Altamagazin
Mine tanker & meninger

Hva er grunnlaget

Ser nå idag at avisa Politikken i Danmark har beklaget at muslimene følte seg krenket av at dem trykket Mohamed karikaturene i sin avis,- og at både andre aviser i Danmark og politikerne i Danmark reagerer negativt på dette, nærmest blitt krig.

Men hva har dem beklaget ? Dem har beklaget at dem har krenket en gruppe menneskers religiøseoverbevisnig med å trykke bildene,- hverken mer eller mindre,- dem har ikke beklaget at dem trykte bildene, men at muslimene følte og ble krenket at det.

Så ut ifra det jeg kan se har dem ikke gått på akord med ytringsfriheten, men dem har brukt den på den klok måte for å få roet ned situasjonen og tilstadene i Danmark. Det noen aviser i både Danmark og Norge har gjort er å bruke ytringsfriheten, men…..dem kunne gjort dette annerledes. Hvis vi tar å ser på tegningen som Dagbladet trykte, hvor profeten  Mohamed var tegnet som en gris,- Dagbladet kunne kjørt dette som en nyhetssak, gjerne også på forsiden, og skrevet denne nyheten, men unnlat å bruke bildet,- hadde dem gjort det, så hadde det heller ikke blitt bråk og konflikt, og Dagbladet hadde fått ut budskapet og brukt ytringsfriheten.

Montro om ikke kristne også hadde reagert om noen hadde tegnet gud eller jesus som en sau når han henger på korset,- det er jeg temmelig sikker på at mange hadde reagert negativt på og vi hadde mislikt det sterkt,- men hadde f.eks ei avis skrevet om en slik sak med tekst og ikke trykket bildet, så blir heller ikke reaksjonen fra de kristne så sterk heller.

Så montro om ikke avisa politikken har gjort noe smart /  lurt i denne saken,- dem har kun som sagt beklaget at dem krenket muslimene, men ikke beklaget at dem trykte bildet.

Men så er spørsmålet om dem gjorde det fordi dem så at dem hadde gjort en feil, eller om dem ble presset til å beklage det,- det er to forskjellige ting, får håpe det er det første som er riktig, hvis ikke så vil det vises snart, og vi får en ny runddans med karikaturer og bilder, noe som jeg ikke kan se gangner noen,- hverken kristne, muslimer, hinduer, jøder osv osv,- da vi ingen kan leve i ro og fred i et land hvor noen hele tiden føler seg krenket og tråkket på, uten at det før eller siden blir stor konflikt ut av det, og hvor det nærmest blir anarki, fordi alle skal ha rett og alle skal ha sin mening igjennom, koste hva det koste vil,- da er vi ihvertfall havnet på feil vei.

La meg også legge til, dette er ikke første ei danskavis har beklaget dette, dette gjorde også Jyllands – Posten også i 2006.

Vg , Vg , Tv2 , Vg ,

Stem:
VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 1.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 0 (from 0 votes)
Hva er grunnlaget, 1.0 out of 10 based on 1 rating
Share

Publisert 26.02.2010 i media // Del på Facebook // Del på Twitter

67 kommentarer til “Hva er grunnlaget”

  1. Når en avis beklager at de viser tegninger som påstår en sammenheng mellom Islam og terror, eller at en mann som har seg med en ni år gammel jente, godt kan kalles en gris, blir det ikke særlig sannsynlig at denne avisen i framtiden vil rette et objektivt og kritisk blikk mot problemet med Islamistisk terror, og utstrakt pedofili i den arabiske verden. De vil vel heller moderere denne typen kritisk søkelys, og heller kritisere noe ufarlig, som for eksempel Israel og USA.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 8 votes)
  2. Jørgen

    Ja overgrepene til Usa og Israel er jo helt klart ufarlige. Latterlig hvordan man klarer å fordømme overgrep utført av muslimske ekstremister, men ikke klarer å gjøre det samme om overgrep utført av Israel og Usa.

    Kanskje på tide å innrømme at man egentlig nærer såpass stort hat til muslimer at det er en revnende likegyldig hva slags behandling de får, om de måtte skyldige eller uskyldige?

    Forøvrig så er det helt greit at de beklager. La oss ikke glemme at aviser har eklaget til kristne før for å ha tråkket de på tærene, men den gangen var det kanskje ikke så viktig å verne om ytringsfriheten?

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 11 votes)
  3. Jan

    Jeg har lenge stilt spørsmålet: «Hva er det som gjør denne Muhammeden så hellig?» Jeg har ennå ikke fått et godt svar fra noen.
    Han var jo, ut fra hva jeg forstår, en krigsherre og drapsmaskin. Det skal jo ikke være noe grunn for å bli hellig. Og det var jo heller ikke noe gudommelig ved denne karen.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +2 (from 4 votes)
  4. Sivert

    @Fredrik: Ikke glem at det er overgrep mot barn i kristnemiljøer også, så er det sagt, og en ting til, pedofili er ikke det samme som overgrep mot barn,- begynner å bli temmelig lei alle dem som kopler pedofili med overgrep, da pedofili er en psykisk lidelse, og ikke en seksuellegning.

    @Jørgen: Skal være helt enig med deg, og er det en ting som provoserer meg ekstremt, så er det at den amerikanske presidenten må legge hånda på bibelen ved innsettelse som president, og så i neste øyeblikk går han til krig mot et annet land og dreper masse uskyldige mennesker,- snakk om dobbeltmoral og hykleri. Kanskje påtide å få plass et krav om ryggrad og lære mennesker igjen å stå 100% for både det dem sier og gjør, og lære folk at dobbeltmoral er det samme som å lyge folk rett oppi ansiktet.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: -2 (from 2 votes)
  5. Sivert

    @Jan: Det er ikke snakk om at han er mer hellig enn andre vi måtte tro på, som f.eks gud og jesus eller Jomfru Maria som katolskeland har,- men det er prinsippet om at man skal ikke tegne eller lage bilder av en religiøsskikkelse, for å si det slik. Hadde noen trykket et bilde av Jomfru Maria i senga og har sex, da hadde det blitt krig i Europa, samme blir det Mohamed, grisen er urent dyr for muslimene, og å tegne Mohamed som uren ( som gris ), da håner man deres tro eller tråkker på folk…men hadde dagbladet f.eks eller Jyllands – posten bare skrevet om saken, og ikke trykket disse bildene, ingen muslimer hadde reagert i det hele tatt. Som jeg bruker si det,- gjør hva du vil og si hva du vil, men det måten du gjør det på som avgjør hvordan mottageren oppfatter det du sier og gjør…tror vi mennesker tenker forlite på den måten, og at vi som arten menneske er blitt mer slik at vi ikke aksepterer andre så mye som vi gjorde før, blitt mer at alle skal ha rett og alle skal ha sin mening igjennom, men verden funker jo ikke slik, men likevel gjør vi det,- lurer på egentlig hvor smarte vi mennesker er ?

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: -3 (from 5 votes)
  6. Ola

    Jørgen,

    Det meste her i livet er farlig. Krig i seg selv er farlig, man kan skade seg eller andre. Det som er viktig her er at man velger en side. Muslimene har valgt sin side for lenge siden, du sitter på gjerdet og slenger dritt til den som sannsynligvis ikke kommer til å skade deg.
    Hvorfor skal jeg like muslimer? De liker ikke meg, mine meninger, min tro, det jeg står for. Hvorfor må jeg like dem???

