Stakkars barn – Foreldre

Print pagePDF pageEmail page

Lurer virkelig på hva slags familie dette er,- ikke akkurat en gjennomsnittsfamilie i Norge. Det virker på meg som ingen av foreldrene burde hatt lov å ha ungene, da både moren og faren virker temmelig fjerne i topplokketm og har ikke akkurat holdninger til kriminalitet som gjør dem særlig egnet som foreldre akkurat.

Moren «lærer» sine sønner at det er ok å angripe folk med øks og slå folk til blods, bare hensikten er god nok,- og faren er tidligere dømt for vold mot moren til disse barna,- da trenger man vel ikke være rakettforsker for å forstå  hva dette gjør og har gjort med ungene, og hvilken retning i livet dem tar.

Hadde moren hatt ei sjenereel sunn holdning og tatt avstand fra handligen som sønene og deres onkel gjorde mot faren deres og tatt avstand til vold og angripe folk med øks i sitt eget hjem,- da hadde hun i det minste vist holdninger til kriminalitet som kunne forsvares, men istedenfor prøver hun å forklare og bortforklare det hennes sønner har gjort,- det er handlingen man skal ta avstand fra, ikke mennesket.


Det virker jo også som moren kommer fra en familie hvor det å ta loven i egne hender er greit, omså med makt og vold, da onkelen til barna var med på dette. Kanskje var både moren og henne bror hærførere for denne «hæren» av guttunger som angriper sin far med øks?

Uansett, de jentene som ble kidnappet ifølge politiet,- dem bør ihvertfall aldri få vokse opp med sine foreldre, og bør heller plasseres i fosterhjem eller barnehjem,- det er tydelig at foreldrene ikke er egnet for å gi dem videre oppfølgning til dem er myndig.

Vg , Tv2 , Vg , Tv2 , Vg ,

Share

  28 comments for “Stakkars barn – Foreldre

  1. Petter
    17. august, 2010 at 10:09

    «Moren “lærer” sine sønner at det er ok å angripe folk med øks og slå folk til blods»

    Hvilke sønner er det du snakker om? De som ble kidnappet var to jenter på 13 og 14 år. Ingen sønner inne i bildet her vel?

  2. Duh
    17. august, 2010 at 10:13

    Nok et bevis på at hvis folk bare beholdt buskene på litt mer enn de gjør hadde de spart seg mye bråk. Mann og kvinne møtes, klarer ikke å styre seg, får noen barn, blir uvenner også er helvete løs. Hvorfor? Jeg har ikke barn, med vilje, og jeg har det utmerket 🙂 Kan ikke annet enn å le av disse tullingene, de får stå på og drive med sitt, glad det ikke er meg som er så dum.

  3. Duh
    17. august, 2010 at 10:14

    Det morsomme her er at ettersom jeg forstår ville barna bo hos faren. Så da klikker mor og henter de hjem til henne med makt? Smart plan, lykke til med det.

  4. Sivert
    17. august, 2010 at 10:18

    @ Petter: Da var da vitterlig foreldrenes to sønner og brødrene til disse jentene sammen med sin onkel som angrep denne faren…unnskyld at jeg sier det, men denne familien virker ikke helt god i toppetasjen, kanskje er dette en jobb for psykiatere i Norge….bare sier, stakkars de ungene som vokser opp med to så «gale» foreldre…

  5. yaz
    17. august, 2010 at 10:38

    Nå er det ofte mange sider av en sak. Spesielt i en barnefordelingssak. Hva vet vi? Kan spekulere alt vi kan og diskutere avisoppslagene. Hvis mannen har vært voldelig med sin egen kone… Hvis jeg var offer for vold fra en person ville jeg ikke sendt mine barn til den personen. Jeg hadde vært «gal» nok til å prøve å beskytte barna mine på hvilken som helst måte mulig. Hva hvis han har vært en overgrepsperson på en annen skala? Uansett hva hva slags overgrep, så er den kustsusen en overgriper har på offeret/ene er mere enn det som er logiskt. At han allerede har veldig innskrenket samvær med jentene har kanskje vært med god grunn? Men for all del, det kan være at barna hadde hatt det bedre hos noen andre, hverken far eller mor. Kan være at mor er like lite egnet til å være omsorgsperson. Men hva vet vi?

