Lei sutrede journalister

Print pagePDF pageEmail page

Lurer på om Avisa Nordland forstår hva og hvem dem har betalt sponsor pengene sine til ? Etter det jeg vet, og forstår så har Avisa Nordland betalt B/G for å få sponsor plass på drakta til spillerne,- dem har ikke betalt spillerne for å få reklame for avisen eller sponset spillerne for å prate mest mulig på kortest mulig tid,- og det  er heller ikke Glimt ledelsen sin oppgave å få spillerne til å prate mest mulig med media,- deres jobb å styre klubben og økonomien.

Så hva en spiller velger å gjøre i forhold til ei avis, er faktisk hans sak,- uansett hva, hadde vært annerledes om spilleren selv hadde en egen sponsoravtale med avisa, men det har ikke spilleren i dette tilfellet.

Nå roper alle avisene på at vi har ytringsfrihet,- helt ok,- men det er også en del av ytringsfriheten å velge å ikke si noe til ei avis, uansett hvor lenge denne boikotten måtte vare. Hvor står det  i sponsoravtalene mellom klubben og avisa at spillerne skal prate med media når media vil og ikke når spilleren ikke vil ? Og hvor står det at det fotballspiller er forpliktet til å prate med media når media ber om det ? ( Tenker på alle spillerne i Norge )

Kanskje påtide media og avisene begynner å tar det innover seg at alle vil ikke prate med dem og ikke har innteresse av det heller,- er man fotballspiller så skal man spille fotball for den klubben man har kontrakt med og ikke prate i tide og utide,- så får heller avisen ta seg av å være et medium og holde seg til å lage avis, det som er jobben  deres. Snakk om sutre og synes synd på seg selv holdning,- skulle tro ansatte i Avisa Nordland ikke var en dag over 10 år,- lurer på journalistene gråter og synes synd på seg selv hvis dama nekter dem fitte en kveld også ?

Vg ,

Stem:
Share

  9 comments for “Lei sutrede journalister

  1. 19. mars, 2010 at 13:37

    Lei av hårsåre muslimer som ser på oss vantro som bikkjer og søppel.
    Velger du å bo i Norge, får du ta med deg levesettet vårt på kjøpet. Vil du derimot leve som i middelalderen, får du dra tilbake til opphavslandet ditt. De setter sikkert pris på ditt bidrag for fellesskapet…

  2. Sivert
    19. mars, 2010 at 14:44

    @ Misbrukt: sikker på at vi nordmenn stammer her ifra da ? For min del kan folk ha si tro ifred, ikke min sak i det hele tatt,- og jeg har fanden så lite til felles med noen av trosretningene som er i Norge anno 2010,- for meg dem hele bunten hyklerske og uærlige alle sammen, og dem ingen lar dem folk tenke selv og lar folk å vurdere sider av sin trosretning som dem selv vil,- putter norske prester inni denne kategorien også, sier en ting på talerstolene hver søndag, men gjør det motsatte resten av uka,- ikke mye å være stolt av.

  3. Shakir
    19. mars, 2010 at 16:25

    Misbrukt ape@ Du kan ikke tvinge levesettet ditt på andre. Om du liker å spise kloakrotte så kan du holde den for deg selv. Folk har rettigheter uansett hvir i verden dem befinner seg. Og han vil ikke prate. Først så klager dere på at muslimer ytrer sin mening s er det også feil å tie? Er du god i hodet eller? Hvordan veit du at muslimer ser på deg som bikkje og søppel? Du bidrar ikke akkurat il at muslimers syn blir annerledes når du bjeffer som en hund.

  4. Rotwang
    19. mars, 2010 at 16:41

    Hvem i helvete bryr seg om hva en muslimsk fotballspiller sier og tror? Muslimene tror at det er bare å flytte til et land med andre sedvaner og skikker enn det de er vant til og tvinge borgerne til å godta deres primitive levemåte. Dette er ikke «integrering,» men tvang, noe som muslimene er kjent for. Muslimene vil ikke «integrere» men tviholder på sin primitive oerken-religion og landsby-skikker. De er en forbannelse for Europa og sprer seg som kakerlakker, jævla grisebæller.

  5. Alamir
    19. mars, 2010 at 17:58

    Lei sutrende religiøse mennesker.

  6. Heia Tromsø!
    19. mars, 2010 at 21:14
  7. Michael
    19. mars, 2010 at 21:24

    Jeg kan også bli såret og lei meg, over ting som står skrevet i avisa, det kan jo alle bli.

    Det er fantastisk at det finnes mennesker som tør å sprenge grenser, og får folk til å tenke i nye baner.
    Karrikatur-tegningen(e) er bare første skritt i en lang rekke, konflikter, debatter og aksjoner på godt og vondt. Det er slik det har hatt seg med det meste som har vært «ulovlig» eller «umoralsk» før, har det vært en pioner som har utfordret samfunnet. Mer og mer utfordring, skaper slappere motstand tilslutt.
    Det samme vi skje nå. De aller fleste oppegående mennesker vil skjønne at livet går sin vante gang, selv om diverse ting havner i trykken. Noen ekstreme vil vi alltid ha, uannsett.
    «Det er ikke hvordan man har det men, hvordan man tar det», pleier jeg å si, og det er noe mange burde tenke hardt over!!

  8. En vantro
    19. mars, 2010 at 21:35

    Dansk oversettelse av den hellige bok Koranen

    De vantro, korantekster om ikke-muslimers skæbne og straf

    Koranens ord:
    De vantros (ikke-muslimernes) skæbne og straf

    (Ellen Wulffs Koranoversættelse)

    35.7 De vantro har en hård straf i vente.

    8.39 Bekæmp dem,… indtil al religion tilhører Allah.

    40.70-72 De, der kalder Koranen og det, vi har sendt vore udsendinge ud med, for løgn, de skal få at se: når de i lænker og med kæder om halsen bliver slæbt af sted, dyppet i kogende vand og derpå brugt som brændsel i ilden!