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +2 (from 6 votes)
  7. Jeg påstår ikke at USA og Israel er ufarlige, eller at andre religioner kun har engler som tilhengere, men det er faktisk ganske ufarlig å kritisere disse. Kritikk av Islam, derimot, kan fort bety frihetsberøvelse, eller døden.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +2 (from 2 votes)
  8. Ola

    Sivert,

    For hundre år siden kunne det blitt noen henrettelser for et slikt stunt som du beskriver med Jomfru Maria i senga osv. Ikke idag, vi har utviklet oss og nå mener vi at vi ikke skal drepe andre uansett hva de tror og mener. Problemet er at mange muslimer har ikke utviklet seg og har ingen ønske om å gjøre det. Hvis du nå hadde gitt de makt i en time, ville de henrettet Dagbladets ledelse og noen hundre eller tusen andre for å gå i veien for islam og mohammeds ønsker.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +2 (from 4 votes)
  9. Sivert

    @Fredrik: Hadde avisene gjort det samme med Jomfru Maria som katolikkene har og tror på og tegnet henne i senga og hvor hun hadde hatt sex,- skal love deg en ting, både Spania, Italia og Frankrike hadde erklært krig på timen,- Jomfru Maria er mer hellig for katolikkene, enne Mohamed er for muslimene.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: -3 (from 5 votes)
  10. Sivert

    @Ola: Da vet du lite om hvor mye egentlig Jomfru Maria betyr for folk i de katolskeland, som Spania, Italia og Frankrike,- skal love deg en ting, det er et område du ikke hverken fleiper eller tegner bilder å har i avisen.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: -3 (from 5 votes)
  11. Ola

    Sivert,

    Rart, jeg har sett karikaturer av Maria i Franske aviser. Og uansett, så kan jeg love deg at det ikke ville brutt ut noe krig av den grunn. Men hvis muslimene hadde vært et flertall i Norge, så ville det fort bli krig.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 3 votes)
  12. Get animal

    «Frykten er mitt våpen» er ikke bare navnet på en 80-talls film, det er også ytterliggående islam sin måte å drive samfunnsdebatt på. Den danske avisen Politiken har latt seg nedlegge av deres «argumentasjon». Gratulerer til ytterliggående islamister. Dere har fått inn kilen som vil svekke det vestlige samfunn og levesett såpass at dere får innført deres elskede Sharia m.m.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 6 votes)
  13. Get animal

    Er det ingen som tenker på hvor trakassert grisen kan føle seg ved å bli fremstilt som Mohammed?

    For det er vel det tegningene er? Muslimene bråker på feil grunnlag. De har snudd saken på hodet.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 3 votes)
  14. Sivert

    @Ola: Jeg har skrevet uttalige artikler om hvordan man bør oppføre seg i Spania, Italia og Frankrike når man er på ferie, som vi nordmenn er så glad i,- bare på et område som det å gå ut å prøve seg på en jente på byen som vi gjør her når vi er ute,- gjør du det i et katolskland, så ligger du ekstremt dårlig an, fordi….deres skikker er at man skal først bli kjent med foreldrene før man blir kjent med jenta, og man går ikke ut sammen før man er gift,- dette er den katolske måten å gjøre det på og som er deres skikk, men vi gjør det ikke her og vi evner ikke engang å forstå deres skikker,- men vi bør respektere deres skikker og tro,- for dem var Jomfru Jomfru når hun fikk jesus, derfor vil katolske jenter være Jomfru når dem gifter seg og flytter sammen med en mann,- og foreldrene til gutten som vil gifte seg, skal spørre foreldrene til jenta om tillatelse til giftemålet, ikke gutten som skal spørre. Og så kommer vi med vår kultur og vår måte å gjøre det på, rart at det ikke oppstår flere konflikter egentlig,- selvom jeg vet at gutter fra Norge har blitt drept i spania og Italia nettopp fordi dem ikke respekterte deres skikker og måte å gjøre det på i forhold til det annet kjønn,- så drap skjer der også p.g.a manglende respekt for deres skikker fra folk som kommer fra andre land.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 5 votes)
  15. Nå bor jeg tilfeldigvis i Portugal, og er sammen med en katolsk jente, og hun kan bekrefte at mange katolske ville føle seg krenket av en sex tegning av Maria, men det ville neppe bli mye oppstuss om noen i Oslo valgte å tegne en slik tegning.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  16. Jan

    Sivert.

    Det blir fullstendig feil å sammenligne denne muhammeden med Gud, Jesus eller jomfru Maria, for de er religiøse skikkelser tuftet på ren kjærlighet. Denne muhammeden var jo en morder og han var så langt fra ren, det dryppet blod fra hans hender.
    Jeg tviler også sterkt på om Jesus hadde fått den plass i folks hjerter, som han har i dag, dersom han hadde ridd omkring på sitt esel og drept for fote.
    Derfor må det være noe annet som gjør at muslimene tilber denne muhammeden som de gjør. Hvorfor i all verden helligjør og tilber de en morder?
    I mine øyner skimter jeg her to motsetninger.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 3 votes)
  17. Melissa

    Ola hvordan kan du si at muslimer ikke liker deg? Har alle sagt tydelig og klart at du er hatet av dem?
    Har mange venner som er muslimer og vet ganske godt hvordan disse tenker og de fleste eier ikke halvparten av hat mot oss vestlige som vi mot dem. Videre så tror jeg tror at Islam er veldig misforstått og hatet som har byggd seg i oss mot muslimer er takket være kun media. Idag leser du minst en artikel som handler om det gale muslimer gjør (og gjerne blir de skrevet om og om igjen flere ganger på rad), men hvor er nyheter om hvor mange uskyldige barn som blir drept av amerikanske soldater (det skjer daglig), hvorfor blir ikke saken om pedofile prester oppblåst (det er jo tross alt rundt 300 slike hendelser her i riket), hvorfor blir det ikke skrevet flere ganger i uka om drapet på hun jenta som ble drept av sin eks samboer, så mange flere eksempler men ingen tenker over det!??

    USA som Norge er på vei til olje slutt og om man tenker over; var det virkelig noen bedre måte å sikkre seg olje resurser i midtøsten enn å anklage hele midtøsten for terorrisme og alle muslimer slik at USA kunne gå i krig mot dem? Nei, ingen bedre måte og desidert en utrolig smart plan, det verste er at vi mennesker er så «lett troende» at vi kjøper all the bullshite som media kommer med. Jeg blir litt lei av å lese Islam ditten Islam datten og mer blir jeg irritert av at mennesker kjøper dette tulle som media gjennom sin propaganda kaster på sine lesere.
    Har vi blitt så blinde og dumme at vi ikke klarer å se hva som foregår der ute og ser oss fornøyde bare ved å lese i avisa uten å sjekke fakta? Ser vi ikke at hver og eneste avis jobber for penger og om man tenker hvordan en avis skal tjene penger så blir alt mer tydelig, det er ikke mulig å ungå en konkurs (som dagbladet er på vei til) om man ikke skriver om terorrister og ikke trykker disse kariakturtegninger på forsiden for å løfte kjøpet av demmes aviser. Dumme er vi, virkelig dumme..

    Men jeg er glad jeg ikke faller i den rangen «hat mot muslimer», jeg er glad for å ha naboen som er muslim og som daglig viser meg hvor bra mennesker dem egentlig er, ikke misforstå meg, finnes svarte forer hos dem og, men langt ifra at alle er slemme og voldelige.

