Se mennesket slik det er

Print pagePDF pageEmail page

Det er kanskje påtide vi mennesker begynner å se på våre kongelige og politikere som det dem er, nemlig mennsker,- og ikke se på dem som noe man ønsker dem skal være.

Nå er forholdet til prinsesse Madeleine som er under fokus, og har vært det i noen dager, og hvor bl.a utroskaps ryktene har florrert. Vi i Norge har jo hatt en del såkalte sexskandaler med våre politikere, og hvor sex med mye yngre av motsatt kjønn har vært temaet og hvor samtidig vedkommende har vært gift på samme tid. Men på akkurat dette området er jeg kanskje mer jordnær enn de fleste, og ikke har jeg forvane å se opptil andre mennesker p.g.a deres titler og jobb, men heller hvordan dem er mot andre mennsker.

Slik media skriver om dette og imange tilfeller fremstiller prinsesser, prinser, kongelig og politikere, så skulle man nesten tro dem ikke var mennesker av kjøtt og blod, men heller et menneske man skal forgude, nesten til sykelige,- men det dem glemmer, er at både kongelig og politikere blir også kåt og har lyst på et kjapp knull inni mellom, men det er vel tabu å nevne ? Det er vel like mye tabu å nevne at vi alle sammen en eller annen gang har gjort noe på det seksuelleplan som vi helst så ble glemt og gikk i glemme boken hos oss selv også,- men så lett er det ikke å være menneske – alt henger ved til vi dør, på godt og ondt.

Jeg vil se den jenta eller gutten i hvitøyet som påstår at hun eller han aldri har gjort noe seksuelt som dem ikke er stolt over – da skal jeg samtidig minne vedkommende på at hun eller han lyg,- det gjelder også våre stortingspolitikere. Hvem har ikke knullet et kvinnfolk eller mannfolk i fylla som helst ville gravd nedi hagen og aldri sett mer, og som er så motbydelig at vedkommende helst ikke bør ikke gå ut i mørket engang ? Hvem har ikke flørtet med en av motsatt kjønn når man selv er i et forhold ? Noe man heller ikke bør gjøre, men vi er bare mennesker på godt og ondt, ikke hellige kyr.

Jeg har selv vært med på knullet ei ordfører kone i en trekant, og hvor mannen hennes fra ordører for Krf,- med det resultatet at gubben kom hjem og lada hagla, og skøyt etter oss mens vi sprang hjem, i frykt for å miste både livet og underlivet – men slikt skjer, selv med de vi anser som de beste eller verste. Jeg hadde ogsp et forhold til denne gifte damen  i 3 år, samtidig som hun var ordfører frue og er pinsevenn, det er også ting som skjer i livet, og som man ikke kan kontrollere, ingen kan kotrollere hvem man blir kåt på og hvem man blir forelsket i, ikke er jeg utstyrt med av og på knapp på ryggen, tviler noen andre er det heller. Og ikke ba jeg mannen hennes ringe meg for å be meg knulle kona hannes heller og sendte henne til meg på overnatting, men det var hans lyster og hva han likte, noe som forøvrig er hans og konas sak.

Så nå vi mennesker vet hvordan vi er på dette området, samtlige vet det, selv journalister vet det,- hvorfor da lage store overskrifter om utroskapsrykter og om andre sine forhold og sexliv ? Er man så mye bedre selv da eller ?

Nei, la folk få ha sitt sexliv i fred og det samme med deres forhold til sin partner – ikke noe som vi andre skal grave og grafse si,- og ingen  må si at ikke har vært heftig sex både i stortingsbygningen og på slottet i Oslo,- pikken står der også, og fitta er like fuktig i de kretser som ellers i samfunnet, men så er det heller ikke et problem for hverken landet eller monarkiet for den del.

Og til hun som gikk til Se og Hør med sin historie angående forloveden Madeleine,- og for å si det litt høflig,- du kunne godt latt være og holdt kjeft, slike ting tar seg sjelden fint ut i media, og det er heller din jobb å informere noen om det, hverken prinsesse Madeleine eller andre. Kanskje lurt å klappe igjen neste gang ?

