Tora – Litt sent

Print pagePDF pageEmail page

Det er vel litt sent nå å angre på at man åpnet kjeften, Tora ? Denne saken her er vel et klassisk eksempel på når man skal holde kjeft og ikke, spesielt når man vet at det blir bråk og at alle mediene i Norden står på døra etter 5 minutter eller så.

Har registrert at Tora sier at hun ikke forstod hvor stort omfang saken ville få – javel, mulig det, men da er man temmelig naiv og blind. Og hvis det skulle være noen som fikk lyst til  å offentliggjøre at dem har hatt sex med en eller annen i kongefamilien i Norge, da ser dem resultatet av en slik offentliggjøring, nemlig at man blir fritt vilt for pressen i hele Norden i flere uker etterpå, kanskje flere mnd etterpå.

Jeg har mine tvil på  at dette har lønt seg for Tora, hverken på den ene eller annen måten, da hun har bevisst for hele Norden at hun snakker og prater om andre, en ting å prate om seg selv, men hun har dratt andre med seg nedi dritten, i dette tilfellet eks forloveden til Madeleine og forholdet til Madeleine,- da er man temmelig villig til  å gå langt i sin prat om andre,- slikt vekker ikke tillit, og man viser at man ikke kan holde kjeft om ting man bør og skal holde kjeft om. Lurer på når neste jente står frem mot betaling og forteller at hun har hatt sex med kronprins Håkon ? Eller en annen  kjent person i Norge ? Alle vet jo at Se og Hør tar saken, og betaler godt for slike historier, noe som heller ikke inngir tillit til bladet.

Slike saker som dette sier mer om vedkommende som har latt seg kjøpe og prate, enn dem det blir pratet om – så snakk om å selge sjela og livet til andre mennesker for 12 500,- så knullet med Jonas var ikke mye verdt, det samme synet har vel Tora på både Madeleine og Jonas at det er mennesker som man kan selge til media for uansett pris, helst lavest mulig.

Lurer på hvordan det hadde blitt mottatt om jeg hadde stått frem i Se og Hør og fortalt om alle damene / jentene jeg har hatt sex med, både gifte og ugifte ? Verden hadd sett på meg som en tulling og raring, og som en person man ikke kan stole på, da jeg ikke holder kjeft. Eller om jeg hadde fortalt om de gifte / ugifte damene som har vært utro og som har / hatt forhold på si,- slikt vekker ikke tillit.

Vg , Vg , Tv2 , Vg , Tv2 ,

Stem:
Share

  29 comments for “Tora – Litt sent

  1. adi
    25. april, 2010 at 13:19

    Hora Tora borde holde både fitta og kjeften lukket. Hun er en representant fra helvete. Slike som henne bør henges opp til spott og spe….

  2. Ina
    25. april, 2010 at 13:23

    Strengt tatt så har hun vel spart prinsessen for å ende opp med en utro tufs… Og det burde strengt tatt kun være tillitten til fyren som er svekket.

  3. Sivert
    25. april, 2010 at 13:27

    @ Ina: Tora sin tillit også, men prater ikke om andre men om seg selv ene og alene, ingen venner / bekjente kan stole på at hun holder kjeft om ting hun skal holde kjeft om, når man selger slike historier for 12 500 kroner til Se og Hør,- jeg ville ikke hatt ei slike dame i hus, aldri,- heller tvert imot, kald fot bak og ut. Men selvfølgelig svekker dette tilliten til Jonas også, men på en annen måte.

  4. Julie
    25. april, 2010 at 13:36

    Jeg hadde neppe solgt sjela mi for noen tusenlapper … og hadde heller ikke brettet ut om min løssluppenhet (eller privatliv som det heter) … men vi er alle forskjellige. Godt for Prinsesse M å bli kvitt han der iallefall. 🙂

  5. Samvittigheta...
    25. april, 2010 at 13:40

    Tullinga… Dn storyen her sku ho gått ut me «for free» egentli, d måtte jøres, for Maddes beste i framtia. D e forskjell på loyalitet å medvirkanes… Ska man allti hålle kjæft????