  6. kim
    17. august, 2010 at 11:37

    Det var ikke særlig smart å hente ut barna på denne måten. Men jeg kan forstå morens og brødrenes desperasjon. De har selv opplevd denne mannens voldelige sider, og var sikkert redd for at jentene skulle bli fysisk eller psykisk skadet hvis de ventet til saken ble avklart i retten. Dessverre er det ikke mye hjelp å få fra barnevern i slike saker. De holder seg helst unna familiekonflikter. De er ofte mer lojale mot voldelige/psykopatiske foreldrene enn mot barna. Hvis jentene var redd for faren sa de selvsagt at de ville bo hos han. Det er vanlig at barn i slike familier er mest lojale mot den forelderen de er redd for. Alle som jobber med slike saker bør være klar over dette. Håper det ordner seg for jentene nå som det har blitt en mediasak.

  7. Sivert
    17. august, 2010 at 12:54

    @ kim: Uansett hvem man vil skal ha omsorgen for barna eller ikke, så er det å begynne å begå kriminellehandlinger for å få sin vilje igjennom, sjelden eller aldri særlig smart….og for det andre, så er disse jentene og alle barna så store, at dem bestemmer selv hvor dem vil bo, uten at hverken mora eller faren kan si noe til det, noe dem må stilletiende godta..

  8. j3pp
    17. august, 2010 at 14:27

    Jeg skulle så inderlig ønske jeg satt i den juryen eller var dommer der de tiltalte skal stå å si: «han har en voldelig fortid og derfor fryktet vi så meget for jentene,at vi måtte gå mannsterk på å angripe denne ene mannen med våpen og kjent tortur måte!»

    Er ikke serlig fan av herske teknikker ol. en må jo si at alle ved sine fulle fem, ser at dette argumentet er LATTERLIG, «vi frykter vold og derfor går vi inn og ødlegger livet til jentene totalt, ved bruk av overlegent flertal,vold,tortur metode og VÅPEN»…..

    vi skal altså gå ut og preventere vold ved bruk av vold?

  9. Barbro
    17. august, 2010 at 16:19

    At det ikke var smart å ta med seg øks og å bruke vold er jo soleklart.MEN hva vet vi egentlig?Her kan det være mange ting media ikke har blitt fortalt.Vi vet jo ikke hvor lenge jentene skulle være hos faren etter avtalen og hvor lenge de egentlig har vært der.Kanskje har han nekta å levere dem tilbake i lang tid?Kanskje har faren påvirka jentene til å si at de vil bo hos ham?Det at moren og de sønnene gikk tl det skrittet de gjorde,var ikke smart,nei,men det er lett å dømme så lenge man ikke er i situsjonen selv.Er situasjonen veldig pressa,kan man gøre mange ukloke ting.Men at sønnene brukte øks og vold mot sin egen far,forteller litt om hva de har opplevd fra hans side tidligere.Kanskje barna har vært vitne til volden i hjemmet?Kanskje har de vært utsatt for vold selv?Kanskje er de seksuellt misbrukte og ville skåne søstrene sine?Det kan,som sagt,være mange ting vi ikke vet.