Vg , Vg , Vg , Vg , Tv2 , Vg , Vg ,

Stem:
Share

  14 comments for “Se mennesket slik det er

  1. Aylar
    21. april, 2010 at 13:59

    Enda et fnask som prøver å gjøre seg noen kroner rikere og BERØMT i et par uker ( i hvert fall)

  2. jan
    21. april, 2010 at 16:01

    Se og Hør er og blir et jævla møkkablad som kan brenne i helvete. Og det sier jeg ikke bare pga denne saken..

  3. Sivert
    21. april, 2010 at 16:08

    @ Jan: Men at kvinnfolket som står frem i Se & Hør i dette tilfellet, er så dum at hun ikke forstår at det ikke gangner henne, men tvert imot, da vi alle har gjort våre tabber / feil i forhold og på det seksuelleplan, santlige har et eller flere svin på skogen, UTEN at vi andre mennesker skal dømme hverandre nord og ned, og henge hverandre ut som både hore og horbukk osv osv osv….

  4. jan
    21. april, 2010 at 19:23

    mindre komma mellom punktum sivert..Ble sliten av å lese den der..

    Joda vi har nok alle våre svin på skogen, i større eller mindre grad.
    Men Se og Hør er, og blir, et å-magasin i mine øyne.
    Har de skrevet om noe de IKKE måtte betalt for?

    Et dramablad uten like..

  5. Sivert
    21. april, 2010 at 20:00

    @ jan: prøv dæ engang til å kommentere skriftlig norsk på denne bloggen, bare et hint.

  6. Tina
    21. april, 2010 at 20:42

    Vær klar over at Tora aldri gikk til sladrebladet med historien. Tvert i mot ble de tipset av noen andre og presset så henne til å stille opp. Alternativet var at de ville skrive uten at hun hadde noen innvirking på hva de skrev. Sånn opererer sladrebladene. Husk filmen «En dag på jobben» i vinter. SLadrebladene er skruppelløse og går over lik for å få en historie. Tilbake sitter deres ofre, og denne gang en ung jente på 21 år som har fått livet lagt i ruiner.

  7. Sivert
    21. april, 2010 at 20:53

    @ Tina: Det fritar ikke henne fra å holde kjeft, og helt kjeft,- ingen som tvunget kjeften opp på dama, hennes valg om ho ville prate eller ikke.

  8. Ina
    21. april, 2010 at 21:46

    Ja, slik går det når man ikke gifter seg før sexlivet allerede er blitt like kjedelig som den siste svette skiva med gulost. :o)))))))))))))

  9. Janus Kokkvold
    22. april, 2010 at 00:19

    Janus Kokkvold

    Det interessante er Kokkvolds uttalelse som berører vår tids viktigste spørsmål – nemlig spørsmålet om retten til å ytre seg:

    «Denne formen for «kiss and tell-journalistikk» er en tendens som er høyst beklagelig og kritikkverdig. Norsk presse bør tenke grundig over konsekvensene av denne typen journalistikk. Det er sunt for norsk presse og offentligheten at man setter en grense ved beltestedet, sier generalsekretær i Norsk presseforbund, Per Edgar Kokkvold, til VG Nett.»