    Sjekk siden her om du er interessert hvem og hva som virkelig styrer verden her;
    http://www.northernresistance.info/index.html

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  18. Sivert

    @Fredrik: Hvis ei avis hadde tegnet jesus som en sau på korset og trykt det,- og jeg ikke hadde følt meg såret og krenket av det, men mange andre følte det,- skal da avisen med §§§§§ i hånd bare få lov til å tråkke på folk og såre folk ? Det er noe som heter folkeskikk og oppdragelse hjemmefra …og vi lærer våre barn at dem skal be om unnskyldning og beklage hvis dem gjør og sier galt, men når ei avis gjør det så skal det være greit,- hvilke dobbelt signaler er det vi sender til våre barn som ikke er så store enda at dem klarer å reflektere over dette selv ? Som sagt….alt får og har konsekvenser, uansett hva det er.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 3 votes)
  19. Melissa

    Jan jeg tror du har misforstått noe her, muslimer tilber ikke Muhammed så vidt jeg vet, dem anser han som Profet, akkuratt som dem anser Jesus, Moses osv som Profeter og det lille jeg vet om Islam er at muslimer som er troende er nødt til å tro på alle Profeter inkl Jesus, Moses, Adam osv..
    Videre så synns jeg at du burde lese litt om Profeten Muhammed, han oppfordret aldri til krig og heller var det aldri han som begynnte, jeg er protestant selv og har heldigvis hatt interesse for alle religion gjennom min tid og i grunn og bunn ser jeg ikke noe feil i Islam, tenker faktisk på å konvertere selv er bare redd for hvoedan familien vil reagere i og med at dem har like mye peiling om Islam som du ;(

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -2 (from 4 votes)
  20. kk

    Først å fremst så er det rett og slett feigt av politikken å be om unnskyldning! jeg har skrevet så sinnsykt mye om dette, å samlet så mye fakta om muslimer ( islam ) at jeg orker ikke si mer nå.. er rett å slett skit lei av muslimene! få ut fanskapet, å nekt flere inngang! Vi ser jo virkelig hvor flink dem er til integrere seg her til lands!

    En helt annen ting.. tenkte på noe i morges, Muslimene sier noe om hellige krigere og 72 jomfruer som venter dem i himmelen..

    Det står ingen plasser om at det er kvinner!!! hehe..

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  21. Sivert

    @Melissa: Feilen er at vi nordmenn har ikke opplevd sensur av media og diktatur, så når folk leser avisene eller hører på nyhetene på tv, så svelger dem alt rått og tror på alt dem sier og formidler, uten å tenke over det, og uten å tenke på at nyhetene også er skrevet av mennesker og formidlet av mennesker som gjerne vil sette ting på spissen og gjerne sitt eget syn, uten at nyhetene i seg selv er nøytrale og objektive, noe dem sjelden faktisk er,- vi må oppleve sensur av media og diktatur for at vi skal forstå det, før den tid så vil vi ikke ta det innover oss at media ikke er så objektiv og nøytrale som vi gjerne vil tro.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 3 votes)
  22. Sivert

    @kk: Hva er inntegrering for deg ? At alle skal bli kristne og bekjenne seg til den kristnetro ? I så fall må ekstremt mange norsk fødte nordmenn bli inntegrert dem også,- og jeg null respekt for de kristne miljøene i Norge, dem har formye blod på hendene og har misbrukt for mange barn til at jeg skal få respekt for våre prester og predikanter,- og dem bruker ihvertfall ikke bibelen som den skal.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  23. uralque

    i disse dager jobber muslimene med å få igjennom en FN resulotion… som kommer til å forby oss å kritisere alle deres handlinger så lenge det er i allahs navn…

    http://www.youtube.com/watch?v=Ji-qdC5zYd4

    er glad sveits tør å stå opp imot faenskapet, nå burde vi gjøre det samme for å forhindre at det samme skjer her….

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  24. Ola

    Sivert,

    det er i så fall noen landsbyfolk du snakker om, for jeg har vært i Spania, Italia og Frankrike. Ikke mye av de landene er slik som du har beskrevet de. Dessuten, så viser jegstor respekt for menneskene i de samfunnene jeg besøker, men det er visse elementer i vårt samfunn som mener at det er på tide å forandre samfunnet her for det er rett og slett ikke bra nok. Så forklar meg er du snill, hvem skal jeg være mer tolerant over, er det media som trykker alt mulig rart eller er det muslimer som nekter media å trykke? Enten eller, ikke begge deler.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +3 (from 3 votes)
  25. Ola

    Melissa, ikke alle selvfølgelig, jeg har flere venner som er muslimer, er ikke norsk selv heller. men jeg har nok erfaring til å uttale meg på denne måten, du kan godt være uenig med meg, opp til deg.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  26. Sivert

    @Ola: Spørs jo hvor du har vært i Spania og Italia, og det kommer annpå lovene i provinsen du har vært i,- noen provinser i Spania og Italia er det forbud mot å trykke slike bilder og noen er det ikke,- provinsene fungerer på samme måte som de ulike statene i USA, og dem har en hovedstad i hver provins. Men i f.eks Bologna i Italia og på Kanariøyene som tilhører Spania, så er blasfemi strengt forbudt og det straffes hardt,- og dem praktiserer den katolisismen slik dem gjorde i begynnelsen på 1900-tallet,- men som sagt, det kommer hetl annpå hvor du er i de landene.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: -2 (from 2 votes)
  27. Du aner ikke hvor mye mohammed fred og velsignelse være med ham betyr for oss muslimer, det at vi ikke gjør noe dumt er fordi at vi er muslimer og det er derfor vi er roligere enn andre, islam betyr jo peace fred, men vi er alle sammen krenket og såret, jeg lover deg at de som gjør dette her idag kommer til å angre resten av livet og i det neste liv. Mohammed fvmh, er den helligiste i hele menneskeheten, alle profeter, alle jesus, moses, adam osv. Du sier her at Jomfru Maria er mer hellig for katolikkene, enne Mohamed er for muslimene. Han kan ikke en gang sammenliknes, for en tulling du er, og alle andre som kritiser vår profet, fvmh, håper at dere for som dere forthener en aller annen gang i livet og ellers i det neste liv, dere tror at islam er bare noe som vi innbiller oss det er ikke det det er helt sant tro eller ei, men alle som dør uten at de blir muslimer kommer grantert i helvete, men alikevel skal vi respektere alle andre relegioner, for dette sier vår relegion, det blir mellom allah og den enkelte, det er kun en gud i hele verden og i det neste liv , det er bare ALLAH, om noen kaller han gud Allah eller hva de måtte kalle han så er det bare en felles gud og det er Allah, og Mohammed er hans siste sendebud, Mohammed fred være med han var ikke som dere beskriver han, han var en veldid snill, omtenksom, kjærlig osv, jeg kan ikke en gang beskrive han hvor, han er den meste hellige og viktigste hos gud, og du som sier at han var en krigsherre, det var kun når noen erklærte krig mot han og hans folk muslimene, til og med gikk han forbi de som slå han og steinet fordi at de ikke likte med religion han kom med, men etter hvert så ble de som var imot han hans folk, Jeg kan bare si at alle muslimer skal like allah først, så mohamed og etter det seg selv, til sist alle andre, alle som nevner hans navn skal straks si, fred være med han, det viser jo hvor mye vi respekterer vår profet, vi skal også leve slik han levde, gjøre alt han pleide å gjøre,sov
    .-= mona´s last blog ..Hva er grunnlaget =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  28. Ola

    Mona,

    det er flott at du blir med i debatten, selv om at jeg ikke er enig i mye av det du skriver. Anbefaler deg å lese andre historiske verk ved siden av Koranen for å utvide horizonten.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  29. uralque

    det mona her sier gjenspeiler hva som sies i denne videoen….
    http://www.youtube.com/watch?v=Ji-qdC5zYd4

    se den og bedøm selv hva som er i ferd med å skje….

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  30. Jan

    Melissa.

    I en setning skriver du: …det lille jeg vet om Islam…» Det tolker jeg dit hen at du vet lite om Islam. Nesten i samme åndedrag skriver du at du vurderer å konvertere. Synes du ikke du kjører litt fort i svingene? Men, det er jo ditt valg.

    Koranen tillater jo å ta liv bla. av ekteskapsbrytere og frafalne. Og Koranen er jo et resultat av denne muhammeden, derfor drypper det fremdeles blod fra hans fingrer. Og helligjørlsen av han er udiskutabel. I mine tanker kan ikke en som tillater drap være en god profet.

