt for Tv2 ( hovedkanalen ) gjennom det digitalebakkenettet pluss reklame inntektene,- dette er jo mer svindel og lurerier enn hva Nrk står for, der vet i det minste folket hva dem må betale og hvorfor,- men Tv2 gjør alt dem kan for lure kroner ut av folk, både via internett og Tv…

  3. Magnor Berge
    16. februar, 2010 at 17:24

    Sivert, du har et poeng, men Canal Plus tar seg godt betalt de også, når jeg som Lyse kunde må tegne utvidet abbonnement for å kunne se engelsk fotball.. Dersom jeg ikke ender opp i og mtåte betale mer enn det jeg gjør idag så er jeg happy.
    Sitter man igjen som fotballinteressert med Canal Plus abbonnement uten Premier League så er det jo en grunn til å være pessimistisk:)

  4. Johan Utenland
    16. februar, 2010 at 17:28

    Jeg kan garantere at TV2 kommer til å ta seg klekkelig betalt for at du skal få se Premier League.

    På samme måte som TV2 trodde at nordmenn ville betale for å se nyhetskanalen, tror de samme herrer nå at nordmenn er villig til å først betale NRK-lisens, deretter Kabel-TV avgift/parabolavgift og så i tillegg betale for å se enkelte kamper på TV2. Kan det tenkes at det er FOR mye blåruss i TV2-styret ?

  5. Sivert
    16. februar, 2010 at 17:28

    @Magnor: Er klover det der,- har hatt CanalPluss før selv,- men det er noe som ikke stemmer med bl.a hvordan utformingen på det digitalebakkenettet er blitt, når en tvkanal ( Tv2 i dette tilfellet ) som er reklamefinansiert, samtidig kan ta seg betalt for de samme kanalene som egentlig er finansiert med reklame,- altså Tv2 er blitt både en betalkanal og reklamefinansiert kanal, og dem får egentlig betalt dobbelt opp for de samme tjenestene….

  6. Sivert
    16. februar, 2010 at 17:33

    @Johan: Men tv2 tar jo i tilegg betalt fra de kundene som har det digitalebakkenettet, og da for Tv2 ( hovedkanalen )og i tillegg må dem som har det digitalebakkenettet betale for Tv2sport osv osv, selvom Tv2 har sine reklameinntekter,- altså får dem dobbeltbetalt for de samme tjenestene.

  7. Gamle Erik
    16. februar, 2010 at 17:46

    Reklame,reklame,reklame faen faen faen

  8. Johan Utenland
    16. februar, 2010 at 17:48

    Jeg er overbevist om at TV2 ville tjene mer penger på å velge en annen modell. Satse på høye seertall og dertil høye reklameinntekter i stedet for modellen de nå velger – altså svært lave seertall gjennom betal-TV.

    Vet ikke hvor mye TV2 har betalt for rettighetene, men at de kommer til å tjene penger er utelukket. Dette kan altså bety kroken på døra for TV2 !

  9. Sivert
    16. februar, 2010 at 17:56

    @Johan: jeg er helt enig med deg,- synd for konkurransen om Tv2 skulle gå konkurs p.g.a denne korttenkte måten.

  10. Geir
    16. februar, 2010 at 18:05

    Summen blir trolig høyere enn de 169 det er snakk om.
    TV2 må ha flere kanaler for å få vist alle kampene.
    Sier opp canalpluss abonnentet, beholder bredbåndet og kjøper meg en Dreembox. Tipper mange vil gjøre det samme.

  11. Sivert
    16. februar, 2010 at 18:08

    @Geir: Er klover det der, men jeg måtte nesten ta utgangspunkt idagens pris på kr 169 kr.pr.mnd – blir vel snart både 200 eller 250 kr.pr.mnd

  12. Magnor Berge
    16. februar, 2010 at 18:10

    Som jeg skrev innledningsvis, vent og se. Det kan være andre enn Johan som også mener at TV2 bør velge en annen modell enn betal TV. Kanskje TV2 selv?

  13. Kristoffer Jansen
    16. februar, 2010 at 21:52

    Jeg er for så vidt enig med deg her. Det at man må betale for å se TV2 i det digitale bakkenettet er tåpelig, sånn sett er jo ikke det digitale bakkenettet en suksess. Før kunne man se både TV2 og TVNorge gratis og kun med tven på det analoge nettet, men nå må man ha egen dekoder og må betale for alt bortsett fra radio og NRK og det er blitt et vanlig TV-distributør og ikke noe fritt og gratis nett lengre.

    Derimot synes jeg at etablering av TV2 Sport osv. er greit i og med at det for mange ikke er så interessant å se på sport hele tiden. Men de må være forsiktige med hvor mye de tar for dette. I tilleg forventer jeg minst én PL kamp på «gratis»-TV2 i uken!

  14. Bjørn
    17. februar, 2010 at 08:53

    Syntes det er flott at TV2 har fått rettighetene. Kan ikkje fordra Canal+ sine fotballsendinger i utgangspunktet, så dette er jo ein gledens dag for meg.

  15. Jalla
    18. februar, 2010 at 00:12

    Skal garantere at PL kampen vil gå på noen «NYE» tv 2 sport kanaler.. F.eks tv 2 sport HD 1 o.s.v.
    Og at det vil koste ett sted mellom 3-500 kr mnd. og hvis du vil ha TL må du betale de «vanlige» tv2 sport kanalene.. Bare vent å se. Tv2 gjør dette for å tjene penger, ikke for å formidle mere fotball…. synd.

  16. Jalla
    18. februar, 2010 at 00:15

    Men har du stor nok internett linje, intaler sopcast og gå inn på rojadirecta.com og hent ned link… dette koster ingenting..

  17. TB
    18. februar, 2010 at 08:44

    Du er klar over at TV2 sin konsesjon har gått ut – og at dei derfor bestemmer sjølv om dei vil ta betalt for kanalen eller ikkje. Har du hatt parabol fra Viasat eller Canal Digital har du betalt for TV2 i alle år. Hvorfor skal det være anderledes i det digitale bakkenettet.

    Ellers er det så enkelt at om du ikkje liker TV2 sin foretningsmodell er du i din fulle rett til å ikkje ha kundeforhold med dei. Enkelt og greit.
    Men – om du ikkje vil ha kundeforhold med NrK? Joda – du må fortsatt betale kringkastingsavgift (som går uavkorta til NrK).

  18. Ikke enig med de fleste
    21. februar, 2010 at 01:12

    Jeg ønsker tv2 lykke til med PL og håper avtalen går i boks. Tenk deg i hvordan det er i dag, Canal + SportHD er svart 90% av dagen, i tillegg har Canal + økt i pris hvert eneste år. Hvis canal + hadde veldig lyst på rettighetene burde vel den prisøkningen de har hatt de siste årene snart ha dekket 3 år til med PL!!! Prisen på PL hos tv2 vet vi jo ikke, det vi må huske på at med PL på eks. TV2Sport da er plutselig PL tilgjengelig hos alle tv leverandører i norge. Dermed er det flere som får muligheten til å se sporten vi alle er så glad i!!! Det er vel viktig at vi hele tiden klarer å trekke nye fans til de norske supporter klubbene??? Jeg tror dette vil være bra for Norges forhold til Engelsk fotball.