  10. Sivert
    17. august, 2010 at 16:48

    @ Barbro: Hva vi vet? Det vi 100% sikkert vet, er det sitter 2 jenter på henholdvis 13 og 14 år, med ei mor arrestert, med to brødre arrestert, med en far halvt ihjel slått, og en onkel arrestert,- hva oppnådde mora, hennes bror og to sønner ? Det dem oppnådde var å bli arrestert og gjøre to jenter uten familie på ubestemt tid, og kanskje må faren overta omsorgen for dem, noe tydeligvis mora ikke ønsker…ergo har dem ikke oppnådd noe som helst, og kasnkje en lengre dom på toppen av det hele…så det går enda lengre tid før disse jentene får sett sin mor og brødre igjen…så smart var dem…

    @ j3pp: Helt enig med deg, argumentet holde ikke, og det ingen dommer som ser at hennes argumenter holder vann overhode,- da kan jo jeg også si, » jeg er redd naboen min på 84 år, og gå å slå henne helseløs med øks eller hammer»
    Like smart er det og like godt argument er det….

  11. Kjella
    17. august, 2010 at 17:26

    Vi vet en del. De hadde vært der i to uker, og var første gang på mange år de hadde overnattet hos ham ellers kun noen timer sammen. Så nekter han å gi dem tilbake, har meldt de inn på skolen der han bor og har tydeligvis tenkt å overta jentene permanent. Tror noen virkelig på at to jenter på 13 og 14 så spontant og uten å bli bedre kjent velger å flytte fra mor, skolekamerater og alt? Når det snør tett en viss plass.

    Hvorfor kommer det så mange? Hvorfor har de med seg øks? Jo, fordi de vet bakgrunnen hans. En av sønnene var sikkert barnet som var vitne til voldssaken han ble dømt for, og nå skal den samme fyren «oppdra» lillesøstrene hans? Særlig. Forstår de så indelig godt jeg, om de hadde holdt seg til saken og hentet jentene med makt. Resten er rett og slett hevnlyst, tror nok noen fikk litt for mye lyst til å være voldelig tilbake..

  12. MasterMind
    17. august, 2010 at 17:34

    Feilen her er: at alle mødre tror at det er en rett forbeholdt kun for mødre å ha barna en far kan ikke ha omsorgen for dem!
    Sanheten er slik at barn over 12 år Må bli hørt av en domer og det er en selfølge at faren kommer til å overta omsorgen for de jentene, spesielt etter dette er denne kvinen ikke skiket til å oppdra barna. dette viser også at denne manen er muligens også dømt for vold tidligere dette har jeg vanskelig å tro på spesielt nå da det viser seg at kvinen er ekstrem voldelig, håper hun blir dømt og for svi for det hun har gjørt.

  13. Sivert
    17. august, 2010 at 17:34

    @ Kjella: Hvis du tror hans live og bakgrunn er formildende argument i retten, da tar du skammelig feil, tvert imot. Blir akkurat som om jeg skulle gått å skamslått naboen for at han engang hadde sonet en dom, og så komme med argumentet, «jeg var redd han skulle finne på noe»,- hvor dum tror du dommerne er? Du får enda strengere dom, fordi du tar loven i egne hender, og driter i å gå igjennom de lovelige og vedtatte kanalene, som man skal,- og en annen bergunnelse moren og sønnene kom med, «dem hadde ikke tid å vente på resultatet fra retten om omsorgen»
    Hans bakgrunn og det han tidligere har gjort i livet, har null med denne saken å gjøre, selvom ei mor bruker det som argument for å få mannen skadet og hentet jentene med tvang, så kan ikke det argumentet brukes for å «lovliggjøre» sine handlinger for å nærmest drepe mannen….Får være måte på av dumme argumenter for sine kriminellehandlinger,- like dumt som han tulligen i Oslo, som ble dømt for å ha voldtatt ei jente 7 ganger, så prestere tullingen å si,»jeg falt på hullet 7 ganger»…samme lavmål holder disse argumentene..

  14. Christina
    17. august, 2010 at 17:40

    Blir kraftig provosert når mennesker med tydeligvis lite kunnskap om mennesker velger å uttale seg i slike saker. Skjønner dere ikke at det i noen saker skjer ting slik at man rett og slett ikke klarer å tenke rasjonellt.

