Altamagazin
Mine tanker & meninger

Hva tenker PST og politiet med

Jeg vet ikke om jeg skal le, gråte eller hva,- nå har PST erklært Mohammad som en sikkerhetsrissiko, og igår var til avhør hos politiet i Larvik for sine trusler mot journalistene. Hvorfor ble denne mannen ikke varetektsfengslet ? Hvorfor ble han sluppet ut ? Sett i lys av at han anses som en sikkerhetsrissiko, så burde politiet ta avfære og få mannen vekk fra gata, og bedre blir det ikke når samme mann har terrorister og masse mordere som sine forbilder og at han ser frem til martyr døden.

Lurer egentlig på hva som kan få en vanlig norsk gutt til å bli så forvrengt i hjernen ?

Nå har Norge drevet på med Mullah Krekar i gud vet hvor mange år, 8 – 9 år og stemplet han som både farlig for både det ene og det andre,- begynner å lurer på om ikke den saken var som å se fanden på høylys dag i forhold til denne gutten på 24 år. Jeg har enda ikke hørt krekar støtte drap på homofile, se frem til martyr døden osv.

Denne personen må være den mest ekstreme som går på to ben i hele Norge,- vet det finnes ekstreme kristne også, veldig også,- men selv de hyller ikke terrorister og masse mordere og ser fram mot martyr døden.

Er det bare religiøs overbevisning som får et menneske til å tippe så over ? Eller er det kriminelle miljøer som han har kontakt med i kombinasjon med tro ?

Ser at PST sier at terroranslag kan skje uten forvarsel, men det er vel ingen som tror at dem ringer på forhånd å sier ifra at dem skal sprenge et eller annet i Norge eller i Sverige ? Hvis dem tror det, så er det større grunn til bekymring for hvem som jobber i politiet og i PST, inntelligensmessig vel og merke.

Vg , Vg , Vg , Vg , Vg , Tv2 , Vg ,

Stem:
VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 6.1/10 (9 votes cast)
VN:F [1.9.17_1161]
Rating: +1 (from 3 votes)
Hva tenker PST og politiet med, 6.1 out of 10 based on 9 ratings
Share

Publisert 18.02.2010 i kriminalitet, Samfunn // Del på Facebook // Del på Twitter

36 kommentarer til “Hva tenker PST og politiet med”

  1. Tore

    Hvem er det som tør å ta risikoen og la denne personen sette seg ombord i et fly sammen med over 100 andre passasjerer ut fra Oslo.

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: +9 (from 13 votes)
  2. Sivert

    @Tore: Ifølge politiet er det ingen problem,- selv ikke om 100 andre menneskers liv er fare.

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: +5 (from 7 votes)
  3. oppgitt

    Det er vel ikke PST og Politet som tenker så galt her..men lovgivende og styrende myndigheter. Så langt vil ikke regjering og stortingsflertall ta signalene fra PST og politi på alvor..og man gir ikke muligheten til å sette sikkerhetsrisikoer bak lås og slå eller forvise de fra landet. Beklagelig nok så må det kanskje en alvorlig hendelse til, og liv tapt før politikerne får opp øynene. Jeg håper i det lengste det ikke skjer!!

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: -2 (from 10 votes)
  4. Embla Laache

    Her har media, som vanlig, tatt alt ut av sin egentlige kontekst, for å skape store overskrifter og selge masse aviser.
    Armin Bahrami som er en sanhetssøkende uavhengig journalist har skrevet denne artikkelen som gir et mye bedre, sant og nyansert bilde av denne saken.
    Se igjennom illusjonnen og bli fri, enlighten yourselfe,ikke sluk massemedias forvrengte virkelighetsbilde:

    http://www.nyhetsspeilet.no/2010/02/ytringsfriheten-gjelder-kun-for-muslimhets/

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: +4 (from 4 votes)
  5. Sivert

    @oppgitt: Det er politiets og PST`S jobb å håndheve loven og sørge folks sikkerhet, ikke hverken stortinget eller regjeringen,- dem har lover som dem kan bruke, hvis dem vil,- Å skyldre på en tredje part, er ansvarsfraskrivelse, noe vi forøvrig har nok av fra før av.

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  6. In Cognito

    Under den kalde krigen ble 11-åringer spanet på av daværende «Politiets Overvåkings Tjeneste» fordi disse barna hadde deltatt med foreldrene sine i demonstrasjonstog med sosialistiske undertoner (likestilling, 6 timers arbeidsdag, USA ut av Vietnam, etc).

