Ytringsfriheten

Print pagePDF pageEmail page

Ser idagens vgnett at Irfan Bhatti tar et oppgjør med Dagbladet og PST i sin kronikk,- den skal visstnok også stå idagens papirutgave av Vg også.

Det eneste Bhatti gjør i denne kronikken er å ta et oppgjør med Dagbladet og Vg og i tillegg benytter han seg av ytringsfriheten,- noe jeg ikke kan se noe galt i. Vi har alle samme rettigheter her i landet og ytringsfriheten er en dem. Nå vil dette helt sikkert provosere enkelte at han gjør dette,- men det er likevel hans rett å gjøre det.

Det er hans rett å benytte seg av ytringsfriheten, som det er Dagbladet`s rett til å trykke på fremsiden det dem måtte mene er rellevante nyheter og hva dem måtte mene har allmen innterresse – men det betyr ikke at det er like smart å si ting på aktuelle tidspunkt, men det er noe annet. For å si det slik,- det er mye vi mennesker tenker, men det er ikke bestandig like lurt å ytre det.

Men, fortsetter dialogen mellom mennesker på samme måten som Irafan Bhatti ordlegger seg i kronikken,- da kan vi se fram mot mange gode og spennende debatter både på nett og i avisspaltene fremover, og måten han uttrykte seg på var god, noe som mange kanskje kan lære av. Det er alltids noe positivt og bra med alle mennsker, det er bare at vi mennesker har inntelligens nok å bruke de positive sidene våre, og ikke de negative.

Vg , Vg ,

Stem:

  12 comments for “Ytringsfriheten

  1. anonym
    16. februar, 2010 at 15:31

    Et menneske med så mye hat tross det han har bidratt med i fortiden(kriminelle handlinger av fri vilje)kan ikke ha innsikt.Den får man ikke før man har selvinnsikt.Det er å vite forskjell på rett og galt og forstå hva man har gjort,og dermed se på sine egenskaper og evner.Er de gode eller dårlige?Blir jeg manipulert eller er jeg et selvstendig tenkende individ?Man kan ikke være selvstendig med så mye hat og bitterhet.Har vondt av han.Å endre atferd er vanskelig.Bedre å være i den trygge sonen?

  2. Kurt
    16. februar, 2010 at 15:38

    Merk deg hvordan Bhatti snakker, f.eks.: «Dere ønsker jo alltid å ha rett på deres side.» Han er med andre ord ikke en av oss.
    Han føler seg stigmatisert og forulempet. Javel, og hvor mange har han forulempet med sin opptreden i vårt land gjennom en årrekke?
    Slutt å dulle og dille med slike folk, få ut dritten!

  3. Kurt
    16. februar, 2010 at 15:39

    Merk deg hvordan Bhatti snakker, f.eks.: «Dere ønsker jo alltid å ha rett på deres side.» Han er med andre ord ikke en av oss.
    Han føler seg stigmatisert og forulempet. Javel, og hvor mange har han forulempet med sin opptreden i vårt land gjennom en årrekke?
    Slutt å dulle og dille med slike folk!

  4. Ronin
    16. februar, 2010 at 15:39

    Tror du bør lese mer om sykdommen Bhatti lider av før du utaler deg om hvor god den kronikken er. Den er gjennomsyret av ansvars fraskrivelse, uten evne til å legge følelser på andre enn seg selv. Bhatti har overhodet ingen ting å tilføre det norske samfunn. Det er på tide at Bhatti tar innover seg at han har gjort handlinger, og vil med stor sannsynlighet gjøre det i fremtiden også, handlinger som står helt på utsiden av hva som er akseptabelt. Han er voldsdømt, vet han ikke det? Snart er det vele hele Norge som det er noe galt med. For måtte Allah forby, det er selvfølgelig ikke noe galt med Bhatti.

  5. Sivert
    16. februar, 2010 at 16:02

    @Kurt: Kan du definere oss ? Hvem er oss ? jeg for min del er heller ikke i flertall, men jeg er meg,- og den kronikken var er tilsvar rett mot dagbladet, ikke rettet mot folk…jeg kan heller ikke si at jeg er medlem av gruppen «oss», jeg er Sivert, og ikke noe «oss»,- og jeg definerer meg som menneske som tilfedigvis bor i Norge og er norsk statsborger, men jeg kan fremdeles ikke kalle meg som tilhenger av gruppen «oss».

  6. Sivert
    16. februar, 2010 at 16:03

    @Ronin: Men han har like fullt lov å bruke ytringsfriheten, på liklinje med alle andre her i landet, hverken mer eller mindre,- skal vi ha ytringsfrihet, så må den gjelde alle eller ingen.

  7. Kurt
    16. februar, 2010 at 17:58

    Det er Bhatti som definerer her, for den som er i stand til å lese det han sier: «“Dere ønsker jo alltid å ha rett på deres side.» Når han kaller det norske samfunnet «deres», så sier det seg vel selv hvor han mener han hører/ikke hører hjemme?

  8. Moskus
    16. februar, 2010 at 18:23

    A ha ha! Skal han liksom framstille seg sjøl som et offer, nå! Etter å ha skutt mot en jødisk synagoge, mot huset til en kvinnelig journalist, planlagt terroranslag mot den amerikanske ambassaden, og etter først å a gått til Dagbladet med en sak om en strektegning av en gris, for så å arrangere massedemonstrasjon når Dagbladet skriver om saken HAN tipset dem om!
    Fyttigrisen for et jævla rasshøl! Argggh, jeg blir så forbanna. Fyren er dessuten en åpenbar trussel mot rikets sikkerhet, med tanke på terrorplaner og kontakt med andre mistenkte terrorister. På tide for politiet å ta av silkehanskene og bure fyren inne for godt.

  9. Ronin
    16. februar, 2010 at 19:07

    @ Sivert. Jeg har altså ikke sagt noe om Bhattis’s rett til å ytre seg. Hvorfor får du da lyst til å påpeke det overfor meg? Tror du jeg er uenig med deg på det punktet?

  10. Sivert
    16. februar, 2010 at 19:17

    @Kurt: Tror du må lese engang til,- slik han skriver det, så sikter han til Dagbladet må ha retten på deres side, ikke nordmenn og samfunnet, husk, det er til Dagbladet og PST dette er skrevet, ikke til samfunnet og nordmenn…

    @Ronin: Da er vi enig, bra…jeg måtte bare forsikre meg at du mente det samme som meg, nemlig det med ytringsfriheten…

  11. Ottar Løver
    16. februar, 2010 at 20:45

    Islam, kristendom som religion er helt elementært langt fra virkeligheten være seg å forklare jordas opprinnelse eller ved å skulle danne grunnlag for liv og levnad.

  12. Shakir
    17. februar, 2010 at 01:37

    Kurt@ Hvis du ikke skjønnte hvem Bhatti mente når han sa Dere?? Da har du veldig lang vei å gå her i livet