    Jeg kjenner ikke noe særlig hverken til Islam eller noen annen religion, derfor liker jeg å stille spørsmål til dere som påstår å vite.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  31. Sivert

    @Jan: For å si det rett ut,- og for å snakke rett fra hjertet og magen,-dette handler ikke om hverken ytringsfrihet eller religiøsoverbevisning, men det handler om grunnleggende repsket for andre mennsker, sårer man noen eller krenker noen, så er det normal folkeskikk å be å om unnskyldning, om det er ei avis eller en person som begår tabben, har lite med saken å gjøre, man skal uansett be om unnskyldning når man har gjort noe som sårer og krenker mennesker,- har vi ikke dette i bunn når vi omgås andre mennesker, så kan vi like godt bli asosial straks og slutte å omgås mennesker.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: -2 (from 2 votes)
  32. Til deg som skriver at Koranen tillater jo å ta liv bla. av ekteskapsbrytere og frafalne, det er helt feil det du sier jeg vet ikke hvor du har fått det fra men, det er helt forbud å drepe noen i islam untatt, to ganger, når noen har erklært krig mot deg og når noen har drept noen, da skal den som har drept drepes også for at det skal være rettverdig, det er det islam og koranen tillater, det som er feilen her er at alt for mange sier noe de ikke har kunnskap om, det er det de kasnkje får gjennom media som lyver mye
    .-= mona´s last blog ..Hva er grunnlaget =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -2 (from 2 votes)
  33. Melissa

    Lite er ironi, som sagt jeg har altid vært interessert i religioner og Islam for min del virker den mest sanne, fredelig og beste, eneste grunnen hvorfor jeg kaller meg ennå protestant er pga familie, men ikke dem og ikke du vet hva jeg føler i mitt hjerte.
    Du sier at du vet lite om Islam og relgion selv og likevel så sier du at det fortsatt drypper blod fra Muhammed s.a.w.s. sine hender, hvor er logiken? Jeg synns at du skal lese litt mer om siste Profeten før du uttaler deg om sånne ting. Mona skrev her pent at han ALDRI gikk i krig selv men prøvdde å ungå konflikter og når han først ikke hadde anen mulighet pga utdriving, hat, steining, angrep osv da gikk han inn i det selv men aldri med verre eller større enn de som angrep hans folk. Videre så påstår du at i Qur`an så har det blitt lov å drepe ektefellen som har valgt å bryte ekteskapet og da spør jeg HVOR I ALL VERDEN FÅR DU DET TULLET FRA? Jeg har lest en del av Qur`anen og har ikke kommet over en slik vers så å fortelle meg hvor det står hadde det vært kjempe fint for da kunne jeg stolt på deg og annsett deg som en ærlig person og ikke en muslim hater og hykler. Videre så spør du ikke men påstår og det er en vital forskjell i disse to. Kunne kanskje vært greit å lese litt før man velger å skrive.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  34. Ola

    Melissa,

    Du bør lese ferdig koranen og andre historiske verk uavhengige av islam. Du referer til det Mona har skrevet, men hun har heller ikke lest noe annet enn koranen. Man må alltid vurdere flere synspunkter og meninger før en bestemmer seg for noe. Dette er bare min mening.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  35. uralque

    til mona…. få hue ut av pilleskapet…
    muslimske menn sender barn og kvinner først ut i krigen… se bare hva som sker på vestbredden.. barn som kaster stein på soldater, hvor trur du de har fått sitt pålagte hat ifra? les avisene… nesten daglig ser vi nyheter om selvmordsbombere(sannsynligvis gjort i allahs navn) her er en annen historie, http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=579614 les den… også har vi utringsfriheten… den skal slaktes på alteret for allah,,, så lenge det foregår i allahs navn skal det ikke kunne kritiseres? http://www.youtube.com/watch?v=Ji-qdC5zYd4
    hva slaks satanisk relgione er dette?
    NEI mona du tar så FEIL….
    få huet ut av skapet eller sanden og se deg omkring… det er 2 relgioner som er skapt med tvang vold og undertrykkelse… islam og kristendommen og begge burde forbyes…

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  36. Bra noen er smarte...

    Ytringsfrihet.. my ass.. dette har aldri hatt noe med ytringsfrihet å gjøre!!

    Damnark fortjener å brenne.. samme gjør NORGE!! ikke for å tegne tegningene.. men for å innvadere land og drepe uskyldige..

    HÅPER NORGE TAPER KRIGEN!! NOE DEM HELT SIKKERT GJØR SNART!!
    DYRT Å KRIGE!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  37. Melissa

    Du harjo tydeligvis lest den og da kan du opplyse meg hvor står det om de hykleriske utsagnene dine?
    Hvor mye jeg har lest intil idag er ikke viktig men tydeligvis så har jeg lest mye mer enn deg når det gjelder både relgion, samfunnet, literatur, historie osv.
    Du i likhet med *uralque* har tydeligvis all deres kunnskap fra media, stakkarslig er det, å si at man er smart og vet ting når man baserer hele sitt kunnskap på vg hahahaha

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  38. uralque

    og du melissa leser tydligvis ikke i det hele tatt???

    hva om også du for det vakre skjønne hue ditt ut av pilleskapet og setter deg ned å leser litt? både bøker og nyheter. rakker du ned på andres artikler(som står i vg og andre medier)da må vi også tvile på samme måte på koranen og biblen, de har alle en ting til felles, skrevet av mennesker og er derav til å tvile på(ditt utsagn…)

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  39. Jan

    Melissa.
    Her var det mye aggresjon å spore blandt dine ord.
    Men tilbake til mitt forrige innlegg.
    Jeg støtter meg til uttalelser fra Ali Khamenei, som jo er en Islamsk filosof. Han har også vært politiker og åndelig leder siden 1989 Hans ord var følgende: «Koranen sier at forbudet mot å avrette en muslim har tre unntak; Ekteskapsbryteren, morderen og den frafallne.»
    Jeg går ut fra at han har lest Koranen og kjenner bedre til den enn du og jeg gjør.
    Jeg har prøvd å finne tilbake til websiden hvor jeg fant dette, men uten hell.

    Til slutt. Jeg forlanger ikke at du skal stole på meg eller anse meg som en ærlig person siden du ikke kjenner meg. For deg kan jeg være hvem som helst,og du kan gjærne kalle meg en muslim hater og hykler, dette får du stå for selv. Du kommer med sterke ord, men jeg skal ikke kreve at det blir utstedt en fatwa mot deg.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  40. Christian

    Denne saken handler egentlig ikke om avisa Politiken, men om sjefredaktør Tøger Seidenfadens personlige livssyn. Som innbefatter et positivt syn på Islam.

    Allerede i 2007 skjelte Tøger Seidenfaden ut vestlige motstandere av Islam, under overskriften: “Tøger Seidenfaden on the fundamentalism of Western values”, publisert i den tyske avisa Süddeutsche Zeitung.

    Kort fortalt uttalte Tøger Seidenfaden at “vestlige intellektuelle selv kan ende som fundamentalister, fordi de på en aggressiv måte fremhever vestlige verdier, og er åpenlyst fiendtlig innstilt til alt som har med Islam å gjøre”.

    Her kan du selv lese hele Tøger Seidenfaden uttalelse (i engelsk oversettelse):

    “Tøger Seidenfaden, editor-in-chief of the Danish newspaper Politiken, suspects that with their “aggressive invocation of Western values and open hostility to all things Islamic” Western intellectuals could turn into fundamentalists. “Once again they are trying to tie Western values to national cultures and identities. A spirit of aggressive nationalism, plain for all to see, has re-entered the debates on immigration and integration. The tensions and socio-economic challenges posed by immigration and growing ethnic diversity take on an menacing edge when intensified by a moral panic in the face of the supposed threat of Islamism. Muslim immigrants and citizens become – through no fault of their own – the jihad’s fifth column. Even the simple fact that immigrants have children is perceived as an act of aggression; as a form of colonisation. This kind of talk is incompatible with liberal values.”