    Støtter IKKE deres valg av metoder for å få barna hjem, men på bakgrunn av det lille vi vet kan jeg forstå morens fortvilelse. Hun kunne, da hun har foreldreomsorgen alene, ha kontaktet politiet så ville de hentet ut barna. I denne saken må det da være mulig å se at hun var så desperat etter å få dem ut av farens hus at hun fikk dem hentet selv.
    Den lille vesentlige delen her er at HUN SELV dro til barnevernet med barna, hun kontaktet dem med en gang for å informere dem om at alt var bra, så meldte hun seg selv til politiet etter å i tillegg ha hatt kontakt med dem.
    Hun gjorde det hun som mor følte var best for barna. Det var å få dem ut av farens hus, for så å ta konsekvensene av handlingen sin.

    Dere snakker om at barna blir påvirket av slik oppførsel, men glemmer helt av at de samme guttene som anngrep dennen mannen har selv vært vitne til samme mannen mishandle moren deres over tid!

    Jeg vet ikke hvem det er som lærer hvem hva, men jeg vil si at disse guttene var nok ganske opplært i voldelig adferd FØR moren hentet barna sine!
    Å det kan vel denne faren kun takke seg selv for.
    Han ser vel nå at det ikke er så godt når andre kjører hersketeknikker mot han.
    Må være rart å plutselig være den sårbare.

    Lurer på hvor mye medlidenhet moren og ikke minst barna fikk når det som virkelig kommer til å påvirke dem pågikk som verst!

    Trenger ikke å ha rett bare for at du roper høyest!

  15. Sivert
    17. august, 2010 at 17:50

    @ Christina: Så du godtar at folk som begår kriminellehandlinger, kommer med bøttevis av unnskyldninger og bortforklaringer for sine handlinger ?
    Dem kan gjerne komme med dem, men det er like patetisk å høre dem hver gang, og ikke får dem strafferabatt for sin dumskap og korttenkthet….

  16. hmmm
    17. august, 2010 at 18:01

    Synes til nå at faren virker å ha minst i topplokket. Han har hatt omgang med barna sammen med verge i noen år, til slutt gir de lov til 2 ukers ferie hos ham. Så klarer han på kort tid å melde dem inn til skolestart og sier de skal bo hos ham..det er ikke slik man gjør det. Siden han er dømt for vold og familien tydelgivis har levd med en voldelig far, antar jeg jentenes brødre bestemte seg for å redde sine søstre. Dessverre gikk mye veldig galt, men jeg mistenker denne faren for å smøre på ekstra fordi han jakter på ungene.
    Det kan tenkes at fosterhjem er løsningen…så ingen slåss om barna, for dette har de ikke godt av. De er store nok til å ha meninger selv, men samtidig er de såpass unge at de kan være lette å manipulere av en..f.eks..psykopat. Dette som et eksempel…ikke myntet på noen bestemt person.

  17. Christina
    17. august, 2010 at 18:44

    Jeg snakket ikke om straff overhodet. Moren har da heller ikke gjort noe straffbart med tanke på at hun ikke var tilstede da barna ble «bortført».

    Hun har hovedansvaret, og farens to uker med barna vat gått ut. Ergo de skulle vært ho mor, men ble holdt igjenn.

    Faren kan ikke bare ta en avgjørelse om at barna skal bo der, bytte skole for dem, og skifte adresse. At de i det hele tatt har fått det igjennom er rart synes jeg med tanke på at det er under hennes omsorg ikke hans.

    Å nei, man skal helt klart få straff for sine handlinger, men jeg mener at kynismen overstiger fornuften når dere snakker om mennesker som handle tilsynelatende i barnas beste interesse.

    Hva en 12 og 13 åring ønsker er meg rivende likegyldig! Et barn i den alderen kan like godt velge utifra hvem som kjøper dem mest klem fremfor hva som er best for dem. Kanskje har de kranglet med etpar venninner og vil derfor flytte bort. Alt som foregår i hodet på barn er basert på nåtid ikke fremtid, eller hva som er best for dem.

