Fare for demokratiet

Print pagePDF pageEmail page

Jeg har for noen dager siden skrevet et innlegg om det som har kommet frem  nå  om bevisene i Treholt-saken. Idag så kan man lese et intervju med spion-jeger Ørnulf Tofte ( 88 ) og med en av agentene som overvåket Treholt, Leif Karsten Hansen. Jaggu sier jeg smør.

Jeg må nesten kalle dette et hån mot hele norgesbefolkning å dra frem disse «spøkelsene» fra skapet igjen,- de er representanter fra tiden og for etaten som drev med systematisk ulovlig-politiskovervåkning, – burde holde å vise til Lund-kommisjonensuttalelser. Hvor er troverdigheten til disse menneskene ? Jeg kan overhode ikke se at dem har et fnugg av troverdighet,- dette er mennesker som er etter min mening er større sikkerhetsrissiko og trussel mot demokratiet i Norge enn noen annet menneske på hele kloden,- når man ulovlig overvåket mennesker for sitt politiske ståsted, lavere kan man ikke synke. Og enda presterer media å fremstille dem som «helter» ,- hva slags gangsyn har media egentlig ?

Det er flere tusen mennesker i dette landet som har fått sine ødelagt p.g.a Ørnulf Tofte og co,- personlig synes det er meget rart og rimelig spesielt at dem ikke er stilt til ansvar for sine overgrep mot disse menneskene,- det er en skam at dem ikke er det. Når det i tillegg kommer frem at dem har forfalsket bevis mot Arne Treholt for å få han dømt for spionasje, så presterer media å trekke disse «spøkelsene» frem igjen,- dem burde vært glemt av hele samfunnet og erklært for persona non grata,- for mange mange år siden. Og så presterer enda godeste Ørnulf Tofte å kalle sin jobb for at han kjempet for demokratiet,- jaggu sier jeg smør, når samme Tofte drev med ulovlig politisk overvåkning av mennesker i Norge gjennom hele etter krigstiden og fram til 1980-tallet, er det å sloss for demokratiet ? Makan til frekkhet.

Jeg lurer enda på hva nåværende PST har gjort for å kvitte seg med de spøkelsene som jobbet i POT og som drev med ulovlig overvåkning ? Jeg er stygt redd dem ikke har gjort noe som helst,- og at det enda i år 2010 brukes ulovlige politimetoder,- synes dette er absolutt legitimt å stille spørsmål ved,- da PST er en del av politiet med  minst åpenhet og med viefullmakter,- man kan jo også spørre seg om ikke datalagrinsdirektivet allerede er i bruk og vært i bruk lenge, og at den informasjonen lagres ulovlig lenge,- vi lever i et overvåkningssamfunn allerede,- trenger vi enda mer overvåkning av menneskers privatliv ?

Jeg må bare innrømme at for min del er POT / PST den største trusselen mot vårt demokrati og samfunn,- da det tydeligvis enda er rotne-epler som jobber der,- og hvor dem har en ukultur ved å konstruere bevis mot mennesker,- lurer på når dem har tenkt å få rensket oppi denne etaten ? Og jeg kan ikke se at folk har tillit til dem enda, bare for at dem har skiftet navn fra POT til PST, altså innpakningen, men innholdet er det samme. Kanskje burde vi holdt folkeavstemning i Norge om vi vil beholde denne gjennomrotne etaten ?

Leif Karsten Hansen har i hele dag benektet at det er forfalskede bevis i Treholt-saken,- men plutselig nå ikveld sier han at han hentet dollar-sedler i banken i forbindelse med saken,- noe som er blitt hevded å ha skjedd av andre for å konstruere / forfalske bevis mot Treholt…..sannheten kommer alltid på bordet, alltid, før eller siden,- i alle sammenhenger i livet..