    Beltestedet ja… Dette er mannen som støttet trykk og publisering av muslimenes hellige profets karikaturtegninger (som for så vidt ikke kan kalles karikatur da ingen som lever i dag vet hvordan Muhammad virkelig så ut. Han levde nemlig på slutten av 500-tallet e.Kr.). Det som er interessant angående sladderen/nyheten om det svenske kongehuset er Kokkvolds reaksjon. Det er klart at Kokkvolds følelser har blitt vekket gjennom det han kaller «kiss and tell-journalistikk» og dermed klarer han å komme med en uttalelse som forbausende nok har innskrenkende virkning på ytringsfriheten. Dette er en mann som sto frem som ytringsfrihetens vokter hvor han uttalte at retten til å krenke er en del av ytringsfriheten. Dette sa han til 1,6 milliarder sårede muslimer (mennesker). Han viste ingen evne til å kritisere karikatur-trykkerne som bidro til at vestens relasjon til den islamske verden ble totalt ødelagt. Han viste heller ingen evne til å se på dette som et usunt fenomen, noe han klart både ser og bestemt gir uttrykk for i dagens VG-artikkel. Kanskje tenkte han den gangen at «vi bomber jo den islamske verden i hjel uansett… hva slags rolle spiller det om vi så vel sårer dem på denne måten også?». Hva han virkelig tenkte vet vi ikke sikkert og kanskje bør vi ikke spekulere for mye i det heller. Det som i hvert fall kommer klart frem gjennom Kokkvolds opptredener i media er hans prinsippløshet. Kald og kompromissløst krevde han at muslimer må tåle at deres helligheter blir hånet på det som for dem er den verst tenkelige måten. Det interessante er at når det kommer til å tåle, tåler Kokkvold selv ikke at noen skriver sladder om det svenske kongehuset. Han kritiserer journalistikken på den krasseste måten en generalsekretær i et presseforbund kan tillate seg. Om man er enig i denne mannens uttalelser angående karikaturtegningene eller hans totalt motsatte uttalelser angående det svenske kongehuset er en annen sak. Det viktige spørsmålet her er om det egner seg for en generalsekretær i norsk presseforbund å ha to meninger om samme sak – ytringsfrihet? En ting er at slik hypokrati skjer rundt kaffebordet hvor man sier og mener ting uten å ha tenkt seg grundig om. En annen ting er når en generalsekretær i et presseforbund viser slike tendenser. Det som kanskje er mest alvorlig er at Kokkvold ikke innser dette selv. Kanskje på tide han tar seg en titt i et rent speil så han forhåpentligvis finner seg selv med bena godt plantet på ett sted. Bare da kan vi kanskje forvente at det vil komme stabile ytringer, frie for selvmotsigelser. Og for all del.. dette skrivet er ikke et angrep på Kokkvold som person men ment som en vekker for ham så han ikke tabber seg ut i framtiden. Etter hans uttalelser om karikaturene forventes det nemlig av hele Norge/Europa at han skal fortsette å forsvare ytringsfriheten på samme måte, altså like kompromissløst og ikke havne i samme «fella» som muslimene bruker å gjøre. De etterspurte nemlig en mer brobyggende, dialogfremmende, sunn og konstruktiv form for journalistikk som de mente var viktig for fremveksten av et sunt samfunn. Kokkvold mente da at det fins viktigere ting enn brobyggende, dialogfremmende, sunn og konstruktiv journalistikk – nemlig en total ytringsfrihet som kan tillate seg å gå i alle retninger.

    Jeg personlig støttet selvfølgelig muslimenes rett til å reagere og ikke akseptere hån i ytringsfrihetens navn. Og jeg støtter i dag Kokkvolds kritikk av «kiss and tell-journalistikk» og forsvar av kongehuset. Jeg vil likevel presisere at jeg ikke støtter kokkvold som person da det er tydelig at hans kritikk og forsvar av kongehuset ikke er tuftet på edle prinsipper men hans egne følelser. Kritikken er subjektiv og rett og slett ikke noe annet enn et forsvar av egne følelser. Kokkvold er heldig som har muligheten til å avreagere gjennom media. Som generalsekretær for norsk presseforbund har han den luksusen at media og folk faktisk er interessert i hans uttalelser. Men når følelsene tar overhånd klarer selv ikke en så medie-vant og erfaren mann som Kokkvold å skjule sitt hykleri og sitt anti-semittiske (anti-islamske) ståsted.