    Det er forøvrig verd å merke seg at en av dem som går lengst i å skjelle ut Tøger Seidenfaden for hans knefall for islamistene, er sjefredaktør Sjefredaktør Poul Madsen i Ekstra Bladet. Denne avisen eies av det samme aksjeselskapet som eier Politiken, og dessuten Jyllands-Posten, som er velkjent for ikke å bøye seg for trusler fra islamister. Det er altså ingen grunn til å tro at Tøger Seidenfaden er blitt presset av avisens eiere til å gjøre som han har gjort. Tøger Seidenfaden har ganske enkelt bare gjort sitt personlige livssyn kjent for all verden.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  41. Hvem skal jeg svare,uralque du sier mona…. få hue ut av pilleskapet…
    muslimske menn sender barn og kvinner først ut i krigen… se bare hva som sker på vestbredden.. barn som kaster stein på soldater, det er jo barn og kviner som hverdag mister sine nærmeste, hadde du likt at noen andre soldater kommet til norge og drepte alle du bryr deg om, de dreper jo uskyldige mennesker synes du de gjør noe bra der nede, det er ingen som kaller dem terrorister men dermed hvis den muslim gjør noe så er de terrorister, som sagt er jeg ikke enig i at noe skal sprenge seg i lufta og drepe ukyldige mennesker. men jeg synes at det er feil at folk reagerer på den måten og til den som mente at jeg har leste bare koranen , du vet ingenting om hva jeg har lest og hva jeg ikke har lest, jeg hadde alle de største på skolen og har lest selv mye, ikke så noe du ikke vet om, det er det som er promlemet med mange, det at andre muslimer gjør feil er ikke
    .-= mona´s last blog ..Hva er grunnlaget =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  42. Til deg mellisa, jeg håper at du velger å bli muslim ikke la deg skrem det de sier om islam, måtte allah hjelpe deg med å bli muslim, også vil jeg bare si til alle som vil lese koranen vår og som ikke vet om denne siden dere kan gå inn på http://www.islam.no og velge deretter korandatebasen så kan dere lære mye om isalm, ikke av det alle sier og alle gjør

    Search Create Account or Sign In
    QuickList (0) Subscriptions History Upload Home Videos Channels

    Watch this video in a new windowYusuf Estes, Teroris, Islam, dan Surga

    Subscribe
    Unsubscribe amanahland
    January 18, 2009

    (more info)
    (less info) Want to Subscribe?
    Sign In or Sign Up now!
    Cuplikan ceramah yang diberikan Yusuf Estes (mantan pendeta) di Karibia. Beliau sedang menjawab pertanyaan audiens tentang teroris, islam, dan surga.
    Cuplikan ceramah yang diberikan Yusuf Estes (mantan pendeta) di Karibia. Beliau sedang menjawab pertanyaan audiens tentang teroris, islam, dan surga. Category: Education
    Tags: yusuf estes islam muslim amerika yesus yahudi kristen katolik protestan christian indonesia subtitle mantan pendeta teroris surga paradise terrorist testimony kesaksian hidayah convert to muhammad
    URL
    Embed

    CustomizeLoading…
    More From: amanahland
    Loading…
    Play All Stop Autoplaying | Play Next Play Next QuickList(0) 1 Clear | Save
    Related Videos

    Added to
    Quicklist
    5:01
    KESAKSIAN MANTAN KRISTEN Pdt.YAHYA WALONI15,833 views
    rianborland
    Added to
    Quicklist
    7:42
    135 people accept Islam after Br. Yusuf Estes L…109,804 views
    MuslimReverts
    Added to
    Quicklist
    10:27
    Kesaksian mantan biarawati Dewi Purwanti masuk …1,740 views
    jatitujuh
    Added to
    Quicklist
    7:09
    Islam benarkan hamba abdi?511 views
    niarwan2007
    Added to
    Quicklist
    9:08
    KESAKSIAN (1).wmv3,257 views
    virushasbeendetected
    Added to
    Quicklist
    8:56
    Gereja Minahasa Amsterdam – Kesaksian Jeffrey R…474 views
    Barbie4Ken
    Added to
    Quicklist
    9:31
    Kesaksian Mantan Ketua Tim Pemburu Hantu15,945 views
    rektaltube
    Added to
    Quicklist
    3:57
    Yusuf Estes – Mein Weg zum Islam (Teil 5)688 views
    MuhammadibnIshaq
    Added to
    Quicklist
    0:44
    Roh keluar di saat kematian….saksikanlah1,635,457 views
    shah5555
    Added to
    Quicklist
    8:05
    Pesan untuk teroris dan pelaku bom bunuh diri!10,081 views
    rama12388
    Added to
    Quicklist
    3:32
    Yusuf Islam – In The End426,303 views
    aky3
    Added to
    Quicklist
    2:18
    TERORIS INDONESIA D’BUTTERFLY BAND878 views
    monata2009
    Added to
    Quicklist
    9:13
    Klip Film – Kebaikan Kerajaan Kristen pada Muslim8,529 views
    amanahland
    Added to
    Quicklist
    4:01
    Kongkow Gusdur Ep. 11 «Teroris di Indonesia» pa…2,767 views
    kbr68h
    Added to
    Quicklist
    10:02
    kesaksian dibawa ke neraka68,917 views
    racoplax
    Added to
    Quicklist
    9:37
    ceramah mentan pendeta ust Rahmat hidayat/campu…8,398 views
    aingtea22
    Added to
    Quicklist
    8:07
    Gus Dur Terima Medal Of Valor daripada Yahudi9,116 views
    anwaribrahimdotcom
    Added to
    Quicklist
    7:00
    Ali Ghufron Menanggapi Buku «Mereka Adalah Tero…5,459 views
    mu7ahid
    Added to
    Quicklist
    5:19
    25 Desember bukan kelahiran Yesus11,855 views
    amriyusra
    Added to
    Quicklist
    5:07
    Japanese Muslima Dakwah 6/72,704 views
    krbuayacollectionLoading…
    See all related videos Featured Videos

    Added to
    Quicklist
    2:15
    7 Inch Pliers Left in Body.187,269 views
    FLuffeeTalks
    Added to
    Quicklist
    4:56
    J-Wowws Boobs are as Fake as her Italian…ness!!!1,768,098 views
    sxephil
    Added to
    Quicklist
    1:51
    Cop Out Trailer – Remixed188,926 views
    barelypolitical2 ratings
    Sign in to rate2,596 views Like to rate videos and let people know what you think? Automatically share your ratings, favorites, and more on Facebook, Twitter, and Google Reader with YouTube Autoshare. Try Autoshare What is Autoshare? Autoshare makes certain YouTube activities public on the services you choose. Select only the services you are comfortable with – like Facebook, Twitter, or Google Reader – to let your friends know what you like on YouTube. You can turn Autoshare off at any time.
    Favorite Share Playlists Flag (more share options)
    fewer share optionsFacebook Twitter MySpace Facebook Twitter MySpace orkut StumbleUpon Live Spaces Bebo hi5
    Like to share videos with friends? Automatically share your ratings, favorites, and more on Facebook, Twitter, and Google Reader with YouTube Autoshare. Try Autoshare What is Autoshare? Autoshare makes certain YouTube activities public on the services you choose. Select only the services you are comfortable with – like Facebook, Twitter, or Google Reader – to let your friends know what you like on YouTube. You can turn Autoshare off at any time.
    This video will appear on your blog shortly.
    Loading…
    Loading…
    Loading…
    Loading…
    Thank you for sharing this video!
    Saving… Close This video has been added to your Favorites. (Undo) Close This video has been removed from your Favorites. (Undo) closeWant to add to Favorites? Sign In or Sign Up now!
    Loading…The video has been added to your playlist.closeWant to add to Playlists? Sign In or Sign Up now!
    Loading…closeWant to flag a video? Sign In or Sign Up now!
    Statistics & Data
    Loading…
    Sign in to post a Video Response Video Responses (0)
    This video has no Responses. Be the first to Post a Video Response.
    Sign in to post a Comment
    Text Comments (2) Options
    Loading…
    ratubulgis (2 months ago) Show Hide 0 Marked as spam
    Reply alloh maha agung amanahland (7 months ago) Show Hide Marked as spam
    Reply @MaMiKiKeYu. Please watch this youtube’s video titled : » George Bush the crusade against Islam » MaMiKiKeYu (7 months ago) Show Hide -1 Marked as spam
    Reply this guy is pathetic.
    anyway..
    in christian, they don’t bomb people in the name of god. but the willingness of the person itself which is not to religion.
    but muslims bomb places in the name of their god. Showing 2 of 2 comments Show More Comments View All 2 comments