Oppdatering 24.09.2010 :  Ser nå idag at eks kona til Arne Treholt har gitt intervju til Dagbladet,- hun virket ikke særlig blid på POT,- men jeg vet at Treholt var ikke den dem helst ville ta,- det var en helt annen og som jobbet med helt andre ting i Norge og utlandet,- men dem klarte aldri å konstruere sak på han, fordi godeste Ørnulf Tofte og hans agenter, var for dumme i forhold til han,- dem prøvde ved uttalige anledninger å få han til å bryte taushetsplikten, lyktes aldri,- bare synd at det gikk utover en mann for at POT trengte penger til sin drift, det er bakgrunnen for saken,- hverken mer eller mindre.

Kan jo med det samme hilse både til Ørnulf Tofte og til Leif Karsten Hansen,- siden dere er så dumme å lyge media, sørg neste gang for å ikke bli tatt med buksa nede,- men dere burde ha løyet nok nå, både om fortiden, nåtiden og for all fremtid så det rekker nå,- ser fremtil å stille godeste Leif Karsten Hansen tilveggs engang i fremtiden, når enken etter han dere skulle ta er gått bort,- hun har hatt nok problemer med deres fantasiverden å gjøre.

Vg , Vg , Tv2 , Vg , Vg , Vg , Vg , Vg , Vg , Vg , Vg ,Vg , Vg , Tv2 ,

Share

  10 comments for “Fare for demokratiet

  1. 23. september, 2010 at 10:16

    Denne saken handler først og fremst om påtalemyndighetens troverdighet, Og den er frynsete nok fra før.
    http://fhjpeder43.wordpress.com/2010/09/20/viten-og-troverdighet/

  2. 23. september, 2010 at 20:07

    Hele dette her er for dumt, Treholt har til og med innrømmet at det var penger der. Hvorfor skulle så POT/PST bry seg med å forfalske et bevis, som ikke er avgjørende, når de like gjerne kan ha skaffet det på ærlig vis?

    Dette er bare en kamp for gamlekommunistene i politiske fløyer som vil renvaske de som var litt vel vennlige mot Sovjeterne.

    Personlig synes jeg landssvik skal «sones» på Akershusfestnings rettersted.

  3. dfense
    24. september, 2010 at 00:23

    Åpenbart at dette gamle POT spøkelse; Leif Karsten Hansen har en svært selektiv hukommelse.. Han husker godt kofferten, pengene, nye sedler, gamle sedler etc. men husker ikke om det var parkett eller teppe på gulvet… Gamle POT spøkelser som ransaket leiligheter i hemmelighet burde huske dette,, fotoapparatet var jo et av POT agentenes viktigste verktøy i kampen mot spionasje.. hadde de bare med et lite spesialkamera som bare kunne ta nærbilder av papirer, penger og kofferter.. og tok de bare bilder av dette..? dette blir for dumt.. må jo finnes hundrevis av bilder fra aktuelle leilighet.. er liksom det knippe bilder som er lagt frem de eneste bildene som er tatt.. hvor er resten? ..er evt. disse bildene borte.. eller er de gradert av hensyn til rikets sikkerhet.. hvorfor legger ikke POT frem en bunke bilder som bekrefter bakgrunnen i bildet… bedre plan å sku foran seg et gammel POT spøkelse og la han legge ansiktet i folder og lyve så godt han kan.. husker ikke om det var teppe eller parkett.. tror det var parkett den ene gangen og teppe en annen gang.. dette vi på tippekupongen kaller et veddemål med helgardering for utfallet av fortsettelsen på denne saken..
    Spøkelset avslutter intervjuet;
    «Men hadde jeg visst det vi vet i dag, ville jeg filmet hele seansen. Ransakingen var ikke tenkt som bevis før senere, sier Hansen med et smil.»
    Hadde du visst det du vet i dag hadde du vell filmet med et kamera som på mystisk vis ikke klarte å få med seg om det var parkett eller teppe den dagen du filmet!!

  4. Sivert
    24. september, 2010 at 08:06

    @ Spacemann: En ting å ha penger i sin koffert, men så er spørsmålet hvor mye og i hvilken valuta,- det er på de to siste punktene POT har vært med fingrene sine først i banken,-

    @ dfense: Ja, hukommelsen er sellektiv, og det tilgangs også,- men nå tror jeg og håper at hele den gjengen som jobbet med spionsaker dengang kommer til å sprekke opp,- noen velger å være ærlige, mens andre igjen lever i sin lilleverden hvor det å holde kejft for en vær pris, var regelene….