    Men denne fyren som truer journalister med at de skal plaffes ned, han kan fritt få gå rundt i samfunnet vårt.

    Jaja, det er godt de vet å bruke skattepengene våre på mer fornuftige ting. Som å kjøpe inn nytt utstyr så de kan sjekke biler inn/ut av Oslo for om de har betalt årsavgift.

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  7. Tore

    oppgitt
    Skrevet den 18.02.10
    Det er vel ikke PST og Politet som tenker så galt her..men lovgivende og styrende myndigheter. Så langt vil ikke regjering og stortingsflertall ta signalene fra PST og politi på alvor.

    Ja det ble litt unøyaktig fra meg! Selvsagt er det politikerene som har ansvaret her. Men man har jo en tendens til å vende seg mot ansiktet utad som da blir Politi etc. Jeg tror Politiet i høyste grad gjør det de kan her. Bare fortsett å flire av Siv. Hun må jo snart bli lei av å advare disse andre sovende politikerne, hvor bankett og fin tittel spiller større rolle enn å renske opp i problemene som tårner seg opp. Jeg håper disse gutta i søkelyset får reiseforbud. Hadde jeg vært flyselskap som SAS og Norwegian etc hadde jeg forlanget dette. Det må jo være mange som tenker: «Jeg skal ikke ut og fly på en stund». I stedet skal vi bruke mer penger på drivstoff enn andre land. Har politikerne glemt at bilene allerede er 2 ganger prisen av resten av Europa?? Skle litt ut der. Men jeg håper at folk på tinget våkner snart. Siv Jensen, ikke gi opp. Norge våkner sakte men sikkert.

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  8. Mungo Park

    Hvis han karen flyr skyttel mellom Norge og Irak, mon tro om han sliter i sikkerhetskontrollen på flyplassen? Eller har han kanskje adgang til «Fast Track»-køen? Han er sikkert egentlig hyret inn av Mossad som agitator. Men han er nok rimelig hypp på rompa til Bin Laden også…

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  9. Sivert

    @Tore: Stortinget vedtar lovene vi har i dette landet,- og det er politiet som skal håndheve loven,- det nytter ikke å vedta lover, når etaten som skal håndheve loven ikke gjør det,- så kan man vri og vrenge så mye man vil på ting, men slik er det,- for å si det slik.
    Jeg støtter Siv jensen like lite som jeg støtter Krf og Høybråten,- det er partier som har tatt tro / religion / overbevisning inni partiprogrammet, noe jeg har ekstremt lite til overs for, fordi dem blander religiøsoverbevisning med politikk, det er det siste verden trenger i disse tider, både i Norge og i resten av verden.

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: +1 (from 5 votes)
  10. rune

    dersom ikke våre myndigheter kan ta ansvar eller har nok i toppen til og se en potensielt VELDIG farlig framtid for norske borgere gjeldende innvandringspolitikk og ekstremister burde vi kanskje starte ett parti som
    KAN…..

    den farligste personen i hverden er den personen som foretrekker døden framfor livet,og ser ANDRES(vantros)død som sin billett til «the here after»,og har som motto «jo flere de er sammen,jo flere kan vi slakte»

    dette er vel en god summering av ekstremister av islams syn på oss «vantroe»

    nå må regjeringen få fingern ut og innse at vi ikke kan integrere sjimpanser inn i en menneskelig befolkning og regne med at det IKKE blir krig om bananene…………

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: +5 (from 5 votes)
  11. Jeg vil bare tillegge at PST faktisk har god kontroll på miljøet, så de har kartlagt det muslimske miljøet bra. Det eneste som mangler er tiltak imot det.

    Dette er noe ihvertfall jeg skal kjempe for i fremtiden, spesielt med målrettet fokus mot ungdom og skoleelever.

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  12. Tarald

    Jeg er enig i dine synspunkter. Men la oss huske 1 ting.

    Det er ytringsfrihet i norge. Hvilket burde bety at man kan ytre sine meninger (nesten) uansett hvor fjerne eller ekstremistiske de er.

    Hvis dagbladet skal ha rett til å trykke tegninger, og resten av oss skal ha rett til å elske obama, så må også denne mannen ha rett til å elske osama bin laden og å hate den vestlige verden. Det er det som er ytringsfrihet.

    Vi kan ikke ha ytringsfrihet innenfor visse grenser, enten er det ytringsfrihet, eller så er det ikke ytringsfrihet.

    Men ja, merkelig å bosette seg her til lands om man hater alt vi står for og føler for hat ovenfor våre verdier og vårt samfunn. Så send han gjerne hjem for min del.