    Det er en grunn til at barns ønsker skal bli HØRT ingenting mer!
    Jeg ville gått gjennom ild for å beskytte barna mine, omså det var fra faren sin. Men hadde da også måtte tatt konsekvensene.

    Du/dere snakker om unnskyldninger og bortforklaringer!
    Det er rett og slett kun en forklaring for hvorfor hun som forelder har tatt valg som nå kan få fatale konsekvenser. Men som jeg ser det har hun handlet i beste mening, og hun må få komme med den forklaringen hun ønsker!

    Hun skulle hatt barna da de ble «kidnappet». End off!

  18. Kari mette
    18. august, 2010 at 09:41

    Ja ja ja her følges det med i sakens fakta ser jeg, nei det følges ikke med i det hele tatt, for mor visste ikke noe om at barna ble hentet ut på den måten og hun var heller ikke med på dette her hun fikk barna servert på døra ,og hva de som var der gjorde kan ikke mor lastes for.
    Far er da dømt og straffet for vold mot mor og har også slått ungene og han har ingen form for omsorgsrett på ungene og da når en far beholder ungene sine og forandrer adresse og skole på de så er det vel i start han som må svare for seg og at brødre som har opplevd denne vold og dritt gjør sånt det kommer vel kansje som et utspring i de traumene de har i fra deres far og vil beskytte sine mindre søsken mot det samme. Så få med dere saken ordentlig og jeg støtter de full og helt og er stolt av de.

  19. Sivert
    18. august, 2010 at 12:00

    @ Kari Mette: Og det tror du retten og politiet tror på ? Hun kan gjerne hevde at hun ikke hadde noe med det å gjøre, men sjansen for at politiet og retten tror på denne forklaringen er lik null,- nå ser jeg at faren skal få treffe jentene og få pratet med dem,- dette tyder også på at faren vil få omsorgen for dem, da mor igjennom denne episoden og all denne volden som faren ble påført og tillegg ble jentene bortført,- selvfølgelig mister moren omsorgen for jentene etter dette, vitner jo totalt mangel på respekt for Norges lover og viser at man er villig t.o.m å begå ei kriminellhandling for å få sin vilje igjennom,- det er slik de statlige organene og barnevernet tenker nå….men etter min mening burde ingen av de foreldrene i denne saken fått lov til å oppdra barn eller ha barn i huset, tydelig innkompetente begge to.

  20. Lana
    18. august, 2010 at 12:45

    @Sivert, isn’t it the presumption of innocence that the justice should base the decision upon in Norway? Not guilty until opposite is proved. Have you ever heard about it?
    Anyway, i find it very highly probable that the mother didn’t know anything and that the sons and her brother took a manly decision to talk to this person and return the girls back as soon as possible. And, even if she knew, it does not mean that she sent them to beat the father.
    What is obvious is that the father is a manipulator and dangerous person and should be kept away from the girls, and I cannot understand why the police didn’t do anything and left the girls in the house. That the girls said they want to stay with the father must be evaluated by a psychologist and the court, but not by the police. Only a psychologist can say whether the girls really wish to stay with their father – LOL, or it was a result of his press and manipulation.
    As for the police, the police MUST follow the decisions issued by the court, namely that it’s the mother who has the custody and the girls must be with her at that day. The father is in fact a kidnapper because he didn’t return the children after two weeks.
    Sorry for using English.

  21. Sivert
    19. august, 2010 at 17:40

    Dem kan si hva dem vil, det er begått en kriminellhandling for å få sin vilje igjennom, hverken mer eller mindre, og det som gjør at dette blir enda mer patetisk, er at onkelen til disse barna, står frem i Dagbladet, og får seg til å kalle denne handlignen for «jobb», når i fjan ble ei kriminellhandling en jobb ? Når ble voksnefolk så lite voksen at dem ikke tar ansvar for sine handlinger, eller skal jeg si, har halvparten av ballene i forhold til dem som soner sin dom og tar ansvar for sine handlinger…dette er jo en familie fra helvete, synd vi ikke kan utvise våre egne borgere…