  10. Empatiske Ali
    22. april, 2010 at 01:03

    Helt utrolig å se at hele Norge dømmer en 21 år gammel jente i det hele her istedet for å rette kritikken mot en voksen mann som faktisk begikk utroskap. Tora var singel og er ung og dum. Prinsessens forlovede som har hygget seg med en ung jente har fremdeles prinsessa i behold og hevet over all slags kritikk av almennheten. Klart noen også kritiserer ham men se på forholdet mellom kritikken mot Tora og kritikken mot Jonas Bergstrøm. Det er både kvalmende og tragisk å se hvordan jenter og kvinner blir behandlet i vesten. Menn kan være utro, gjerne ha 10-15 elskerinner i tillegg til en kone/samboer til å drifte deres «reir» og ta vare på deres barn for ikke å snakke om også bidra i husets felleskasse gjennom å jobbe. Det er trist å lese folks kommentarer på disse bloggene. «Tora den lille hora»-kommentarer er en god illustrasjon på damenes verdi i den vestlige verden. Damer her blir utnyttet både seksuelt og som arbeidskraft og etter at de er brukt blir de kastet. Kommer det ut i offentligheten så er det damen som blir stemplet som hore og mannens verdi og status er upåvirket. Vesten er et paradis for menn og helvete for damer. Det rare er at damer her er så brainwasha av menn at de finner seg i alt dette. Det blir tydeligere og tydeligere for meg hvorfor vesten (les vestlige menn) har så mye imot muslimer. De er rett og slett redd for at vestens kvinner skal oppdage rettighetene og verdien islam gir kvinnen. Dette gjenspeiles kraftig i anti-islamsk propaganda hvor kriminelle handlinger begått av kriminelle mennesker i den islamske verden blir presentert som islam i vestlig media. Gjerne godt krydret. Heldigvis ser vi at flere og flere vestlige kvinner begynner å oppdage denne grove utnyttelsen av deres verdighet, integritet og kvinnelighet. Det er en grunn til at islam er den raskest voksende religionen i verden. Her ser man ikke på hvor mange barn som fødes men hvor mange mennesker som konverterer til en religion. Det mest tankevekkende bør være hvorfor vestens såkalte «frigjorte» kvinner konverterer til islam i hopetall? Det er 4-5 ganger så mange vestlige kvinner som konverterer til islam enn menn. Kanskje er de lei denne objektivifiseringa? Kanskje er de lei av å gjøre trippeljobb – jobbe, passe og oppdra barn samt gjøre husarbeid? Jeg skulle ønske norske jenter tok seg tid til å bli kjent med islam og rett og slett se selv hvor vakker og frigjørende den er. Hvor høy respekt den gir en kvinne i alle hennes roller (mor, datter, søster, kone, svigerdatter, svigerinne etc, veninne, gjest, nabo etc og rett og slett som bare kvinne). Jeg skulle ønske at norske jenter også kunne nyte et liv full av respekt og ekte kjærlighet, stabilitet og integritet som muslimske jenter gjør. Det å leve i usikre forhold, i forhold uten noen som helst forpliktelser eller gudegitte rettigheter gir aldri den tryggheten som er nødvendig for et godt og stabilt liv. Et barn her og et barn der. Hvor mange alenemødre er det ikke i dette land? Disse alenemødre er gjerne i en ung og fruktbar alder. En alder hvor minner skapes – minner som senere bringer varme til alderdommen når den måtte komme. En kjærlig mann som gir dem respekt og trygghet og står ved deres side i tykt og tynt. Alt dette ødelegges når norske jenter lever i usikre og uforpliktende forhold. Hver fjerde jente opplever vold eller voldtekt en eller annen gang i løpet av sitt liv i norske forhold. Hun har ingen garanti for at mannen hennes er utro da dette ikke er straffbart i henhold til norsk lov. Dette er jo luksus for mannen som kan gjøre en jente gravid og forlate henne om han vil uten at han kommer dårlig ut i samfunnets øyne. Jeg vet om mange norske jenter som vet at typen deres er utro mot dem – ikke nok med det – det verste er at han er utro med deres veninner. Hvor sårende er ikke det? Men disse damene vil likevel ikke forlate sine menn av frykt for å leve alene resten av livet. De krangler gjerne med dem. Men når de føler at nå er det like før mannen stikker av gårde så demper de seg og aksepterer hans «liksom-unnskyldninger». Dette er en ærlig sak. Jeg trenger ikke svar fra dere. Kjære dere, gjør dere selv en tjeneste og gi svarene til dere selv. Ærlige svar. Hvor mange av dere har bygd opp en fantasi-verden for å overleve/holde ut? «nei.. mannen min er ikke utro.. han er verdens beste kjæreste…», «nei… dattera mi har litt for livlig fantasi.. typen min har da ikke sex med henne mot hennes vilje… hun er jo så liten… og mannen min er av den ordentlige typen..» etc…
    Hvor mange av dere gir mannen deres en «fantasi-personlighet» hvor han er akkurat slik dere drømmer om han skal være? Hvor mange av dere tror at dere har det beste levesettet i verden? Hvor mange tror at dere bor i et land hvor kvinner blir best mulig ivaretatt og respektert av mannen? Svar ærlig overfor dere selv. Hvem er det som støvsuger og vasker hjemme? Hvem er det som passer barna? Hvem er det som vasker barna? Hvem er det som handler mat? Hvem er det som lager mat? Hvem er det som vasker opp etter et måltid? Hvem er det som er inntektskilden i huset? Hvor mye jobber mannen ute? Hvor mye jobber han hjemme? Hvor mye jobber damene ute? Hvor mye jobber de hjemme? Dette er viktige spørsmål. Man lever bare en gang. Stopp å bli utnyttet. Begynn å lev livet. Jeg sier ikke at dere skal bli muslimer. Men det skader ikke å studere islam spesielt med tanke på hvor dagsaktuelt temaet er. Det vil berike dere uansett om dere velger å konvertere eller ikke.