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: +3 (from 3 votes)
  13. Bob

    Sånne som dette må de få ræva i gir og kaste ut.
    Det jeg kanskje er mest lei av er at Norge skal ta så hensyn til alle andre, men vi som opprinnelig er Norske blir satt i andre rekke. Jeg ser ikke helt logikken i det.

    Myndighetene må våkne opp og se hvordan verden virkelig er. Hadde ikke FRP hatt en politikk som var arbeiderfientlig hadde de tatt det meste av stemmene.

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: +3 (from 3 votes)
  14. gt

    Vel ! Det er bare å gi landet fra seg dere ! Nordmenn må underkaste seg islam fra nå av !

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  15. Sivert

    @Yousef: Flott, jeg er helt enig med deg, og jeg skal blogg så knappene på tastaturet spruter :) imot slike holdninger.

    @Tarald: En ting at man har sin religiøse overbevisning og sin politiske mening også gjerne ytrer om det, men jeg synes det blir for drøyt å støtte terrorister og masse mordere, og samtidig true jouralister, da har man etter min mening gått over noen grenser for hva som kan aksepteres som ytringsfrihet.

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  16. Sivert

    @Bob: Fordi jeg er imot slike holdninger og ytringer som dette, så betyr det ikke at jeg ville stemt Frp eller støtter Frp,- er en mann med ekstremt mange tanker hodet samtidig og som kan gjøre 10 ting samtidig ;)

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  17. Anonym

    Jeg blir skikkelig redd for alt dette jeg. Hvis ikke muslimene blir kastet ut av landet snart, drar jeg til Sverige! Islam kommer til å ta over alt etterhvert. Tilbake til undertrykkelse og jævelskap. Blir så provosert av alt det som foregår. Og den Norske stat foretar seg ingenting!

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  18. Sivert

    @@@@: Som jeg har skrevet før her på bloggen, man skal og må bruke ytringsfriheten med fornuft og forstand, noe ikke alltid media har bidratt til dessverre. Det kanskje ikke Dagbladet har tenkt på og vurdert, det er at selvom dem ikke kanskje støter og fornærmer muslimer i Norge med sine ytringer og tegninger, så kan dem fornærme ytterligående muslimer i andre land, som gjør at dem blir fristet til å begå handlinger i Norge som vi ikke ønsker her,- vi må huske på at i de store terrortilfellene som har skjedd, så har det vært utført av mennesker som ikke er bosatt i det landet, men av personer som kom utenfra for å begå slike handlinger,- dette er det store problemet med en globalisert verden,- og så kan slike grupper bruke ungdommer for å skaffe seg informasjon innenfra et land, uten at ungdommene tenker over det.

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  19. Anonym

    FRP I MITT HJERTE!!!

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  20. Anonym

    Ja, det er helt tragisk at Dagbladet trykker slike tegninger bare for å poengtere en sak. Det er faktisk litt viktigere ting som står på spill når de velger å gjøre det.

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  21. Sivert

    @Anonym: Så du er redd for noe som du ikke vet hva er du er redd for ? Eller ? Dette er først og fremst mennesker som har ytterligående synspunkter og meninger, og som i tillegg blandet dette samme med religion og fanatisme = galskap
    Slike mennesker er jeg ikke redd for, men jeg er mer redd for de som ytrer sine meninger med en bestemt, beregnende og som skjuler sin hensikt,- dem er ekstremt farlige mennesker, dem er det enda flere av

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  22. Sivert

    @Anonym: Håper for din del at du vet alle medlemmene er i det partiet, uten å nevne navn

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  23. Anonym

    Vel… Norge går til helvete snart iallefall. Som GT sa…

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  24. Anonymous Rex

    Har lest de fleste av blogg inleggene fra deg Yousef Assidiq..og du skriver bra , og jeg tror du mener vel. Dette er godt å høre..men jeg tviler sterkt på at dine meninger er representativt for det gjeldende miljøet, altså de med muslimsk tro. Selve troen er basert på så mye negativt, som ikke er representativt i det norske/vestlige samfunn. Håper folk flest, svart, brun,hvit, blå..you name it (for det handler ikke om rase…det handler om Religion) begynner å se realiteten i de faresignalene som presenteres både i media og rundtomkring i Norges land. Det er en steinalder religion som i motsetning til Kristendomen..og alle andre religioner, ikke har evnen til å utvikle seg, den står fast…BOM fast i en sykelig gammeldags forvrengt tankemåte. Dette kan ikke nordmenn eller noen godta. Man kan ikke godta Islam, fordi Islam godtar ingen!!!! De bare tillater at andre ikke gjør som de sier, intill en dag at de har majoritet…da er det over og ut for alle andre. ISLAM = Undertrykkelse, Hat, forvrengte ideer, holdninger og levesett. På tide å levere inn Koranen på et museum, der den hører hjemme!!