    http://www.dagbladet.no/2010/08/19/nyheter/barnebortforing/innenriks/13022672/

  22. henning
    19. august, 2010 at 19:56

    hei… hør nå her… jeg DRITER i hva både mor og far har gjort i fortiden, det eneste som er vesentlig er at hvis mor har den daglige omsorgen så har ho alle rettigheter og det hadde holdt med en telefon til politi for å ordne saken, i stedet valgte hu å gå til så drastiske skritt som bare har gått ut over alle sammen… jævla møkka dame… utsette sine egne barn for slikt… gi meg navnet hennes dere så skal jeg fortelle ho hva jeg mener om dama rett i trynet på kjærringa…

  23. supergranny
    19. august, 2010 at 21:15

    Nå har det seg slik Henning, at mor har meldt til politiet. MEN, da politiet kom, sa jentene at de ønsket å bo hos far. Mens de sa dette, så de hele tiden på sin far, hvilket nok kan bety at de var under et visst press. Politiet måtte da bare gå med uforrettet sak.

    Far har tidligere vært voldsdømt, det var en grunn til at han er fradømt omsorg, og inntil nå har hatt med verge hver gang han møtte døtrene sine.

    Jeg kan forestille meg denne mors fortvilelse. Og jeg kan forstå brødrene hennes også, de kjente nok til sin far fra yngre dager. Tror nok også at det var en grunn til at de møtte mannssterke opp for å hente ut jentene. Er ikke helt sikker på fars forklaring stemmer. Jeg tror nok ikke han satt med hendene i fanget og bare ble overfalt.

  24. Bulle
    19. august, 2010 at 22:45

    Dette er nok et bevis på at de siste idiotene ikke er født enda. Trailer trash.

  25. Roger
    19. august, 2010 at 23:45

    selvsagt måtte det bli en del som «forstår» den stakkars mamman, og den fortvilte situasjonen, personelig blir jeg temmelig kvalm av slik sosialporno, og spesielt når hele mafia gjengen har sluppet ut, og lever sine vanlige liv.
    Å gå til et slikt skritt å storme bevæpnet inn i ett hus, og påføre en person skader, det betyr lite så lenge man bare forstår mammans sin fortvilte situasjon.

    Hadde det vært barnefaren som hadde iverksatt en slik aksjon så hadde pipa fått en helt annen lyd.
    Men det er merkelig mange som kjenner hele historien, eller sitter de bare å leker sosiologer, deltidsansatt hoss NAV?

  26. Billy
    13. mai, 2011 at 18:50

    Så jeg er med i en mafiagjeng altså…..hmmmm…spennende! Vel, jeg er ihvertfall en fri mann og allt har falt på rett plass. Morsomt å lese allt hva folk «vet», men ikke forstår.