    Would you like to comment?
    Join YouTube for a free account, or sign in if you are already a member.
    Like to comment and let people know what you think? Try Autoshare What is Autoshare? Autoshare makes certain YouTube activities public on the services you choose. Select only the services you are comfortable with – like Facebook, Twitter, or Google Reader – to let your friends know what you like on YouTube. You can turn Autoshare off at any time.
    Try YouTube in a fast, new web browser!Download Google Chrome for PCHelpAboutSafetyPrivacyTermsCopyrightPartnersDevelopers Advertising
    Language: English Location: Worldwide Safety mode: Off
    Loading…
    .-= mona´s last blog ..Hva er grunnlaget =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -2 (from 2 votes)
  43. Jan

    Mona

    For meg ser det ut for at du er temmelig hjernevasket og fullstendig ute av stand til å ta egen avgjørelser og følge dem.
    Er det ikke på tide at du tar tak i ditt eget liv og begynner å være deg selv. Du kan aldri bli lykkelig med deg selv hvis du lar andre styre ditt liv. Det er udiskutabelt.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +2 (from 2 votes)
  44. uralque

    nei mona, jeg hadde ikke likt at fremmede styrker kom til norge for å okkupere landet.. jeg hadde ihvertfall ikke sendt ungene mine eller kona mi til å kjempe.. det ville jeg ha gjort selv… men nå har det seg slikt att det vi snakker om her mona er terror, skapt av mennesker som har en agenda som er ulik vår… mennesker som handler i allahs navn… hva vil du ha meg til å tro? jeg ser bare islamistiske terrorister mennesker som ikke kan snakke, men som i sin uopplyste uutdannede tilstand som griper til vold imot andre fordi de ikke har den rette tro…. den rette tro er allah i følge disse menneskene. jeg trur det beste for norge er at alle muslimer reiser til ett muslimsk land… der blir de tatt imot av sine likesinnede, her i norge har de ihvertfall ingenting å gjøre… om du er norsk statsborger eller ikke her er det din terroristiske tro som gjelder. og jeg er ikke nedlatende eller undertrykker, jeg vil bare ha ett norge fritt for terrorister… muslimer har av kulturell bakgrunn ingenting her å gjøre…vi er for forskjellige til å kunne sammarbeide….dere har deres tro og det respekterer jeg, men kom ikke hit med den!!! den er ikke velkommen…. jeg behøver ikke lese koranen for å forstå at jeg ikke liker den, jeg leser jo nyheter om hvor umenneskelig den er. det jeg veit om islam rt at den ikke liker å bli kritisert mens dere syter å klager over små bagateller som ett par tegninger som viser islams sanne natur, hadde det vært om kristendommen hadde jeg vært like likegyldig. jeg finner det veldig æreskrenkende å ha muslimer i norge som dere muslimer finner disse tegningene frastøtende….

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  45. Jan

    Sivert

    Jeg er fullstendig ening med deg i at en skal be om unskyldning dersom en sårer en annen med vilje. Så denne saken har to sider. Slik jeg ser det så har avisene ikke trykket disse karikaturene i den hensikt å såre noen, men å komme med opplysninger. Hvis noen føler seg såret av slike reelle opplysninger så kan ikke jeg se at avisen absolutt skal be om unnskyldning. Hvis så skal være en regel, vil avisene ha alvorlige problemer med å velge ut hva som kan publiseres og ikke. For mange kan noen publikasjoner virke sårbare p.g.a. en eller annen hendelse eller tankegang og det kan ikke avisene stå til ansvar for.
    Muslimene føler seg antakelig mindreverdige og av den grunn kan bli veldig nærtakende, og derav føle seg såret og krenket av karikaturene. Jeg synes disse kariakturene var bare morsomme og visste ikke at det var karikaturer av muhammed. Det var det muslimene som slo stort opp. For meg kunne det være hvem som helst.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  46. Sivert

    @uralque: Hva er terror da ? Det er blitt et sekkebegrep som vi stapper alt inni som vi ikke selv engang vet hvordan vi skal definere,- vi kan også kalle kriminalitet i samfunn for terror, overgrep mot kvinner for terror osv osv.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  47. uralque

    Terror
    Terrorisme, terrorangrep eller terroraksjon, blir vanligvis forstått som angrep (vold, trusler og lignende traumatiserende handlinger) rettet mot den sivile befolkning for å oppnå reaksjoner fra denne befolkningens politiske ledelse. Det finnes en rekke ulike definisjoer på terrorisme, og forskjellige typer terrorisme har eksistert i uminnelige tider. Et betydningsfullt eksempel fra senere tid er angrepet mot World Trade Center i New York 11. september 2001. Etter dette har den erklærte kampen mot terrorisme («war on terror») stått høyt på mange staters politiske handlingsliste.
    Begrepet terrorisme er dannet av de latinske ordene terror, som betyr «frykt» eller «redsel», og terrere, «å skremme» eller «innjage frykt». Terrorisme betegner dermed både handlingen å terrorisere og ideologier eller strategier som baserer seg på bruk av terror, det vil si voldelige og truende handlinger som skaper frykt (terror), særlig i en uskyldig befolkning.

    Det foreligger ingen allment akseptert definisjon av terrorisme i verden i dag, og det er i internasjonale politiske fora, blant annet FN, stor uenighet omkring definisjonenen. Synet på terrorisme avhenger av eget politisk ståsted. Et eksempel på at «et lands terrorist er et annet lands frihetskjemper» er å finne i konflikten mellom Israel og Palestina.
    De fleste definisjoner av terrorisme har likevel hatt som kjerne at de omfatter angrep på ubevæpnede sivile som ikke nødvendigvis har en direkte innflytelse på den konfliktutviklingen terrorister prøver å påvirke med angrepet.

