Udugelige mannfolk

Print pagePDF pageEmail page

Hvordan er det mulig å ikke ringe eller kontakte legevakten når sitt eget barn faller med hodet i gulvet? Det er vel enda mer mistenkelig å ikke gjøre det.

Det er tydelig at enkelte mennesker ikke skulle hatt lov til å knulle barn til verden, ihvertfall ikke hatt omsorgen for barn, større dumskap enn hva denne barnefaren viste med sin oppførsel, er det vel ikke mulig å vise.

Kanskje folk bør begynne å tenke seg om før dem får barn eller i det hele tatt har sex,- barn er faktisk en konsekvens av et knull, enten vi liker det eller ei,- så det burde vært en sertifikat i Norge for å få lov til å ha sex, da det er tydelig at enkelte ikke forstår konsekvensen av  å ha sex, og dermed det ansvaret det er å få barn. Det er et ansvar i minst 18år fremover, til barnet er myndig og klarer seg selv, og ikke noe man får bare for å ha et bevis på at man har hatt sex, skulle nesten tro enkelte tenkte i de baner til tider,- og helst meg hjernen under armen  og armen i bind.

Så det at denne mannen ikke våget å ringe legevakten eller kontakte lege, fordi han var redd for å bli mistenkt å ha gjort dette med viten og vilje,- den kjøper jeg ikke, ikke uten ei rimelig god forklaring på hvorfor han tenkte slik, det er heller ikke normalt,- har man et barn i huset som faller og slår seg, da ringer man legevakten umiddelbart, og gjør det man kan gjøre, og bryr seg fint lite om seg selv,- det var barnet som var skadet, ikke han,- da burde han tenkt på barnet sitt beste og brydd seg fint lite om seg selv, hvis mannen vel og merke var voksen i hodet. Så det hadde ikke vært så dumt med et eget knulle / sex sertifikat, hvor det står at man forstår konsekvensene av å ha sex og hva d.v.s å få barn.

Vg ,

Stem:
Share

  13 comments for “Udugelige mannfolk

  1. Marina
    8. mars, 2010 at 20:27

    Helt enig med deg! Det der er barnemishandling deluxe! Grøsser av bare tanken på det stakkars lille barnet. Men jeg syns hun kjerringa av en mor til det barnet burde reagert litt mer og fått hjelp til barnet!

  2. Sivert
    8. mars, 2010 at 20:30

    @ Marina: helt enig, mora kan heller ikke være en den skarpeste kniven i skuffen, for å si det slikt,- men det burde da i år 2010 være mulig å luke ut dem som ikke er egnet som foreldre og nekte dem å få barn, er det så forbaska vanskelig ?

  3. 8. mars, 2010 at 20:56

    uff, dette er trist – veldig trist!

    det er nok ikke mulig å luke ut dårlige forelde på forhånd…

  4. Sivert
    8. mars, 2010 at 20:58

    @ Glasskår: ja er det, veldig også,- lurer på hvilke mennesker det er som ikke tenker først på barnet, og så på seg selv ? Det er jo bare helt utrolig at det i det hele tatt er mulig.

  5. Vidar
    8. mars, 2010 at 21:44

    Oki, det var idiotisk gjort av han. Trist sak forøvrig!

    Men jeg reagerer på noe annet av det du skriver. Det virker som om du mener at man må regne med å få unger bare fordi man har sex!? Jeg har hatt sex mange ganger jeg, men jeg har ingen unger. For det første bruker alle fornuftige kvinner prevensjonsmiddel, og skulle uhellet være ute og faren er en udugelig fjott så har man jo alltids abort.

  6. Sivert
    8. mars, 2010 at 22:16

    @ Vidar: Hørt om gummi du eller ? Du skal sørge for prevensjon for deg selv, damene for sin del om dem ønsker det, fritt valg,- men konsekvensen av sex er faktisk at det kommer unger til verden, ellers blir det vel vanskelig å formere verden,- men det ikke damenes jobb å skaffe og bruke prevensjon, og det er heller ikke noe man skal ta som som en selvfølge, man skal bruke prevensjon for sin egen del, ikke andres.

  7. Thor
    8. mars, 2010 at 22:21

    Noen må få banka litt vett inn i skallen på’n i fengselet.. Håper de steriliserer han i samme slengen.

  8. 8. mars, 2010 at 22:23

    @ Vidar: alle fornuftige kvinner bruker prevensjon? Hva med dere menn? Tar ikke dere ansvar?
    .-= GLASSKÅR´s last blog ..Karrierekvinner! =-.

  9. Vidar
    8. mars, 2010 at 22:56

    @Vidar/glasskår:

    Altså, man må jo selvsagt spørre om kvinnen bruker prevensjon eller ikke. Dersom hun går på pilla og du ikke er bekymret for at hun har kjønnsykdommer så er det vel bare å kjøre på. Dersom hun lyver om det og det kommer en unge til verden så syntes jeg ikke hun burde få noe barnebidrag engang. Man bruker selvsagt kondom hvis hun ikke går på pilla.

    I dagens samfunn hvor «alle» kvinner er på pilla, og vi har angrepille og abort, så er vel «sex=barn» unntaket, ikke hovedregelen.

  10. Rune
    8. mars, 2010 at 23:01

    Enig i utgangspunktet, men det er ikke damen som får barnebidraget, det er barnet. Så den bør nok få bli der den skal være. Man er uansett ansvarlig for sine handlinger her i livet. Barn er for øvrig et gode, ikke en byrde(slike enkelte kvinner skal ha hevdet i anledning kvinnedagen i dag).

    Men det koster penger, men man kan trøste seg med at pengene går til noe som er bra og ikke blir soset bort på tull, tant og ikke minst fjas 🙂

  11. Vidar Vaage
    8. mars, 2010 at 23:33

    Aldersgrensen for sex, å få barn, og giftemål, burde være sammenfallende. Det er tross alt ting som følger naturlig av hverandre.

    Og det at noen er dummere / mer uansvarlige enn andre… Vel, sånn har det alltid vært.

  12. 9. mars, 2010 at 03:03

    Skikkelig misvisende overskrift i avisa. As usual.

    Han ble IKKE dømt for å ha mistet babyen, slikt KAN faktisk skje.. Han ble dømt for ikke å ha meldt fra, + holdt tilbake opplysninger. Det er vitterlig noe annet.
    Det er omsorgssvikt. Men kjære dere..ikke for å unnskylde han, men han ønsket neppe barnet sitt død…
    Virkelig trist lesing uansett:(

    At dere blander inn tema å få barn eller ikke var vel litt på siden av saken
    .-= Siri Jasmine´s last blog ..LATE NABOER =-.

  13. Vidar
    9. mars, 2010 at 12:10

    @Vidar:

    Nei. Ungdom på 16 kan jo ha sex, men de er neppe klare for barn. Så de bruker prevensjon. Og de gifter seg ikke engang! Hva slags verden lever du i egentlig, som ikke har fått med deg at sex kan brukes til andre ting enn å lage barn..