  27. '' Ida ''
    23. mai, 2011 at 13:51

    Ok! Jeg kjenner disse jentene! faren fortjente dette! han har banket moren i 17 åe! han har utnyttet og slått/banket moren! stjelt fra hun! vært utro! DERE BURDE SYNE SYND PÅ MOREN! faren er en drittsekk! og for det første var ikke dette moren skyld. moren ble vekket på natta av broren sin – de var fulle og skulle hente jentene! MOREN MÅTTE GJØRE NOE! Jeg blir jævlig irritert når jeg ser så stygge kommentarer! Dere vet jo faen ikke bakgrunnen! men jeg vet bakgrunnen! så de å tro dere vet noe, er bare idioti og faen meg egoisme!
    Denne faren burde ikke være en far, han har ljugd til media – som dere sikkert ser – og han har gått ut i media og gjort sånn at denne familien ikke kan møte sine egne venne! hans famile har til og med gått i mot han! de er på morens side! OG DET ER JEG Å! og dere sier stakkars jenter? selvfølgelig er det stakkars jenter! fordi å bo hos denne faren er ett rent helvete!!!! Og det er ikke moren som har bortført jentene! hun eldste ringte moren og sa atte hun ikke ville være der mer! Hun minste ville, og storesøstra ville ikke at lillesøstra skulle være der alene, og det kanskje hadde skjedd noe med hun – Så storesøstra ble der – for å passe på lillesøstra si! det er det jeg kalle omsorg! og faren sendte dem ikke hjem! og den såkalte »stemoren» er ikke mindre gal – hun kom på denne ideen om å overtale disse jentene til å bli, denne »stemora» har også prøvd å stjele ungene! hun har også vært alkoholiker, og hun har gått til retten for å få foreldreretten til en unge som var hos henne på besøkshjem, bare fordi hun ikke kunne få flere barn! hun har ett barn, og jeg synes synd på det barnet!
    Og den natten var det jentene som viste vei, snakket pratet og LO, det var hun eldste som LÅSTE OPP DØRA! hun var så glad for å bli henta at hun gråt, og hun ble jævlig irritert på onkelen og de to brødrene for at de var så dumme og gjorde dette! men hun er glad i dem, og det at brødrene hentet lillesøstrene sine fra en far de har fryktet hele livet – det er TØFT! OG MODIG GJORT! dette er ordentlige brødre som redder jentene! Dette er en familie som bryr seg om hverandre, det er dette jeg ville si, og jeg vet denne bakgrunnen! jeg eksploderer nesten når jeg så dette!
    skyld på faren! ikke moren!
    jeg forstår bare ikke at dere kan få sånne ord ut av munnene deres når dere ikke vet bakgrunnen!

  28. '' Ida ''
    23. mai, 2011 at 14:18

    OK
    Henning – er du menneskelig i det hele tatt? har du hjerne? morens navn tror jeg du aldri får! og sånne trusler tilhører bare en viss umenneskelig art! Prøv å finn ut den arten selv, du burde egentlig vite det selv, du burde jo være akspert!
    Jeg er enig med Roger og Supergranny!
    Sivert, du er sikkert en som tror du er noe! »En familie fra helvete»? hvordan kan du vite det? Har du vært der selv? Men NEI! de er IKKE fra helvete! ikke skyld på andre før du vet hva du snakker om! og at du våger å snakke dritt en gang til om denne familien! Bare vent du, har du hørt om KARMA? det finnes – jeg har opplevd det selv! og du vet faen ikke om en eneste jævla ting om denne familien! du er en ego, ja – EGO! Sånn du skriver ser jeg på deg som en glatt person rett ut av ræva fra en sleik! fy faen, jeg klarer ikke sånne personer som deg! Og når du sier dette:

    » Hva vi vet? Det vi 100% sikkert vet, er det sitter 2 jenter på henholdvis 13 og 14 år, med ei mor arrestert, med to brødre arrestert, med en far halvt ihjel slått, og en onkel arrestert,- hva oppnådde mora, hennes bror og to sønner ? Det dem oppnådde var å bli arrestert og gjøre to jenter uten familie på ubestemt tid, og kanskje må faren overta omsorgen for dem, noe tydeligvis mora ikke ønsker…ergo har dem ikke oppnådd noe som helst, og kasnkje en lengre dom på toppen av det hele…så det går enda lengre tid før disse jentene får sett sin mor og brødre igjen…så smart var dem… »

    DET KALLER JEG WANNABE! du kan faen ikke komme her å si sånt! disse jentene så moren og brødra sine bare etter noen få timer, disse jentene ergrer seg over faren! disse jentene har beskyttet moren og trøstet moren når faren har gjort hun vondt!
    og sist men ikke minst: du vet faen ikke noe hvordan disse to jentene har det! selvfølgelig er de lei seg, men det er fordi faren som har sakt dette til media har også gjort jentene det store snakke emnet i hjembyen dems! alle vet hvem de er der, han har gjort sånn at de ikke kan dra til bestevennene sine, de er flaue når dem er ute og alle ser på dem og begynner å viske! Bare hold kjeft SIVERT!