    41.26-27 De, der er vantro siger: ”Hør ikke på denne Koran! Snak løs imens! Måske kan I undertrykke den!” Vi vil lade dem, der er vantro smage en streng straf og gengælde dem…

    34.33 Inderst inde fortryder de, når de ser straffen og vi lægger lænkerne om halsen på dem, der var vantro. Får de gengæld for andet end det, som de gjorde?

    3.151 Vi vil vække rædsel i hjertet på dem, der er vantro…

    76.4 Til de vantro har vi beredt lænker og kæder og flammende

    ild.

    9.123 I, som tror (på Allah)! Bekæmp dem af de vantro, der er i nærheden af jer1 Lad dem finder jer skånselsløse! I skal vide, at Allah er med de gudfrygtige (muslimer).

    5.51 I som tror (på Allah), !Tag ikke jøder og kristne til venner! De er hinandens venner. Den af jer, som slutter venskab med dem bliver en af dem.

    3.28 De troende (muslimer) skal ikke tage sig de vantro til venner. Den der gør det hører slet ikke Allah til…

    3.61 …Lad os nedkalde Guds (dvs. Allahs) forbandelse over dem…

    33.1 og 33.48 Adlyd ikke de vantro og hyklerne.

    9.3 Forkynd dem, der er vantro en pinefuld straf.

    22.19-22 …Til dem, der er vantro, vil der blive skåret klæder af ild. Kogende skoldhedt vand skal gydes over deres hoveder, så deres indvolde og hud smelter. Krumstave af jern (jernkøller) venter dem.

    36.8 Vi lægger lænker om deres hals, helt op til hagen, så de må holde hovedet højt.

    69.30-32 Grib ham! Bind ham! Lad ham så brænde i helvedesilden. Læg ham så i en lænke halvfjerds alen lang!

    4.89 De (vantro) ville ønske, at I var vantro, lige som de selv er vantro, således at I var lige. Tag ikke nogen af dem til venner, før de udvandrer for Allahs sag! Hvis de vender sig bort, skal I gribe dem og dræbe dem, hvor I end finder dem. Tag ingen af dem til ven eller hjælper!

    4.102 De, der er vantro, ønsker intet hellere, end at I er glemsomme med jeres våben!

    47.5 Når I møder dem, der er vantro, så hug dem (med sværdet) over halsen! Når I så har slået dem ned, stram da lænkerne…med henblik enten på benådning eller løskøbelse bagefter.

    47.8 Men de, der er vantro, død over dem!

    33.64 Allah har forbandet de vantro og beredt dem en flammende ild.

    33.68 Herre! Giv dem den dobbelte straf, og læg en stor forbandelse over dem.

    47.36 Bed ikke om fred når I har overtaget, Allah er med jer.

    9.29 Bekæmp dem, som ikke tror på Allah og den yderste dag, og som ikke forbyder, hvad Allah og hans udsending forbyder; og blandt dem, der har fået skriften , skal I bekæmpe dem, der ikke bekender sig til den sande religion (islam), indtil de et kuet og betalt skat (til muslimerne). De kristne siger ”Messias er Guds søn!” Det er de ord de tager i deres mund. De efterligner, hvad de, der var vantro, sagde tidligere. Måtte Allah bekæmpe dem” Hvor kan de være så forløjede?

    4.104 Vær utrættelige i at forfølge de vantro folk, selv hvis de måtte være ubehageligt for jer(efter Rudi Parets videnskabelige oversættelse)

    47.15 …de skal blive i ilden til evig tid og får skoldende vand at drikke, der flår deres indvolde i stykker.

    9.73 Bekæmp de vantro. Vær skånselsløs mod dem! Deres herberg bliver helvede. Hvilket ondt endeligt!

    9.5 Når de fredhellige måneder er omme skal I dræbe dem., der sætter andre ved Gud side, hvor som helst i finder dem! I skal gribe dem, belejre dem, ligge på lur efter dem i hvert baghold! Men hvis de omvender sig (bliver muslimer), holder bøn og giver almisse, så lad dem frit gå.

    9.29 Og blandt de, der har fået skriften (jøder og kristne), skal I bekæmpe dem, der ikke bekender sig til den sande religion (islam), indtil de er kuet og rede til at betale tribut (til muslimerne).

    4.109 Når I drager på togt i landet (de vantros land), begår I ingen overtrædelse ved at forkorte bønnen, hvis I frygter at de, der er vantro vil udsætte jer for prøvelser. De vantro er en åbenlys fjende.

    88.5-7 De (vantro) skal brændes i flammende ild, drikke kogende vand og de skal æde torne og tidsler.

    47.13 Hvor mangen en by har vi ikke tilintetgjort, der var mere magtfuld end din by…!

  9. Amy
    18. april, 2010 at 20:00

    Misbrukt ape@ Du kan ikke tvinge levesettet ditt på andre. Om du liker å spise kloakrotte så kan du holde den for deg selv. Folk har rettigheter uansett hvir i verden dem befinner seg. Og han vil ikke prate. Først så klager dere på at muslimer ytrer sin mening s er det også feil å tie? Er du god i hodet eller? Hvordan veit du at muslimer ser på deg som bikkje og søppel? Du bidrar ikke akkurat il at muslimers syn blir annerledes når du bjeffer som en hund.