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: +3 (from 5 votes)
  25. Spør dere meg så er det media som skaper et trusselbilde norge ikke har hatt før.
    Blant annet ved unødvendig provosering ved og trykke karikaturtegninger, jeg har stor tro på ytringsfriheten.
    Så la oss hetse noen andre religioner når vi først er igang :) )

    Og den nye PST Sjefen Janne Kristiansen som er ansatt for og skremme folket får god hjelp av politikerene.

    LES!:
    «Etter press fra politikerne blir vurderingen for første gang presentert i sin helhet.»
    .-= remote´s last blog ..Israels grove overgrep mot palestinere =-.

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  26. Mungo Park

    Det er da voldsomt til tro enkelte her har på at Norge nærmest uunngåelig vil ende opp som en despotisk muslimsk stat? Hva slags holdning er det? Og dessuten er det ganske naivt å tro at politiske partier skal kunne «redde» landet?
    Jeg tror at like lite som Irak er blitt mer demokratisk etter at Onkel Sam har herjet landet, så vil Norge heller ikke bli en muslimsk stat. I såfall må jo nordmenn gå mann av huse for å konvertere til islam. Jeg kan ikke akkurat se dét for meg. Iallefall ikke med den supre reklamen islam får i avisene for tiden…

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  27. Terje

    Heia Norge,

    Det er helt utrolig at den norske regjeringen på fører det norske folk sååååå mye lidelse…

    Få disse jævla muslimene ut av NORGE….
    Jeg er så deppa over at jeg har mistet mitt fedreland og de norske idialene..

    Det er vel på tide at vi demostrerer mot ISLAM og MUSLIMER….

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  28. Sivert

    @Terje: Tror du det blir færre ekstremister når du fører et slikt språk ? Tror du det blir færre ekstreme muslimer jo flere og flere velger å spre hat mot deres tro ? I såfall, bør du revurdere ditt syn snarest, fordi det er det motsatte som skjer i praksis.

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  29. Norman er generelt naive.Som jeg ser i det siste årene disse fanatikere i Norge har fått alt får mye oppmerksomhet fra politikere.De har fått oppfylt mange av sine krav og ikke rart at de er blitt så frekke.Om noen få år de krever også at norske kvinner må gå med hijab(Bare vent å se) hvis norge ikke reagere nå.Kast han mohammad ut og gjerne sammen med molla krekar til det hullet der binladen bor.La dem ber sammen og koser seg.

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  30. lars

    Ekstrem islam=nazisme, så hvordan skille islam med ekstrem islam. Jeg mener det er umulig. Jeg mener også at all relgion er fordummende og kan brukes til å forårsake mer skade en nytte! England er ett bevis på dette, der staten har sponset den «mainstream» moskeen med masse penger, som deretter har sponset terror. Sharia domstoler. Nordmenn(den hvite mann) er nå utsatt i visse deler av VÅR hovedstat! tikk takk

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  31. Sivert

    @@@@: Hvis ikke folk har forstått det, så oppstår dette fordi det er en boomerang effekt,- jo mer man hetser og skjeller ut en religion eller tro, jo kraftigere kommer motstanden i retur, da det er ingen mennesker som vil godta at noen går etter deres religiøse overbevisning og fortelle dem hva dem skal tro på og ikke. Prøv å la en politiker stå å hetse en eller annen tro eller religion i noen uker eller mnd mitt på Karl Johan i Oslo, det går ikke mange ukene eller mnd før det smeller eller før en eller annen galning ofrer livet sitt i en eksplosjon, fordi ingen voksne mennesker lar seg bli herset med eller tråkket på over tid, før dem gjør noe igjen, da gjerne enda kraftigere enn hva hetsen er eller trakaseringen er.
    Denne effekten kan man se både i samliv mellom mennesker og mennesker imellom i et samfunn, blir man tråkket lenge nok på, så tilslutt tar man igjen og da enda mer.