    Det er først og fremst i den politiske offentligheten definisjonen har vært problematisk. Allerede etter annen verdenskrig, under Nürnbergprosessen, ble det klart at et forsøk på å tiltale tyskerne for terrorisme ville føre til at også de allierte måtte tiltales, blant annet for bombingen av Dresden og Hiroshima. Etter annen verdenskrig har man forsøkt seg med en rekke andre definisjoner. Problematikken er der stadig, enten blir definisjonene for smale til å dekke dem vestlige politikere har ønsket å definere som terrorister, eller definisjonen blir så vid at den rammer dem selv eller deres allierte.

    sakset ifra vikipedia

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  48. Melissa

    Mye av det Osam Bin Laden har sagt hevder han selv og meida at det kommer fra Qur`anen men jeg setter min sterkeste tvil på det, akkuratt som jeg tviler på det som ble skrevet av dere (siden dere baserer alt på hat av muslimer). Nå har jeg funnet hva som står i Qur`anen ang ektefelle takket være Mona og dermed anser jeg det som at du har tapt og formidlet feil..
    Takk Mona og dere der ute som har så rent hjerte og viser en tydelig forskjell mellom mennesker og hvor stor og positiv invirkning Islam kan ha på menneskers atferd.
    Dere andre hjelper meg bare til å bli mer interessert i å lese mer i Qur`anen og om Gud vil konvertere til Islam :)
    Saken er den at jeg ikke er skremt av Islam eller muslimer, kanskje dere selv burdde gå i dere og finne ut hva slags mennesker dere virkelig er.
    Det hate som er i dere resulterer i krig..
    Å gi muslimer skylden for alt er umenneskelig, å hevde at vesten er så mye bedre enn midtøsten er hovmodig..
    Kanskje det hadde virkelig lønt seg å lese litt historie og dermed finne ut at riket vårt hadde samme levestandart og levemåte for max 100år siden som det midøsten har idag om ikke verre vilkår.. Kanskje dere finner ut i samme sleng at rettigheter som ble gitt til kvinner gjennom Profeten Muhammed (Islam)kom ikke til vestlige kvinner før århundre etter og ikke da heller av fri vilje men fordi kvinner måtte demonstrere ol., mens i Islam kom det som påbud fra Gud..
    Allah sier at alle er like, det er ikke forskjell mellom en svart, en hvit etc., mens vi/dere her i vesten ser på hudfarge og rangerer mennesker etter det.. Hva gjør dere så mye bedre enn Hitler da?
    Å si til meg at jeg skal lese mer er bare en ulært person kan finne på, ser på ordbruket deres og finner ikke mye som tyder på at dere er særlig utdannet og det som blir skrevet er bare en oppsumering av hva som finnes i media og ikke bøker, historie og literatur.
    Dere sier at muslimer er hjernevasket, men for meg så virker det som om vesten er hjernevasket av media og demmes propaganda.. Ikke rart det er så mye elendighet her i verden når det er så mange som ikke har mye å farte med enn det som står i vg, det cnn viser osv osv..

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  49. uralque, jeg kan tenke meg at du er fra iran eller noe for deg er de som pleier å snakke slik du gjør, jeg kan også se fra det du skriver at du ikke skriver flytende norsk, heheheh, vi muslimer skal bare være vennlig med alle andre og håper at allah knekker alle som hater islam, og du sier at islam ikke tilhører her, det er ikke du som bestemmer, loven jo at det er religionsfrihet, og hvis noen tror at jeg ble hjernvasket, nei, alahmdulliha jeg takker gud for hverdag som går at jeg er muslim og kommer aldri aldri aldri i livet til å for andre det alhamdullillah, heller vil jeg bare være mer religiøs, ja det er sant Melissa, de hater islam for ingenting deter derfor de sier så mye dumt, dere får meg til å være glad i relegionen min også, det er sant
    .-= mona´s last blog ..Hva er grunnlaget =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  50. uralque

    til melissa… jeg har en genial ide til deg…. reis til iran, jeg mistenker du vil finne sanheten der… sansynligvis trenger du bare enveisbilett… ta med deg mona og… da finner dere sanheten sammen : )

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  51. Professor

    Politiken har ikke beklaget publiseringen! Er det virkelig ingen som ser nyansen her? Politiken såkalt fake-unnskyldte at muslimer følte seg krenket, litt a la Valla: «Æ e lei mæ førr at du er lei dæ». At muslimer er så kørka at de sluker en slik liksomunnskyldning sier jo alt.

    Norske ledere gjør jo dette stadig vekk: «Jeg beklager at du føler det slik», mens strengt tatt kan man ikke beklage hva andre føler fordi man ikke har kontroll over andres følelser. Derimot kan man kanskje beklage egne handlinger i ettertid, men det er altså ikke det Politiken har gjort.

    I tillegg sier avtaleteksten at Politiken kan publisere tegningene på nytt og dette har de muslimer som har signert avtalen gått gode for. Vi får håpe danske aviser en av de nærmeste dagene kjører en samordnet aksjon med publisering av alle Muhammedkarikaturene samtidig!

    Det var dette de skulle gjort fra dag én, fordi da ville det blitt umulig for muslimer å gjøre noe som helst. Slik situasjonen imidlertid er blitt makter muslimer med splitt og hersk litt etter litt å spise opp våre rettigheter, vårt demokrati og vår ytringsfrihet. Politien var første avis, bare vent, om ikke lenge kommer nr 2.

    Derfor er ekstremt viktig at vi i Vesten står sammen om et felles mål slik islamister står sammen om et felles mål og siden vi da er mest ressurssterke turde vi vinne den kampen ganske greit HVIS vi får mannet oss opp og tatt et prinsipielt standpunkt. Kokkvold har rett når han sier at de kjenner stanken av vår frykt (vi det «toleranse og dialog») og vil åpne for ytterligere press.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  52. uralque, hehehehehkkkkkkkkkkkkkkk, jeg ler bare i hjel fordi jeg har sagt at du kasnkje var fra iran, og nå sier du melissa… jeg har en genial ide til deg…. reis til iran, jeg mistenker du vil finne sanheten der… sansynligvis trenger du bare enveisbilett… ta med deg mona og… da finner dere sanheten sammen, nemel at vi skal til iran, det jeg vil si deg her er ikke bland kultur med relegionen, det at du seir at vi skal reise til iran og finne hva islam er, er bare tull, hvis iraninsk myndigheter og andre land gjør feil så er islam som er problemet, islam er jo det beste som finnes, alt mennesker lager , lover regler, levemåte osv finner du på koranen og alt man trenger å vite.
    .-= mona´s last blog ..Hva er grunnlaget =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  53. Jan

    Mona og Melissa

    Jo mer jeg leser deres innlegg jo mer overbevist blir jeg om at dere er hjernevasket. Dere kan ikke tenke selv og dere tør ikke tenke selv. Deres liv er hva prestestyret sier. Heldigvis er det bare Iran og Vatikanstaten som har prestestyre ennå, men det henger igjen i alle muslimske land. Jeg fatter ikke at dere ikke ser det. Den rette tro er bassert på kjærlighet, noe jeg ikke kan si at den islamske tro er all den tid den tillater og rettferdigjør drap. Når en familie kan begrave sin datter levende bare fordi hun pratet med en gutt, er for meg fullstendig hinsides all tanke om kjærlighet. De som forsvarer slike handlinger kan ikke være ved sine fulle fem og kan umulig ha en klar og selvstendig tenkegang. Hvor mange slike bisarre hendelser må til for at dere skal våkne. Jeg tror ikke dere kommer til å våkne. Dere er hypnotiserte og lever i en evig dvale. Dere kan jo komme med at drap ikke tillates av Koranen. Sannheten er at den tillater det. Spørsmålet er bare om det er den orginale- eller den moderniserte koranen som gjelder. Og dersom denne muhammeden deres er så helligjort så vil jeg tro det er den orginale (gamle) koranen som gjelder og der er faktisk drap tillatt. Jeg tror faktisk mer på en vel voksen islamsk filosof og muslimsk leder enn hva jeg tror på dere unge og uvitende. Beklager å måtte si det, men det er realiteten.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  54. Professor

    Splitt og hersk har fulgt islam helt siden Muhammed så dagens lys og idag utnytter islamister til fulle vår mangel på evne til å stå sammen om felles sak. De utnytter briljant (dette er psykopati i praksis, for å si det slik) at våre politikere og redaktører ikke forstår hva islam eller islamisme handler om ved å spille på vår trang til å skulle “forstå”, “ha dialog”, “være imøtekommende” osv. Vår trang til dette gir islamister og muslimer akkurat den åpningen de trenger for å kunne så splid slik at de kan sable oss ned en etter en.