  6. Rome
    25. april, 2010 at 13:41

    Det var ikke Tora Uppstrøm Berg som lekket denne historien til Se & Hør. Det var en bekjent av henne som gjorde det. Det var nok av folk i omgangskretsen hennes som visste om det, forståelig nok. Tenk om du selv hadde tilbragt en natt med en attraktiv fyr/dame, og at det så viste seg at han/hun var kjæresten til en kongelig person? Det forteller du definitivt til noen venner, som så forteller det videre.

    Og så får Se & Hør vite det…

    Så ringte S&H henne og sa at de kom til å skrive om saken uansett, og at hun kunne komme med en kommentar om hun ville. Og de tilbød en godtroende 21-åring en latterlig lav sum for informasjonen.

    Hva tror dere ikke S&H har tjent på dette? De sitter og gnir seg i hendene over at en ungjente har fått ta støyten, og bli omtalt som hore av vilt fremmede mennesker, mens ingen ser ut til å fatte hvordan hun ble lokket i fella av skandaleblekka.

    Jeg har selv opplevd hvordan S&H-journalister skriver løgner om kjentfolk, og om vanlige folk som tilfeldigvis har truffet kjendisene eller deres bekjente. Dette kan skandalejournalistene gjøre ustraffet, for folk orker ikke å forfølge saken.

    Og godtroende forståsegpåere i det ganske land fordømmer så den stakkaren som har blitt lokket med noen skarve kroner for å gi kjempegevinst til sladderblekka.

    Verden vil bedras!

  7. Sivert
    25. april, 2010 at 13:49

    @ Samvittigheta: Ja, man skal alltid holde kjeft, uansett,- fordi man i slike tilfeller som dette ( uansett om vedkommende er kejdis eller ei ) kun åpner kjeften for å lette sin egen dårlige samvittighet, man gjør det ikke i en god hensikt,- og har man dårlig samvittighet for noe, da får man leve med den og akseptere den.

  8. LOL
    25. april, 2010 at 13:50

    Madde kan være glad for hun ble kvitt han horebukken som vifter med dicken overalt, snakk om tufs!
    Om noen får betalt, er vel denne Jonas fremdeles en horebukk?
    Eller er han bare en stakkars sart type som ikke greide å «stå» he,he imot?

  9. Nja
    25. april, 2010 at 13:53

    Alle må stå til rette for deres handlinger, der gjelder både eks-forloveden som var utro, samt Tora som nå må leve med all media attentionen hun får. Forhåpentligvis bruker hun de 12.500 kr på noe fornuftig. Som litt tannarbeid, fy fæn.

  10. HAHA
    25. april, 2010 at 14:04

    Nå viser det det seg at denne Jonastypen muligens har knulla seg gjennom «halve» Sverige, så Tora bør vel teste seg for div. smittsomme sykdommer Jonas muligens har?

  11. Sivert
    25. april, 2010 at 14:30

    @ HAHA: Hvis så er tilfelle,- så er han ikke den første og absolutt ikke den siste,- men hva råker det Norge og Se og Hør ? Man må jo være slarvkjærring av dimensjoner for å kjøpe et slikt blad.

  12. Silje
    25. april, 2010 at 14:39

    Var ikke noe stor rating innlegge ditt hadde fått ser eg. Og det forstår eg.

  13. Trubaduren
    25. april, 2010 at 14:46

    Det er vel Jonas som er «drittsekken» her. Ikke Tora! Det må være lov å ha seg en «one night stand» med en du synes er kjekk, uten å bli kalt for hore. Hun viste ikke hvem han var da. At hun fikk greie på det etterpå, og alikevel valgte og stå fram, gjorde at hun reddet kanskje Madde fra en større tragedie om alle hans utroskap skulle kommet for en dag etter at de ble gift. For det virker som om at det er flere forhold i vente. Nei Tora, ikke depp og ikke angre på det du har gjort. Du har ikke noe annet enn et knull å svare for. Du har ikke vært utro. Jonas har mistet både prinsessen og halve kongeriket, og det var til pass for hamn.

  14. tone
    25. april, 2010 at 14:47

    kjære deg Tora, ja du angrer nå, men uansett hvem som har sagt til se og hør, du trengte ikke si ja jeg har gjort det, dette er helt og holdent din egen feil, du kunne ha sagt nei det stemmer ikke, mog tilmed ta seg betl for og snakke om det, og stå fram sånn, hvor dum går det ann og være ,….. hjelper litte og være etterpå klok

  15. Knuten
    25. april, 2010 at 15:08

    Både Tora og vennene hennes har bevist for hele Norden at de ikke er til å stole på og lar seg kjøpe.. veldig billigt også i tillegg..
    Men de kommer nå fra en liten bygd også da..