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  32. Jan

    Ordo ab caos, som betyr orden ut av kaos. De bare setter mennesker opp mot hverandre. Ideologier og religioner o.l. på den måten skaper de kaos i landet
    Norge har vært for fredelig alt for lenge for disse som styrer bak kulisene, en liten «elite» som vil leke Gud, som spiller sjakkspill over mange menneskers liv. Dette er også kalt the New World Order. Eller som en krigstrateg sa det for flere tusen år siden. «The art of war is deception» Szun Zu
    Men den Gud som mange har forkastet Han ser alt og han har forrutsett at det ville komme en slik verdensordens makt elite. Du finner det i det Nye Testamentet i Åpenbarings boken det 13 Kap. Les det og bli forundret over en Gud som har en slik kontroll og visste at det ville bli slik som det er idag for mer enn 2000 år siden. Jeg legger en link til min nettside og der finner du mye annet interessant og aktuelt materiale.
    http://www.freedomcallsyou.com

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  33. Vil anbefale folket og se en film som heter Religulous!

    http://www.imdb.com/title/tt0815241/

    http://video.google.com/videoplay?docid=-3791007322683758535&ei=hzx9S4f1NZHW-AbyjYXYBw&q=Religulous#
    .-= remote´s last blog ..Israels grove overgrep mot palestinere =-.

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  34. rune

    det som skiller dyr fra mennesker er empati og medmenneskelighet, og vi lever i en verden som er i ferd med og slite seg selv i stykker dersom vi ikke står sammlet som rase og arbeider for felles goder i jevn fordeling..dette er vanskelig og få utført når man på toppen må dele verden med selvdestruktive hjernefrarøvede individer…

    det er vanlig dersom en hund(dyr generellt)blir mannevond,og få denne av gata FØR menneskeliv går tapt…en regel jeg synses vi burde ha KLART i sinn i tiden vi nå ser ut til og møte….i ekstremistenes syn er VI bikkjer,men hvem OPPFØRER seg som bikkjer?de eller vi???

    jeg kjenner mange muslimer som er veldig gode mennesker,synd at det nå vil være DE som får lide først av den type fordommer som den skjeggbefestede hjernedøde larvikdusten,og andre ekstremister sørger for i norges gater med sine tanketomme hoder og utsagn…..

    siden ekstremister ikke fatter at det er sine EGENE de først og fremst setter i fare med slike ytringer i ett land som ikke er deres eget,eller faller inn under deres type (manglende)styresett der de kommer fra,lover dette IKKE bra for de flertallige fornuftige muslimer her i landet dersom terrorhandlinger blir ett faktum….
    tror det beste ville være om norge fikk dem innlagt der de hører hjemme,i enerom med spesialsydd dress og rompa full av apedop til sine levedagers ende…da ville ikke uskyldige lide i hvertfall……………………..

    meningen med menneskelig evolusjon er BEDRING av menneskelige kår…IKKE devolusjon til en tid der kvinner er eiendeler og vanlige ikke muslimske mennesker er «targets»eller «bikkjer»og alle andre som har en livstil utenfor EKSTREMtolkningen av en RELIGION må dø……………………………………..

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: +4 (from 4 votes)
  35. Rotwang

    Det er trist å se forandringene som har funnet sted i de siste 40 år. I 1970 hadde vi Cat Stevens og det var jo åpenbart at mannen var muslim, MEN TIL TROSS for dette var han elsket verden over for han var en stor kunstner som snakket direkte til hjertet.

    Så hva får vi nå? Halv-kokte narsissister som Per Youssuf Siddiqui. Denne fyren converterte for bare et år siden, men han beskriver seg allerede som «imam.» Jeg kan forestille meg hva ekte islamiske lærde måtte mene om Siddiqui som «imam» og hans meteoriske karriere innen religionen.

    Dette er islams nye ansikt mot Vesten. Det som er tragisk er at det kunne alt ha gått annerledes. Bare se på Abid Q. Rajas pinlige uttrykk hver gang en Mohyeldin og Youssuf åpner munnen, iført bønnelue og skjørt. Men dette er den nye verden hvor uutdannede poseurer som Assidiq blir elevert til «imam.» Med slike venner, hvem har behov for fiender?

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  36. rune

    drap,syring,gass,brenning,steining og bombing av sine egene lands kvinner/kvinnebarn pga utdanning av disse!?
    dersom man har en urliten bit framtidsrettet tankegang,ser man kun en ting:

    de FÅ muslimske kvinner som enda lever ETTER all kvinnemishandling og drap er over en gang i framtiden ,vil avsky muslimske idealer og mennene bak disse…resulatet kan være total selvutslettelse av den muslimske rases ideologi/religion,meget mulig rasen i seg selv….
    snakk om og være kortenkt arrogant OG selvdestruktiv som resultat….

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: +2 (from 2 votes)

Legg igjen en kommentar

CommentLuv badge