    Politiken var den første avisen i rekken, og vi tror jo faktisk at islamister nøyer seg med dette. Våre politikere og redaktører undervurderer eller forstår ikke den islamistiske psyke: enhver innrømmelse de får tolkes som svakhet og en invitasjon for ytterligere press. Hadde vi, som flere har påpekt, stått samlet fra dag en, ville ting blitt langt vanskeligere for islamister, men fordi vi ikke klarer å enes om en forståelse av hva dette handler om, vil vår myke, poiitiske korrekthets feilaktige forståelse bli vår bane.

    Det er mulig folk i Vesten er blitt slappere av all velferden, en slapphet som har ført til at man er mindre årvåken for trusler utenfra. Man har hatt det så trygt og godt at man ikke kjenner igjen en fare selvom den banker på døren. Mindre årvåkenhet, fører til lavere aggresjonsnivå, og legg merke til hvor agressivt muslimer og islamister går ut; de går ut knallhardt, fordi de vet at vi ikke matcher aggresjonsnivået og således er et lett bytte.

    Islamister og muslimer er vokst med vold og aggressivitet på alle bauger og kanter og takler denne typen følelser langt bedre enn bløthjertede sosialdemokrater som tror at mennesket har kvittet seg med sine aggressive instinkter og er gått over til “forståelse” og “dialog” og at dette skulle løse alle problemer. Glem ikke at menneskehjernen fortsatt er på steinalderstadiet og muslimer og islamister utnytter dette til fulle for å nå sine mål. Dette er evolusjonsteori i praksis; den sterkeste eller synonymt i denne sammenheng, “mest tilpasningsdyktige”, vinner denne kampen.

    Vi faller m.a.o kanskje mer for eget grep enn islamisters.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  55. .-= mona´s last blog ..Hva er grunnlaget =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  56. Jan for meg ser det ut at det er deg som erhjernevasket, eller kanskje uten kunnskap, du tror at du lever i en modernetid, heheh, vi er våkene men det er du som trenger å våkne,jeg håper at du en dag innser sannheten og blir muslim så kan du huske hva jeg sa til deg,
    .-= mona´s last blog ..Hva er grunnlaget =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  57. http://www.youtube.com/watch?v=M4mRNpi5ZkM&feature=related
    .-= mona´s last blog ..Hva er grunnlaget =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  58. http://www.youtube.com/watch?v=GeCke-qAShg&feature=related
    .-= mona´s last blog ..Hva er grunnlaget =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  59. http://www.youtube.com/watch?v=CQIl4t4hb-Y&feature=related
    .-= mona´s last blog ..Hva er grunnlaget =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  60. http://www.youtube.com/watch?v=DcoT-gP2VRo&feature=related
    .-= mona´s last blog ..Hva er grunnlaget =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -2 (from 2 votes)
  61. dere bær se disse vidione, så kan dere se at mange går over til islam og at de snakker om sannheten
    .-= mona´s last blog ..Hva er grunnlaget =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -2 (from 2 votes)
  62. http://www.youtube.com/watch?v=P3Jllvqtkwk&feature=related
    .-= mona´s last blog ..Hva er grunnlaget =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  63. http://www.youtube.com/watch?v=I-9gvgBJhnQ&feature=related
    .-= mona´s last blog ..Hva er grunnlaget =-.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -2 (from 2 votes)
  64. Melissa

    Mona; du vet at det står i Qur`an «noen hjerter er hardere enn stein», det presiserer til disse uvitene og egoistiske typer, de som ikke klarer å føle og som altid altid prøver å ødelegge for andre.

    Videre til alle dere; Om dere tror at Iran, Saudi Arabia eller hvem som helst land er basert kun på Qur`anen sine lover tar dere ille feil, man trenger ikke å bo noen steder for å finne veien til lykke og Gud, det man trenger er rent hjerte og tro, noe som ikke er tilfelle hos noen av dere.
    Å kritisere Islam, Muhammed s.a.w.s. og muslimer er det eneste dere kjenner til og har felles.
    Ser at noen snakker her om felleskap i vesten uten å innse at det aldri vil være tilfelle, det kan ikke være felleskap når dere eier hat, noe muslimer klarer godt (ihvertfall de troende) for de kjemper for en og samme sak, det er for å gjøre Gud fornøyd som igjen innebærer å handle rettferdig.
    Eneste argumente er at muslimer er hjernevasket, men om dere tenker godt over deres liv og situasjone dere er i hvem og hva dere tror på så finner dere ut at det er dere som er hjernevasket.
    Sa det før og sier det igjen, ALL DERES KUNNSKAP ER BASERT KUN PÅ DET MEDIA KOMMER MED, veldig ironisk må jeg si. Kunnskapen deres er null, propaganda er det som gjelder for dere..
    Og hvem idiot er det som snakker om gammle og nye Qur`an? Er dere ikke klar over at Qur`an er den eneste helige boken som dagen idag ikke er forandret (Gud holder sitt løfte og passer på at det ikke skjer).
    Når det gjelder jentedrap så er det FEIL igjen, LES for Guds skyld. Finn fram i historien når drapet på jentebarn ble avsluttet og hvorfor. Men kanskje jeg skal hinte litt siden jeg tviler på at dere klarer det selv. Før Profeten Muhammed f-v-m-h. sin tid så var jentedrap ett vanlig fenomen, men forbudet kom med Qur`anen for Gud sier, «det er ikke forskjell mellom dere, eneste forskjellen er hjerte deres».
    Dere lyver bevisst og uten kunnskap, men de som leter etter sannheten vil ALDRI tro på noe av det deres munn uttaler. Men for å avslutte dette tullet siden jeg ikke har ork og tid å diskutere med uvitene mennesker så sier jeg bare LYKKE TIL MED DET PATETISKE BLINDE OG IGNORANTE livet deres.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: -2 (from 2 votes)
  65. Jan

    Jeg forstår et det er to fanatikere her, og slike er det umulig å føre en seriøs diskusjon med. De påstår at de har kunnskap, men har ikke fått med seg at koranen også har vært gjennom en modernisering.
    Men men, de er jo unge ennå og de har mye å lære. Selv om jeg ikke er muslim eller tilhenger av annen trosretning så har jeg en tendens til å feste mer lit til en vel voksen muslimsk filosof og hans uttalelser enn disse to unge jentene har å fare med. Språkbruken deres sier meg at de må være unge.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  66. Sivert

    @Jan: Vi har vel også nok av kristnefantaikere her i landet ? Eller ? Du vet vel at den mest ekstreme kristnesekten i Norge har over 100 000 medlemmer fordelt på Norge, Sverige, Finland og 3 land til i Baltikum,- og de er tilhengere av omskjæring av kvinner, og at kvinnen ikke skal ha seksuelnytelse,- og skal kun føde barn,- og helst skal de være gift før den er 20 år,- denne sekten lever etter læren fra gamle testamentet pluss at dem har egen bok hvor dem har tolket bibelen på sin måte,- snakk om overgrep mot kvinner og jenter si er jeg bare.

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  67. Jan

    Sivert.
    Klart vi har også kristne fanatikere her i landet også. Norge er desverre ikke noen unntak. Det vil alltid være noen som tolker «hellige skrifter» som de selv vil, til det ekstreme, og lever etter det.

    Historien viser at religion har ført til mye elendighet i denne verden og det bare fortsetter og fortsetter. Så lenge det finnes maktsyke personer, diktatorer og religiøse ekstremister i denne verden så vil det aldri bli fred på jord.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Legg igjen en kommentar

CommentLuv badge