Hvem skal betale for festen

Print pagePDF pageEmail page

Jeg ser at Rune Edvardsen har startet kronerulling for Moland og French for at dem skal få betalt enka og de andre som skal ha erstartning etter drapet på sjåføren i Kongo,- men er dette riktig da ?

Jeg stiller meg spørsmålet om Edvardsen forstår hva han ber folk om ? Hvem skal betale for denne Kongo-turen og ikke minst,- hvem, skal betale erstartningen for dette drapet ?Jeg kan ikke se noen grunn til at det norskefolk skal betale for dette, synes det er direkte frekt å be folk stille opp med penger til to nordmenn som er dømt for drap i Kongo. Hvis nå Edvardsen absolutt vil hjelpe dem hjem og med penger til å dekke denne erstartningen,- da kan vel Edvardsen ta penger fra egen lomme,- det burde han ha råd til etter alle innsamlingsaksjonene som hans menighet står bak og har samlet inn av penger.

Her har altså to nordmenn reist av egen frivilje på en eventyrreise til Kongo, og nærmest oppført seg soldater og hatt med seg våpen,- så klarer dem å rote seg borti en drapssak og blir dømt i flere rettsinnstanser,- og blir også idømt erstatning. Så kommer godeste Edvardsen fra Norge med bibelen i hånd, og får til en avtale, greit nok…men er såpass frekk at han ber det norskefolk stille opp med penger til å dekke erstartningen,- hvor frekk kan man bli ? Jeg kan si med engang, blir ikke ei krone fra meg,- skal man være med på leken må man tåle steken, heter det,- det gjelder også disse guttene her. Så det er bare å  betale og se blid ut.

Vg , Tv2 , Vg , Vg ,

Share

  9 comments for “Hvem skal betale for festen

  1. Chloe
    12. september, 2010 at 11:55

    At det går an!!! Selvsagt skal vi hjelpe guttene hjem fra det mongo-landet!!!! Dine kjipe småkroner trengs ikke engang! Fy skam deg!

  2. Sivert
    12. september, 2010 at 12:04

    @ Chloe: Så de resterende 4,8 millioner nordmenn skal betale for to tullinger som har blitt dømt for drap i Kongo ? Hva tror du de som blir dømt i utlandet etter dette oppfatter dette som ? Selvfølgelig vil det komme flere som vil bruke Edvardsen og andre predikanter for å starte kronerulling for dem,- kan jo bli veldig festlig med en slik kronerulling vært år fremover for at nordmenn ikke klarer styre unna kriminalitet i utlandet,- det sitter vel pr. nå 85-90 nordmenn i utlandet i fengsel, blir dømt flere vært år,- kan bli dyrt dette for den vanlige Ola og Kari Nordmann som skal være med på å dekke erstartnigene etter disse…

  3. Emil
    12. september, 2010 at 12:25

    jeg har aldri støttet noe som helst men jeg skal spytte inn 1000kr. den rettsaken var bare noe piss så jeg vill ha gutta hjem. aner ikke om de skyldig eller ikke men kongos system er ikke i stand til og gi noe ordentlig svare på det så la oss få gutta hjem..

  4. David Olsen
    12. september, 2010 at 12:46

    Håper dem blir sittende i kongo og råttne.
    DET fortjener dem

  5. kristine
    12. september, 2010 at 12:49

    jeg håper den enka ender opp med å få 2kr dagen. makan til oppførsel på henne! hun kan ikke ha mye i toppen

  6. GT
    12. september, 2010 at 12:55

    Naa har jo disse gutta blitt domt noe de ikke har gjort.
    De har ikke bevis for at de har gjort d.
    Korrupte folk som tror de kan faa noe penger ut av dette.
    Har bare en ting aa si her,
    Stopp alle pengene som blir sendt til dette mongo landet ASAP.
    Ikke la folk dra til Landet i det hele tatt.
    Saa merker de at ikke kan gjoere saanne ting.
    (sorry har bare engelsk tastatur)

  7. Sully
    12. september, 2010 at 12:57

    Jeg er helt enig med deg i det du skriver!
    Synes det er både frekt og idiotisk å be om penger fra folk til disse to.
    For et virvar av dritt som de selv har påført seg og i tillegg kanskje har gjort seg skyldig i drap!?
    Ærlig talt!!
    La familiene deres selv ordne opp! Det er en sum som er overkommelig for dem å skaffe til veie!

  8. Stein
    12. september, 2010 at 13:38

    Galskap, hvorfor skal de i det hele tatt få sone i Norge, når de har gått en kriminell handling i Kongo. Skal det Norske folk betale for deres ugjerninger? Ikke nok med at de vil at vi skal betale for å få dem ut, men hva koster det sammfunne å ha disse to fengslet årevis i Norge?
    Nei de må ta straffen der ugjerningen er gjort, det kansje skremmer andre med at det ikke er så enkelt.
    De to tullingene der nede fortjener ikke bedre er min menig.

  9. JILL WHITE FANEBUST
    12. september, 2010 at 13:52

    Først må Rune Edvardsen vise hvor tidligere penger
    som er samlet inn tatt veien.Det er stilt spørsmål
    om noen av pengene kan ha gått til og bygge ut
    Evangeliesentert.Avtalen er det nok UD og advokat
    Motren Furuholmen som står bak.Merkelig ikke Moland
    og French skal kommue ut fra Kongo uten og betale.
    Dem som får disse 600000 på deling kan leve som
    konger resten av livet.Er nok verdt titallas
    millioner i Kongo.Gir ikke en kr til Rune Edvardsen.

    JILL