  16. Sivert
    25. april, 2010 at 15:14

    @ Trubaduren: Om Tora har knullet halve kongehuset i Sverige, så betyr det ikke at man må åpne kjeften, og sier likevel media at dem skriver om saken uansett hva hun sier eller ikke,- så kan hun godt svare,- » det blir deres ansvar og med deres ord, jeg snakker ikke om andre enn meg selv»
    Da hadde dama berga litt ære, og visst at hun er til å stole på for både venner og bekjente,- men ingen kan stole på noen som lar seg kjøpe av et blad for å snakke, hvis ikke folk skjønner det, da er det noe fundamentalt galt med Se og Hør generasjonen vi har i landet,- og forstår dem heller ikke hvordan mekasnismer fungerer mellom mennesker.

  17. Sivert
    25. april, 2010 at 15:14

    mekanismer – skulle det være.

  18. Inger L
    25. april, 2010 at 16:32

    100% enig med Trubadur – hvor mange har hatt en «one night stand» dene lørdagsnatta ? Det er vel ikke så uvanlig etter hva jeg forstår. Jeg er en godt voksen dame, men jeg fordømmer ikke ei 20 års jente som faller for en høflig og beleven 30-åring. Jeg har sjekka litt i media og blogger i dag. De som er fordømmende – retter all kritikk og sine sjelsord mot denne jenta. Men hva med denne Jonas, han som var villig til å risikere prinsessen og «halve kongerike» for et knull, hvem tror dette var første gangen ? Vi befinner oss i 2010, er det fortsatt slik at det er jenta som har skylda, gjelder fortsatt Adams ord i Paradiset; «kvinnen ga meg og jeg åt». Prinsessen kan prise seg lykkelig for at Tora «ofret» seg for at sannheten om forloveden kom ut, synes ikke man kan snakke om angiveri og troløshet fra Toras side av den grunn.

  19. Bolla
    25. april, 2010 at 18:01

    Hun visste ikke noe om hvem han var, så der er hun ikke noe mer skyldig enn vi andre som finner oss en one-nights stand. Og stå fram med det i Se og Hør, nei, det var ikke noe sjakktrekk. Men tror kanskje Tora har bedre intensjoner enn det som har kommet fram, jeg. Pluss, nå er det iallefall framme i dagen hva slags dust Madeleine skulle til å gifte seg med… Det kan ikke være lett å være verken prinsessen eller Tora nå, så la oss «give her a break».

  20. SHJ
    25. april, 2010 at 18:05

    Kunne ikke vært mer enig! Enten er jenta ufattelig dum, eller så er hun enda dummere…

    Tror ikke hun verken angrer på sexen eller at hun gikk ut med dette heller jeg da. Tror hun er en skikkelig kjendisjeger som ville lagt seg på rygg for hvem som helst med litt status, for selv å få sine 15 min i rampelyset. Ganske så tragisk spør du meg, men sånne jenter går det tydeligvis 13 av på dusinet nå om dagen.

    Syntes jo at det er ganske spesielt at ordføreren i bygda nå skal slå ring rundt dette løssluppne kvinnemennesket som bare har seg selv å skylde for oppstyret. Har ikke politikere i distriktene viktigere ting enn dette å styre med?

  21. Silje
    25. april, 2010 at 21:29

    Eg heller trur ikke at ho angrer på sexen, men trur ho angrer litt på at ho gikk ut med det til media..

    Ho er en «kjendisjeger»? Ho viste ikke hvem han var da ho traff han.. Hvordan kan ho vere «kjendisjeger» då?

    Det eg synes er tragisk, er dere som bare prater dritt om Tora, å sei ingen ting om dinna utroe drittsekken!

    Eg støtter Tora å det ho gjorde..

  22. Birk
    25. april, 2010 at 21:46

    «Lurer på hvordan det hadde blitt mottatt om jeg hadde stått frem i Se og Hør og fortalt om alle damene / jentene jeg har hatt sex med, både gifte og ugifte ?»