    Men….jeg vet, rart forresten at ikke media har vært på saken egentlig,- hadde dem ikke fått bura inn Treholt, så hadde dem «brukt» en annen, på denne tiden hadde POT et annet navn i sine arkiver og på mappa var det stemplet «spion», ikke fordi han hadde gjort noe, men dem ville bruke han evt istedenfor Treholt hvis dem ikke fikk Treholt dømt, var fordi dem trengte mer penger til POT, økte bevilgninger….Men han jeg tenker på var såpass smart, at når godeste Tofte oppsøkte han på en kafe i 1978 og prøvde seg med et spørsmål om jobben,- så bare svarte han, jeg har alltid taushetsplikt,- da forsvant Tofte ut døra, da han forstod at han hadde dummet seg ut.

  5. tt
    24. september, 2010 at 11:58

    Det er slik POT jobber, de greier alltid å fabrikere forklaringer som passer med nye momenter i saken.
    17.mai var ikke Treholt på Slottsplassen.
    Da hans kone står frem og sier Treholt IKKE var på Slottsplassen 17.mai men på Stabekk, endrer han forklaring og får det til å høres ut som han var blitt misforstått. Når kona sier de ikke var ute på 17.mai på Stabekk, endrer han løgnene sine igjen.

    Den tidligere pensjonerte politimannen som stod frem og forklarte seg om avskyelige metoder for å kunne felle Treholt, blir nå fremstilt som alkoholiker, hadde psykiske problemer, ble sparket fra jobben.

    Det er viktig for Hansen å uskadeliggjøre den som forteller sannheten for å redde ansikt og få media til å gå på limpinnen.

    Det må være svært farlige mennesker Treholt har mot seg, jeg er ikke overrasket over at den pensjonerte spanerern føler seg truet og er redd for sin egen sikkerhet. Det ville jeg også vært, uten tvil!!

  6. Sivert
    24. september, 2010 at 14:29

    @ tt: Samtlige som denagng jobbet i POT, og dem som har fortsatt i jobben når dem byttet navn til PST, er farlige mennesker,- har selv som barn vært i kontakt med ett par av dem,- og dem bruker omså barn nedi barneskolealder for å fiske etter opplysninger uten at foreldrene vet om det…for å si det sånn, «hodet» til Leif Karsten Hansen skal jeg servere på et sølvfat engang, må bare vente til ei enke er gått bort, da hun har hatt nok, mer enn nok,- så godeste Hansen skal få svare for seg i media.

  7. Sivert
    24. september, 2010 at 14:32

    @ tt: Og media er jo steike dum da, skulle tro dem var totalt innkompetent,- selvfølgelig måtte Kommisjonen ta opp hele begjæringen fra Treholt som han framsatte i 2005, og ikke bare gå innpå et eller to bevis i saken,- dem må gjennomgå hele saken fra a til å pånytt.

  8. brede
    24. september, 2010 at 15:03

    Nå må saken vurderes og etterforskes før en trekker en konklusjon om POT og mulig fikling med bevis. Det tok imidlertid en god stund før alternative forklaringer dukket opp til det den siste boken kom frem med og det tyder på at noen ble svært overrasket og trengte å tenke litt tid før de kunne komme med sine mulige bortforklaringer. Hvis det er vanlig praksis i Politiet å mekke bevis på bakrommet er det virkelig en trussel for demokratiet og rettstaten. Vi snakker om Kongo med forakt, men …….

  9. Sivert
    24. september, 2010 at 16:22

    @ brede: Når man oppvokst med POT / PST på trappa ifra barnsben av, og vet hvordan dem holder på,-….ja da vet man en del, for å si det sånn

  10. Arild
    8. november, 2010 at 20:37

    Leif Karsten Hansen bør bures inne. Han er en landssviker som prostituerer seg for den fremmede makten USA. Overvåke egne landsmenn for en fremmed makt. Kan man synke dypere når man lever i et demokrati? Hansen og hans medsammensvorne er intet mindre enn patetiske.