  11. Ola
    22. april, 2010 at 16:31

    Muslim seie du,ser for meg dama i bagasjerommet på handletur eller bak på mopeden uten hjelm 🙁
    Regilion og penger styrer verden,lever best om man har litt sjølvstendighet.Trenge ikke tru på på alt man leser,lever best om man ikke leser aviser og gammle bøker. Altid noen «svake» så må sei og meine alt om naboen,(arbeidskameraten)sei hva du skal tru på osv. Ha ein god porsjon me humor,og tru litt meir på dere sjølve :-)Vil alltid vere litt «trøbbel i tårnet» i eit forhold,men la de gå likt i begges favør…Må vere lov og flørte litt i dette fine livet vi har her i NORDEN 🙂

  12. Richard Hode
    23. april, 2010 at 07:30

    Tora har ikke gjort noe å skamme seg for. Hun er ei normal jente som gjør hva hun vil når hun møter noen hun liker. Hva er problemet med det? Vi er ikke puritanere her.

  13. 25. april, 2010 at 03:00

    Enda et fnask som prøver å gjøre seg noen kroner rikere og BERØMT i et par uker ( i hvert fall)

  14. 7. mai, 2010 at 11:36

    Joda, den dag da de kongelige kanskje selv kan innse at de ikke er en dritt mer enn oss «sivile», da skal jeg begynne og se på de kongelige som noe annet enn en forbannade overklassefamilie som tror de er bedre enn alle andre.

    Om jeg skal ta den norske kongefamilien som et eksempel. Dersom Kong Harald kommer til Bergen med fly, da skal de jammen meg stenge ned hele «motorveien» fra flyplassen inn til Bergen sentrum når kongen skal kjøre. Alle vi «sivile» må styre unna og holde oss langt unna disse veiene fordi kongen kommer.

    Dersom jeg kommer med fly fra Oslo til Bergen f.eks, hvorfor stenger de ikke veiene da? Evt. Hvorfor stenger de veiene når kongen kommer dersom han ikke er verdt så jævlig mye mer enn oss?

    Norge er et land som er kristent, vi følger kristendommen. I kristendommen skal alle sammen være verdt like mye. Spør du meg, så er kongefamilien her i landet et prakteksempel på at vi ikke er verdt like mye i det hele tatt, og ingen andre enn kongefamilien selv kan gjøre noe med det.

    Hva ville skjedd dersom jeg løp bort til Kong Harald på gata for å spørre om vi skulle stikke på byen og ta noen pils? Jeg hadde jo risikert og bli drept. Nuh, hvor stor sannsynlighet er det for at Kong Harald hadde blitt skutt dersom han kom bort til meg for å spørre meg om det samme?

    Til helvete med hele monarkiet. Er det en ting jeg ikke liker er det disse her jævla overklassemenneskene av noen kongelige snobber. Jeg tror det finnes svært få jeg har så lite respekt for.