    Med forbehold om din påstand om «alle», så er det ikke noen utenfor Alta som er interessert i å vite om dine sexpartnere. Knapt nok noen i Alta også kan jeg tenke meg.

    Om Haakon hadde hatt sex med andre jenter/gutter, eller «rotet» med noen andre på bar med vitner tilstede, etter at han ble forlovet med HKH Mette-Marit så hadde det nok vært en sak for Se og Hør.

  23. SHJ
    26. april, 2010 at 04:41

    Tror dere virkelig ikke at Tora visste hvem denne Jonas-fyren var??
    Dette skjedde så vidt jeg vet i Are i Sverige. Hva om Ari Behn hadde dukket opp i Hemsedal?
    Tror dere ikke alle nordmenn som hadde sett ham der hadde visst hvem det var, og at praten hadde begynt å gå? Etter 10 minutter hadde alle svenskene også visst hvem det var og sikkert alle danskene og tyskerne også.
    Tror det samme gjelder Jonas i Sverige etter at han og Madde har prydet forsider i stort sett alle svenske aviser og blader, samt diverse tv-program.

    Men hadde jeg vært Tora, så hadde nok heller ikke jeg sagt at jeg visste hvem han var. Det blir jo det sammme som å si «Ja, jeg feide over en fyr for 12000 spenn og 15 minutter i rampelyset», og da stiller man seg kanskje i ett enda verre lys..?

  24. 26. april, 2010 at 05:06

    100% enig med Trubadur – hvor mange har hatt en «one night stand» dene lørdagsnatta ? Det er vel ikke så uvanlig etter hva jeg forstår. Jeg er en godt voksen dame, men jeg fordømmer ikke ei 20 års jente som faller for en høflig og beleven 30-åring. Jeg har sjekka litt i media og blogger i dag. De som er fordømmende – retter all kritikk og sine sjelsord mot denne jenta. Men hva med denne Jonas, han som var villig til å risikere prinsessen og «halve kongerike» for et knull, hvem tror dette var første gangen ? Vi befinner oss i 2010, er det fortsatt slik at det er jenta som har skylda, gjelder fortsatt Adams ord i Paradiset; «kvinnen ga meg og jeg åt». Prinsessen kan prise seg lykkelig for at Tora «ofret» seg for at sannheten om forloveden kom ut, synes ikke man kan snakke om angiveri og troløshet fra Toras side av den grunn.

  25. Silje
    26. april, 2010 at 09:04

    Tviler at alle driver å prater om JOnas hver gang han er ute da.. Ari Behn er her i Norge, Jonas er Svensk, trur du at Tora har pugga alle svenske kjendisa eller den svenske kongefamilia? Det trur ikke eg…… Om ho hadde vert ute etter «15min i rampelyset», da trur eg at ho hadde sagt det til media rundt da det skjedde….

  26. SHJ
    27. april, 2010 at 01:09

    Silje, jeg tror du missforsto litt…?

    Tror du ikke folk i Are visste hvem denne Jonas var, og at kanskje folk begynte å viske og prate i krokene på samme måte som det ville skjedd hvis Ari Behn hadde vært på Hemsedal?

    Trenger ikke vite hvem han er hvis alle andre rundt deg gjør det vet du…

  27. SHJ
    27. april, 2010 at 01:10

    Åre*

  28. Silje
    27. april, 2010 at 09:52

    Sjøl om alle som var der gjor det, så betyr ikke det at dei gikk bort til Tora å sa at ditta var Madeleine sin forlovede…

  29. 27. april, 2010 at 17:12

    Kunne ikke vært mer enig! Enten er jenta ufattelig dum, eller så er hun enda dummere…

    Tror ikke hun verken angrer på sexen eller at hun gikk ut med dette heller jeg da. Tror hun er en skikkelig kjendisjeger som ville lagt seg på rygg for hvem som helst med litt status, for selv å få sine 15 min i rampelyset. Ganske så tragisk spør du meg, men sånne jenter går det tydeligvis 13 av på dusinet nå om dagen.

    Syntes jo at det er ganske spesielt at ordføreren i bygda nå skal slå ring rundt dette løssluppne kvinnemennesket som bare har seg selv å skylde for oppstyret. Har ikke politikere i distriktene viktigere ting enn dette å styre med?